Διαφόρων Φορέων

Αυτόνομες Ριζοσπαστικές


ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ - ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ιδιωτικών εκπαιδευτικών


 


paremvaseis_oiele@yahoo.gr


 


ΟΙΕΛΕ: Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΤΗΦΟΡΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΤΟΣ…


 


Την ώρα που Υπουργείο Παιδείας και εργοδότες κλιμακώνουν την επίθεση..



  • Κυβερνητικής αντιδραστικές εξαγγελίες για την εκπαίδευση: αξιολόγηση-χειραγώγηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών μονάδων, αυστηρότερες και περισσότερες εξετάσεις σε όλες τις βαθμίδες, προετοιμασία για ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ με τη συναίνεση του Γιωργάκη Παπανδρέου.
  • Μαζικές απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών, οι περισσότερες από το 1989-90 και συστηματική εκστρατεία των ιδιοκτητών να αναιρέσουν τα εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
  • Εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για τη δυνατότητα πρόσληψης νηπιαγωγών σε θέσεις δασκάλων σε ιδιωτικά σχολεία –με ελαστικές εργασιακές σχέσεις…– σε συνέχεια της καλοκαιρινής προσπάθειας να κατοχυρωθούν οι προσλήψεις καθηγητών ειδικοτήτων.
  • Συνεχείς φήμες και «διαρροές» για συνολική επανεξέταση του θεσμικού καθεστώτος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών προς όφελος της ενίσχυσης του «διευθυντικού δικαιώματος»
  • Κατοχύρωση της δυνατότητας των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων να ιδρύουν φροντιστήρια εντός των σχολείων και να καλύπτουν με πολύ χαμηλότερα ωρομίσθια και ελαστικές εργασιακές σχέσεις την ενισχυτική διδασκαλία.
  • Εξαγγελία επιδότησης των ιδιωτικών σχολείων από το ΕΠΕΑΕΚ για την πρόσθετη διδακτική στήριξη.
  • Ίδρυση κίτρινου εργοδοτικού σωματείου στο χώρο των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών και συντονισμένες προσπάθειες για την αμφισβήτηση των συλλογικών συμβάσεων.

 


..η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ περί άλλων τυρβάζει!



  • Αγωνιστική απραξία απέναντι στην επίθεση των εργοδοτών, καμιά ενημέρωση των συναδέλφων, καμιά προσπάθεια για αγωνιστικές αποφάσεις και κινητοποιήσεις απέναντι στο κύμα των απολύσεων. Ακόμη και η απεργία στις 21/10 έμεινε κενό γράμμα, ενώ μπορούσε να αποτελέσει αφορμή να βγει το πρόβλημα στο προσκήνιο.
  • Προκλητική συναίνεση απέναντι στην απόφαση για την πρόσληψη νηπιαγωγών στα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία, με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας να δηλώνει ότι η ΟΙΕΛΕ συμφωνεί, παρότι όλες οι αποφάσεις του ΔΣ σαφώς δηλώνουν την αντίθεση απέναντι στην πρόσληψη και καθηγητών ειδικοτήτων και νηπιαγωγών. Αποτέλεσμα να εισπράττει η ΟΙΕΛΕ καταγγελίες από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία περί σύμπραξης με την κυβέρνηση!
  • Καμιά συζήτηση για τις κυβερνητικές εξαγγελίες για την εκπαίδευση με αποτέλεσμα η Ομοσπονδία να σιωπά την ώρα που ανοίγουν ουσιαστικά όλα τα μέτωπα
  • Καθαιρείται η επί σειρά ετών γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας, Κωστούλα Δαφνή, επειδή ανήκε στο τμήμα εκείνο της πλειοψηφούσας παράταξης της Ενότητας που διαφοροποιήθηκε με την τακτική Κουρουτού και κατέβηκε με χωριστό ψηφοδέλτιο στις εκλογές του Συλλόγου Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Αθήνας - Πειραιά.
  • Πρωταγωνιστικός ρόλος του προέδρου της Ομοσπονδίας Μιχάλη Κουρουτού στην προσπάθεια της ΓΣΕΕ να ιδρύσει μέσω της περιβόητης «Ακαδημίας» της Ιδιωτικό ΑΕΙ. Η κίνηση αυτή της ΓΣΕΕ, που έχει τη συναίνεση της Υπουργού Παιδείας, είναι σήμερα ουσιαστικά ένας πολιορκητικός κριός για την συνολικότερη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και είναι τουλάχιστον πρόκληση να πρωτοστατεί σε αυτή ο εκπρόσωπος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

 


Η μετάλλαξη του υποταγμένου συνδικαλισμού


Τα όσα συμβαίνουν στην ΟΙΕΛΕ μόνο τυχαία δεν είναι! Αντίθετα, προέκυψαν μέσα από μια σειρά από πολιτικές και ιδεολογικές μεταλλάξεις που μετέτρεψαν μια από τις πιο αγωνιστικές ομοσπονδίες σε μια από τις πιο επιθετικές εκδοχές του σύγχρονου κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού: Η αποδοχή της ανάγκης ανάπτυξης της ιδιωτικής εκπαίδευσης και η υποστολή του στόχου της κατάργησής της, παρότι ήταν πάγια θέση της ΟΙΕΛΕ παλαιότερα, η ανοιχτή συμπόρευση με τις μεταρρυθμίσεις Αρσένη (και η σύγκρουση με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό κίνημα), η αποδοχή της αξιολόγησης - χειραγώγησης, η λογική ότι τις κατακτήσεις τις φέρνουν οι δημόσιες σχέσεις και η «επικοινωνία» με το Υπουργείο και όχι οι αγώνες, η επίμονη άρνηση σύγκρουσης με την Υπουργό Γιαννάκου όλο το τελευταίο διάστημα (πόσο μάλλον όταν η τελευταία έχει δώσει την συναίνεσή της στο ιδιωτικό πανεπιστήμιο της ΓΣΕΕ), ήταν τα βήματα ενός πραγματικού συνδικαλιστικού κατήφορου που μας έφερε στην σημερινή πραγματική αδυναμία της ΟΙΕΛΕ να απαντήσει στην επίθεση κυβέρνησης - εργοδοσίας. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε την κατεύθυνση συνέβαλε συνολικά ο χώρος της «Ενότητας» όλα αυτά τα χρόνια, μια που και το ρεύμα της σημερινής Ανανεωτικής Κίνησης νομιμοποίησε και συναίνεσε σε μεγάλο μέρος αυτών των υποχωρήσεων.


Είναι προφανές ότι η η σημερινή κατάσταση στην ΟΙΕΛΕ και η πρακτική της πλειοψηφίας της μικρή έως ανύπαρκτη σχέση έχει με την υπεράσπιση συλλογικών συμφερόντων. Αντίθετα, είναι προσπάθεια για (αυτο)αναπαραγωγή μιας συνδικαλιστικής νομενκλατούρας (μέσω της διαχείρισης των συνδικαλιστικών αδειών και απαλλαγών, τις θέσεις στο ΙΝΕ-ΟΙΕΛΕ και λίαν συντόμως στο «Πανεπιστήμιο ΓΣΕΕ») και για διαμόρφωση ενός παράλληλου «συνδικαλιστικού εκπαιδευτικού λόμπι» που θα αναπαράγει τεχνοκρατικές απόψεις και αντιλήψεις εντός του κυρίαρχου νεοφιλελεύθερου μοντέλου και θα αντιπαρατίθεται στο υπόλοιπο εκπαιδευτικό κίνημα, διεκδικώντας το ρόλο του υπεύθυνου και συναινετικού συνομιλητή της κυβερνητικής εξουσίας.


 


Λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο...


Είναι προφανές ότι δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε αυτό τον κατήφορο της ΟΙΕΛΕ. Περισσότερο παρά ποτέ χρειάζεται μια άλλη αγωνιστική κατεύθυνσή της Ομοσπονδίας.



  • Να συναντηθούμε ξανά με τους φυσικούς μας συμμάχους, το υπόλοιπο εκπαιδευτικό κίνημα σε ένα πανεκπαιδευτικό κίνημα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, τους εξεταστικούς μαραθωνίους, την αξιολόγηση-χειραγώγηση.
  • Να στηριχθούμε στην πραγματική βάση της ομοσπονδίας  τα πρωτοβάθμια σωματεία, με μαζικές συνελεύσεις και προσπάθεια για μαζικοποίηση και αναζωογόνησή τους. Να δοκιμάσουμε μορφές αγωνιστικού συντονισμού και δράσης των ίδιων των πρωτοβάθμιων σωματείων.
  • Με μαζικές και συντονισμένες απεργιακές κινητοποιήσεις να απαντήσουμε στην επίθεση κυβέρνησης - εργοδοτών. Να σπάσουμε το πέπλο της σιωπής για τα ιδιωτικά σχολεία – να αποκαλύψουμε την πραγματικότητα – να χαλάσουμε τη διαφημιστική εικόνα τους. Να δείξουμε ότι χωρίς εκπαιδευτικούς σχολεία δεν δουλεύουν!
  • Να διεκδικήσουμε να περιοριστεί ριζικά η δυνατότητα απολύσεων και συνολικά το «διευθυντικό δικαίωμα» στα ιδιωτικά σχολεία.
  • Να απαιτήσουμε να απαγορευθούν τώρα με νόμο όλα τα φροντιστήρια μέσα στα ιδιωτικά σχολεία. Να καταγγείλουμε τα σχέδια κρατικής ενίσχυσης των ιδιωτικών σχολείων
  • Όχι ελαστικές εργασιακές σχέσεις, όχι προσλήψεις με καθεστώς ωρομισθίου και αναπληρωτή στα ιδιωτικά σχολεία,
  • Να αγωνιστούμε ενάντια στον εργασιακό μεσαίωνα στα φροντιστήρια - απαίτηση για πλήρη μισθολογική και θεσμική εξίσωση με τους εκπαιδευτικούς των δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων.
  • Να βάλουμε ξανά μπροστά το στόχο της κατάργησης της ιδιωτικής εκπαίδευσης.


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 06.12.2004 11:07:38
 
Αναγνώσθηκε 692 φορές