Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Αναβάθμιση της Ελληνόγλωσης Εκπαίδευσης των αποδήμων

«Το σχολικό πρόβλημα είναι ένα από τα πιο σύνθετα προβλήματα, με τα οποία είναι αντιμέτωποι καθημερινά οι Έλληνες της Γερμανίας και η υπόθεση της μόρφωσης των παιδιών τους συνιστά εδώ και πολλά χρόνια υψηλή προτεραιότητα των μεταναστευτικών οργανώσεων και ειδικότερα των Ελληνικών Κοινοτήτων και της Ομοσπονδίας τους». Αυτό τόνισε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων (ΟΕΚ) Κώστας Δημητρίου, στην ομιλία του στη συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου ΣΑΕ Περιφέρειας Ευρώπης στη Θεσσαλονίκη.
Ο κ. Δημητρίου παρουσίασε πτυχές των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες της Γερμανίας στο πεδίο της σχολικής εκπαίδευσης και τις παρουσίασε για τη βελτίωση της εκπαίδευσης στα αμιγή ελληνικά σχολεία, στο δίγλωσσο Ευρωπαϊκό Σχολείο του Βερολίνου, καθώς και στη διασφάλιση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας στα γερμανικά σχολεία.
Όπως είπε η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δει το πρόβλημα της σωστής και ολοκληρωμένης εκπαίδευσης των Ελληνόπουλων στο εξωτερικό με ψυχραιμία και νηφαλιότητα, μακριά από κομματικές σκοπιμότητες φτωχοπροδρομικές ιδεοληψίες και πιέσεις, έχοντας ως γνώμονα μόνο το συμφέρον των ίδιων των παιδιών και της χώρας μας, για τη σωστή μελλοντική τους ένταξη στην επαγγελματική και κοινωνική ζωή.
«Σε ότι αφορά στη γενικότερη παιδεία στο εξωτερικό, οι μεταναστευτικές οργανώσεις είναι παρούσες. Αν οι ελληνικές κυβερνήσεις επιθυμούν πραγματικά τη βελτίωσή της, δεν έχουν παρά να πάρουν υπόψιν τις θέσεις τους και να ενισχύσουν έμπρακτα τις προσπάθειές τους», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Δημητρίου, επισημαίνοντας ότι βασικός στόχος των σχετικών δραστηριοτήτων των Ελληνικών Κοινοτήτων ήταν και είναι:
· Να υποστηρίξουν την προσπάθεια που καταβάλλουν οι Έλληνες μαθητές για την κατάκτηση της γνώσης, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την απόκτηση ικανοτήτων- προσόντων.
· Να συμβάλουν γενικότερα στην ομαλή κοινωνικοποίηση και αγωγή, στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας τους, στην συνδιαμόρφωση του πολιτισμικού πλαισίου, μέσα στο οποίο ζουν και μεγαλώνουν, στην απρόσκοπτη και ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο, στο οποίο θα ζήσουν και θα εργαστούν στο μέλλον.
· Να συνεισφέρουν στην καλλιέργεια υγιών δεσμών τους με την πατρίδα και τον ελληνικό πολιτισμό, στη διατήρηση της ελληνικής πολιτιστικής ταυτότητας τους.
· Να συνδράμουν στη διαμόρφωση μιας τέτοιας εκπαιδευτικής πρακτικής, όπου η διδασκαλία και η καλλιέργεια της ελληνικής γλώσσας ως βασικό στοιχείο της πολιτισμικής τους ταυτότητας, θα γίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ο Πρόεδρος της ΟΕΚ Γερμανίας παρουσίασε στοιχεία από επίσημες εκθέσεις των Ελληνικών αρχών στη Γερμανία σύμφωνα με τις οποίες περίπου 18% των μαθητών με ελληνική υπηκοότητα φοιτά σε αμιγή ελληνικά σχολεία, ενώ το υπόλοιπο 82% παρακολουθεί ένα από τους τύπους του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος. Στις πόλεις, όπου υπάρχουν ελληνικά σχολεία με όλους τους τύπους της εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) το ποσοστό των μαθητών που φοιτά σε αυτά είναι κατά πολύ υψηλότερο. Σε κάποιες περιοχές φθάνει το 50%. Από την άλλη πλευρά εκτιμάται ότι περίπου το 45% των Ελλήνων μαθητών στην ΟΔΓ, που φοιτά σε γερμανικά σχολεία, δεν παρακολουθεί καθόλου μάθημα ελληνικής γλώσσας.
Αναφερόμενος στη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού που είναι επιφορτισμένο με τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας (μάθημα μητρικής γλώσσας) στη Γερμανία, ο κ. Δημητρίου σημείωσε ότι αυτή εντάσσεται στην συγκεκριμένη πολιτική αφομοίωσης των Γερμανικών εκπαιδευτικών αρχών (η οποία δεν έχει ως στόχο τα Ελληνόπουλα, αλλά κυρίως τα παιδιά και τους νέους από μουσουλμανικές χώρες), έχει ως συνέπεια να μειώνεται διαρκώς το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών που φοιτά στα εν μέρει υποβαθμισμένα τμήματα μητρικής γλώσσας. Ένα μεγάλο ποσοστό των νέων ελληνικής καταγωγής στη Γερμανία σήμερα δεν έχει καμία επαγγελματική κατάρτιση.
Για τα αμιγή ελληνικά σχολεία στη Γερμανία επισήμανε ότι οκτώ χρόνια μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, εξακολουθούν να είναι μονόπλευρα προσανατολισμένα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της πατρίδας μας. Η αναβάθμιση τους με νέο αναλυτικό πρόγραμμα, με προσαρμοσμένα στη γερμανική και ευρωπαϊκή πραγματικότητα περιεχόμενα και πραγματική διδασκαλία της γερμανικής γλώσσας, συνιστά αναγκαιότητα προκειμένου τα σχολεία αυτά να μη γίνουν εργαστήρια παραγωγής ανέργων χωρίς μόρφωση.
Πάγιο αίτημα των μεταναστευτικών συλλογικοτήτων αποτελεί η πρόσληψη αποδήμων εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, οι οποίοι να πληρούν τις προϋποθέσεις του προβλέπουν οι νόμοι και να αξιολογούνται τα προσόντα τους με διαφανείς διαδικασίες.

· Να θεσμοθετηθεί το μάθημα της μητρικής γλώσσας
Η ΟΕΚ Γερμανίας τάσσεται ανεπιφύλακτα υπέρ της θεσμοθέτησης της ένταξης του μαθήματος μητρικής γλώσσας στα κανονικά Γερμανικά σχολεία, μέσω τη κατοχύρωσης της διδασκαλίας των ελληνικών στο πρωινό ωρολόγιο πρόγραμμα. Παράλληλα ζητάει να υπάρξει μέριμνα εξασφάλισης δικτύου με το Ιντερνέτ σε Γερμανικά σχολεία με μικρή συμμετοχή Ελλήνων μαθητών. Το σχετικό μάθημα και τα προγράμματα να εκπονηθούν από κοινού με την ΟΕΚ και τις Γερμανικές εκπαιδευτικές αρχές, οι οποίες θα πρέπει και με τη συμμετοχή της ελληνικής πολιτείας, να αναλάβουν τις σχετικές δαπάνες.
Για το δίγλωσσο Ευρωπαϊκό Σχολείο του Βερολίνου, ο κ. Δημητρίου είπε ότι διασφαλίζει τη σωστή εκμάθηση τόσο της μητρικής όσο και ξένων γλωσσών και αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική λύση για τα Ελληνόπουλα. Δυστυχώς όμως με ευθύνη της Γερμανικής, αλλά και της Ελληνικής πολιτείας, το μοντέλο αντιμετωπίζει μια σειρά από προβλήματα που θέτουν σε κίνδυνο την λειτουργία του. Πέραν τούτου δεν έχει ακόμη διασφαλισθεί η συνέχιση του μοντέλου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ο Πρόεδρος της ΟΕΚ έθεσε το θέμα της ισότιμης αναγνώρισης των Γερμανικών τίτλων σπουδών των ελληνοπαίδων του εξωτερικού από το ελληνικό κράτος, όπως της χορήγησης άδειας ασκήσεως επαγγέλματος στους απόφοιτους των επαγγελματικών σχολών εξωτερικού. Ζήτησε δε να ενισχυθεί οικονομικά και υλικά η πολιτιστική δράση των Ελληνικών Κοινοτήτων και της ΟΕΚ, για να μπορούν να ανταποκρίνονται, όπως είπε, στις αυξημένες ανάγκες της μεταναστευτικής νεολαίας και να δυναμώνουν τους δεσμούς της με την Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό ζήτησε να προωθηθεί η θεσμική συνεργασία της ΟΕΚ με το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού.




Πηγή: Μ.Π.Ε.
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.02.2005 20:25:01
 
Αναγνώσθηκε 514 φορές