ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Συνάδελφοι,
Οι εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης που δρομολογούνται θα επιφέρουν μεγάλες αλλαγές στο χώρο των εργασιακών μας δικαιωμάτων συνολικά. Οι δηλώσεις της ΥΠΕΠΘ σχετικά με την εισαγωγή της Β’ ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχει δημιουργήσει αρνητικές εντυπώσεις και αφέθηκε έτσι να εννοηθεί ότι η Γερμανική γλώσσα θα εξαιρεθεί, τη στιγμή που κερδίζει συνεχώς έδαφος στο Γυμνάσιο.
Ακόμη και αν τα γερμανικά εισαχθούν στα Δημοτικά σχολεία, θα χρειαστεί επίπονος αγώνας για την υλοποίηση των σχετικών διατάξεων, καθώς είναι νωπές οι μνήμες από τις δυσκολίες ένταξης των Γερμανικών στα Γυμνάσια. Ακόμη και φέτος, 11 χρόνια μετά την έναρξη της εισαγωγής των Γερμανικών στα σχολεία, δεν εστάλησαν καθηγητές σε 45 Γυμνάσια στα οποία εκδηλώθηκε επιθυμία για διδασκαλία της Γερμανικής!!
Ο κίνδυνος να αποκλειστεί η Γερμανική από τα Δημοτικά ή να εισαχθεί με δυσμενείς όρους είναι ορατός καθώς δεν προβλέπονται συμπληρωματικοί διορισμοί εκπαιδευτικών ΠΕ07 και, επιπλέον, τα κονδύλια του φετινού προϋπολογισμού που διατίθενται για τις ειδικότητες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχουν πολλαπλασιαστεί σε σχέση με την περσινή χρονιά.
Οι περιστάσεις απαιτούν, σε κάθε περίπτωση, τη συμμετοχή όλων των συναδέλφων στην κινητοποίηση του Συλλόγου για την κατοχύρωση και τη διεύρυνση των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Η επικείμενη συνέλευση Καθηγητών Βόρειας Ελλάδας θα είναι ένα βήμα για τη συζήτηση και το συντονισμό της δράσης μας.
Κυριακή 23 Ιανουαρίου, 12.00 Κτίριο ΕΔΟΘ
Προξένου Κορομηλά 51 Θεσσαλονίκη (6946-509776)
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΣΧ. ΕΤΟΣ
|
ΑΓΓΛΙΚΑ
|
2η Ξ. Γ.
|
ΓΑΛΛΙΚΑ
|
ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ
|
1999-2000
|
337.152
|
331.841
|
271.976
|
(82%)
|
60.588
|
(18%)
|
2000-2001
|
331.255
|
327.061
|
249.420
|
(76%)
|
77.641
|
(24%)
|
2001-2002
|
319.003
|
314.014
|
225.813
|
(72%)
|
88.817
|
(28%)
|
2002-2003
|
309.569
|
305.415
|
207.540
|
(68%)
|
99.586
|
(32%)
|
2003-2004
|
296.917
|
295.308
|
191.659
|
(65%)
|
103.649
|
(35%) |
ΠΗΓΗ: Τμήμα Επιχειρησιακών Ερευνών και Στατιστικής (ΔΙΠΠΕ) του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Συμπεράσματα:
1. Η μείωση των μαθητών που φοιτούν στο Γυμνάσιο παραμένει σοβαρό πρόβλημα της εκπαίδευσης.
2. Ο αριθμός των μαθητών που δε διδάσκονται καμία ξένη γλώσσα, μειώνεται σταδιακά.
3. Ο αριθμός των μαθητών που διδάσκονται Γερμανικά σημειώνει σταθερή ανοδική τάση.
4. Στα σχολεία όπου εφαρμόζεται παράλληλη διδασκαλία Γερμανικών-Γαλλικών, η Γερμανική γλώσσα υπερτερεί της Γαλλικής με ανοδική τάση.
Σημείωση: Οι μαθητές που διδάσκονται Γαλλικά φοιτούν σε 1630 περίπου Γυμνάσια της χώρας, ενώ τα Γυμνάσια που δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να διδαχτούν Γερμανικά δεν ξεπερνά τα 1150. Συνεπώς, η σύγκριση γίνεται με άνισους όρους υπέρ της Γαλλικής γλώσσας. Επίσης, εάν ένα σχολείο δεν έχει πάρει έγκριση για εισαγωγή της Γερμανικής γλώσσας, όπως συμβαίνει σε 650 περίπου Γυμνάσια, οι μαθητές υποχρεώνονται να διδαχτούν τη Γαλλική ως δεύτερη ξένη γλώσσα.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ www.geocities.com/dlv_nord