Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης


                                                                                                    22    

 

ΑΥΤΟΝΟΜΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

Μάρτη   2005

 

«Βασικώς α-μέτοχη» από τους αγώνες η Ομοσπονδία(ΔΟΕ)

 

      Τα κυβερνητικά μέτρα για την εισοδηματική πολιτική, τη φορολογία, τις εργασιακές σχέσεις, τους συμβασιούχους του δημοσίου, το ασφαλιστικό και η συνέχιση της λιτότητας μετέτρεψαν την άνοιξη σε χειμώνα για τους εργαζόμενους δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Ένα χρόνο μετά την άνοδο της Ν.Δ. στην κυβέρνηση, με υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα σ’ ευάλωτες κοινωνικές ομάδες - μισθωτοί, συνταξιούχοι, αγρότες, άνεργοι, νέοι- καθίσταται ανίκανη να ικανοποιήσει ό,τι υποσχέθηκε και κατά συνέπεια  τους εξαπατά.

     Δεν πρόλαβαν ν’ ανασάνουν οι εργαζόμενοι από την «πασοκική» λιτότητα, για να μπει η χώρα στην ΟΝΕ και για να οργανωθεί η «ολυμπιάδα του παρά» κι ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε νέα διετή λιτότητα -λες και μέχρι σήμερα δεν υπήρχε- έως το 2006! Η συνταγή της  «καμένης  γης» σερβίρεται για άλλη μια φορά ως κρύο πιάτο.

     Την ίδια ώρα η κυβέρνηση και οι κρατικοί μηχανισμοί παρακολουθούν α-μέτοχοι την αισχροκέρδεια των εμπόρων και των μεσαζόντων σε βασικά αγαθά, όπως τα τρόφιμα, το πετρέλαιο, η βενζίνη, οι υπηρεσίες, κλπ. Η χώρα μας λόγω της ασυδοσίας της αγοράς παρουσιάζει μια εικόνα τριτοκοσμικής διάστασης, όπου οι κερδοσκόποι και οι φοροφυγάδες δρουν ανεξέλεγκτα σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων. Οι νεόπλουτοι και οι νεόπτωχοι είναι οι νέες κοινωνικές ομάδες που αναδεικνύονται στην κοινωνική διαστρωμάτωση της Ελλάδας.

     Μέσα σ’ αυτό το κλίμα η κυβέρνηση μετέρχεται επικοινωνιακών τρυκ, προσπαθώντας να θολώσει τα νερά και να πείσει την κοινωνία ότι πράγματι πρόκειται περί «ήπιας προσαρμογής».Τέτοιου είδους ενέργεια υπήρξε τελικά η σύγκλιση του ΕΣΥΠ, για ν’ αποδειχθεί πολύ σύντομα προσχηματική  κι ότι απλώς θα επικύρωνε τα προαποφασισμένα. Πέτυχε, όμως, να στρέψει εναντίον της όλες τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΠΟΣΔΕΠ), εκτός των ΤΕΙ, οι οποίες αποχώρησαν από το διάλογο, όταν διαπιστώθηκε με στοιχεία η προσχηματικότητά του.

     Μ’ αυτά τα δεδομένα, ο κλάδος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, συνυπολογίζοντας και το αρνητικό εκπαιδευτικό περιβάλλον (χαμηλοί μισθοί, ωρομισθία, υποχρηματοδότηση, απαξίωση σχολείου και εκπαιδευτικού, κ. ά.) θα ’πρεπε να βρίσκεται σ’ αγωνιστική τροχιά. Η αδυναμία του Δ. Σ. της ΔΟΕ ν’ αποφασίσει απεργιακές κινητοποιήσεις, μετά την αποτυχημένη  σύγκλιση της Ολομέλειας των Προέδρων, δεν αποτελεί για μας «κεραυνό εν αιθρία».

     Ποιοι, όμως, ευθύνονται για την κατάσταση που έχει περιέλθει η Ομοσπονδία; Είναι όντως ανήμπορη η ΔΟΕ να οδηγήσει τον κλάδο αγωνιστικά ή οι παρατάξεις που αποτελούν το Δ.Σ. της;

   Η ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΈΜΒΑΣΗ δίνει τη δική της διάσταση:

     Ανήμπορη είναι η ΠΑΣΚ (με πέντε μέλη στο Δ.Σ.), καθώς βρίσκεται υπό την ομηρία της εκπαιδευτικής και οικονομικής πολιτικής που εφάρμοσε το ΠΑΣΟΚ και που η          ίδια υποστήριζε σιωπηρώς, όλα τα προηγούμενα χρόνια. Μια πολιτική που δε διαφέρει

 

 

στην ουσία της απ’ αυτή που εφαρμόζει τώρα η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Τα μισόλογα που εκστομίζει κατά καιρούς, για την εκπαιδευτική πολιτική, αποκαλύπτουν εν τέλει ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός. Ενδεικτικό των παραπάνω, είναι το γεγονός ότι μόνο ως προς την αλλαγή των στελεχών της εκπαίδευσης ο Πρόεδρος της ΔΟΕ απείλησε ότι θα είναι casus belli, τελικά κι αυτό για τα μάτια του κόσμου. Άλλωστε δεν πέρασε πολύς καιρός από την τοποθέτηση του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή, στην προ ημερησίας διάταξης συζήτηση για την παιδεία, όπου παρουσιάστηκε ως κύριος εκφραστής της νεοφιλελεύθερης πολιτικής.

     Ανήμπορη είναι η ΔΑΚΕ (με τέσσερα μέλη στο Δ.Σ.) η οποία παίζει το ρόλο της ΠΑΣΚ το προηγούμενο διάστημα, ως βασικός υποστηρικτής της κυβερνητικής πολιτικής. Αφού βόλεψε και βολεύει τα στελέχη της στον κρατικό μηχανισμό, προσπαθεί να μπλοκάρει κάθε απόφαση που θ’ αμφισβητούσε την πολιτική της ηγεσία. Είναι η άλλη όψη του ιδίου νομίσματος.

     Ανήμπορη είναι η παράταξη της ΕΣΑΚ-ΔΕΕ (με ένα μέλος στο Δ.Σ.), η οποία έχοντας την εμμονή του αναχωρητισμού, ακολουθεί το μοναχικό μονόδρομο του ΠΑΜΕ. Βαυκαλιζόμενη ότι αποτελεί τη μόνη ταξική έκφραση των εργαζομένων, προσπαθεί να κατοχυρώσει τα πρωτεία της αγωνιστικής δράσης, έναντι των άλλων παρατάξεων. Σ’ αυτή την κατεύθυνση της περιχαράκωσης και του «ορθού δρόμου», κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να μην ψηφιστούν κινητοποιήσεις από τη ΔΟΕ. Προς τούτο και πλειοδοτεί αγωνιστικά κάθε φορά που προτείνεται απεργία από τις συμβιβασμένες παρατάξεις.

     Ανήμπορη είναι και η παράταξη των Κινήσεων Παρεμβάσεων Συσπειρώσεων (με ένα μέλος στο Δ.Σ.), η οποία συναγωνίζεται την ΕΣΑΚ-ΔΕΕ για το ποιος εκφράζει περισσότερο ταξικά το εργατικό κίνημα. Χρησιμοποιώντας ως φενάκη τον οριζόντιο συντονισμό των Συλλόγων, προσπαθεί ν’ αναγάγει εαυτόν σε αγωνιστική πρωτοπορία με αποφάσεις κορυφής, τις οποίες «βαφτίζει» διαδικασίες βάσης. Αγωνιώντας  μην τυχόν και ψηφιστεί η απεργία για το τέλος του Μάρτη, άλλαζε σαν τα πουκάμισα τις θέσεις της, για να μη συμπέσουν μ’ αυτές της συμβιβασμένης ηγεσίας της ΔΟΕ.

     Να ποιοι αποτελούν την ηγεσία του κλάδου και ποιοι τον οδηγούν στην απραξία και στην ανυποληψία. Αυτό, όμως, το νοσηρό κλίμα δεν μπορεί να συνεχίζεται ερήμην της βάσης των εκπαιδευτικών. Δεν επιτρέπεται να λιθοβολείται  το συνδικάτο της ΔΟΕ, από τους ίδιους τους ενταφιαστές  του. Οι συνάδελφοι της βάσης πρέπει ν’ αναλάβουν δράση.

     Μπροστά στις Γ.Σ. για την εκλογή των αντιπροσώπων του Μαΐου, έχουμε χρέος ν’ αναδείξουμε την πραγματική κατάσταση στο κίνημα και ν’ αποδώσουμε τις ευθύνες σ’ όσους τους αναλογούν. Δεν είναι δυνατόν μ’ αυτή την πολιτική της κυβέρνησης, ολόκληρη Ομοσπονδία (ΔΟΕ) να έχει περιέλθει σε αφάνεια, γιατί έτσι επέλεξε ο κομματικός συνδικαλισμός. Α-μέτοχη των εξελίξεων στον οικονομικό τομέα, α-μέτοχη στην φοροληστρική επιδρομή της κυβέρνησης, α-μέτοχη στην απαξίωση και το στραγγαλισμό του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, α-μέτοχη στην αποδόμηση του ρόλου και του έργου του εκπαιδευτικού, α-μέτοχη στον εργασιακό μεσαίωνα που έρχεται, α-μέτοχη στην αγωνία και στους φόβους της βάσης. Βασικώς α-μέτοχη...

 

          ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ

         ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ                 

http:// www.autonomiparemvasi.gr



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 24.03.2005 16:35:01
 
Αναγνώσθηκε 684 φορές