Διαφόρων Φορέων

Ειδικότητα  Ιατροφιλοσοφίας ο "Παράκελσος"

 

Με το μεταβατικό προσωρινό/μόνιμο σύστημα εξετάσεων των 6 μαθημάτων

Γ' Λυκείου το 2006, ένας καλός μαθητής της θεωρητικής Κατεύθυνσης έχει τη δυνατότητα να περάσει στην Ιατρική και σε όλες της Σχολές του κύκλου της Υγείας με Αρχαία, Λατινικά, Ιστορία, Νέα, Έκθεση και Βιολογία Γενικής Παιδείας. Δηλαδή οι μοναδικές του γνώσεις σχετικές με το αντικείμενο θα είναι 30 σελίδες σχετικές με την Υγεία του Ανθρώπου από το 1ο κεφάλαιο της Βιολογίας Γενικής Παιδείας. Το 2ο κεφάλαιο είναι άλλες 30 σελίδες για το περιβάλλον, ενώ το 3ο κεφάλαιο για το Δαρβίνο και την εξέλιξη είναι εκτός διδακτέας ύλης...?...!!!

Το μάθημα Βιολογία Γενικής παιδείας είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον και χρήσιμο για κάθε μαθητή μελλοντικό πολίτη, αλλά αυτονόητα ανεπαρκές ως το μοναδικό υπόβαθρο για ανώτερες σπουδές στο χώρο της Υγείας. Πίσω στο 17ο αιώνα στους Αλχημιστές, τους φυσιοδίφες και τους ιατροφιλόσοφους.

Καλώς ή κακώς με το παρόν σύστημα των 9+9 μαθημάτων η στοιχειωδώς απαραίτητη ύλη είχε κατανεμηθεί σε 2 χρονιές και 18 μαθήματα. Δεν είναι δυνατόν απλώς να καταργηθούν τα 12, χωρίς να ανασχεδιασθούν τα πάντα από την αρχή, γιατί καταλήγει σε ένα ασύνδετο αλαλούμ όπου τα παραπάνω εκτεθέντα αποτελούν απλώς ένα μόνο χαρακτηριστικό παράδειγμα. Με έναν απλό υπολογισμό εύκολα να συνάγεται ότι η εξεταζόμενη ύλη θα είναι το 1/3 (6 αντί 18) της ύλης που εξετάστηκε τα προηγούμενα 30 χρόνια στην Ελλάδα και στις Φυσικές Επιστημες το 1/5 περίπου αυτής που εξετάζεται σε οποιαδήποτε ανεπτυγμένη εκπ/κά χώρα.   

                             Ξενοφώντας Βαμβακερός
                             Χημικός, καθηγητής Ε.Λ.
                             MA in Science Education
                             IoE, University of London


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 01.03.2005 18:45:01
 
Αναγνώσθηκε 621 φορές