Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση


Γ. Καλός: «Σαράκι στην προσπάθεια διαλόγου η συνδικαλιστική διάσταση συμμετοχής»
Ο Γιώργος Καλός, υφυπουργός Παιδείας, μιλά στην Έλλη Τριανταφύλλου

Για το διάλογο για την Παιδεία

«Εκείνο που ενδιαφέρει να ξεκινήσουμε είναι το εξής, η συνδικαλιστική διάσταση της συμμετοχής. Αυτό το σαράκι δεν είναι που έφαγε και οποιαδήποτε προηγούμενη προσπάθεια διαλόγου; Αξίζει λοιπόν αυτή η συνδικαλιστική διάσταση της συμμετοχής να εμποδίζει ανθρώπους, γιατί και οι συνδικαλιστικοί φορείς άνθρωποι είναι δηλαδή σύνολα ανθρώπων είναι οι συνδικαλιστικές εκπροσωπήσεις στο ΕΣΥΠ. Αξίζει λοιπόν να μπαίνουν τέτοια κριτήρια τα οποία αναγκάζουν κάποιους, εγώ το κατανοώ, χάριν ων δένδρων να χάνουν το δάσος; Δεν μπορώ να κατανοήσω το αποτέλεσμα».

ΔΗΜ.: Η Πολιτεία δε θα έπρεπε να έχει φροντίσει ώστε να είναι διαφορετική η σύνθεση όσων θα συμμετέχουν σε αυτό το διάλογο προκειμένου να μην καταλήξουμε στα γνωστά συμπεράσματα του παρελθόντος;

ΚΑΛ.: Εάν μπαίναμε να διορθώσουμε εκείνα που το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ορίζει για το ποιο είναι το εθνικό συμβούλιο παιδείας, ποιοι μετέχουν κλπ. θα δίναμε αφορμή να πουν ότι «να, μανατζάρουν το αποτέλεσμα». Δηλαδή ήρθαν σε ένα θεσμικό πλαίσιο που έχει γίνει με άλλη κυβέρνηση και το οποίο το σεβαστήκαμε, να κόψουν, να ράψουν και να φτιάξουν στα μέτρα των δικών τους αναγκών... η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει να είναι μόνο τίμια αλλά πρέπει να και φαίνεται, δεν κάναμε λοιπόν κάτι τέτοιο.

ΔΗΜ.: Αυτό δεν πάντως δεν είναι πολύ μακριά από αυτό που είπε ο πρύτανης ότι ουσιαστικά επιδιώκετε έτσι να κρατηθούν οι αποστάσεις και να είναι όλοι ικανοποιημένοι;

ΚΑΛ.: Προσπαθούμε γιατί και αν ο έχων την πολιτική ευθύνη και όχι την επιστημονική ευθύνη αυτός έχει την επιστημονική ευθύνη του να λέει ότι θα έπρεπε και εγώ να συμμετέχω για να πω την άποψή μου και το κατανοώ αλλά ο έχων την πολιτική ευθύνη θα πρέπει να προσέξει λίγα πράγματα. Πρώτα από όλα ότι κανείς δεν πρέπει να αποκλειστεί, όχι απλώς για να είναι όλοι ικανοποιημένοι αλλά για να έχει κύρος το αποτέλεσμα. Δεύτερον θα έπρεπε να τιμήσουμε και αυτό κάνουμε εμείς, να τιμήσουμε και τους δύο τρόπους με τους οποίους γίνεται αυτός ο διάλογος και τον άμεσο τρόπο που τον ορίζει από πλευράς συμμετοχών, από πλευράς θεματολογίας και τα λοιπά το σχετικό νομικό πλαίσιο που ισχύει αλλά και τον έμμεσο τρόπο τον οποίο εμείς είπαμε από την αρχή δια στόματος πρωθυπουργού ότι θέλουμε μέσω αυτού να συμμετάσχουν όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης αλλά και όλοι οι κοινωνικοί φορείς.

ΔΗΜ.: Λέτε να μην αποκλειστεί κανείς όμως ο κ. Πρύτανης μας είπε ότι τα πανεπιστήμια επί της ουσίας δεν εκπροσωπούνται

ΚΑΛ.: Για να δούμε πως δεν εκπροσωπούνται, υπάρχει στην σύνθεση του ΕΣΥΠ μια εκπροσώπηση με δύο εκπροσώπους της συνόδου των πρυτάνεων

ΔΗΜ.: Προφανώς τη βρίσκει ισχνή αυτή την εκπροσώπηση.

ΚΑΛ.: Ναι αλλά αυτή η εκπροσώπηση δε σημαίνει ότι θα έχουν μόνο δύο ψήφους στη λήψη αποφάσεων, δεν πρόκειται να ληφθούν αποφάσεις με αριθμητική ισχύ άρα λοιπόν οι δύο είναι εκεί για να μεταφέρουν, όπως είναι δύο από την ΟΛΜΕ, δύο από την Διδασκαλική Ομοσπονδία, δύο από την ΠΟΣΔΕΠ... να μεταφέρουν εκεί όλο τον όγκο των αποφάσεων αλλά και των σκέψεων που είχαν οι διακεκριμένες, στις οποίες συμμετέχουν όλοι οι πανεπιστημιακοί φορείς και κυρίως οι πρυτάνεις, διασκέψεις των πρυτάνεων που τουλάχιστον προβλημάτισαν τόσα χρόνια για το αν πάμε στην Μπολόνια, πώς πάμε, πώς φεύγουμε από εκεί, πώς πάμε στο Βερολίνο, πώς δομείται η τριτοβάθμια εκπαίδευση σε κοινό πεδίο δράσης της ΕΕ και εμείς πώς συμμετέχουμε; Ποιες από αυτές τις αποφάσεις τις παίρνουμε και τις βάζουμε στο εσωτερικό μας, με ποιες συμφωνούμε ή τι προσπαθούμε να αλλάξουμε συμμετέχοντας σ' αυτό το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι; Αν λοιπόν αυτοί οι δύο άνθρωποι φέρουν μέσα στο Εθνικό Συμβούλιο για την Παιδεία που από την άλλη πλευρά το είπε και ο ίδιος ο κ. Πρύτανης πρέπει να είναι ολιγοπρόσωπο...

Δηλαδή δεν μπορούμε να λέμε ότι είμαστε δύο εμείς που εκπροσωπούμε τους πρυτάνεις και μόνο και από την άλλη μεριά είναι κακό να είναι τόσα πολλά πρόσωπα χαλάει η μαγιονέζα, και να είναι και κάποιοι διακεκριμένοι... Εμπόδισε κανείς κάποιους διακεκριμένους να είναι παρόντες; Παρών δεν είσαι μόνο όταν πας να μιλήσεις πέντε λεπτά, παρών είσαι όταν στέλνεις τις προτάσεις σου και πιστεύεις ότι αυτός ο διάλογος πρέπει να αποδώσει. Είναι η τελευταία ευκαιρία. ..

Για το θέμα της πολυγλωσσίας και της δια βίου μάθησης

«Βάζουμε πρώτα την αξιολόγηση από αυτές τις δύο δράσεις, βάλτε τη και αυτή να τα πούμε όλα. Γιατί δεν είναι αυτά στοιχεία στα οποία πρέπει να αποφασίσει ο εθνικός διάλογος; Αν έβγαινε η κυβέρνηση που έχει την πολιτική ευθύνη και έλεγε ότι 'στην αξιολόγηση έχω το Χ μοντέλο', τι θα έκανε; Θα έδινε κύρος στο διάλογο; Όχι, ίσα-ίσα με πολύ χαμηλό προφίλ ήρθαμε και είπαμε 'δεν ανακαλύπτουμε την πυρίτιδα, υπάρχουν αυτά τα σύστημα στην Ευρώπη ελάτε να μας πείτε'. Δεύτερον, μην νομίζετε ότι και η δια βίου μάθηση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων που την οφείλουμε ως κράτος να την κάνουμε και που επί τόσα χρόνια δεν γινόταν, μην νομίζετε ότι είναι εύκολο σύστημα... Είναι πολύ σημαντικό να κάτσουμε να δούμε τα δύο τρία συστήματα και να αποφασίσουμε ώστε αυτό που θα βγει να μην είναι αυτό που θέλει η κ. Γιαννάκου, ο κ. Καλός ο ένας ο άλλος... Να εκφράζει τις ανάγκες και την προοπτική της χώρας διότι ότι πέρα από τη συγκυρία τη σημερινή είναι αδήριτη η ανάγκη να ικανοποιήσουμε την προοπτική που πρέπει να έχει η χώρα».

Για τα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα επιμόρφωσης ενηλίκων

«Έπρεπε αυτά τα προγράμματα να είχαν υλοποιηθεί εδώ και οκτώ χρόνια, δεν κατηγορώ κανέναν απλώς λέω το γεγονός για να καταλάβετε πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη να υλοποιηθούν. Εμείς ξεκινήσαμε και είπαμε ναι, αν η γραμματεία ενηλίκων πρέπει σε λίγο καιρό σε ευρωπαϊκό επίπεδο να αποδώσει και λόγο για το ότι μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων έπρεπε να είχε υλοποιήσει τη δια βίου εκπαίδευση και μάθηση όλων των ενηλίκων που θα το ήθελαν τότε πρέπει εμείς να τη βοηθήσουμε να την κάνει πράξη».



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 23.02.2005 23:55:01
 
Αναγνώσθηκε 761 φορές