Φορέων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Απάντηση για το θέμα του Π.Δ. 268/04

 

Μετά από το τελευταίο δημοσίευμα στον έγκυρο δικτυακό κόμβο www.edra.gr για το ΠΔ268/04 που προσθέτει χωρίς επιστημονικά και εκπαιδευτικά κριτήρια απόφοιτους τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ στους ικανούς να διδάξουν Πληροφορική στα Ελληνικά σχολεία, πήρα το θάρρος να απαντήσω.

 

Είναι γεγονός ότι στο αρχικό ΠΔ 118/95 ,που ασχολείται πρώτη φορά με το θέμα των καθηγητών Πληροφορικής στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ορίστηκε ότι τα μόνα τμήματα ΤΕΙ (από όσα υπήρχαν τότε) που ο νομοθέτης βρήκε να γνωρίζουν ικανά την Πληροφορική για να την διδάξουν είναι τα τμήματα ΤΕΙ Πληροφορικής και ΤΕΙ Υπολογιστικών Συστημάτων. Το τμήμα Αυτοματισμού δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτά, ούτε αναφέρεται στην εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, του πλέον αρμόδιου οργανισμού, ούτε καν για την περίπτωση πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών, και έχει σαφώς διακριτό ρόλο από αυτόν των τμημάτων Πληροφορικής (Έκδοση ΙΤΕ, Αθήνα 2000).

 

Όπως πολύ καλά αναφέρεται και στην διαμαρτυρία του κ. Ράπτη Παναγιώτη ο Αυτοματισμός είναι μια ξεχωριστή επιστήμη που ΜΟΝΟ κάνει εφαρμογή της Πληροφορικής σε εξειδικευμένα αντικείμενα όπως τα Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου (ΣΑΕ) χωρίς να έχει ολοκληρωμένη και βαθιά γνώση της επιστήμης της Πληροφορικής που είναι αναγκαία για την διδασκαλία της Πληροφορικής στα σχολεία.

 

Μια σύντομη ματιά στον παρακάτω πίνακα που αναφέρει πόσες διδακτικές μονάδες (κατά ECTS) διδάσκονται κάποια τμήματα ΤΕΙ που αναφέρονται στο ΠΔ 268/04 σε σύγκριση με το τμήμα Πληροφορικής του ΤΕΙ Θεσ/νίκης ανά ενότητα εξέτασης του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ θα πείσει τους πάντες για τις ελλείψεις των παραπάνω τμημάτων όσον αφορά την ικανότητα διδασκαλίας της επιστήμης της Πληροφορικής.

 

Καταλήγοντας ζητώ από το ΥΠΕΠΘ να σταματήσει την ισχύ του ΠΔ 268/04 , να περιμένει και να σεβαστεί την εισήγηση του Παιδαγωγικού ινστιτούτου ώστε να διδάσκουν στα παιδιά μας καθηγητές με ολοκληρωμένες γνώσεις και επάρκεια στην επιστήμη της Πληροφορικής.

 

Οι απόφοιτοι των τμημάτων Αυτοματισμού ας συμμετέχουν στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για θέσεις πραγματικά συναφείς με τις γνώσεις τους. Εύχομαι ειλικρινά να εκδοθούν επιτέλους επαγγελματικά δικαιώματα στο τμήμα Αυτοματισμού και οι απόφοιτοι του να εργάζονται σε θέσεις ανάλογα με τις γνώσεις που κατέχουν, που όμως δεν έχουν καμία σχέση με την επιστήμη της Πληροφορικής. Τελειώνοντας, θέλω να υπενθυμίσω ότι για το τμήμα Πληροφορικής στο Π.Δ. 345/1989, στο οποίο περιγράφονται τα επαγγελματικά του δικαιώματα, αναφέρεται ότι έχει το δικαίωμα διδασκαλίας στην εκπαίδευση.

 

                                                                             Μαρκίδης Αθανάσιος

                                                                          Γ. Γραμματέας Σ.ΤΕ.Μ.Π.

                                                                       Μηχανικός Πληροφορικής Τ.Ε.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ: Διδακτικές Ακαδημαϊκές Μονάδες (κατά ECTS) των μαθημάτων που διδάσκονται σε τμήματα ΤΕΙ που αναφέρονται στο ΠΔ 268/04 σε σύγκριση με τα Τμήματα Πληροφορικής των ΤΕΙ Θεσσαλονίκης/Αθηνών και αναφέρονται στις ενότητες που εξετάζονται στα πλαίσια του διαγωνισμού εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ

 

Εξεταζόμενα Μαθήματα

ΑΣΕΠ

ΠΕ19-ΠΕ20

Τμήμα Πληροφορικής

Τμήμα Αυτοματισμού

Τμήμα Γεωπληροφορικής & Τοπογραφίας

Τμήμα Επιχειρηματικού Σχεδιασμού & Πληροφοριακών Συστημάτων

Αρχιτεκτονική Υπολογιστών

 

12

 

0

 

0

 

0

Λειτουργικά Συστήματα

 

12

 

0

 

0

 

0

Δομές Δεδομένων, Προγραμματισμός Υπολογιστών

 

44

 

12

 

0

 

6

 

Βάσεις Δεδομένων

 

 

18

 

0

 

6

 

10

Δίκτυα Υπολογιστικών Συστημάτων

 

24

 

11

 

0

 

10

Τεχνολογία Πολυμέσων

 

26

 

0

 

0

 

5

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.03.2005 01:10:01
 
Αναγνώσθηκε 554 φορές