Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης


ΕΝΩΣΗ  ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

(TECHNOLOGY TEACHERS ASSOCIATION)

Πτυχιούχοι ΑΣΕΤΕΜ – ΣΕΛΕΤΕ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ν/Δ ΕΛΛΑΔΑΣ

http://www.ete.gr , 

e-mail: nde@ete.gr, Τηλ: 6977615510

ΠΑΤΡΑ   ΑΙΓΑΙΟΥ 4

 

 

 

 

 

ΠΛΑΙΣΙΟ ΘΕΣΕΩΝ

 

 

Του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών του Παραρτήματος Ν/Δ Ελλάδας για την μεταρρύθμιση της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο με την 2-2/2/2005 απόφασή του διαμόρφωσε ένα πλαίσιο θέσεων σχετικά με την μεταρρύθμιση στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Το παράρτημα στην ημερίδα που διοργάνωσε στην Πάτρα με το Γραφείο Τεχνικής Εκπαίδευσης στις 13/11/2004 με θέμα Το μέλλον της Τεχνικής Εκπαίδευσης δημιούργησε όλες τις συνθήκες εκείνες ώστε να ακουστούν πάρα πολλές απόψεις σχετικά με το τι Τεχνικό Σχολείο θέλει η Ελληνική Κοινωνία και η αγορά εργασίας.

Αναπτύχθηκε διάλογος πάνω σε πάρα πολλές προτάσεις συναδέλφων και φορέων και αφού αναλύθηκαν οι παρακάτω προβληματισμοί:

·        Με την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση ήλθαν στην ΤΕΕ καλλίτεροι μαθητές;

·        Με την δωδεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση που προτείνουν κάποιοι θα κάνουμε πιο καλλίτερο σχολείο και αυτό γιατί δεν έγινε με την εννιάχρονη;

·        Γιατί με τέτοια απαξίωση η ΤΕΕ μένει όρθια και συνεχίζει;

·        Γιατί τέτοια σύγχυση για την επιστήμη και την τεχνολογία;

·        Γιατί κανείς δεν συζητά για την υποχρεωτική εκπαίδευση όπου εκεί είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα;

·        Γιατί η επιμονή μερικών για δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο και μετά η τεχνική εκπαίδευση;

·        Ποιοι θέλουν να εγκλωβίσουν μαθητές στο Γενικό Λύκειο και να μένουν με την άποψη ότι με φροντιστήριο μπορεί να πετύχεις στα ΑΕΙ-ΤΕΙ;

·        Γιατί δεν προτείνουν και δεκαεξάχρονο υποχρεωτικό σχολείο που να περιέχει και ΑΕΙ-ΤΕΙ;

·        Γιατί αγνοούν ότι σε όλη την Ευρώπη αρχίζει από τα 15 αφού τα ταλέντα οι κλίσεις διαμορφώνονται από τα 14;

·        Ποιοι θέλουν να κάνουν την ΤΕΕ ένα φροντιστήριο για ΑΕΙ-ΤΕΙ;

 

 

Διαμόρφωσε ένα πλαίσιο αρχών που θα πρέπει να διέπει ένα Τεχνικό Σχολείο σύγχρονο με ευελιξία και με αναφορά  κυρίως  στο ότι η Τεχνική Εκπαίδευση πρέπει και μπορεί να παίξει σπουδαίο ρόλο στην παραγωγή και την  ανάπτυξη της Εθνικής Οικονομίας.

 

 

ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΥΠΟΨΗ ΤΗΣ ΤΗΝ

ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΗ

 

ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΗΠΙΑΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ

 

 

 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

 

  1. Μετονομασία του ΤΕΕ σε ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
  2. Δημιουργείται στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ αυτοτελής Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
  3. Όλοι οι καθηγητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης έχουν παιδαγωγική κατάρτιση από την ΑΣΠΑΙΤΕ
  4. Στο Γυμνάσιο εφαρμόζεται Επαγγελματικός Προσανατολισμός ουσιαστικός από εκπαιδευτικούς με 15 χρόνια υπηρεσία και πάνω ή οι έχοντες πιστοποιητικό εξειδίκευσης σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού που χορηγείται από την ΑΣΠΑΙΤΕ σύμφωνα με το Ν.Δ 3027/2002 άρθρο 4 παρ. 5 εδάφιο γ΄.
  5. Καθορίζεται εισφορά προς το ΙΚΑ εργοδοτών και εργαζομένων, μειωμένη κατά 50% της κανονικής για μαθητές επαγγελματικού Λυκείου που κάνουν την πρακτική τους άσκηση για την απόκτηση του πτυχίου τους.
  6. Δημιουργείται σε κάθε σχολείο και ανά ειδικότητα επιτροπή εποπτευόμενης και ελεγχόμενης Πρακτικής Άσκησης για τους μαθητές  που πραγματοποιούν Πρακτική Άσκηση
  7. Αναπροσδιορίζονται και περιορίζονται οι ειδικότητες του Επαγγελματικού Λυκείου λαμβάνοντας υπόψη την αγορά εργασίας και την τοπική οικονομία.

 

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

 

  1. Λειτουργία του Επαγγελματικού Λυκείου σε δύο επίπεδα σπουδών.
  2. Α. Το πρώτο επίπεδο σπουδών θα περιλαμβάνει τις τάξεις Α και Β
  3. Β.  Το δεύτερο επίπεδο σπουδών περιλαμβάνει την Γ τάξη

 

 

  1. Στην Α τάξη φοιτούν  απόφοιτοι γυμνασίου όπου η διδασκαλία και η πρακτική άσκηση γίνεται σε ευρύτερους τομείς ειδικοτήτων.
  2. Στη Β και Γ τάξη η διδασκαλία και η πρακτική άσκηση γίνεται σε επιμέρους ειδικότητες.
  3. Στο πρώτο επίπεδο σπουδών αυξάνονται τα μαθήματα γενικής παιδείας σε ποσοστό 45% επί του συνολικού αριθμού των εβδομαδιαίων ωρών του προγράμματος.
  4. Στο δεύτερο επίπεδο σπουδών διδάσκονται μαθήματα επιλογής Γενικής Παιδείας, για αυτούς που επιθυμούν πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε ποσοστό 25% επί του συνολικού αριθμού των εβδομαδιαίων ωρών του προγράμματος.
  5. Μαθητές προαγόμενοι στη Β τάξη του Ενιαίου Λυκείου εγγράφονται στη Β τάξη του 1ου Επιπέδου σπουδών με κατοχύρωση των διδαχθέντων γενικών μαθημάτων.
  6. Με την ολοκλήρωση της φοίτησης σε κάθε επίπεδο σπουδών διεξάγονται εξετάσεις επί των διδαχθέντων μαθημάτων και των εργαστηρίων.
  7. Στους επιτυχώς μετέχοντες στις εξετάσεις του 1ου Επιπέδου σπουδών χορηγείται:
  8. Α. Πτυχίο ειδικότητας ύστερα από εξάμηνη ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΗ και ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ πρακτική άσκηση ή απολυτήριος  τίτλος εγγραφής στο 2ο Επίπεδο σπουδών χωρίς την πρόσθετη πρακτική άσκηση.

 

  1. Στους επιτυχώς μετέχοντες στις εξετάσεις του 2ου Επιπέδου χορηγείται:
  2. Α. Πτυχίο ειδικότητας, ύστερα από τετράμηνη εποπτευόμενη και ελεγχόμενη πρακτική άσκηση ή
  3. Β.  Τίτλος Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς την πρόσθετη πρακτική άσκηση.

 

  1. Στους Πτυχιούχους του 1ου Επιπέδου Σπουδών χορηγούνται επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου ΙΙ.
  2. Στους Πτυχιούχους του 2ου Επιπέδου Σπουδών χορηγούνται επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου ΙΙΙ
  3. Το πτυχίο του 2ου Επιπέδου είναι σε όλα ισότιμο με το απολυτήριο του Ενιαίου Λυκείου
  4. Για τα  Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια δημιουργείται αντίστοιχο ωρολόγιο πρόγραμμα αυξημένο έτσι ώστε να υπάρχει απόλυτη αντιστοιχία και ισοτιμία με τα ημερήσια.

 

 

Τέλος το Δ.Σ του Παραρτήματος της ΕΤΕ της Ν.Δ Ελλάδας αποφάσισε να σταλεί η παραπάνω πρότασή μας στο ΥΠΕΠΘ στα πλαίσια του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία και στα κόμματα Ελληνικού Κοινοβουλίου, στα παραρτήματα και στο Δ.Σ της ΕΤΕ, ΟΛΜΕ, ΟΛΤΕΕ. 

     

 

 

 

 

                 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                             Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 

 

 

ΑΛΤΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ                                                                ΡΗΓΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ        

                      

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 06.03.2005 19:20:01
 
Αναγνώσθηκε 1150 φορές