Διαφόρων Φορέων

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ

 

 Α’ΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β’ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΑΧΑΪΑΣ

 

 

 

          «Εθνικός διάλογος για την παιδεία λοιπόν...». Οι ρόλοι είναι καθορισμένοι και οι εξελίξεις δρομολογημένες. Είναι μια προσπάθεια για να επιταχυνθεί η διαδικασία υλοποίησης των δεσμεύσεων των συνόδων της Λισσαβόνα και της Μπολόνια για την πιο στενή πρόσδεση της εκπαίδευσης στις ανάγκες της αγοράς. «Διάλογος», όχι από μηδενική βάση, αλλά με καθορισμένα πλαίσια που δεν αφορούν τα μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης. Τα κενά στα σχολεία είναι τεράστια, ο αριθμός των διορισμών και τα κονδύλια του νέου προϋπολογισμού επιβεβαιώνουν ότι η κατάσταση χειροτερεύει χρόνο με το χρόνο.

 

          Η πιο σκοτεινή πλευρά, βέβαια, του εκπαιδευτικού συστήματος,  αυτή τη στιγμή, είναι οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που αποτελούμε νομάδες της εκπαίδευσης αφού  αναγκαζόμαστε να μετακινούμαστε επί σειρά ετών από σχολείο σε σχολείο προσπαθώντας να συμπληρώσουμε ωράριο. Αποτελούμε «αναλώσιμο» δυναμικό και εργαζόμενους «β΄ κατηγορίας» που αντί για μισθό λαμβάνουμε κάτι σαν φιλοδώρημα, δεν πληρωνόμαστε στις αργίες και φυσικά δεν έχουμε καμία ελπίδα για σύνταξη. Είναι αναγκαίο να προσπαθήσουμε να αναχαιτίσουμε την κατάσταση αυτή γιατί σε λίγα χρόνια οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί θα αποτελούμε την πλειοψηφία των εργαζομένων εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες (ήδη αποτελούμε το 20%) πράγμα που θα πλήξει και τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, αφού η ωρομισθία στρώνει το χαλί για την άρση της μονιμότητας και την επιβολή της πειθαρχημένης εργασίας, λειτουργώντας ως προπομπός για την ανατροπή κάθε κεκτημένου δικαιώματος στις εργασιακές σχέσεις και υποβαθμίζοντας την παρεχόμενη εκπαίδευση απαξιώνοντας το δημόσιο σχολείο.

 

         Είναι αναγκαία μια άλλη κατεύθυνση, μια άλλη λογική. Και η λογική είναι να τραβήξουν μπροστά οι δυνάμεις που αντιλαμβάνονται και αγανακτούν με την κοροϊδία, με τους «διάλογους» που επισφραγίζουν την ήττα και την υποχώρηση. Είναι ανάγκη να υπάρξει συνάντηση και συντονισμός όλων των κομματιών της εκπαίδευσης (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, μαθητές, φοιτητές)  τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και πανελλαδικά. Να δημιουργήσουμε τις βάσεις μιας ουσιαστικής συζήτησης, με κινήσεις και δράσεις που να ενώνουν τον κατακερματισμένο κόσμο της εκπαίδευσης,  να δούμε πού μπορούμε να ενωθούμε, πώς θα προετοιμάσουμε την αντίσταση.

 

         Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν συσταθεί σε πανελλαδικό επίπεδο (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ξάνθη, Χανιά) πρωτοβουλίες ωρομισθίων εκπαιδευτικών με αγωνιστική κατεύθυνση που διεκδικούν πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα. Με ευθύνη της ηγεσίας της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ,  που αρνούνται πεισματικά την εγγραφή των ωρομισθίων στις ομοσπονδίες ένα μεγάλο κομμάτι εκπαιδευτικών παραμένει στην αφάνεια και είναι συνδικαλιστικά ακάλυπτο.  

 

  Είναι επείγουσα ανάγκη:

 

·        Άμεσης διεκδίκησης πληρωμής των δεδουλευμένων μας – Να πληρωνόμαστε σε μηνιαία βάση

 

·        Ενωτικής και αγωνιστικής διεκδίκησης μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση με στόχο την άμεση κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών – Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ – Διορισμός με βάση το χρόνο λήψης πτυχίου

 

·        Να ληφθούν  πρωτοβουλίες από τα πρωτοβάθμια σωματεία για την εγγραφή των ωρομισθίων εκπαιδευτικών ως μέλη των συλλόγων με πλήρη συνδικαλιστικά δικαιώματα

 

·        Κατάργησης της ωρομισθίας 

 

·        Να πούμε όχι στο διάλογο – παρωδία. Να ’ρθουν στο προσκήνιο οι ανάγκες και τα δικαιώματά μας για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής

 

                       

 




ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ

 

ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΑΛΛΗΤΗΡΙΟ,

 

ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 16/2, ΣΤΙΣ 11.30πμ,
στην Πλ.Γεωργίου

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 14.02.2005 23:15:40
 
Αναγνώσθηκε 762 φορές