Διαφόρων Φορέων

  Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών

(Technology Teachers’ Association)

Πτυχ.ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ

ΤΘ 25046-ΤΚ 10026 ΑΘΗΝΑ

τηλ: 210-5570600,κιν 6932785003 Fax: 210-9819708
E-mail:ete-www@ath.forthnet.gr., http:www.ete.gr


 Αθήνα,  26 Ιανουαρίου 2005

Αρ. Πρωτ  4                              


 


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ



Την Πέμπτη 20/1/2005 μέλη του προεδρείου της Ε.Τ.Ε. επισκέφθηκαν το Υπουργείο Παιδείας, για τη διερεύνηση των πληροφοριών περί αλλαγής της κοινής υπουργικής απόφασης των υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων / Οικονομίας και Οικονομικών, περί καθορισμού των θέσεων εκπαιδευτικών που θα καλυφθούν με το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (121914/Δ2/04 - ΦΕΚ 1641 Β/5-11-04).


Τα αποτελέσματα της συνάντησης είναι  απογοητευτικά, κυρίως για τα νέα ήθη, που όμως είναι τόσο παλιά !


 


Για πρώτη φορά αλλάζει δημοσιευμένη υπουργική απόφαση (η οποία μάλιστα έχει εφαρμοστεί κατά το ήμισυ, για το διαγωνισμό των εκπαιδευτικών γενικών ειδικοτήτων) με κύριο στόχο  τους πτυχιούχους της Σχολής Εκπαιδευτικών Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (κλάδος ΠΕ17).


Συγκεκριμένα αρχικώς για τους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ17 είχαν δοθεί για την προκήρυξη του ΑΣΕΠ 2005, 317 θέσεις για όλες τις ειδικότητες –πολιτικούς, μηχανολόγους, ηλεκτρολόγους, ηλεκτρονικούς- (ΦΕΚ 1641 Β/5-11-04). Μετά όμως από εξωθεσμικές παρεμβάσεις στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, οι θέσεις αυτές περιορίστηκαν σε 237.


Συνάμα με την απώλεια των θέσεων αυτών, από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ο κλάδος ΠΕ17 θα έχει απώλεια διορισμών και από τον ενιαίο πίνακα Β΄ των Αναπληρωτών (από 212 θέσεις θα πάρει 158), διότι όπως είναι γνωστό οι διορισμοί ανά έτος γίνονται με ποσοστά: 60% ΑΣΕΠ - 40% ενιαίος πίνακας Β’.


 


Αλήθεια τι άλλαξε ώστε να τροποποιηθεί η μέχρι σήμερα ακολουθούμενη πρακτική στους διορισμούς; Τι άλλαξε από το Νοέμβριο μέχρι σήμερα; Μήπως μαζί με το διάλογο για την Παιδεία πρέπει να ξεκινήσουν η μικροπολιτική και τα ρουσφέτια; Μήπως η νέα ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, μη γνωρίζοντας το έργο των πτυχιούχων της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ ή φθονώντας το, βρήκε ευκαιρία για νέο χτύπημα, νομίζοντας  ότι οι ποσοτικές μεταβολές είναι δυνατόν να αντισταθμίσουν την ποιότητα;


 


 


Μήπως, άκριτα, αποδέχθηκαν τη θέση του Τ.Ε.Ε.:


 


" Σε μια τόσο κρίσιμη- μεταολυμπιακή-περίοδο εργασιακής ανασφάλειας, με αρνητικές προβλέψεις για τον κατασκευαστικό κλάδο για το 2005 και με χιλιάδες νέους μηχανικούς να βρίσκονται σε αναζήτηση εργασίας, η απόφαση του ΥΠΕΠΘ να απορροφήσει υποτριπλάσιο αριθμό μηχανικών σε σύγκριση με τους πτυχιούχους των αντίστοιχων ειδικοτήτων των ΤΕΙ, αγνοώντας μάλιστα ειδικότητες όπως των μηχανικών Περιβάλλοντος, αφενός μεν είναι μια οδυνηρή απόφαση για τους Έλληνες μηχανικούς, αφετέρου δε δεν συνάδει με τις εξαγγελίες περί αναβάθμισης της δευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης "                                                        ( ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ Τ.Ε.Ε. 20/12/2004   σ.118 ).


 


Είναι γνωστό ότι διαφορετικός είναι ο ρόλος των Πολυτεχνείων, διαφορετικός ο ρόλος των ΤΕΙ και διαφορετικός της ΑΣΕΤΕΜ, η οποία  ποτέ δεν ήταν ΤΕΙ, αλλά παραγωγική σχολή εκπαιδευτικών.


Δεν είναι αποδεκτή μια συμπεριφορά που αντιλαμβάνεται επιλεκτικά τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πιο συγκεκριμένα, οι κατευθύνσεις που αφορούν την άμεση ενίσχυση των επαγγελματικών χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών αγνοούνται προκλητικά, με αυτές τις αποφάσεις του ΥΠΕΠΘ, μια και η παιδαγωγική και εκπαιδευτική υποδομή του υπό διορισμό εκπαιδευτικού υποτιμάται βάναυσα, φαίνεται δε το εκπαιδευτικό λειτούργημα να χρησιμοποιείται ως βαλβίδα εκτόνωσης της ανεργίας ή των όποιων αναξιοπαθούντων κλάδων ή ομάδων.


 


Ρωτάμε:


 


·         Υπάρχει γνώση της Υπουργού και των Υφυπουργών ή παραπλανήθηκαν, όπως έγινε πολλές φορές με προκατόχους τους, από τους γνωστούς-άγνωστους και τόσο ίδιους με το παρελθόν κύκλους, που εγκαταβιούν στο ΥΠΕΠΘ;                (Ονόματα γνωστά, σε θέσεις εφήμερες, που σύντομα θα βγουν στην επιφάνεια).


 


·         Υπάρχει σήμερα Σχολή Εκπαιδευτικών Λειτουργών της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ;


 


·         Η «νέα» απόφαση αποτελεί εφαρμογή του προγράμματος της Ν.Δ., για εκπαιδευτικούς με παιδαγωγικές σπουδές πριν το διορισμό ;


 


 


 


Αναμένουμε με ενδιαφέρον  την απάντηση του Υφυπουργού Παιδείας κ. Γ. Καλού,  στο σχετικό με το θέμα έγγραφό μας, που καταθέσαμε στο γραφείο του (20/1/05). Είναι γνωστές και νωπές οι θέσεις του, όταν ήταν αντιπολιτευόμενος Βουλευτής. Μήπως χρειάζεται να τις υπενθυμίσουμε, αν όχι στον ίδιο, στους συνεργάτες του; Τότε είχαμε συχνή επικοινωνία, η οποία διακόπηκε, όχι με δική μας ευθύνη, αφού από το Μάρτιο του 2004 επανειλημμένα έχουμε ζητήσει συνάντηση.


 


Καλούμε όλους τους συναδέλφους και τα παραρτήματα της Ε.Τ.Ε. σε όλη την Ελλάδα, σε εγρήγορση, με ενεργές παρεμβάσεις, για να αντιμετωπίσουμε κάθε προσπάθεια  που στέφεται εναντίον του κλάδου μας και της Παιδείας.


 


Να τονιστεί ότι υπάρχουν πληροφορίες ότι στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο  λειτουργεί επιτροπή που μελετά τα ζητήματα των διορισμών, των αναθέσεων κλπ. Ο διάλογος θα γίνει με τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς και τους φορείς τους ή "πίσω από τις κουρτίνες" του θεάτρου του παραλόγου;


 


Πρέπει οι κυβερνώντες και οι κατέχοντες διοικητικές θέσεις να αποδεικνύουν, με τις πράξεις τους, ότι έχουν γνώμονα το καλό  της εκπαίδευσης και όχι της συντεχνίας τους.


 


Οι πτυχιούχοι της  ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ, όπως πράττουν πάνω από 30 χρόνια, θα κρατήσουν ψηλά τη σημαία του Εκπαιδευτικού Λειτουργήματος.


          


Με τιμή


 


Για το Δ.Σ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                       Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


                          Σερ. Τριβέλλας                                            Γ.Μουστάκας



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 02.02.2005 19:00:54
 
Αναγνώσθηκε 1576 φορές