Αρχείο Δελτίων Ενημέρωσης

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Τύπος
ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Πέμπτη, 17 Φεβρουαρίου 2005

Εγγεγραμμένα Μέλη: 21151

Καλωσορίσατε στην ηλεκτρονική ενημέρωση της Έδρας Εκπαίδευσης!

Η Έδρα Εκπαίδευσης φροντίζει καθημερινά για την αποδελτίωση των ηλεκτρονικών Μ.Μ.Ε. και στέλνει, στην ηλεκτρονική διεύθυνση των Μελών της, ένα πλήρες ηλεκτρονικό Δελτίο Ενημέρωσης για εκπαιδευτικά θέματα, αποσκοπώντας στο να σας δώσει το αρχικό ερέθισμα να αναζητήσετε μέσα από την καθημερινή επικαιρότητα, αυτό που σας ενδιαφέρει περισσότερο.

Σας θυμίζουμε πως κάθε είδηση ή άρθρο εκφράζει είτε τον συντάκτη του, είτε το Μ.Μ.Ε. που το δημοσιεύει αν αυτό είναι ανυπόγραφο.

Ιωάν.Κεχαγιάς Γούναρης
Δ/ντής ηλεκτρον.πύλης


Συνεχής ενημέρωση...

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα με την καθημερινή επικαιρότητα που ενημερώνεται αυτόματα την στιγμή της αποστολής αυτού του Δελτίου: πατήστε!

Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα ενημερώνεται συνεχώς με επιπλέον ειδήσεις -αν υπάρχουν- και μετά την αποστολή του παρόντος Δελτίου.
και κάποια τεχνικά θέματα...
Αν επιθυμείτε να μην λαμβάνετε το Δελτίο Ενημέρωσης, αρκεί να απενεργοποιήσετε την σχετική επιλογή στην Τροποποίηση Στοιχείων της Προσωπικής σας Σελίδας στην Έδρα Εκπαίδευσης.

Μην προσπαθείτε να επικοινωνήσετε με την διεύθυνση της Λίστας, αφού αυτή δεν αποτελεί διεύθυνση αλληλογραφίας.

Γνωρίστε μας τις απόψεις σας στη διεύθυνση member@edra.gr

Αν αλλάξατε διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και θέλετε να λαμβάνετε το Δελτίο σας στη νέα σας διεύθυνση, απλώς επισκεφθείτε την προσωπική σας ιστοσελίδα στην πύλη της Έδρας Εκπαίδευσης και αλλάξτε το! Έτσι, απλά!

Μην στέλνετε κείμενα για δημοσίευση σε ηλεκτρονικές διευθύνσεις της Έδρας Εκπαίδευσης. Ως Μέλη, θα πρέπει να τα υποβάλετε μόνοι σας, μέσω της σχετικής υπηρεσίας.


ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ...

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ

Tsunami Relief Program

E-Learning Land

Παγκόσμιος Διαγωνισμός Αλληλεγγύη

Educate to End Poverty - Global Action Week 2005

Σχολείο & Οικογένεια

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ
17.02.2005 23:51:15
Συνεχίζουν την αποχή οι φοιτητές Πληροφορικής ΤΕΙ Θεσ/κης
Για τρίτη εβδομάδα συνεχίζεται η αποχή των φοιτητών του τμήματος Πληροφορικής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης από τις εξετάσεις. Οι φοιτητές ξεκίνησαν τις κινητοποιήσεις από τις 31 Ιανουαρίου συνεχίζοντας έως και σήμερα, αντιδρώντας στο νέο Προεδρικό Διάταγμα 268/04 που επαναπροσδιορίζει τα προσόντα διορισμού Πληροφορικής πτυχιούχων ΤΕΙ στο δημόσιο, τα οποία είχαν αρχικά οριστεί από το Π.Δ. 118/95, που προσθέτει 11 ακόμη τμήματα ΤΕΙ με αμφίβολα κριτήρια. Σημειώνεται πως στο πλευρό των φοιτητών βρίσκονται και οι καθηγητές του τμήματος Πληροφορικής ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Οι φοιτητές έχουν προγραμματίσει για αύριο, Παρασκευή, γενική συνέλευση προκειμένου να αποφασίσουν εάν θα συνεχιστεί ή όχι η αποχή.
17.02.2005 23:48:23
Οι μαθητές γράφουν τί σημαίνει να είσαι πολίτης της Ε.Ε.
«Τί σημαίνει να είναι κάποιος πολίτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης;». Σε αυτό το ερώτημα κλήθηκαν να απαντήσουν χιλιάδες μαθητές των Γυμνασίων της Μακεδονίας και της Θράκης, οι οποίοι πήραν μέρος στον «Διαγωνισμό Έκθεσης» που διοργάνωσε το Ε.Κ.Ε.Π.Π. που εποπτεύεται από το Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Την απονομή των βραβείων στους τρεις μαθητές, των οποίων οι εκθέσεις επιλέχθηκαν, αλλά και των επαίνων στα υπόλοιπα παιδιά, έκανε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΜΑ-Θ και πρόεδρος του Ε.Κ.Ε.Π.Π., καθηγητής Λουκάς Ανανίκας που απηύθυνε συγχαρητήρια όχι μόνο στους μικρούς συγγραφείς που βραβεύτηκαν, αλλά και σε όλους όσοι συμμετείχαν στον διαγωνισμό και επισήμανε την ανάγκη της με κάθε τρόπο ενημέρωσης των μαθητών για την Ευρωπαϊκή Ένωση και για το πώς οι αποφάσεις των θεσμοθετημένων οργάνων της επηρεάζουν την καθημερινότητα του Έλληνα πολίτη.
17.02.2005 23:40:24
Mαθήματα ασφαλούς κυκλοφορίας για παιδιά
Mε σύνθημα «ασφαλώς κυκλοφορώ» και στόχο τη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που στοιχίζουν τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα παιδιών και νέων, θα ξεκινήσει τις προσεχείς ημέρες ένα φιλόδοξο πενταετές πρόγραμμα δράσεων, με στόχο την ενημέρωση και τη σωστή διαπαιδαγώγηση παιδιών και εφήβων, είτε βρίσκονται στη θέση του συνεπιβάτη είτε στη θέση του οδηγού. Aποδέκτες του προγράμματος θα είναι 5.000 μαθητές νηπιαγωγείων, 25.000 μαθητές Δημοτικού και 10.000 μαθητές Γυμνασίου όλης της χώρας. Oλα τα παιδιά και οι έφηβοι σε πρώτη φάση θα απαντήσουν σε ένα εκτενές ερωτηματολόγιο, ώστε να αξιολογηθούν οι γνώσεις τους για τη σωστή οδική συμπεριφορά. Στη συνέχεια θα διατεθεί εκπαιδευτικό υλικό κατάλληλο για όλες τις ηλικίες.
17.02.2005 23:31:16
Xωρίς πόρους και ρεύμα το Δημοκρίτειο!
Mετά τα Πανεπιστήμια Kρήτης και Θεσσαλίας που παραμένουν κλειστά, λόγω έλλειψης πόρων για την καταβολή των αποδοχών του έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού τους, σοβαρότατο οικονομικό πρόβλημα αντιμετωπίζει και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ειδοποίηση της ΔEH, εάν έως τις 24 Φεβρουαρίου δεν εξοφλήσει απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος, που φθάνουν περίπου τις 450.000 ευρώ, το ρεύμα θα κοπεί στα τμήματα του ιδρύματος που βρίσκονται στην Kομοτηνή και στην Ξάνθη!O πρύτανης του ΔΠΘ Παναγιώτης Σχινάς δήλωσε πως το ίδρυμα δεν είναι σε θέση να πληρώσει τίποτα, σημειώνοντας ότι το καταγεγραμμένο έλλειμμά του, στις 31/12/2004, έφθανε τα 8,4 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, εκτίμησε ότι το έλλειμμα αυτό -μετά και τη λήξη της χρηματοδότησης ορισμένων τμημάτων του ΔΠΘ από το KΠΣ- θα φθάσει, στο τέλος του 2005, στα 14 εκατομμύρια ευρώ.
17.02.2005 23:28:13
Συνάντηση κοινωνικών φορέων της ΟΚΕ με τον Σπ.Ταλιαδούρο
Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση εκπροσώπων των κοινωνικών φορέων που μετέχουν στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (ΟΚΕ) με τον υφυπουργό Παιδείας, Σπ. Ταλιαδούρο, και ανώτατα στελέχη του ΥπΕΠΘ, στο πλαίσιο του διαλόγου για το υπό κατάθεση Νομοσχέδιο για την Δια Βίου Μάθηση. Οι εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ, του ΣΕΒ, της ΓΣΕΒΕΕ και της ΕΣΕΕ, εξέφρασαν κατ΄ αρχήν την ικανοποίηση των κοινωνικών φορέων τόσο για την πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας του ΥπΕΠΘ να τους καλέσει να εκφράσουν τις απόψεις τους για ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο, όσο και την αποδοχή των προτάσεων που υποβλήθηκαν.
17.02.2005 23:22:59
Αντιπροσωπευτικές επαφές των υπ.Παιδείας Ελλάδας & Κύπρου
Συνάντηση αντιπροσωπειών των υπουργείων Παιδείας Ελλάδας και Κύπρου πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ΥΠ.Ε.Π.Θ., με αντικείμενο διάφορα διμερή εκπαιδευτικά θέματα που αφορούν τις δυο χώρες, κυρίως μετά την ένταξη της Κύπρου στην Ε.Έ. Εξετάστηκαν οι αναγκαίες προσαρμογές των Εκπαιδευτικών Συστημάτων των δυο χωρών και διερευνήθηκαν οι δυνατότητες εμβάθυνσης και διεύρυνσης των σχέσεών τους.Τόσο ο Ειδικός Γραμματέας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, Αθ. Κυριαζής, όσο και η Γενική Διευθύντρια του υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, Ο. Στυλιανού, συμφώνησαν ότι οι νέες προκλήσεις θα αντιμετωπιστούν με πνεύμα κατανόησης και συνεργασίας στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία που έχει ξεκινήσει και στις δυο χώρες με κριτήριο τον απόλυτο σεβασμό στις κοινές αξίες και παραδόσεις των δυο χωρών.
17.02.2005 23:17:20
Μαθητές Γυμνασίων Θεσσαλονίκης χωρίς ενισχυτική διδασκαλία
Χωρίς ενισχυτική διδασκαλία παραμένουν οι μαθητές Γυμνασίων πέντε μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς στη Θεσσαλονίκη. Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται προαιρετικά όταν έχουν συμπληρώσει το ωράριό τους και κάνουν υπερωρίες. Το ΥπΕΠΘ δεν έχει εγκρίνει ακόμη πιστώσεις για να στείλει αναπληρωτές καθηγητές.
17.02.2005 23:14:07
Συνεχίζεται με επιφυλάξεις ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία
Kατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης αποφασίστηκε να υπάρξουν συγκεκριμένοι θεματικοί άξονες επί των οποίων να διεξαχθεί ο διάλογος. Mεταξύ αυτών είναι και η αναβάθμιση της ποιότητας σε όλες τις βαθμίδες, το περιεχόμενο του οποίου θεωρείται από ορισμένες πλευρές ότι ουσιαστικά περιλαμβάνει και τη διαδικασία αξιολόγησης. Oι επόμενες συνεδριάσεις προγραμματίστηκαν για τις 28 Φεβρουαρίου και 2 Mαρτίου.
16.02.2005 17:26:04
1.000.000.000 ευρώ για φροντιστήρια δίνουν οι Έλληνες!
«Mαγική εικόνα» αποδεικνύεται στην πράξη η δωρεάν παιδεία στη χώρα μας, καθώς οι ελληνικές οικογένειες βαρύνονται με τεράστιες δαπάνες για να παρακολουθούν τα παιδιά τους μαθήματα ξένων γλωσσών και ενισχυτικά μαθήματα για το σχολείο. Σύμφωνα με έρευνα του Kέντρου Aνάπτυξης Eκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣEE, η ετήσια δαπάνη για ξένες γλώσσες εγγίζει τα 431 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό ποσό για ενισχυτικά μαθήματα είναι ακόμη υψηλότερο, ανερχόμενο σε 567 εκατ. ευρώ. O μεγάλος όγκος της δαπάνης διοχετεύεται σε ιδιαίτερα, ενώ στις ξένες γλώσσες η εικόνα είναι αντίστροφη, καθώς τα κέντρα ξένων γλωσσών απορροφούν αισθητά μεγαλύτερο ποσό απ" ό,τι τα ιδιαίτερα. Aυτονόητο είναι ότι η ιδιωτική δαπάνη παρακολουθεί την οικονομική ανισότητα, με αποτέλεσμα η «πρόσθετη» αυτή εκπαίδευση να είναι περισσότερη και καλύτερη για τα παιδιά των «εχόντων».
16.02.2005 17:07:00
Φάρσες με σκόνη & τηλεφώνημα για βόμβα στο υπουργείο Παιδείας
Αναστάτωση για δύο λόγους προκλήθηκε σήμερα στο ΥπΕΠΘ. Κατ" αρχήν στο γραφείο της υπουργού, Μαριέττας Γιαννάκου, εντοπίστηκε φάκελος με ύποπτη σκόνη. Ειδικό κλιμάκιο της ΕΜΑΚ με πέντε οχήματα της πυροσβεστικής υπηρεσίας βρέθηκε στο κτίριο και παρέλαβε τον φάκελο.Επίσης, στις 2 παρά 25 το μεσημέρι υπήρξε τηλεφώνημα αγνώστου για τοποθέτηση βόμβας. Διεκόπη η συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου για την Παιδεία, το κτίριο εκκενώθηκε και οι αρμόδιοι αποφάνθηκαν πως επρόκειτο για φάρσα.Φάκελος με ύποπτη σκόνη εντοπίστηκε, στις 12.30 το μεσημέρι και στο Βρετανικό Συμβούλιο, στην πλατεία Φιλικής Εταιρείας, στο Κολωνάκι. Συνεργείο της Πυροσβεστικής περισυνέλεξε τον ύποπτο φάκελο. Εξάλλου, πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο πραγματοποίησαν στις 12 το μεσημέρι καθηγητές όλων των βαθμίδων, φοιτητές και μαθητές έξω από το υπουργείο Παιδείας, όπου συνεδρίαζε κεκλεισμένων των θυρών το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, με αποτέλεσμα να προκληθούν σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα στο κέντρο της Αθήνας.
16.02.2005 16:59:34
Aναστέλλεται από το Π.Ι. η χρήση εκπαιδευτικού CD-ROM
Το Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε τακτική συνεδρίασή του, στις 15-2-2005, προέβη στην επανεξέταση του περιεχομένου του CD-ROM – συνοδευτικού υλικού με θέμα «Ο σεβασμός της ανθρώπινης ζωής και οι κίνδυνοι που την απειλούν» ως υποστηρικτικού λογισμικού για τα θρησκευτικά Γ Λυκείου Θέματα Χριστιανικής Ηθικής.Το Τμήμα, μετά από τις εισηγήσεις και επεξηγήσεις των αρμοδίων του μαθήματος, την προβολή του CD-ROM, τις απόψεις και επεξηγήσεις του επιστημονικώς υπευθύνου της δημιουργικής και συντακτικής ομάδας του λογισμικού, καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. Χρ. Βασιλόπουλου και τη σχετική συζήτηση, αποφάσισε ομόφωνα την αναστολή της χρήσης του συγκεκριμένου υποστηρικτικού υλικού στο πλαίσιο της ριζικής αναμόρφωσής του σε νέα βάση, που θα πραγματοποιηθεί από την ομάδα των δημιουργών σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
16.02.2005 16:56:25
Εγκαινιάζεται το Διεθνές Κέντρο Ελληνικής Παιδείας
Εγκαινιάζεται το Διεθνές Κέντρο Ελληνικής Παιδείας Εγκαινιάζεται την Κυριακή, από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, ένα σημαντικό έργο στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων που αποτελεί πρόσφατη δωρεά του Ιδρύματος "Σταύρος Σ. Νιάρχος" για τα Ιωάννινα, αλλά και ολόκληρο τον ελληνισμό στον χώρο της Παιδείας. Πρόκειται για το Διεθνές Κέντρο Ελληνικής Παιδείας-Παράδοσης και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης "Σταύρος Σ. Νιάρχος", ένα σύγχρονο και πλήρως εξοπλισμένο Κέντρο. Το Κέντρο προσφέρει υπηρεσίες σύνδεσης του Ελληνισμού της διασποράς με τη σύγχρονη Ελλάδα και την ελληνική παιδεία και παράδοση. Φιλοξενεί στις εγκαταστάσεις του 130 άτομα από τον ελληνικό και διεθνή χώρο και ιδιαίτερα νέους από την ελληνική διασπορά. Οργανώνει μαθήματα ελληνικής γλώσσας και με ξεναγήσεις τους φέρνει σε επαφή με τους ιστορικούς χώρους του πολιτισμού και της παράδοσης της Ελλάδας και τα κέντρα των σύγχρονων επιτευγμάτων της κοινωνίας.
16.02.2005 16:48:09
ΑΔΕΔΥ: Ο διάλογος για την Παιδεία να είναι ειλικρινής
Την αύξηση των κονδυλίων για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ ζητά η ΑΔΕΔΥ, ενώ ζητά ακόμα την πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών, την επανεξέταση της προσφερόμενης μόρφωσης με νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, τη θεσμοθέτηση δίχρονης προσχολικής αγωγής, την επέκταση των ολοήμερων νηπιαγωγείων και σχολείων, τη μόνιμη σχέση εργασίας των εκπαιδευτικών, την ανάδειξη των κριτηρίων της αξιοκρατίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και την οργάνωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με βάση τις προτάσεις της ΟΛΜΕ.
16.02.2005 00:00:00
150.000 παιδιά μεταναστών στα ελληνικά σχολεία
Οι οικονομικοί μετανάστες στην Ελλάδα είναι νέοι, κάτω από 40 χρόνων, oι περισσότεροι παντρεμένοι, 40% από αυτούς ζουν στην Eλλάδα περισσότερα από πέντε χρόνια, έχουν πιο χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης από τους Eλληνες, είναι κυρίως μισθωτοί και απασχολούνται στις οικοδομές, στις υπηρεσίες, στις μεταφορές και στο εμπόριο. Η απουσία ολοκληρωμένων στοιχείων δεν δίνουν σαφή εικόνα για το προφίλ του μετανάστη, όπως και για τον ακριβή αριθμό του μεταναστευτικού πληθυσμού στη χώρα μας. Πάντως, οι τελευταίες έρευνες κατατείνουν σε έναν αριθμό που εγγίζει το 1.000.000 μετανάστες που νόμιμα και παράνομα διαμένουν στη χώρα μας, εκ των οποίων το 60% προέρχεται από την Aλβανία, ενώ ακολουθούν σε ποσοστό 4,7% μετανάστες από τη Bουλγαρία. H χώρα μας εξακολουθεί να φιλοξενεί αναλογικά, το μεγαλύτερο ποσοστό μεταναστών στην Ε.Ε., περίπου 10% επί του συνολικού πληθυσμού.
16.02.2005 00:00:00
Kαθυστερούν τα νέα βιβλία, λένε οι εκδότες
Στον αέρα βρίσκονται τα νέα σχολικά βιβλία που ετοιμάζονται για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο εξαιτίας των... φωτογραφιών που θα περιέχουν, υποστηρίζουν οι εκδότες που ανέλαβαν τον βασικό όγκο της δουλειάς! Οι εκδοτικοί οίκοι εκτιμούν ότι τα νέα βιβλία, ακόμα κι αν όλα τα ανοιχτά θέματα διευθετηθούν άμεσα, δύσκολα θα βρίσκονται στα σχολεία πριν από το 2007, παρότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο έχει δεσμευθεί ότι θα είναι έτοιμα του χρόνου. Οι βασικοί εκδοτικοί οίκοι που έχουν αναλάβει τη δημιουργία των νέων διδακτικών βιβλίων, θα καταγγείλουν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο πως επιχειρεί να ματαιώσει στην πράξη αυτό το μεγάλο έργο προσπαθώντας να ρίξει την ευθύνη στους εκδότες...
15.02.2005 00:00:00
H πρόταση του Γ.Mπαμπινιώτη για αξιολόγηση των AEI
Aξιολόγηση υπό όρους για τα ανώτατα ιδρύματα της χώρας προτείνει ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Aθήνας Γιώργος Mπαμπινιώτης. Σε άρθρο του που θα δημοσιευτεί τις προσεχείς ημέρες στην εφημερίδα του ιδρύματος, ο κ. Mπαμπινιώτης ξεκαθαρίζει ότι κανένας πανεπιστημιακός δάσκαλος δεν φοβάται την αξιολόγηση, προσθέτοντας όμως ότι δεν είναι πανάκεια, αφού δεν «θεραπεύει αυτομάτως και από μόνη της τις αδυναμίες των AEI που οφείλονται σε εξωγενείς παράγοντες (υποχρηματοδότηση, θεσμικές αγκυλώσεις και περιορισμένη αυτοτέλεια)». O πρύτανης του Πανεπιστημίου Aθηνών, στην πρόταση που διατυπώνει, επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι η αξιολόγηση των AEI πρέπει να κλιμακωθεί σε τρία επίπεδα. Πάντως, ο κ. Mπαμπινιώτης ξεκαθαρίζει ότι η εξωτερική αξιολόγηση, η οποία θα στηριχθεί τόσο στην εσωτερική αξιολόγηση όσο και στις διορθωτικές ενέργειες της Πολιτείας και των ίδιων των AEI, είναι αυτονόητο ότι πρέπει να γίνει αφού ολοκληρωθούν όλες οι κινήσεις που πρέπει να κάνει η Πολιτεία για την ενίσχυση των ιδρυμάτων. Παράλληλα, επισημαίνει και έναν από τους φόβους που έχουν εκφράσει κατά διαστήματα αρκετοί πρυτάνεις, δηλαδή τον ενδεχόμενο τιμωρητικό χαρακτήρα που μπορεί να έχει η αξιολόγηση.
15.02.2005 00:00:00
Nέος τρόπος υπολογισμού των διδάκτρων στην A τάξη κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας
Τον νέο τρόπο υπολογισμού των διδάκτρων για τη σχολική χρονιά 2005 -2006, που οδηγεί σε απελευθέρωσή τους για τις πρώτες τάξεις του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου, ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Ανάπτυξης. Την ίδια στιγμή αυξήσεις από 6% έως και 8% έχουν προαναγγείλει οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, εκμεταλλευόμενοι το νέο καθεστώς. Σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο που έστειλε χθες το υπουργείο Ανάπτυξης προς τον Σύνδεσμο Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτήριων, προβλέπεται ότι τα δίδακτρα για την A" τάξη του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου - Λυκείου από φέτος καθορίζονται ελεύθερα. Για κάθε επόμενη τάξη και μέχρι την ολοκλήρωση του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και την αποφοίτηση από το Λύκειο το ύψος των ετήσιων αυξήσεων στα δίδακτρα που πληρώνει ο κάθε μαθητής καθορίζεται από τον τύπο «0,35X +0,65Ψ=Z» και υπολογίζεται επί των διδάκτρων που ο κάθε μαθητής πλήρωνε την προηγούμενη χρονιά. Δηλαδή η αύξηση των διδάκτρων ακολουθεί τον μαθητή και μόνο.
15.02.2005 00:00:00
Ελλειμματική προσοχή-υπερκινητικότητα στο 3-7% των παιδιών
Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητας παρουσιάζει περίπου το 3%-7% των παιδιών σχολικής ηλικίας. H πάθηση αποτελεί την πιο συνηθισμένη ψυχιατρική διαταραχή στα παιδιά και τα κύρια συμπτώματά της είναι η αδυναμία συγκέντρωσης, δηλαδή η ανικανότητα του παιδιού να εστιάσει την προσοχή του, η τάση να κάνει σφάλματα από απροσεξία και η δυσκολία στο να ακούει τους άλλους, υπερκινητικότητα (υπερβολική ομιλία, τάση του παιδιού να τρέχει ή να σκαρφαλώνει σε ακατάλληλες στιγμές) και παρορμητικότητα. Tα αγόρια έχουν τριπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν τη διαταραχή από τα κορίτσια, ενώ περίπου τα μισά παιδιά-πάσχοντες συνεχίζουν να παρουσιάζουν συμπτώματα και στην ενήλικη ζωή τους.
15.02.2005 00:00:00
Σύσταση στην Τουρκία για κατάργηση διδασκαλίας των Θρησκευτικών
Προβληματισμό προκάλεσε στην Τουρκία η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κατά του Ρατσισμού και των Διακρίσεων (ECRI) του Συμβουλίου της Ευρώπης που συνιστά στην Άγκυρα κατάργηση της αναγραφής θρησκεύματος στις ταυτότητες και της υποχρεωτικής διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών.Ο υπουργός Επικρατείας απαντώντας τόνισε ότι θα πρέπει να ρωτηθούν οι ίδιοι οι πολίτες για την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες ενώ αναφερόμενος στο μάθημα των θρησκευτικών, είπε ότι στην Τουρκία τα θρησκευτικά δεν είναι υποχρεωτικό μάθημα, αλλά ότι διδάσκονται ως «μάθημα πολιτισμού». Τόνισε ακόμη ότι το 99% του πληθυσμού της Τουρκίας είναι μουσουλμάνοι και ότι θα πρέπει τα παιδιά να διδάσκονται τη θρησκεία και εφόσον το επιθυμούν να ακολουθούν τις επιταγές της. Ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής εξωτερικών υποθέσεων υπογράμμισε της σημασία της μεταλαμπάδευσης των θρησκευτικών αξιών στις επόμενες γενιές και μάλιστα ανέφερε ως παράδειγμα την περίπτωση της Βρετανίας όπου, όπως είπε, οι νέοι διδάσκονται υποχρεωτικά τον χριστιανισμό ως την ηλικία των 17-18 ετών. Τέλος, τόνισε ότι η απόφαση της ECRI μπορεί να συζητηθεί και ότι δεν είναι υποχρεωτικό να αποδέχεται η Τουρκία τα πάντα.
13.02.2005 00:00:00
Το 1912 ιδρύθηκε το πρώτο ελληνικό σχολείο στη Νέα Υόρκη
Ιστορική αναδρομή στις προσπάθειες των πρώτων μεταναστών για τη διατήρηση του πνευματικού πλούτου, τον οποίο έφεραν στη νέα τους πατρίδα μαζί με τις φτωχές αποσκευές τους, επιχειρεί με έρευνά του ο Συντονιστής Εκπαίδευσης του γενικού προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη Νίκος Νικολιδάκης. Οι εναγώνιες προσπάθειες των πρώτων, εργατών κυρίως, μεταναστών, στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα. για ίδρυση ενός ημερησίου σχολείου, αποτυπώνονται στις ομογενειακές εφημερίδες «Ατλαντίς», «Εθνικός Κήρυξ», «Ελεύθερος Τύπος», κ.α. «Είναι συγκινητικό το γεγονός ότι απλοί κι ανώνυμοι βιοπαλαιστές είναι αυτοί οι οποίοι θα αισθανθούν πρώτοι την ανάγκη για την ίδρυση ενός σχολείου το οποίο, εκτός της κύριάς του αποστολής για διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς , πίστευαν ότι θα λειτουργούσε και ως καταλύτης στις καθημερινές και χρόνιες έριδες της ομογένειας», επισημαίνει ο κ. Νικολιδάκης. Το πρώτο ιδρυθέν σχολείο Greek American Institute άρχισε τη λειτουργία του το Σεπτέμβριο του 1912.
Εκφραστείτε ελεύθερα... στο ΒΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ της Έδρας Εκπαίδευσης!

Έδρα Εκπαίδευσης


Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Δημοσιεύθηκε την: 17.02.2005 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 574 φορές