Διαφόρων Φορέων

Σύλλογος Τεχνολόγων 

Μηχανικών Πληροφορικής

(Σ.ΤΕ.Μ.Π.)

Τ.Θ.14561 Τ.Κ. 54101

Θεσσαλονίκη

email :stemp-ds@it.teithe.gr        Θεσσαλονίκη 18/01/2005

http://www.stemp.gr

 

∆ελτίο Τύπου

Τα Τµήµατα Πληροφορικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης απονέµουν τον τίτλο του Μηχανικού Πληροφορικής ΤΕ. Τα επαγγελµατικά δικαιώµατα των πτυχιούχων είναι κατοχυρωµένα µε το Προεδρικό ∆ιάταγµα Π∆ 345/89. Από το 1992 οι απόφοιτοι των παραπάνω τµηµάτων στελεχώνουν την εκπαίδευση και άλλες θέσεις Πληροφορικών στον ευρύτερο δηµόσιο τοµέα. Παράλληλα στον ιδιωτικό τοµέα συναντάει κανείς αποφοίτους τους σε όλους πρακτικά τους τοµείς που σχετίζονται µε την επιστήµη της Πληροφορικής και τις εφαρµογές της στην παραγωγική ζωή του τόπου. 

Με στόχο την ανάπτυξη της Πληροφορικής και την προάσπιση των δικαιωµάτων του κλάδου ιδρύθηκε ο Σύλλογος Τεχνολόγων Μηχανικών Πληροφορικής. Βάση του καταστατικού που κατατέθηκε στην Αρµόδια Αρχή το 1997, µέλη του Συλλόγου µπορούν να εγγραφούν απόφοιτοι των Τµηµάτων Πληροφορικής Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Τα τελευταία χρόνια η ραγδαία εξέλιξη της Πληροφορικής και ο αντίκτυπος της στην καθηµερινότητα του πολίτη, έκανε επιτακτική την ανάγκη εισαγωγής της στην εκπαίδευση. Για την ικανοποίηση της παραπάνω ανάγκης σε διδακτικό προσωπικό ορίστηκαν µε το Π∆ 118/95 από το υπουργείο Παιδείας, τα προσόντα διορισµού στους κλάδους ΠΕ19 και ΠΕ20 Πληροφορικής. Οι διατάξεις του Π∆ 118/95 εντάσσουν στην κατηγορία ΠΕ20 τα ΤΕΙ Πληροφορικής. 

Με το Π∆ 268/04 τροποποιείται το Π∆ 118/95 και εντάσσει στην κατηγορία ΠΕ20 τα τµήµατα ΤΕΙ Αυτοµατισµού  και ένα σύνολο ΤΕΙ, που στην πλειονότητα τους απλά συµπεριλαµβάνουν στον τίτλο τους το όρο Πληροφορική. Από το αναλυτικό πρόγραµµα σπουδών ορισµένων από τα παραπάνω τµήµατα προκύπτει ότι ουσιαστικά ότι η µόνη σχέση τους µε τον κλάδο της  Πληροφορικής είναι η χρήση ειδικών εφαρµογών σε τοµείς οικονοµίας, διοίκησης και βιοµηχανίας ως εργαλεία, που στοχεύουν στην προαγωγή της επιστήµης τους. Σίγουρα η επιστηµονική τους κατάρτιση και η πληρότητα των γνώσεων τους είναι άριστη στον χώρο τους, αλλά ανεπαρκής στον χώρο της Πληροφορικής.

Η ενέργεια αυτή σίγουρα δεν βοηθά στην ανάπτυξη του αντικειµένου της Πληροφορικής στην εκπαίδευση, όταν οι περισσότεροι από τους απόφοιτους αυτούς δεν διαθέτουν τις απαιτούµενες γνώσεις που απαιτούνται για την διδασκαλία του αντικειµένου της Πληροφορικής. Αποτέλεσµα της κατάστασης που διαµορφώνεται είναι να αποκλειστούν απόφοιτοι Πληροφορικής που έχουν όλα τα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα για την διδασκαλία του αντικειµένου, αλλά και η µη ουσιαστική εκπαίδευση των µαθητών έχοντας σαν επακόλουθο την άνθηση της παραπαιδείας και την περαιτέρω επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισµού, µε αµφίβολα εκπαιδευτικά αποτελέσµατα. 

Άραγε πως θα φαινόταν σε άλλες ειδικότητες η ενσωµάτωση των αποφοίτων Πληροφορικής σε δεύτερη ΠΕ πέραν της ειδικότητας τους επειδή και µόνο είχαν διδαχθεί 4 ή 5 µαθήµατα της δευτερεύουσας ειδικότητας; Ειδικότερα στα τµήµατα Πληροφορικής το πρόγραµµα σπουδών περιλαµβάνει µαθήµατα ∆ιοίκησης, Οικονοµίας, Ηλεκτρονικής, Μαθηµατικών κ.α. 

Θα µπορούσαµε να γίνουµε ίσως και εµείς καθηγητές Λογιστικής σε κάποιο Τ.Ε.Ε; Η µήπως να γίνουµε και Μαθηµατικοί στα λύκεια; Επειδή απλά έχουµε διδαχθεί και αυτά τα µαθήµατα; Βασισµένοι σε αυτό το Π∆ και µε προσεκτική µελέτη των προγραµµάτων σπουδών µάλλον η απάντηση είναι ΝΑΙ.

Γι αυτό απαιτούµε την επανεξέταση του Π∆ 268/04 και παράλληλα προσεκτική αξιολόγηση των προγραµµάτων σπουδών των εµπλεκόµενων τµηµάτων ΤΕΙ. Από την µεριά µας θα ασκήσουµε όλα τα έννοµα µέσα µε άµεση προσφυγή µας κατά του Π∆ 268/04, µέσα σε 60 ηµέρες όπως προβλέπει ο νόµος.

Ο Πρόεδρος

Αµπατζίδης Αναστάσιος

Ο Γενικός Γραµµατέας

∆ηµόπουλος Θεόδωρος

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 18.01.2005 22:23:46
 
Αναγνώσθηκε 1342 φορές