Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

   ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ 

    
   Αθήνα, 12 Ιανουαρίου 2004 


   Ο Πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής είχε σήμερα συνεργασία με την Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Μαριέττα Γιαννάκου και τους Υφυπουργούς κ.κ. Γ. Καλό και Σπ. Ταλιαδούρο.

    Μετά τη συνεργασία, η Υπουργός έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις: 

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάνατε το σχεδιασμό της Παιδείας για τους επόμενους μήνες ή μόνο για το ΕΣΥΠ;

    ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όπως γνωρίζετε υπάρχει συγκεκριμένο Κυβερνητικό Πρόγραμμα για την Παιδεία.

    Έχουμε πει βεβαίως ότι επειδή μας ενδιαφέρει η ουσιαστική συναίνεση με όλες τις πλευρές γι΄ αυτό ο Διάλογος για την Παιδεία γενικότερα, θα είναι μόνιμος μέσα από τα Θεσμοθετημένα Όργανα, όπως είναι το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

    Άλλωστε και σε θέματα που αφορούν σε Νομοθετικές Πρωτοβουλίες όπως είναι το νέο ΔΙΚΑΤΣΑ, ή τα Ινστιτούτα Δια Βίου Εκπαίδευσης, εμείς ήδη είμαστε σε διάλογο με τα κόμματα, με τα Πανεπιστήμια κι όλους τους ενδιαφερομένους φορείς.

    Καταρχήν λοιπόν μιλήσαμε με τον Πρωθυπουργό για τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία που αρχίζει στις 21 Ιανουαρίου, στην έναρξη του οποίου θα παραστεί ο ίδιος.

    Κεντρικός μας στόχος είναι η ποιότητα στην εκπαίδευση που είναι άλλωστε και ένα διεθνές σύνθημα.

    Αυτό αφορά βεβαίως στην αξιολόγηση της επίτευξης των στόχων μας, ώστε αν δεν επιτυγχάνονται, να χρησιμοποιήσουμε τα κατάλληλα μέσα και γενικότερα σε ότι αφορά στην δυνατότητα της Παιδείας και της Εκπαίδευσης να ανταποκριθεί στα σημερινά δεδομένα.

    Συζητήσαμε το σύνολο του προγράμματος.

    Τις Νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα πάρουμε , ακόμα και ζητήματα που έχουν σχέση και με την χωροταξική ποιότητα του συστήματος.

    Δηλαδή, πως θα έχουμε καλύτερη Σχολική Στέγη, πως θα καταπολεμήσουμε την διπλοβάρδια , πως θα έχουμε καλύτερα βιβλία, πως θα προσαρμοστούμε γενικότερα σε απαιτήσεις και δεσμεύσεις που η χώρα μας έχει αναλάβει.

    Ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία, όπως ξέρετε, θα αρχίσει ουσιαστικά από τις διεθνείς δεσμεύσεις που έχει αναλάβει, προ πολλών ετών, η χώρα μας και όπου δεν έχουν γίνει τα αναγκαία βήματα που θα έπρεπε να έχουν γίνει.

    Ευελπιστούμε ότι συνεργασία θα υπάρξει τόσο με τις Πολιτικές Δυνάμεις, όσο και με την κοινωνία γενικότερα, ώστε να βρούμε ουσιαστικές συναινετικές λύσεις σε μια εποχή που ζητήματα παρόμοιας πολιτικής, είναι στην ουσία επιστημονικά θέματα κι όχι απλώς θέματα Πολιτικών Κατευθύνσεων.

   

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι προηγούμενες γενιές των μαθητών και των φοιτητών είναι χαμένες γενιές;

   

    ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι βέβαια. Πρώτα απ΄ όλα βασική μέθοδος προσέγγισης των θεμάτων είναι η ίδια η επιμόρφωση.

    Μιλάμε για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, μιλάμε για τις δυνατότητες που δίνουμε με τη Δια Βίου Εκπαίδευση.

    Είναι πολύ σημαντικό ότι τα Πανεπιστήμια και τα Ινστιτούτα δέχτηκαν την πρόταση μας για τη Δια Βίου Εκπαίδευση, αλλά και άλλοι φορείς όπως είναι η ΓΣΕΕ η οποία δημιουργεί υποδομές της Δια Βίου Εκπαίδευσης τις οποίες θα έχει υπό την αιγίδα της το Υπουργείο Παιδείας.

    Επομένως μιλάμε για αυτό που λέμε Δια Βίου Μάθηση και επίσης μιλάμε και για πολυγλωσσία.

    Θέλω να σας επισημάνω ότι ο νέος Επίτροπος για την Εκπαίδευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση λέγεται Επίτροπος Πολυγλωσσίας, ακριβώς διότι η παραμονή μόνο στην Αγγλική γλώσσα, η οποία είναι σημαντικό εργαλείο, εν τούτοις αφαιρεί πάρα πολλά από την Παιδεία και τον Πολιτισμό.

    Φυσικά μιλήσαμε για τη συνεργασία των δυο Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού που θα υπάρξει, αλλά και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες ώστε ο Πολιτισμός να εισαχθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και από την άλλη πλευρά να υπάρξει αυτή η ώσμωση μεταξύ των δυο πλευρών.

   

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αδικήθηκαν οι μαθητές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις; Γενικότερα αδικούνται επειδή εσείς δεν δίνετε τις κατάλληλες οδηγίες;

   

    ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όπως ξέρετε οι βαθμολογητές είναι ανεξάρτητοι, οι συνθήκες είναι πάντοτε αδιάβλητες.

    Αν συνέβη σε κάποιο βαθμολογικό κέντρο να είναι κάπως πιο αυστηροί οι βαθμολογητές, ή αν συνέβη να μη γράψουν τόσο καλά τα παιδιά, πρέπει να ξέρετε ότι δεν έχει εμπλοκή το Υπουργείο Παιδείας .

   

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορούν να δοθούν σαφείς οδηγίες για μαθήματα όπως τα Νέα Ελληνικά, η Έκθεση ή η ιστορία που έχει ερωτήσεις κρίσεως μέσα;

   

    ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Άλλες σαφείς οδηγίες εκτός από την αλήθεια μπορούν να υπάρξουν;

    Παραδείγματος χάριν αν κάποιος γράφει ιστορία, θα πρέπει να γράψει την πραγματική ιστορία δε μπορεί να γράφει ότι θέλει.

    Το Υπουργείο Παιδείας έτσι κι αλλιώς ανέκαθεν δίνει οδηγίες.

    Δεν πρέπει να είμαστε τόσο εύκολοι και τόσο πρόχειροι σε κριτικές, για ένα σύστημα εξετάσεων που το έχει δεχτεί κι ο Ελληνικός Λαός ως αδιάβλητο.

    Εμείς έχουμε πει ότι και σε πιθανή συζήτηση που μπορεί να γίνει για το να φύγουν οι εξετάσεις τελείως από το Λύκειο, ένα πράγμα δεν μπορεί να λείψει από οποιοδήποτε σύστημα.

    Το να παραπεμφθούν οι εξετάσεις αλλού, εκτός Υπουργείου Παιδείας, καθώς πρέπει και θα παραμείνουν αδιάβλητες.

   

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε εξάγει κάποιο συμπέρασμα από τα Βαθμολογικά Κέντρα εάν στην επαρχία βαθμολογούν επιεικέστερα, απ΄ότι βαθμολογούν αντίστοιχα στις πόλεις;

   

    ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό μπορεί να συμβεί, δηλαδή να δούμε μικρές αποκλίσεις.

    Θα δούμε πόση αλήθεια εμπεριέχει το συγκεκριμένο δημοσίευμα, αλλά πρέπει να σας πω ότι μετά τις Πανελλήνιες Εξετάσεις που διεξήχθησαν με άψογο τρόπο όπως και σε προηγούμενες χρονιές, το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι διατεθειμένο να δημιουργήσει αμφισβητήσεις για τις εξετάσεις λόγω των όποιων αποκλίσεων.

    Σας υπενθυμίζω ότι και οι δυο βαθμολογητές, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, έχουν αποκλίσεις επί του ιδίου κειμένου.

    Δεν είμαστε διατεθειμένοι εκ των υστέρων να δημιουργήσουμε καχυποψία στον Ελληνικό Λαό.

   

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σχετικά με τις αγροτικές κινητοποιήσεις, τη ΔΑΚΕ, τις αντιδράσεις, με το πολύ σκληρό κείμενο κατά Κυβερνητικών Στελεχών τι έχετε να πείτε;

   

    ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όπως έχω πει πολλές φορές, στη Δημοκρατία επίκεντρο είναι η διαφωνία.

    Εμείς στο Υπουργείο Παιδείας δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με τη ΔΑΚΕ, αλλά και με κανέναν άλλο γιατί ακολουθούμε κανόνες αξιοκρατίας και νομίζω ότι αυτό κάνουν και πρέπει να κάνουν όλοι οι συνάδελφοι στο Υπουργικό Συμβούλιο.

    Η Ελλάδα είναι για πολλά χρόνια και με μακρά εμπειρία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν θα παραβιάσει κανόνες που την ωφελούν απολύτως.

    Την ωφέλησαν διαχρονικά και θα την ωφελήσουν και στο μέλλον.

   

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όποιος διαφωνεί με κάποιες επιλογές της Κυβέρνησης πρέπει να αποχωρεί;

   

    ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η Κυβέρνηση αποφασίζει στο Υπουργικό Συμβούλιο με βάση τις γραμμές του Πρωθυπουργού, γιατί ο ισχυρός ρόλος είναι εκεί και με πλειοψηφία.

    Αυτή είναι η Δημοκρατία.

    Αν κάποιος έχει διαφορετική άποψη, λέει την διαφορετική άποψη του στα Όργανα.

    Η άποψη όλων μας είναι μέσα στο πολιτικό πλαίσιο της Νέας Δημοκρατίας και στην τοποθέτηση της στον πολιτικό χώρο, και στο πρόγραμμα της.

    Δεν βγαίνει έξω από το πρόγραμμα.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 12.01.2005 18:39:49
 
Αναγνώσθηκε 1388 φορές