Διαφόρων Φορέων


Θεσσαλονίκη, Ιανουάριος 2005

 

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ

 

Το κείμενο αυτό, αναγκάστηκα να το γράψω, διότι με ελέγχει η συνείδησή μου. Και αν επιθυμώ να τολμώ να λέω ότι ανήκω στο «club» των εκπαιδευτικών, θα πρέπει να εκθέτω τον εαυτό μου πρωτίστως και ύστερα θα αφήνω τους μαθητές μου εκτεθειμένους.

 

Πράξη πρώτη: Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Για όγδοη συνεχή χρονιά στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, στο Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας ως Εργαστηριακός Συνεργάτης, ή αλλιώς ως ένας από τους γνωστούς «Του χρόνου...μίσθιους»(κατά κόσμον ωρομίσθιους), αλλά και σαν φοιτητής στο ίδιο Τμήμα, μερικά χρόνια πριν, με ενδιάμεσο διάλειμμα τις στρατιωτικές μου υποχρεώσεις, παρακολουθώ με ενδιαφέρον τις εξελίξεις της Παιδείας.  Περισσότερο στο χώρο των ΤΕΙ, ειδικότερα στο χώρο της επιστήμης της Βιβλιοθηκονομίας, αλλά και πέρα από αυτά.

 

Με λύπη μου διαπιστώνω πως αυτό που πραγματοποιείται στη χώρα μας δεν αποτελεί μόρφωση, μα παραμόρφωση.  Δεν δεσπόζει η «ευγενής άμυλα», αλλά το στυγνό συμφέρον, ο ατομικισμός· και πέρα από τον εαυτό μας, τους συγγενείς και τους φίλους μας, οι υπόλοιποι συνάνθρωποι δεν υπολογίζονται.  Θεωρούνται ως άψυχα όντα και δεν έχουν ανάγκη από τα απαραίτητα αγαθά της ζωής.  Αυτά είναι μόνο για κάποιους και το οικείο τους παραβάλλον· όχι όμως για όλους. Αυτό μου θυμίζει: «Ρατσισμό».

 

Αναφέρω λοιπόν πρόσφατο παράδειγμα από τον Πανεπιστημιακό χώρο και μάλιστα από τη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης, αυτή δηλαδή που διδάσκει την «Επιστήμη των Επιστημών».  Στις τελευταίες κατατακτήριες εξετάσεις συμμετείχαν μεταξύ άλλων και απόφοιτοι Τμημάτων των ΤΕΙ. Κάποιοι λοιπόν από αυτούς επέτυχαν και εισήχθησαν στην εν λόγω Σχολή, πλην όμως ως «παιδιά ενός κατώτερου Θεού», θα πρέπει να παρακολουθήσουν και να επανεξεταστούν στα μαθήματα, στα οποία ήδη εξετάστηκαν για να εισαχθούν.  Φυσικά από αυτήν τη διαδικασία εξαιρούνται απόφοιτοι τμημάτων ΑΕΙ, ως παιδιά ενός Ανώτερου Θεού.  Ούτε απαλλαγές γίνονται σε αποφοίτους ΤΕΙ, όπως λ.χ. «Πρώτο εξάμηνο στα αγγλικά», την ώρα που απόφοιτοι των ΤΕΙ έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον 4 εξάμηνα, ή είναι κάτοχοι ξενόγλωσσων πτυχίων.

 

Κι έτσι αντιμετωπίζονται ρατσιστικά οι απόφοιτοι των Τμημάτων ΤΕΙ, από τα ΑΕΙ της χώρας και δη από μία Σχολή που θα έπρεπε να δίνει το καλό παράδειγμα απέναντι σε προκαταλήψεις και υστερίες, που καλλιεργούνται από ιδιοτελείς κύκλους, των οποίων οι πράξεις θυμίζουν περισσότερο Μασονικές Τεχνικές, παρά Ορθόδοξη Σκέψη. 

 

Από την άλλη πλευρά, είναι τόσο πρόσφατα τα γεγονότα περί Ανωτατοποίησης των ΤΕΙ, που τέτοιες ενέργειες, μάλλον το αντίθετο αποδεικνύουν.  Τα υπόλοιπα αφήνω στην κρίση σας.

 

Η ίδια Σχολή, και όχι μόνο, στηρίζει τη βιβλιοθήκη της σε άτομα που δεν είναι καν βιβλιοθηκονόμοι (αν εξαιρέσεις το προσωπικό επεξεργασίας υλικού), μπορεί βέβαια να είναι συγγενείς κατάλληλων προσώπων, μα δεν είναι πτυχιούχοι βιβλιοθηκονομίας, σε μία εποχή που το επίπεδο των ξένων Πανεπιστημίων, τουλάχιστον, φαίνεται από την οργάνωση των βιβλιοθηκών τους.  Είμαστε λοιπόν σκληροί και ρατσιστές στην κρίση των αποφοίτων ΤΕΙ, μα ηθελημένα κάνουμε τα στραβά μάτια, σε προσλήψεις μη εξειδικευμένου προσωπικού σε ζωτικούς πανεπιστημιακούς χώρους και τομείς, αρκεί να μπούνε «οι δικοί μας».

 

«Σώσον, Κύριε, τον λαόν Σου και ευλόγησον την κληρονομίαν σου,

νίκας τοις συγγενεύσι... , (το βασιλεύσι[1] μας ενοχλεί) κατ’ εναντίων (κατά Βαρβάρων μας ενοχλεί) δωρούμενος

και το σον φυλάττων δια του Σταυρού σου Πολίτευμα.»

 

 

 

Πράξη δεύτερη: Δικαιώματα Εκτάκτων Εκπαιδευτικών του ΤΕΙ

Η Ορθόδοξη Σκέψη όμως λείπει γενικότερα από την Παιδεία.  Εκπαιδευτική προϋπηρεσία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν μετρά στην τριτοβάθμια και το αντίθετο. Αυτές είναι μαγκιές του καλλιτέχνη-νομοθέτη.

Θεωρητικά η εκπαιδευτική προϋπηρεσία προηγείται της επαγγελματικής, πάραυτα ο ΑΣΕΠ έχει διαχωρίσει τις προϋπηρεσίες σε εκπαιδευτική και επαγγελματική.  Και δείτε με ενδιαφέρον το παρακάτω αντιπροσωπευτικό παράδειγμα:

 

Πριν από μερικούς μήνες κατέθεσα τα χαρτιά μου ως ΤΕ Βιβλιοθηκονομίας σε προκήρυξη που εξέδωσε το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου Θεσσαλονίκης.  Με μόρια που συγκέντρωσα από το βαθμό πτυχίου, από ξένη γλώσσα, από γνώσεις πληροφορικής και από προϋπηρεσία 6 χρόνων στο Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας του ΤΕΙΘ, σε διδασκαλία Εργαστηριακού Μαθήματος του οικείου κλάδου, το Παπαγεωργίου με έκρινε τον καταλληλότερο για τη θέση.  Έπειτα όμως από ενστάσεις που πραγματοποιήθηκαν από διάφορους συναδέλφους, ο ΑΣΕΠ έκρινε την προϋπηρεσία μου άκυρη, διότι ήταν εκπαιδευτική και όχι επαγγελματική, δηλαδή δεν την έκρινε απλά ως ίση, ούτε καν ως κατώτερη. Τη διέγραψε τελείως, εκεί που θα έπρεπε όπως προαναφέραμε η εκπαιδευτική προϋπηρεσία και μάλιστα στο οικείο Τμήμα να θεωρείται ανώτερη της επαγγελματικής.  Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν να βγω εκτός «αγωνιστικού χώρου».

 

Η ιστορία όμως έχει και συνέχεια με πολύ ενδιαφέρον.  Αν και θα μπορούσα να αποκαλύψω παρατυπίες σε προσλήψεις προσωπικού που έχουν γίνει στο εν λόγω Νοσοκομείο δεν θα το κάνω, διότι σκοπός μου δεν είναι να δημιουργήσω αναστατώσεις, αλλά να βοηθήσω τους φορείς, εκπαιδευτικούς και επαγγελματικούς, τουλάχιστον να διορθώσουν τα κακώς κείμενα και να μην επιτρέψουν να επαναληφθούν.

 

Πριν από λίγα χρόνια λοιπόν προκηρύχτηκαν θέσεις σε Σχολικές Βιβλιοθήκες.  Ερώτηση λοιπόν προς το ευρύ κοινό που διαβάζει τούτη τη στιγμή το κείμενο αυτό: «Σε ποιους απευθύνονται τέτοιες προκηρύξεις;»

 

Αν απαντήσατε σε Βιβλιοθηκονόμους, πέσατε έξω. 

Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να προσλάβει καθηγητές για την οργάνωση των Σχολικών Βιβλιοθηκών και άφησε τους Βιβλιοθηκονόμους έξω.  500 θέσεις βιβλιοθηκονομίας κατελήφθησαν από καθηγητές (φιλόλογους, μαθηματικούς, θεολόγους, γυμναστές κά).  Μόνο 50 αρχικά δόθηκαν στους ειδικούς, αλλά και αυτοί μετά το πέρας μερικών μηνών αντικαταστάθηκαν από εκπαιδευτικούς.

 

Κι έτσι 500 Βιβλιοθηκονόμοι που θα μπορούσαν να εργάζονται είναι άνεργοι, ενώ 500 «καθηγητές» τρώνε αλλωνών το φαγητό.  Τι υπηρεσίες όμως μπορούν να προσφέρουν, με ποια προσόντα και με τι γνώσεις; ... το αφήνω πάλι στην κρίση σας.

 

Κάποιοι όμως από τους καθηγητές δεν τα πήγαιναν καλά με τη συνείδησή τους και αποφάσισαν με κατατακτήριες εξετάσεις να παρακολουθήσουν το Τμήμα μας και να σπουδάσουν την Επιστήμη της Βιβλιοθηκονομίας και Επιστήμης της Πληροφόρησης.  Αυτοί οι καθηγητές είναι μαθητές μου σήμερα στο Τμήμα!!!

 

Κι έτσι Πτυχιούχος Βιβλιοθηκονομίας, με 8 χρόνια σήμερα προϋπηρεσία στο ΤΕΙ, κρίνομαι ανάξιος από τον ΑΣΕΠ να εργαστώ σε βιβλιοθήκες, ενώ καθηγητές απόφοιτοι άλλων ειδικοτήτων προσλαμβάνονται, δίχως Πτυχίο, στις θέσεις μας κι έπειτα, άμα επιθυμούν έρχονται να πάρουν και το πτυχίο.  Ευχαριστούμε θερμά τόσο το Υπουργείο Παιδείας, όσο και τον ΑΣΕΠ για τις κατευθύνσεις που δίνουν στη σύγχρονη Ελλάδα.

 

Εγώ θα κάνω λοιπόν μία απλή ερώτηση σε όσους διαβάζουν αυτό το κείμενο.  Σαν απόφοιτος ενός Τμήματος ΤΕΙ, δεν θα μπορούσα να διδάξω τουλάχιστον σε ένα Δημοτικό Σχολείο;  Γιατί λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας που έχει ανάγκη από Δασκάλους δεν κάνει μια ανάλογη παρατυπία και δεν προσλαμβάνει κι εμάς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση;  Τόσο δύσκολο είναι; Πανεύκολο. Δοκιμάστε μας αν τολμάτε και θα το δείτε. Και σε νησιά πάμε. Δεν κρυβόμαστε πίσω από θέσεις σε γραφεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας.  Και τα παιδιά τα αγαπάμε περισσότερο από κάποιους που έχουν και πτυχία Δασκάλων και Καθηγητών.

 

Αν δεν το κάνετε όμως θα πρέπει να ξηλώσετε όλους τους ανειδίκευτους από τις Βιβλιοθήκες και δη τις Σχολικές, που είναι τόσο σημαντικές για την πορεία της Παιδείας μας.  Διότι «η Ημιμάθεια είναι χειρότερη από την Αμάθεια»!!! όπως λέει η λαϊκή ρήση. Και καθηγητές μαθηματικών, φιλολογίας, φυσικοί, γυμναστές και δε συμαζεύεται δεν έχουν καμία σχέση με το χώρο της Οργάνωσης και Λειτουργίας μίας Βιβλιοθήκης, όπως και οι Βιβλιοθηκονόμοι δεν έχουν καμία σχέση με τις ειδικότητες των καθηγητών που προανέφερα.

 

Παρακαλώ λοιπόν θερμά τόσο το Υπουργείο Παιδείας, όσο και τον ΑΣΕΠ, τις όποιες δυνάμεις επηρεάζουν τους παραπάνω θεσμούς να κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να σταματήσουν το Καταστρεπτικό αυτό εκπαιδευτικο-επαγγελματικό «Τσουνάμι» που έχει καταστρέψει θεσμούς, ειδικότητες, συνειδήσεις, σπιτικά και πολλά άλλα και να λάμψει επιτέλους η δικαιοσύνη, η αξιοκρατία, η δημοκρατία και όχι τα συντεχνιακά συμφέροντα διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων, τα ρουσφέτια και οι ρατσισμοί.  Να περιοριστεί η επιστημονική ανεργία.  Διότι δεν σπούδασε ο Βιβλιοθηκονόμος για να δουλεύει σε βενζινάδικα. Θα μου πείτε δεν είναι ο μόνος. Σίγουρα. Αλλά θέσεις υπάρχουν! Απλά δίδονται σε άλλους ανειδίκευτους.  Σαν να βαφτίζεις χειρουργό έναν χασάπη. Θα το δούμε άραγε κι αυτό;

 

Αν θεωρείτε πως οι παραπάνω θέσεις είναι γραφικές (γιατί όσοι δεν έχουν τη δύναμη να δεχτούν τα λάθη τους, είναι της μόδας να χαρακτηρίζουν ως γραφικούς, ως υπερβολικούς κλπ., όσους έχουν το θάρρος της γνώμης), χαρακτηρίζετε ως γραφικούς όσους κατέστησαν το συγγραφέα του παραπάνω κειμένου:

¶ξιο Πτυχίου ΤΕ Βιβλιοθηκονομίας,

Αριστούχο ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ

Υπότροφο σε ΙΕΚ «Τεχνικό Δικτύων Η/Υ»

Διπλωματούχο Βυζαντινής Μουσικής κ.ά.

 

Παρακαλώ για τις ενέργειές σας για το καλό του τόπου.

Με σεβασμό,

Θεόφιλος Γκίνης

Βιβλιοθηκονόμος

Εργαστηριακός Συνεργάτης ΤΕΙ



[1] Οι θεολόγοι δεν μπόρεσαν να δώσουν στον κόσμο να καταλάβει τη σημασία της φράσης «νίκας τοις βασιλεύσι».  Δεν ενδιαφέρουν τα πολιτεύματα του κόσμου τούτου τους πιστούς Χριστιανούς, αλλά η Βασιλεία των Ουρανών.  Καθώς ο Θεός είναι ο Βασιλεύς των πάντων.  Και οι «Βάρβαροι» ποιοι είναι;  Είναι οι δαίμονες και όσοι συντάσσονται με αυτούς και τα έργα τους.  Έτσι πρέπει να θεωρούμε το τροπάριο και να μην παρεξηγούμαστε από τις λέξεις.

Παράφραση του τροπαρίου χρησιμοποιείται για να δώσει πιο ζωντανό ύφος και να βοηθήσει στην κατανόηση όσων υποστηρίζονται στο κείμενο.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 18.01.2005 14:53:01
 
Αναγνώσθηκε 597 φορές