Διαφόρων Φορέων

Σύλλογος Καθηγητών Γερμανικής γλώσσας
Για τη συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας (24.02)


Την Πέμπτη 24/02/2005 η υπουργός Παιδείας κ. Μαριέττα  Γιαννάκου έδωσε συνέντευξη στην ενημερωτική εκπομπή της ΝΕΤ «Στα χρώματα της Ίριδας». Παραθέτουμε  μερικά απομαγνητοφωνημένα αποσπάσματα :


 


Μ. Γιαννάκου: «Αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές της Λισσαβόνας, είναι δύο οι πυλώνες: το πρώτο είναι η δια  βίου εκπαίδευση και το δεύτερο είναι η πολυγλωσσία»


 


Αναφερόμενη στο θέμα της πολυγλωσσίας η κ. Γιαννάκου τόνισε:


«Κατ΄αρχήν εμείς αυτή τη στιγμή μελετάμε, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μελετάει, την εισαγωγή δεύτερης ξένης γλώσσας στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού. Δεύτερες ξένες γλώσσες θεσμοθετημένες είναι Γερμανικά και Γαλλικά, δηλαδή Αγγλικά plus ένα από τα δύο. Το ίδιο θα  κάνουμε και για τις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, διότι αυτή τη στιγμή δεύτερη ξένη γλώσσα έχουμε μόνο στο Γυμνάσιο, στις τρεις τάξεις…..Πρέπει λοιπόν να επεκτείνουμε τη δεύτερη ξένη γλώσσα σε πολύ περισσότερα χρόνια και λέμε αντί για τρία χρόνια θα είναι 7, δύο στο δημοτικό, τρία στο γυμνάσιο, δύο στο λύκειο».


 


Σε ερώτηση της παρουσιάστριας για το «που βρίσκεται το θέμα διορισμού καθηγητών ιταλικής στη Μέση Εκπαίδευση, που εκκρεμεί εδώ και δεκαετίες;» η κ. Γιαννάκου απάντησε: «Δεν είναι εδώ και δεκαετίες. Είχαν ληφθεί αποφάσεις το 2002 και δεν προχώρησαν από την προηγούμενη κυβέρνηση. Θα κάνουμε κάποια πιλοτικά προγράμματα. Εγώ είδα και τον Ισπανό και τον Ιταλό πρέσβη και ζήτησαν την πιλοτική εφαρμογή και θα το κάνουμε για τα τρία σχολεία, όπως είχε αποφασίσει η προηγούμενη κυβέρνηση και δεν το εξετέλεσε».


 


 


Εκτιμήσεις του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ


Είναι πλέον απολύτως σαφές ότι το Υπουργείο Παιδείας, μετά το πανελλαδικό «κύμα» συμπαράστασης στο αίτημα του Συλλόγου Καθηγητών Γερμανικής για ισότιμη και δίκαιη μεταχείριση της Γερμανικής και της Γαλλικής Γλώσσας στη δημόσια εκπαίδευση κατανόησε πως η Γερμανική Γλώσσα είναι πλέον συστατικό στοιχείο της δημόσιας ξενόγλωσσης εκπαίδευσης.


Απολύτως σαφές έχει γίνει το γεγονός που βιώνουν καθημερινά οι καθηγητές Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας στα σχολεία, πως η διδασκαλία μιας γλώσσας δεν μπορεί να περιορίζεται στη 3ωρη διδασκαλία της στην Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, γιατί αυτή η αποσπασματική αντιμετώπιση δεν οδηγεί πουθενά…..


Οι διακηρύξεις της κ. υπουργού για ένα 7χρονο κύκλο διδασκαλίας της β΄ ξένης γλώσσας λαμβάνουν υπόψη τις παραπάνω εκτιμήσεις.


Παντελώς ασαφή όμως παραμένουν τρία ζητήματα:


ΠΡΩΤΟΝ, υπάρχει πολιτική βούληση να προχωρήσουμε από το Σεπτέμβριο στην εισαγωγή της Γερμανικής και της Γαλλικής στην Ε΄ και  ΣΤ΄ δημοτικού;


ΔΕΥΤΕΡΟΝ, θα συνδεθεί η διακηρυσσόμενη 7χρονη διδασκαλία της β΄ ξένης γλώσσας με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, ώστε να πιστοποιείται μέσα στο δημόσιο σχολείο η ξένη γλώσσα;
ΤΡΙΤΟΝ
, στον επικείμενο διαγωνισμό εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ προβλέπεται για την επόμενη διετία η πρόσληψη συνολικά 203 καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής, οι οποίοι θα καλύψουν κενά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχει γίνει κάποια πρόβλεψη για την κάλυψη των αναγκών που θα προκύψουν; Θα επιλεχθεί και πάλι η λύση της ωρομισθίας;

 
www.geocities.com/dhmotika




Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 01.03.2005 19:36:33
 
Αναγνώσθηκε 1079 φορές