Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

Δ.Ο.Ε.

Αθήνα 24/2/2005

Προς Μ.Μ.Ε. (συντάκτες εκπαιδευτικού ρεπορτάζ)

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

για την αποχώρηση της Δ.Ο.Ε. από τον προσχηματικό διάλογο

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ, εκτιμώντας όλα τα δεδομένα και τις εξελίξεις γύρω από το διάλογο για την Παιδεία, αλλά και τη συγκυρία που διαμορφώνεται από τις κυβερνητικές επιλογές στο χώρο της εκπαίδευσης,

διαπιστώνει:

1. Ο «Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία» αποτελεί μια ολοφάνερη προσχηματική διαδικασία, αφού σύμφωνα πλέον και με δημόσιες δηλώσεις και επίσημα έγγραφα, «οι αλλαγές-τομές στην εκπαίδευση είναι καθορισμένες από τις σημαντικές δεσμεύσεις της χώρας μας στη "Διαδικασία της Μπολόνια"» (που σημαίνει τον εναρμονισμό της εκπαίδευσης με βάση τις ανάγκες και τις προτεραιότητες της αγοράς και των επιχειρήσεων). Η Κυβέρνηση - ενόψει και της Συνόδου των Υπουργών Παιδείας της ΕΕ στο Μπέργκεν της Νορβηγίας στις 19/5/2005 - χρησιμοποιεί την προσχηματική αυτή διαδικασία για να εμφανίσει την αντιεκπαιδευτική της πολιτική, ως αποτέλεσμα κοινωνικής συναίνεσης.

2. Ο διάλογος δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να αποτελέσει πεδίο προώθησης των αιτημάτων και των στόχων του εκπαιδευτικού κινήματος, αλλά αντίθετα αποτελεί εργαλείο για τη ζύμωση, προώθηση και επιβολή μιας σειράς νεοφιλελεύθερων και αντιδραστικών αλλαγών-αναδιαρθρώσεων στο χώρο της εκπαίδευσης, που θα αλλάξουν πλήρως το περιεχόμενο, τους στόχους, το χαρακτήρα, το παιδαγωγικό πλαίσιο και τις λειτουργίες του εκπαιδευτικού συστήματος. Βασική φιλοσοφία των προετοιμαζόμενων αλλαγών είναι ότι η Παιδεία αποτελεί εμπόρευμα και όχι κοινωνικό αγαθό, που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, πιστοποιείται, αξιολογείται και αγοράζεται.

3. Για την κυβέρνηση, ως άμεσης προτεραιότητας αλλαγές-τομές, προτάσσονται:

ό Η αξιολόγηση- χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
ό Η αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων.
ό Η επέκταση των εξεταστικών φραγμών, ακόμα και στην Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού.
ό Η προώθηση εκπαιδευτικών μοντέλων με στόχο την αποσύνδεση από το κράτος σημαντικού μέρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας ( αναδιάρθρωση του σχολείου, χωρίς διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του ).
ό Η προώθηση των ιδιωτικών Πανεπιστημίων και η πλήρης αποσύνδεση των πτυχίων από κάθε επαγγελματικό και εργασιακό δικαίωμα.

4. Η κυβέρνηση με τις μέχρι τώρα αποφάσεις της επιβεβαίωσε τη δήλωση της Υπουργού Παιδείας: «Όπως γνωρίζετε, έχουμε το κυβερνητικό πρόγραμμα ...αλλά μέσα απ? το διάλογο θέλουμε τη μεγαλύτερη συναίνεση για τα ζητήματα της Παιδείας». Kαι αυτό, γιατί πολλές (αρνητικές για την εκπαίδευση) αποφάσεις έχουν ήδη ληφθεί, προτού ξεκινήσει ο «διάλογος» και άλλες λαμβάνονται όσο αυτός διεξάγεται.

Τέτοιες αποφάσεις, μεταξύ άλλων, είναι:

ό Το χαμηλό -για μια ακόμα χρονιά- ποσοστό των δαπανών για την Παιδεία (7,4 % του Γ. Κ. Προϋπολογισμού ή 3,58% του ΑΕΠ) και η εφαρμογή της ίδιας πολιτικής περικοπών, οικονομικής ασφυξίας και υποβάθμισης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

ό Η πολιτική της σκληρής λιτότητας και για την επόμενη χρονιά και ο συνεχιζόμενος εμπαιγμός των εκπαιδευτικών με την ανακοίνωση «αυξήσεων» στους μισθούς κατά 3,6 %, Ήδη, λόγω της αύξησης της παρακράτησης φόρου και της μη τιμαριθμοποίησης της φορολογικής κλίμακας, οι ονομαστικοί μισθοί των εκπαιδευτικών παρουσιάζουν μείωση από 4 έως και 45EUR !

ό Η πολιτική της μείωσης των μόνιμων διορισμών όπως αποτυπώνεται στα κονδύλια του προϋπολογισμού, με αντίστοιχη γιγάντωση του φαινομένου της ωρομισθίας και της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση. Μια πολιτική που ήδη ανιχνεύεται στις αυθαιρεσίες, τα κενά , τις συμπτύξεις τμημάτων, τις υποβαθμίσεις σχολείων, τις παραβιάσεις των ωραρίων, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.

ό Η πολιτική « εθνικής προασαρμογής » στις αποφάσεις της Μπολόνια, όπως κατατέθηκε σε μνημόνιο στη σύνοδο της Κοπεγχάγης, στο οποίο γινόταν επίκληση του «εθνικού διαλόγου», ενώ αυτός δεν είχε καν ξεκινήσει!

Με βάση αυτές τις διαπιστώσεις αλλά και τις ίδιες τις εξελίξεις από τη διαδικασία του διαλόγου, το Δ.Σ. της ΔΟΕ εκτιμά ότι η άποψη που κατατέθηκε εξαρχής, για μη συμμετοχή της Ομοσπονδίας στον προσχηματικό διάλογο, δικαιώνεται.

Αποχωρούμε από το διάλογο, γιατί το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρέπει να νομιμοποιεί με τη συμμετοχή του τις επιλογές και τις προειλημμένες αποφάσεις για μια τέτοιας κλίμακας και βάθους αντιεκπαιδευτική πολιτική .

Αποχωρούμε, για να οργανωθεί από το εκπαιδευτικό κίνημα ο κοινωνικός αντίλογος μέσα από μια πλατιά καμπάνια ενημέρωσης και ένα μέτωπο αγώνα από κοινού με τους καθηγητές-φοιτητές-γονείς-μαθητές, απονομιμοποιώντας την πολιτική του Υπουργείου και αποκαλύπτοντας τους σχεδιασμούς του και τις πραγματικές επιδιώξεις του.

Για να αξιοποιήσουμε την περίοδο προβάλλοντας μια εκπαιδευτική διακήρυξη με περιεχόμενο τα δικαιώματα και τις μορφωτικές ανάγκες της νέας γενιάς και την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Για να διεκδικήσουμε επιθετικά τα κεντρικά-ώριμα αιτήματά μας, στον αντίποδα των αντιδραστικών αλλαγών που προωθεί η κυβέρνηση:

ό για καθολική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση που θα παρέχει μόρφωση, καλλιέργεια και εφόδια σε όλα τα παιδιά χωρίς διαχωρισμούς και ταξικούς φραγμούς, για τη γενναία χρηματοδότηση της εκπαίδευσης στο 15% του Κρατικού Προϋπολογισμού ή στο 5% του ΑΕΠ.

ό για ενιαίο 12χρονο βασικό σχολείο για όλους , δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και ενιαία δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση με όλα τα εργασιακά δικαιώματα στο πτυχίο.

ό για την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, την απόρριψη της αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης των σχολείων και της αξιολόγησης-χειραγώγησης των εκπαιδευτικών.

ό για τη σταθερή και μόνιμη εργασία, ως αποκλειστικό εργασιακό πλαίσιο στην εκπαίδευση και για όλες τις εκπαιδευτικές λειτουργίες,

ό για την οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας, για πραγματικές αυξήσεις στους βασικούς μισθούς που θα καλύπτουν τις απώλειες των τελευταίων χρόνων, για ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη, ενάντια στη σύνδεση μισθού -απόδοσης και τις περικοπές του κινήτρου απόδοσης.

ό για την υπεράσπιση και διεύρυνση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών μας δικαιωμάτων, για σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς ίση με τον τελευταίο μισθό, για πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη .

Καλούμε τους συναδέλφους να πάρουν μαζικά μέρος στις Γενικές Συνελεύσεις που γίνονται σε όλους τους Συλλόγους αυτήν την περίοδο για να διαμορφωθούν οι στόχοι ενός αγώνα με περιεχόμενο τις πραγματικές μας ανάγκες και αιτήματα που να συγκρούονται με τους πυρήνες της αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής .

Για να διαμορφωθεί από τις Γενικές Συνελεύσεις ένα αγωνιστικό σχέδιο με προοπτική, διάρκεια και σταθερά βήματα που θα εξασφαλίζουν την κοινή δράση, τη μαζική συμμετοχή των συναδέλφων, τη λήψη των αποφάσεων με διαδικασίες βάσης, την κοινωνική αλληλεγγύη και συμπαράταξη, την κλιμάκωση του αγώνα.

Καμιά ανοχή στην κυβερνητική πολιτική, ενιαίος πανεκπαιδευτικός αγώνας

ΑΠΟ ΤΗ Δ.Ο.Ε.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 24.02.2005 19:30:01
 
Αναγνώσθηκε 822 φορές