Υπουργικές Αποφάσεις

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΟΣ/ΚΟΥ Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Δ.Ε.

ΤΜΗΜΑ Α΄ 

Μητροπόλεως 15 101 85 ΑΘΗΝΑ 

Πληροφορίες : 

Τηλέφωνο : 210 3237860 

FAX : 210 3235443

 

Αθήνα …- …- 2005 

Αρ. Πρωτ. …….. /Δ2

Βαθμός Προτερ. 

 

 

 

  ΚΟΙΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

 

 

 

 

 

Θέμα : Καθορισμός γνωστικού αντικειμένου και εξεταστέας ύλης για τις εξετάσεις κατάρτισης πινάκων επιτυχίας εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17, ΠΕ18 της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ-ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ:

 

Έχοντας υπόψη

 

1. Τις διατάξεις:

α) Του άρθρου 6 του Ν. 2525/97 (Α΄188), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

β) Των άρθρων 12, 13, 14, 15, 24 και 58 του Ν. 1566/85 (Α΄ 167), όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν σήμερα.

γ) Του άρθρου 29Α του Ν. 1558/86 (Α΄137), όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/1992 και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 παρ. 2 του Ν. 2469/97 (Α'38).

δ) Του άρθρου 6 του Ν. 3255/04 (Α΄138).

2. Τη γνώμη του Συντονιστικού Συμβουλίου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Πράξη 22/2004).

3. Tο γεγονός ότι από την εφαρμογή της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Γενικά

1. Στο διαγωνισμό ΑΣΕΠ για το έτος 2005 για την κατάρτιση πινάκων διοριστέων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να λάβουν μέρος υποψήφιοι για τους κλάδους, όπως αυτοί αναφέρονται στο επόμενο άρθρο.

2. Καθορίζουμε, κατά κλάδο και ειδικότητα, τα γνωστικά αντικείμενα και την εξεταστέα ύλη -στα οποία θα εξετασθούν οι υποψήφιοι που θα λάβουν μέρος στον παραπάνω διαγωνισμό- σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 5 αυτής της απόφασης.

 

Άρθρο 2

Κλάδοι

1. Οι κλάδοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τις ειδικότητες αυτών για τους οποίους ορίζονται γνωστικά αντικείμενα και εξεταστέα ύλη για το διαγωνισμό ΑΣΕΠ 2005 είναι οι ακόλουθοι:

   Κλάδος ΠΕ12 Μηχανικών (ειδικότητες Πολιτικών Μηχανικών, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Τοπογράφων Μηχανικών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Ναυπηγών Μηχανικών, Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρονικών Μηχανικών , Φυσικών - Ραδιοηλεκτρολόγων, Χημικών Μηχανικών, Μεταλλειολόγων Μηχανικών)

   Κλάδος ΠΕ14 Πτυχιούχων Ιατρικής , Οδοντιατρικής , Φαρμακευτικής,

     Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος

    και Νοσηλευτικής (ειδικότητες Ιατρών, Οδοντιάτρων, Φαρμακοποιών , Νοσηλευτών, Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος)

   Κλάδος ΠΕ17 Τεχνολόγων (ειδικότητες Πολιτικών, Τοπογράφων , Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων, Ηλεκτρονικών, Τεχνολόγων Ενεργειακής Τεχνικής, Τεχνολόγων Ιατρικών Οργάνων)

   Κλάδος ΠΕ18 Πτυχιούχων λοιπών Τμημάτων ΤΕΙ (ειδικότητα Οχημάτων ΤΕΙ, Οδοντοτεχνικής , Νοσηλευτικής, Μαιευτικής, Γραφικών Τεχνών, Γραφιστικής, Διακοσμητικής, Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Λογιστικής, Τουριστικών Επιχειρήσεων , Εμπορίας & Διαφήμισης (Marketing), Αισθητικής, Εργασιοθεραπείας , Φυσικοθεραπείας, Φυτικής Παραγωγής, Ζωϊκής Παραγωγής, Ιχθυοκομίας-Αλιείας, Γεωργικών Μηχανών και Αρδεύσεων, Δασοπονίας, Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων , Θερμοκηπιακών Kαλλιεργειών & Ανθοκομίας, Τεχνολόγων Τροφίμων - Διατροφής- Οινολογίας και Τεχνολογίας Ποτών, Ναυτικών Μαθημάτων ( Πλοιάρχων), Bρεφονηπιοκόμων) 

2. Όλοι ο υποψήφιοι για τους παραπάνω κλάδους εξετάζονται στη δεύτερη θεματική ενότητα, όπως αυτή ορίζεται από το άρθρο 5 αυτής της απόφασης και στο/α γνωστικό/ά αντικείμενο/α της ειδικότητάς τους και σε εξεταστέα ύλη, όπως αυτή ορίζεται κατά κλάδο και ειδικότητα από τις διατάξεις του άρθρου 4 της απόφασης αυτής.

 

Άρθρο 3

Εξεταζόμενα Γνωστικά Αντικείμενα

1. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δύο θεματικές ενότητες (πρώτη και δεύτερη θεματική ενότητα), όπως αυτές ορίζονται από τα άρθρα 4 και 5, αντίστοιχα, αυτής της απόφασης και η εξέταση κάθε ενότητας διαρκεί τουλάχιστον τέσσερις (4) ώρες.

2. Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί, κατά τα ισχύοντα στη νομοθεσία ΑΣΕΠ, να ζητήσει τον ορισμό συντελεστή κατά γνωστικό αντικείμενο. 

 

Άρθρο 4

Πρώτη θεματική ενότητα

   Η πρώτη θεματική ενότητα έχει ως σκοπό να διαγνώσει το βαθμό κατοχής των γνωστικών αντικειμένων τα οποία θα κληθεί να διδάξει ο υποψήφιος, εφόσον και όταν διοριστεί στην εκπαίδευση. Ειδικότερα τα γνωστικά αντικείμενα και η εξεταστέα ύλη της ενότητας αυτής ορίζονται κατά κλάδο και ειδικότητα ως ακολούθως:

   α) Κλάδος ΠΕ12 Μηχανικών και για τις ειδικότητες Πολιτικών Μηχανικών, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Τοπογράφων Μηχανικών του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1210] και

    β) Κλάδος ΠΕ17 Τεχνολόγων για τις ειδικότητες Πολιτικών, Τοπογράφων του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1710]:

 

 

   Μάθημα: 

   Κτιριακά - Οικοδομική

 

   Οι υποψήφιοι θα ζητηθεί να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη: 

   - Μορφές και είδη κτιρίων, στάδια κατασκευής, προγραμματισμός -μελέτη,

    χωματουργικές εργασίες, θεμελίωση, φέρων οργανισμός, στοιχεία

    πλήρωσης, εγκαταστάσεις, οικοδομικές εργασίες-τελειώματα, κατασκευές

    του περιβάλλοντος χώρου, συντήρηση του έργου.

   - Κατάταξη εδαφών, μηχανικές ιδιότητες του εδάφους, βελτίωση του εδάφους.

   - Κατασκευές από οπλισμένο σκυρόδεμα.

   - Ο σκελετός του κτιρίου, πλάκες, δοκοί, υποστυλώματα, πλαίσια, θεμέλια,

    σκάλες.

   - Ξυλότυποι, μέθοδοι κατασκευής.

   - Σκυρόδεμα, παραλαβή, διάστρωση, συμπύκνωση.

   - Μεταλλικές κατασκευές.

   - Στοιχεία προεντεταμένου σκυροδέματος.

   - Τοιχοποιίες, λιθοδομές.

   - Επιχρίσματα

   - Δάπεδα

   - Κουφώματα

   - Στέγες

   - Τζάκια

   - Επενδύσεις

   - Κλίμακες

   - Κιγκλιδώματα

   - Χρωματισμοί

   

   γ) Κλάδος ΠΕ12 Μηχανικών και για τις ειδικότητες Μηχανολόγων Μηχανικών, Ναυπηγών Μηχανικών, Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1240],

   δ) Κλάδος ΠΕ17 Τεχνολόγων και για την ειδικότητα Μηχανολόγων του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1720] και

   ε) Κλάδος ΠΕ18 Πτυχιούχων λοιπών Τμημάτων ΤΕΙ και για την ειδικότητα Οχημάτων ΤΕΙ του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1851] :

 

 

   Μάθημα: 

   Εισαγωγή στη Μηχανολογία

 

   Οι υποψήφιοι θα ζητηθεί να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:

   1.1 Βασικές Αρχές: Θερμοδυναμικά αξιώματα, νόμοι και αλλαγές

    κατάστασης αερίων και ατμών.

   1.2 Θερμοδυναμικοί κύκλοι: Otto, Diesel.

   1.3 Θερμικές κινητήριες μηχανές: είδη, δομή, λειτουργία, καύσιμα.

   1.4 Ψυκτικοί κύκλοι: συμπίεσης, απορρόφησης.

   1.5 Ψυκτικές διατάξεις: δομή, λειτουργία, ψυκτικά μέσα. 

   1.6 Η μετάδοση της θερμότητας: τρόποι, νόμοι, εφαρμογές.

   2.1 Μηχανουργικές μετρήσεις: μέθοδοι, όργανα-μέσα, ανοχές-

    συναρμογές.

   2.2 Μηχανουργικά υλικά: ιδιότητες και χρήσεις των συνήθων 

    μετάλλων - κραμάτων, θερμικές κατεργασίες (βαφές).

   2.3 Κατεργασίες κοπής: είδη-δομή-αρχές λειτουργίας εργαλειομηχανών 

    χρήσεις εργαλειομηχανών, συνθήκες κοπής.

   2.4 Κατεργασίες διαμόρφωσης: βασικές κατηγορίες, εξοπλισμός, 

    εφαρμογές.

   2.5 Συγκολλήσεις: βασικές κατηγορίες, εξοπλισμός, εφαρμογές

   3.1 Μέσα σύνδεσης: κοχλιοσυνδέσεις, σφήνες-κωνικοί σφιγκτήρες.

   3.2 Μέσα περιστροφικής κίνησης: άξονες, έδρανα.

   3.3 Μέσα μετάδοσης περιστροφικής κίνησης: οδοντώσεις, ιμάντες.

   3.4 Υπολογισμός και επιλογή των ανωτέρω στοιχείων μηχανών

    (3.1,3.2,3.3)

   3.5 Συμβολική-κανονική σχεδίαση (σκαρίφημα) των ανωτέρω

    στοιχείων μηχανών (3.1,3.2,3.3).

    στ) Κλάδος ΠΕ12 Μηχανικών και για τις ειδικότητες Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Φυσικών - Ραδιοηλεκτρολόγων του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1250] και

   ζ) Κλάδος ΠΕ17 Τεχνολόγων και για τις ειδικότητες Ηλεκτρολόγων, Ηλεκτρονικών, Τεχνολόγων Ενεργειακής Τεχνικής και Τεχνολόγων Ιατρικών Οργάνων του κλάδου αυτού [Kωδικοί ΠΕ1730 και ΠΕ1740 ] :

 

 

   Μάθημα: 

   Ηλεκτροτεχνία

 

   Οι υποψήφιοι θα ζητηθεί να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:

    Ηλεκτροστατική

   - Ηλεκτροστατικό πεδίο.

   - Νόμος Gauss.

   - Ενέργεια ηλεκτροστατικού πεδίου.

   - Πυκνωτές.

    Ηλεκτρικό Ρεύμα

   - Συνεχές ηλεκτρικό ρεύμα.

   - Επίλυση ηλεκτρικών κυκλωμάτων.

   (κανόνες Kirchhoff, θεώρημα μέγιστης μεταφοράς ισχύος).

   - Κυκλώματα R-C, R-L στο συνεχές ρεύμα.

   Ηλεκτρομαγνητισμός

   - Μαγνητικό πεδίο αγωγών συνεχούς ρεύματος , νόμος Ampere.

   - Μαγνητικά κυκλώματα, μαγνητική αντίσταση.

   - Ηλεκτρομαγνητική επαγωγή, νόμος Faraday.

   - Αμοιβαία επαγωγή και αυτεπαγωγή.

   Κυκλώματα εναλλασσομένου ρεύματος

   - Κυκλώματα RLC σειράς και παράλληλα.

   - Συντονισμός σειράς και παράλληλος.

   - Συνεζευγμένα Κυκλώματα.

   - Μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας, μετασχηματιστές.

   - Τριφασικό ρεύμα.

   - Ανόρθωση εναλλασσομένου ρεύματος.

   Ηλεκτρομαγνητικό πεδίο

   - Εξισώσεις Maxwell.

   - Φαινόμενα ακτινοβολίας.

   - Παραγωγή Ηλεκτρομαγνητικών Κυμάτων.

   - Διάδοση Ηλεκτρομαγνητικών Κυμάτων.

    - Ενέργεια ηλεκτρομαγνητικού πεδίου.

    η) Κλάδος ΠΕ12 Μηχανικών και για τις ειδικότητες Χημικών Μηχανικών, Μεταλλειολόγων Μηχανικών του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1280]:

 

 

   Μάθημα: 

   Χημεία - Χημική Τεχνολογία

 

   Οι υποψήφιοι θα ζητηθεί να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:

   Βασικές Έννοιες

   - Γνωρίσματα, σύσταση και καταστάσεις της ύλης.

   - Ταξινόμηση υλικών σωμάτων.

   - Εκφράσεις περιεκτικότητας, διαλυτότητα.

   - Εκφράσεις συγκέντρωσης διαλυμάτων.

   - Είδη δεσμών, χημική ονοματολογία.

   - Χημικές μονάδες μάζας.

   - Καταστατική εξίσωση των αερίων, νόμος μερικών πιέσεων.

   - Στοιχειομετρικοί υπολογισμοί.

   Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και Περιοδικός Πίνακας

   - Κβαντικοί αριθμοί, ατομικά τροχιακά και αρχές δόμησης.

   - Τομείς s,p,d,f περιοδικού πίνακα, μεταβολή περιοδικών ιδιοτήτων.

   - Θεωρία Lewis.

   - Θεωρία VSEPR.

   - Δεσμοί σ και π.

   Διαμοριακές Δυνάμεις - Ιδιότητες Διαλυμάτων

   - Διαμοριακές δυνάμεις.

   - Μεταβολές καταστάσεων.

   - Προσθετικές ιδιότητες διαλυμάτων.

   Θερμοχημεία - Θερμοδυναμική

   - Μεταβολές ενθαλπίας κατά τις χημικές αντιδράσεις.

   - Νόμοι της θερμοχημείας και θερμιδομετρία.

   - Πρώτος και δεύτερος θερμοδυναμικός νόμος.

   - Ελεύθερη ενέργεια, χημικές αντιδράσεις και ισορροπία.

    Οξέα, Βάσεις, Οξείδια, Άλατα

   - Ορισμός οξέων, βάσεων κατά Arrhenius και κατά Brönsted - Lowry.

   - Ορισμός οξειδίων και αλάτων.

   -Ιδιότητες οξέων, βάσεων, εξουδετέρωση, αντιδράσεις διπλής αντικατάστασης.

   - Κατηγορίες οξέων, βάσεων, οξειδίων και αλάτων.

    Χημική Κινητική

   - Ταχύτητα αντίδρασης και παράγοντες που την επηρεάζουν.

   - Νόμος ταχύτητας και μηχανισμός αντίδρασης.

   - Καταλύτες.

    Χημική Ισορροπία

   - Αμφίδρομες αντιδράσεις.

   - Απόδοση αντίδρασης.

   - Παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση της Χημικής Ισορροπίας, αρχή Le Chatelier.

   - Σταθερά χημικής ισορροπίας και παράγοντες που την επηρεάζουν. Βαθμός ιοντισμού οξέων - βάσεων.

   - Ιοντισμός νερού-pH.

   - Επίδραση κοινού ιόντος.

   - Ρυθμιστικά διαλύματα.

   - Δείκτες- ογκομέτρηση.

   - Γινόμενο διαλυτότητας.

    Οξειδοαναγωγή - Ηλεκτροχημεία

   - Αριθμός οξείδωσης, οξείδωση- αναγωγή.

   - Ηλεκτρόλυση.

   - Γαλβανικά στοιχεία, δυναμικό οξειδοαναγωγής.

   - Μπαταρίες.

   Οργανική Χημεία

   - Ταξινόμηση οργανικών ενώσεων-ομόλογες σειρές-ονοματολογία.

   - Ισομέρεια (συντακτική και γεωμετρική και στερεοϊσομέρεια).

   - Ανάλυση οργανικών ενώσεων.

   - Πετρέλαιο - Πετροχημικά.

   - Υδρογονάνθρακες (αλκάνια, αλκένια, αλκίνια, βενζόλιο).

   - Αλκοόλες, φαινόλες.

   - Αλκυλαλογονίδια, αιθέρες.

   - Καρβονυλικές ενώσεις.

   - Καρβοξυλικά οξέα και παράγωγά τους.

   - Βιομόρια και άλλα μόρια (Πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπη έλαια, σάπωνες).

   - Πολυμερή-πλαστικά, υφάνσιμες ίνες.

   - Στοιχεία μηχανισμών οργανικών αντιδράσεων.

    Στοιχεία Περιβαλλοντικής Χημείας

   - Φαινόμενο θερμοκηπίου.

   - Τρύπα όζοντος.

   - Διαχείριση αποβλήτων.

    Φυσικές Διεργασίες

   - Αποθήκευση, μεταφορά και ελάττωση μεγέθους στερεών υλικών.

   - Αποθήκευση και μεταφορά ρευστών.

   - Διαχωρισμός υλικών (στερεών, υγρών, αερίων).

    Παραγωγή και Μεταφορά Θερμότητας - Μεταλλικά Υλικά

   - Διαγράμματα φάσεων δύο συστατικών (απλού ευτηκτικού κράματος και σύνθετου κράματος).

   - Σίδηρος (Μεταλλουργία σιδήρου).

   - Διαγράμματα φάσεων σιδήρου - σεμεντίτη).

   - Θερμικές κατεργασίες του χάλυβα και χαλυβοκράματα.

   - Ανοξείδωτοι χάλυβες.

   - Χυτοσίδηροι.

   - Κράματα χαλκού.

   - Αλουμίνιο (μεταλλουργία και κράματα).

   Καύσιμα

   - Ορισμός.

   - Καύση (μηχανισμός - απόδοση).

Στερεά καύσιμα (ταξινόμηση, προέλευση, χαρακτηριστικά, αποθήκευση).

   - Αέρια καύσιμα (είδη).

   - Υγρά καύσιμα (κατάταξη).

   - Φυσικό πετρέλαιο (προέλευση, παραγωγή, επεξεργασία)

   - Παραγωγή βενζίνης.

   - Βελτίωση ιδιοτήτων βενζίνης.

   - Πετρέλαιο Diesel (παραγωγή, ιδιότητες, προδιαγραφές).

   Μελέτη ορισμένων ενώσεων πρακτικού και βιομηχανικού ενδιαφέροντος

   - Νερό.

   - Αμμωνία.

   - Νιτρικό οξύ.

   - Θειικό οξύ.

   

   θ) Κλάδος ΠΕ14 Πτυχιούχων Ιατρικής , Οδοντιατρικής , Φαρμακευτικής, Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος και Νοσηλευτικής, και για τις ειδικότητες Ιατρών, Οδοντιάτρων, Φαρμακοποιών και Νοσηλευτών του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1410] και

   ι) Κλάδος ΠΕ18 Πτυχιούχων λοιπών Τμημάτων ΤΕΙ και για τις ειδικότητες Οδοντοτεχνικής , Νοσηλευτικής και Μαιευτικής του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1872 και ΠΕ1890]:

 

 

   Μάθημα:

   Ανατομία - Φυσιολογία

 

   Οι υποψήφιοι θα ζητηθεί να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:

   Ανατομία

Ερειστικό σύστημα

Πεπτικό σύστημα

Γεννητικό σύστημα

   Φυσιολογία

Φυσιολογία του αίματος

Φυσιολογία των νεφρών

Φυσιολογία της αναπνοής.

   ια) Κλάδος ΠΕ18 Πτυχιούχων λοιπών Τμημάτων ΤΕΙ και για τις ειδικότητες Γραφικών Τεχνών, Γραφιστικής, Διακοσμητικής, Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1810]:

 

 

   Μάθημα:

    Ιστορία της Τέχνης

 

   Οι υποψήφιοι θα ζητηθεί να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:

   - Παλαιολιθική, Μεσολιθική, Νεολιθική εποχή.

   - Αίγυπτος, Μεσοποταμία.

   - Κυκλαδική, Μινωική, Μυκηναϊκή, Αρχαϊκή, Κλασική Ελληνική Τέχνη.

   - Ελληνιστική περίοδος και περίοδος της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

   - Ρωμανική και Γοτθική Τέχνη στην Ευρώπη.

   - Παλαιοχριστιανική και Βυζαντινή Τέχνη.

   - Η Αναγέννηση στην Ευρώπη.

   - Μπαρόκ και Ροκοκό.

   - Τα μεγάλα ρεύματα του Νεοκλασικισμού, Ρομαντισμού, Ρεαλισμού, 

    Νατουραλισμού, Ιμπρεσιονισμού, Φωβισμού, Εξπρεσιονισμού,

    Κυβισμού.

   - Φουτουρισμός, Αφηρημένη Τέχνη, Νταντά και Σουρεαλισμός.

   - Κονστρουκτιβισμός και Τέχνη του De Stijl.

   - Μπάουχαους. Εφαρμοσμένες Τέχνες.

   - Μοντέρνο κίνημα. Μοντέρνα Αρχιτεκτονική και Μοντέρνα Γλυπτική.

   - Ποπ Αρτ.

   - Μεταμοντερνισμός.

    

    

   ιβ) Κλάδος ΠΕ18 Πτυχιούχων λοιπών Τμημάτων ΤΕΙ και για τις ειδικότητες Διοίκησης Επιχειρήσεων, Λογιστικής, Τουριστικών Επιχειρήσεων και Εμπορίας & Διαφήμισης (Marketing) του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1820]:

 

 

   Μάθημα: 

   Αρχές Οικονομίας. 

 

   Οι υποψήφιοι θα ζητηθεί να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:

    - Εισαγωγή στην θεωρία Τιμών (Βασικές Οικονομικές Έννοιες, Το Βασικό Οικονομικό Υπόδειγμα, Θεωρία της Ζήτησης, Θεωρία Προσφοράς, Καθορισμός της Τιμής και της Ποσότητας Ισορροπίας, Η ελαστικότητα Ζητήσεως και Προσφοράς)

    - Η θεωρία της συμπεριφοράς του καταναλωτή (Βασικές έννοιες της θεωρίας Συμπεριφοράς του Καταναλωτή, η θεωρία της απόλυτης χρησιμότητας, η θεωρία της τακτικής χρησιμότητας, η θεωρία της συμπεριφοράς του καταναλωτή: συγκριτική ανάλυση)

   - Η θεωρία της παραγωγής (Βασικές έννοιες της θεωρίας της παραγωγής, η κατά Marshall ανάλυση των εισροών (ένα προϊόν-μία εισροή), η κατά Hicks ανάλυση εισροών (ένα προϊόν- δύο εισροές),η θεωρία της παραγωγής: συγκριτική ανάλυση)

   - Η θεωρία του κόστους (Η έννοια του κόστους, οι καμπύλες -μέσου, οριακού, μεταβλητού, σταθερού, συνολικού- κόστους βραχυχρόνια και μακροχρόνια, η θεωρία της παραγωγής: δύο προϊόντα - μία εισροή)

    - Οι μορφές αγοράς αγαθών (βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά των αγορών, η αγορά του τέλειου ανταγωνισμού, η αγορά του μονοπωλίου, η αγορά του ολιγοπωλίου, η αγορά του μονοπωλιακού ανταγωνισμού)

   - Εθνικό Εισόδημα : Η παραγωγή, η διανομή και η κατανομή του (συντελεστές παραγωγής, διανομή του Εθνικού Εισοδήματος στους συντελεστές της Παραγωγής, η Ζήτηση για αγαθά και υπηρεσίες, Ισορροπία και επιτόκιο)

    - Ανεργία (Είδη, διάρθρωση και διάρκεια ανεργίας)

   - Χρήμα και Πληθωρισμός (Λειτουργίες χρήματος, οι τύποι χρήματος, ποσοστική θεωρία χρήματος, πληθωρισμός και επιτόκια, ονομαστικό επιτόκιο και ζήτηση χρήματος, υπερπληθωρισμός)

   - Ανοικτή Οικονομία (Οι διεθνείς ροές κεφαλαίου και αγαθών, συναλλαγματικές ισοτιμίες)

   - Εισαγωγή στις Οικονομικές Διακυμάνσεις (Συναθροιστική Ζήτηση, Συναθροιστική Προσφορά, Πληθωρισμός, Ανεργία και Καμπύλη Phillips)

   - Οι θεωρητικές αντιπαραθέσεις για το Δημόσιο Χρέος

   - Οικονομική μεγέθυνση (βασικό υπόδειγμα Solow, μέτρα οικονομικής πολιτικής για την προώθηση της οικονομικής μεγέθυνσης)

   ιγ) Κλάδος ΠΕ18 Πτυχιούχων λοιπών Τμημάτων ΤΕΙ και για την ειδικότητα Αισθητικής του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1840]:

   

 

Μάθημα: 

   Κοσμετολογία.

 

   Οι υποψήφιοι θα ζητηθεί να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:

    Γενικό μέρος

   Επιλεγμένα στοιχεία από οργανική και ανόργανη χημεία ( διαλύματα, σχηματισμός χημ. Ενώσεων, αλκοόλες, αιθυλική αλκοόλη, λίπη, έλαια, σάπωνες). Γαλακτώματα και γαλακτωματοποιητές. Υπολογισμός Ph, μέτρηση ιξώδους, χρωματογραφία. Το χρώμα στα καλλυντικά προϊόντα. Συσκευασία καλλυντικών προϊόντων. Υλικά συσκευασίας καλλυντικών προϊόντων. Σχεδίασμα των καλλυντικών προϊόντων με πίεση. Κρέμες χρησιμοποιούμενες για την περιποίηση του δέρματος. Κρέμες νύχτας και κρέμες μάλαξης. Εξαφανιζόμενες κρέμες και κρέμες βάσης μέικ-άπ. Κρέμες χεριών και σώματος. Προστατευτικές κρέμες χεριών. Κρέμες για όλες τις χρήσεις. Προϊόντα σε μορφή διαλυμάτων που χρησιμοποιούνται για τη περιποίηση του δέρματος. Στυπτικές λοσιόν. Τονωτικές λοσιόν. Φυτά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των στυπτικών και τονωτικών λοσιόν.

   Ειδικό μέρος

   Παρασκευή διαλυμάτων και γαλακτωμάτων O/W και W/O. Μεθοδολογία μέτρησης του ιξώδους των καλλυντικών προϊόντων. Η μέθοδος της χρωματογραφίας. Χρήση συσκευών και οργάνων. Παρασκευή γαλακτωματοποιημένων λοσιόν, κρέμας νύχτας για ξηρά δέρματα, γαλακτωματοποιημένων κρεμών, υγρού μέικ-άπ, κρέμας χεριών, γαλακτοματοποιημένων λοσιόν, λοσιόν σώματος, τονωτικών λοσιόν προσώπου και σαμπουάν.

   ιδ) Κλάδος ΠΕ18 Πτυχιούχων λοιπών Τμημάτων ΤΕΙ και για την ειδικότητα Εργασιοθεραπείας και Φυσικοθεραπείας του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1880] :

 

 

   Μάθημα: 

   Εργοθεραπεία - Κινησιολογία

 

   Οι υποψήφιοι θα ζητηθεί να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:

   Εργοθεραπεία

         Δραστηριότητες και Τομείς Ζωής (Αυτοφροντίδα, εργασία - παραγωγικότητα, Ελεύθερος χρόνος - ψυχαγωγία) σε άτομα με αναπτυξιακά, αισθητηριακά προβλήματα, κινητικές - νευρομυικές ή ψυχοκοινωνικές δυσλειτουργίες.

   Κινησιολογία

         Ανάλυση βάδισης. Οι μύες δύο αρθρώσεων. Μοχλοί και η εφαρμογή τους στην ανθρώπινη κίνηση. Κινησιολογία Άνω - κάτω άκρων και σπονδυλικής στήλης.

   ιε) Κλάδος ΠΕ14 Πτυχιούχων Ιατρικής, Οδοντιατρικής, Φαρμακευτικής, Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος και  Νοσηλευτικής και για τις ειδικότητες Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1440] και

   ιστ) Κλάδος ΠΕ18 Πτυχιούχων λοιπών Τμημάτων ΤΕΙ και για τις ειδικότητες Φυτικής Παραγωγής, Ζωϊκής Παραγωγής, Ιχθυοκομίας-Αλιείας, Γεωργικών Μηχανών και Αρδεύσεων, Δασοπονίας, Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων και Θερμοκηπιακών Kαλλιεργειών & Ανθοκομίας του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1830] :

 

 

   Μάθημα:

   Φυσιολογία φυτών

 

   Οι υποψήφιοι θα ζητηθεί να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:

   - Χημική σύσταση των φυτών

   - Φυσιολογικοί χαρακτήρες των κυριότερων οργανικών ενώσεων (πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λιπίδια, νουκλεϊκά οξέα)

   - Βασικές αρχές μεταβολισμού ανώτερων φυτών

   - Αναπνοή ανώτερων φυτών

   - Ανταλλαγή ύλης (ενεργός και παθητική μεταφορά. Απορρόφηση νερού. Υδατικό δυναμικό κυττάρου και φυτικών ιστών)

   - Ανόργανη διατροφή ανώτερων φυτών

Απαραίτητα χημικά στοιχεία: ρόλος, απορρόφηση από τη ρίζα και τα φύλλα, μεταφορά και κυκλοφορία

Νόμοι απόδοσης φυτών

Μεταβολισμός και συμβιωτική δέσμευση αζώτου

   - Φωτοσύνθεση

   - Διαπνοή.

   ιζ) Κλάδος ΠΕ18 Πτυχιούχων λοιπών Τμημάτων ΤΕΙ και για την ειδικότητα Τεχνολόγων Τροφίμων - Διατροφής- Οινολογίας και Τεχνολογίας Ποτών του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1838]:

 

 

   Μάθημα :

   Χημεία Τροφίμων

 

   Οι υποψήφιοι θα ζητηθεί να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:

   

   - Θρεπτικά συστατικά των τροφίμων. Πέψη.

   - Ενεργητική αξία τροφίμων

   - Δομικές και λειτουργικές ιδιότητες θρεπτικών συστατικών

   - Επίδραση κατεργασιών στα θρεπτικά συστατικά

   - Πρόσθετα

   - Αμαυρώσεις τροφίμων

   - Χημική σύσταση και ιδιότητες φυτικών και ζωικών τροφίμων

   - Νέα τρόφιμα.

   ιη) Κλάδος ΠΕ18 Πτυχιούχων λοιπών Τμημάτων ΤΕΙ και για την ειδικότητα Ναυτικών Μαθημάτων ( Πλοιάρχων) του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1861]:

 

 

   Μάθημα: 

   Ναυτιλία

 

   Οι υποψήφιοι θα ζητηθεί να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:

- Διορθώσεις κατευθύνσεων.

- Οπτικά και ηχητικά βοηθήματα ναυτιλίας.

- Γραμμή θέσης και στίγμα.

- Χάρτες και προβολές χαρτών.

- Η ουράνια σφαίρα και το ισημερινό σύστημα συντεταγμένων.

- Πλανήτες.

- Σελήνη.

- Εξάντας.

- Διόρθωση υψών.

- Ουράνια σφαίρα

- Χρόνος

- Γραμμές θέσης με αστρονομικές παρατηρήσεις.

- Παλίρροιες. Ωκεανογραφικά φαινόμενα.

- Πλόες μεγάλων αποστάσεων.

- Σχεδίαση πλου σε ακτοπλοΐα και πλοήγηση - εκτέλεση σχεδιασμένου πλου.

- Ναυτιλία σωσιβίων λέμβων

   ιθ) Κλάδος ΠΕ18 Πτυχιούχων λοιπών Τμημάτων ΤΕΙ και για την ειδικότητα Bρεφονηπιοκόμων του κλάδου αυτού [Kωδικός ΠΕ1874]:

   

 

Μάθημα: 

   Αγωγή Βρέφους & Νηπίου ( Βρεφονηπιοκομία - Παιδαγωγικά).

 

   Οι υποψήφιοι θα ζητηθεί να απαντήσουν σε ερωτήματα που αναφέρονται στην επόμενη ύλη:

- Ο Ρόλος του Βρεφονηπιοκόμου. Δεοντολογία του επαγγέλματος.

- Το παιδί πριν τη γέννηση, τοκετός. Ο αρχικός δεσμός. Η περίοδος της λοχείας και οι αλληλεπιδράσεις γονέων - βρέφους.

- Βασικές ανάγκες του βρέφους και του μικρού νηπίου. Η επίδραση του περιβάλλοντος στην ανάπτυξή του.

- Βασικές αρχές αγωγής του βρέφους και του μικρού παιδιού.

- Θεωρητικές αρχές οργάνωσης του χώρου και του παιδαγωγικού υλικού για βρέφη και μικρά παιδιά.

- Σύγχρονες τάσεις για την υποδοχή των βρεφών και μικρών παιδιών στο βρεφονηπιακό σταθμό. Μορφές προσέγγισης γονέων.

- Σύγχρονες τάσεις στην οργάνωση των στιγμών τουαλέτας, ύπνου και φαγητού.

- Θεωρητικές θέσεις για την οργάνωση του ελεύθερου χρόνου, του χώρου και του εξοπλισμού στο βρεφονηπιακό σταθμό.

- Ο ρόλος του παιχνιδιού. Μορφές, είδη. Η παιδαγωγική του αξία.

- Ο προφορικός και ο γραπτός λόγος. Ο ρόλος του βιβλίου στα βρέφη και στα μικρά παιδιά. Η διδακτική του προσέγγιση.

- Η αξία της παρατήρησης και της καταγραφής της συμπεριφοράς των παιδιών και των παιδαγωγικών πρακτικών.

- Προσδιοριστικοί παράγοντες βελτίωσης και λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών.

Άρθρο 5

 

Δεύτερη θεματική ενότητα

1. Η δεύτερη θεματική ενότητα αφορά 1) τη Γενική διδακτική μεθοδολογία - Παιδαγωγικά θέματα και 2) την Ειδική διδακτική και έχει ως σκοπό την αξιολόγηση των βασικών γνώσεων των υποψηφίων για να μπορούν:

 α) να επιτελούν το διδακτικό και το οργανωτικό τους έργο, σύμφωνα με:

τις γενικές αρχές της διδασκαλίας και

τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις των μαθημάτων της ειδικότητάς τους

 β) να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν κριτικά τη γνώση

 γ) να αντιμετωπίζουν στην πράξη προβλήματα της καθημερινής σχολικής ζωής

 δ) να βοηθούν το μαθητή στην προσαρμογή του στο σχολείο και να συμβάλλουν θετικά στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς του

 ε) να κατανοούν το ρόλο του σχολικού θεσμού μέσα στην κοινωνία και την επίδραση που η τελευταία ασκεί σ' αυτόν.

 

2. Η εξεταστέα ύλη της δεύτερης θεματικής ενότητας περιλαμβάνει δύο επί μέρους θέματα για όλους τους κλάδους:

 

Α. Γενική διδακτική μεθοδολογία και γενικά ψυχοπαιδαγωγικά θέματα που η εξεταστέα ύλη ορίζεται η ίδια για όλους τους κλάδους και ειδικότητες.

 

Β. Ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου κατά κλάδο και ειδικότητα. Ειδικότερα:

 

Α. Η εξεταστέα ύλη του πρώτου θέματος αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης, με μία γενική παιδαγωγική αντίληψη, ζητημάτων αγωγής και μάθησης, καθώς και βασικά γνωστικά στοιχεία ψυχοπαιδαγωγικής (που υπάρχουν σε όλα τα αντίστοιχα ψυχοπαιδαγωγικά βιβλία). Ειδικότερα:

 α1. Με τη Γενική διδακτική μεθοδολογία επιδιώκεται να ελεγχθεί αν οι υποψήφιοι κατέχουν βασικές γνώσεις γύρω από τη μεθοδολογία της εν γένει διδασκαλίας (προγραμματισμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση).

 α2. Τα γενικά ψυχοπαιδαγωγικά θέματα αναφέρονται:

 

 1) στην πρακτική αντιμετώπιση ποικίλων ζητημάτων της καθημερινής σχολικής ζωής, όπως προβλήματα προσαρμογής και συμπεριφοράς στο σχολείο, προβλήματα μετάβασης από τη μια βαθμίδα στην άλλη, προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική τάξη και το σχολικό χώρο, αμοιβές-ποινές μαθητών, κίνητρα, διαπροσωπικές σχέσεις, επικοινωνία και ψυχολογικό κλίμα στο σχολικό περιβάλλον, σχέσεις μεταξύ μαθητών-εκπαιδευτικών-γονέων, προβλήματα σχετικά με την παιδική ή την εφηβική ηλικία (ανάλογα με τη βαθμίδα), απλά μαθησιακά προβλήματα, κρούσματα νεανικής παραβατικότητας στο πλαίσιο του σχολείου, οικογενειακά ή προσωπικά προβλήματα των μαθητών και

 

 2) σε γενικά παιδαγωγικά θέματα που αφορούν τη σχέση σχολείου και κοινωνίας, το ρόλο του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο, τις επιδράσεις του σχολείου στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ατόμου, τους εξωσχολικούς παράγοντες αγωγής και τα βασικά στοιχεία της δομής και λειτουργίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

 Οι υποψήφιοι καλούνται να αναπτύξουν τα ζητούμενα είτε υπό τη μορφή σύντομου δοκιμίου είτε υπό τη μορφή απαντήσεων σε ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών σε συγκεκριμένα διδακτικά και παιδαγωγικά προβλήματα στην τάξη ή στο σχολείο τους.

 

 Β. Με την ειδική διδακτική επιδιώκεται να ελεγχθεί εάν οι υποψήφιοι είναι σε θέση να εφαρμόζουν κατά το σχεδιασμό μιας διδασκαλίας «επί χάρτου» εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας, πέραν της δασκαλοκεντρικής.

 

Η εξέταση της ειδικής διδακτικής αναφέρεται ειδικότερα σε ζητήματα των αντίστοιχων προς την ειδικότητα των υποψηφίων γνωστικό/ά αντικείμενο/α [γενικοί σκοποί και ειδικοί στόχοι του μαθήματος (με βάση τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών και τις Οδηγίες διδασκαλίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου), μέθοδοι, πορεία και μορφές διδασκαλίας, διδακτικές ενέργειες, χρήση εποπτικών και άλλων διδακτικών μέσων, τρόποι και τεχνικές αξιολόγησης των μαθητών].

Στους υποψηφίους μπορεί να δοθεί μία διδακτική δραστηριότητα σχετική με το μάθημα (ή τα μαθήματα) της ειδικότητάς τους και τους ζητείται: να παρουσιάσουν ένα αναλυτικό σχέδιο στο οποίο να εκθέσουν τη μέθοδο και τον τρόπο διδασκαλίας και αξιολόγησής της και να αιτιολογήσουν με βάση τις παιδαγωγικές τους γνώσεις την άποψή τους. Μπορεί ακόμη να τους δίδεται ένα συγκεκριμένο σχέδιο μαθήματος και να τους ζητείται να το σχολιάσουν ή να απαντήσουν σε ερωτήσεις που τυχόν αναφέρονται σ' αυτό.

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ  

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ 

 

ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.01.2005 20:41:55
 
Αναγνώσθηκε 24522 φορές