Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

Σ. Ταλιαδούρος
«Κατάργηση του ΔΙΚΑΤΣΑ με σκοπό την εξυγίανση του συστήματος»
Ο Σπύρος Ταλιαδούρος, υφυπουργός Παιδείας, μιλώντας στον Άρη Πορτοσάλτε



Για την κατάργηση του ΔΙΚΑΤΣΑ

«Καταθέσαμε μια πρόταση σχεδίου νόμου την οποία τη θέσαμε σε δημόσιο διάλογο στα κόμματα, στους πρυτάνεις και στους προέδρους των ΤΕΙ προκειμένου να αλλάξει εκ βάθρων το σύστημα αναγνώρισης πτυχίων του εξωτερικού μέσω του ΔΙΚΑΤΣΑ. Καταργείται το ΔΙΚΑΤΣΑ και δημιουργείται ένας νέος φορέας ο οποίος θα ασχολείται με την αναγνώριση την ακαδημαϊκή των πτυχίων των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Οι βασικότερες αλλαγές που προωθούμε έχουν σα σκοπό να εξυγιανθεί το σύστημα, να απλοποιηθούν οι διαδικασίες και τελικά να επιταχυνθούν, μέσα σε ένα μήνα από τη στιγμή που υποβάλλεται πλήρης ο φάκελος να χορηγείται η ισοτιμία και μέσα σε δύο μήνες να ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την αντιστοιχία. Αυτό πιστεύουμε ότι θα το πετύχουμε με την αναδιοργάνωση της δομής του συστήματος».

«Επιχειρούμε με πολλές πάγιες αποφάσεις να επιλύονται ομοειδής υποθέσεις. Μέχρι σήμερα στην υπόθεση κάθε υποψηφίου ερχόταν μια τριμελής επιτροπή και επιλαμβανόταν του θέματος. Σήμερα θέλουμε με τις πάγιες και τις όμοιες αποφάσεις να επιταχύνουμε αυτή τη διαδικασία».

Ερωτηθείς τι σημαίνει «ισοτιμία χωρίς αντιστοιχία και ισοτιμία με αντιστοιχία»

«Ισοτιμία χωρίς αντιστοιχία σημαίνει ότι το πτυχίο προέρχεται από ένα ίδρυμα αναγνωρισμένο, από ένα ακαδημαϊκό ίδρυμα που έχει όλα τα ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά και είναι πανεπιστήμιο. Αυτό είναι ισοτιμία.

Ισοτιμία και αντιστοιχία σημαίνει ότι το πρόγραμμα σπουδών που έκανε ο υποψήφιος στο συγκεκριμένο πανεπιστήμιο κατά το κύριο μέρος του, τα μαθήματά του είναι όμοια με τα μαθήματα που κάνουν στα πανεπιστήμια εδώ.

Σκεφτείτε δηλαδή κάποιος να πάει να σπουδάσει οικονομικά σε ένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού, από τη στιγμή που το πρόγραμμα σπουδών του που θα το προσκομίσει στο ΔΙΚΑΤΣΑ, κατά τον κύριο κορμό του, είναι ίδιο με το πρόγραμμα σπουδών που κάνουν στα εδώ πανεπιστήμια, του χορηγείται αυτόματα η αντιστοιχία. Εάν υπάρχουν διαφορές επιχειρούμε να το «θεραπεύσουμε» βάζοντάς του κάποια μαθήματα επιπλέον να δώσει και το ανώτατο όριο των μαθημάτων είναι μέχρι έξι. Εάν το πρόγραμμα σπουδών του είναι τελείως διαφορετικό, δεν έχει καμία σχέση με το πρόγραμμα σπουδών που κάνουν στα εδώ πανεπιστήμια και τα μαθήματα είναι πάνω από έξι δεν μπορεί να του χορηγηθεί αντιστοιχία θα του χορηγηθεί μόνο ισοτιμία. Για να τον διευκολύνουμε σε αυτές τις αποφάσεις δημιουργούμε ένα τμήμα πληροφόρησης εκ των προτέρων θα του λέει αν είναι αναγνωρισμένο, δεν είναι; Το πρόγραμμα σπουδών ποιο είναι; Ακριβώς για να προλαβαίνουμε και να μην έρχονται εκ των υστέρων... .

ΔΗΜ.: Τα εκ των υστέρων δράματα θα προλάβετε.

ΤΑΛ.: Αυτά επιχειρούμε να αντιμετωπίσουμε.

Για τα κέντρα ελευθέρων σπουδών που έχουν συνεργασία με ξένα πανεπιστήμια

«Σε αυτό ήμαστε κατηγορηματικοί και σαφείς, επειδή στο Σύνταγμά μας δεν επιτρέπεται τα πανεπιστήμια να είναι ιδιωτικά, να μην είναι δηλαδή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου δεν μπορούμε να αναγνωρίσουμε πτυχίο που προέρχεται από το εξωτερικό όταν ένα τμήμα των σπουδών έχει διανυθεί εδώ σε εργαστήριο ελευθέρων σπουδών».

ΔΗΜ.: Σε αυτό δεν υπάρχει ούτε ισοτιμία, ούτε αντιστοιχία

ΤΑΛ.: Ούτε αντιστοιχία ούτε τίποτα και είμαστε ξεκάθαροι, ούτε κλείνουμε το μάτι, το λέμε ευθέως και κατηγορηματικώς και αυτό ισχύει από το 2003 με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΔΙΚΑΤΣΑ.

Ερωτηθείς για το πότε θα αρχίσει η λειτουργία του και καινούργιο «ΔΙΚΑΤΣΑ»

«Είκοσι μέρες έχουμε θέσει από την Πέμπτη που το δώσαμε στη δημοσιότητα για ένα περιθώριο διαλόγου. Μόλις συλλέξουμε και τις προτάσεις των ιδρυμάτων, των άλλων κομμάτων θα τις δούμε. Θα δούμε αν κάποιες από αυτές τις κρίνουμε ικανοποιητικές και στη συνέχεια θα φέρουμε το νομοσχέδιο στη Βουλή.... Πιστεύω από την αρχή του 2005 θα αρχίσει να λειτουργεί αυτό το σύστημα».



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 15.11.2004 22:38:53
 
Αναγνώσθηκε 885 φορές