Διαφόρων Φορέων

 

Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών


Σε Ειδικήδεια Υπηρεσιακής Εκπαίδευσης

 

Αθήνα 04/02/2005

Προς:   1. Υπευθύνους Θεμάτων Παιδείας όλων των Κομμάτων

 2. Εκπαιδευτικούς φορείς της χώρας



Από τον Ιανουάριο του 2004, οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης για την απόκτηση μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών α΄ και β΄ επιπέδου (master και διδακτορικό) αντιμετωπίζουν ένα πρωτότυπο είδος... «τιμωρίας»! Η απόφασή τους να ασχοληθούν ενεργά με τη διεξαγωγή  έρευνας και την παραγωγή επιστημονικού έργου υπό το θεσμικό πλαίσιο  των μεταπτυχιακών και διδακτορικών προγραμμάτων έχει ως αποτέλεσμα την περικοπή του κινήτρου απόδοσης από το μισθό τους.

Η περικοπή που στηρίχθηκε σε μια διασταλτική ερμηνεία του ¶ρθρου 12  § 3 του Ν. 3205 (ΦΕΚ 297 23-12-04), σύμφωνα με την οποία ο υπάλληλος που μετεκπαιδεύεται  θεωρείται «μη αποδοτικός»  για όσο διάστημα είναι απαλλαγμένος από τα καθαρά  διδακτικά του καθήκοντα βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με το Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα, ο οποίος (άρθρο 58 του Ν. 2683 ΦΕΚ  19  09-02-1999) αναφέρει σαφώς ότι:

ü      «Ο υπάλληλος, στον οποίο χορηγείται άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης λαμβάνει τις αποδοχές του»

και στο άρθρο 47 διευκρινίζει ότι:

ü      -η φοίτηση σε  κύκλους μεταπτυχιακών σπουδών συνιστά υπηρεσιακή εκπαίδευση (§ 1)

ü      -η υπηρεσιακή εκπαίδευση  αποτελεί  δικαίωμα του υπαλλήλου (§ 1)

ü      -η υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να μεριμνά για την επιμόρφωση των υπαλλήλων της   (§3)

ü      -η μετεκπαίδευση έχει ως σκοπό την απόκτηση από τον υπάλληλο των ειδικών  γνώσεων  που είναι απαραίτητες για την άσκηση των καθηκόντων του(§ 4).


Η απόφαση περικοπής συνιστά επίσης παρερμηνεία και του ίδιου του Ν. 3205, ο οποίος ορίζει ότι:

«Το Κίνητρο Απόδοσης περικόπτεται σε κάθε περίπτωση θέσεως του υπαλλήλου σε αργία ή διαθεσιμότητα για οποιοδήποτε λόγο, εκτός από το διάστημα που οι υπάλληλοι τελούν σε θεσμοθετημένες άδειες».  Και σύμφωνα με το Ν. 2683  οι άδειες υπηρεσιακής εκπαίδευσης είναι θεσμοθετημένες από την πολιτεία  και εντάσσονται στις «Ειδικές ¶δειες». Επιπλέον οι κάτοχοί της υποχρεούνται κάθε ακαδημαϊκό εξάμηνο να καταθέτουν ειδικά τεκμηριωμένη έκθεση προόδου στην υπηρεσία τους  και επομένως, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποστηριχθεί ότι βρίσκονται σε αργία ή διαθεσιμότητα.

Παρά τις επανειλημμένες ρητές διαβεβαιώσεις του ΥπΕΠΘ, καμία ρύθμιση δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής, με αποτέλεσμα άλλοι να υφίστανται ήδη τις συνέπειες της μείωσης του μισθού τους από την αρχή του 2004 και άλλοι να βρίσκονται  αντιμέτωποι με τη «δαμόκλειο σπάθη» της μηνιαίας περικοπής των 150€.

Η δημιουργία «οικονομικών αντικινήτρων»  στους εκπαιδευτικούς που επιδιώκουν να αναβαθμίσουν την παιδαγωγική και επιστημονική τους κατάρτιση μέσα από μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών συνιστά νομικό και ηθικό «ατόπημα» από μια πολιτεία που θέλει να παρέχει παιδεία υψηλού επιπέδου και διακηρύσσει ότι ενθαρρύνει και προωθεί με συγκεκριμένες πολιτικές την παραγωγή πρωτογενούς έρευνας από τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς.


Καλούμε όλα τα κόμματα και τους εκπαιδευτικούς φορείς να τοποθετηθούν για το συγκεκριμένο θέμα και να απαιτήσουν την άρση αυτής της αδικίας. Η εκπαιδευτική άδεια δεν είναι προνόμιο μιας «ελίτ». Αποτελεί δικαίωμα όλων των εκπαιδευτικών και προϋπόθεση για την επιστημονική και παιδαγωγική αναβάθμισή του εκπαιδευτικού συστήματος και της παιδείας στη χώρα μας.


 

Για την Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών

Σε Ειδικήδεια  Υπηρεσιακής Εκπαίδευσης


Κατερίνα


Αποστολίδου


Βασίλης Αρβανίτης


Νικόλαος Ζούκης


Αντώνης


Μπέσιος


Θεοδώρα


Τσιαγκάνη


 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 07.02.2005 16:56:52
 
Αναγνώσθηκε 702 φορές