Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

Γ. Κεκλίκογλου
«Τα ΤΕΙ ως καινούργιος θεσμός χρειάζονται ενίσχυση»
Ο Γιάννης Κεκλίγογλου, αντιπρόεδρος ΤΕΙ Αθήνας, μιλώντας στον Άρη Πορτοσάλτε

Για τη λειτουργία των ΤΕΙ

ΔΗΜ.: Δεν προέκυψε κάτι από το υπουργείο Παιδείας ή πια ακούτε και δεν πιστεύετε;

ΚΕΚ.: Η αλήθεια είναι ότι ωσότου δούμε κάποια πρακτικά αποτελέσματα είμαστε επιφυλακτικοί, διότι πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι ειδικά στο χώρο των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων δεν έχουμε μόνο τα λειτουργικά προβλήματα, αλλά και ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα που ίσως δεν έχει αναδειχθεί. Τα ΤΕΙ είναι ένας καινούργιος θεσμός και βρίσκονται εδώ και τρία χρόνια σε μια φάση ανάπτυξης. Ο οποιοσδήποτε θεσμός στη φάση αυτή θέλει μια συμπληρωματική ενίσχυση, δηλαδή για να φτάσει στο επίπεδο των προϋποθέσεων λειτουργίας των πανεπιστημίων- όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο Εξωτερικό- απαιτούνται ορισμένες συμπληρωματικές ενέργειες.

ΔΗΜ.: Είναι αποτελεσματική αυτή η ανάπτυξη ή απλώς είναι ανάπτυξη; Δηλαδή διασπείρονται τμήματα, σχολές σε διαμερίσματα της πατρίδας με τι όμως όφελος; Είναι διαπιστωμένο αυτό;

ΚΕΚ.: Θα συμφωνήσω μαζί σας ως προς τη χωροταξική κατανομή και ως προς τον τρόπο ίσως που δημιουργούνται αυτά τα καινούργια τμήματα. Όντως θα πρέπει να προκύπτουν μετά από μελέτη, μετά από διασφάλιση προϋποθέσεων καλής λειτουργίας και πραγματικά να υπάρχει ο στόχος της ποιοτικής πλέον εκπαίδευσης και όχι φτιάχνουμε ορισμένα τμήματα για να εξυπηρετήσουμε πρωταρχικά ορισμένους άλλους σκοπούς, τοπική ανάπτυξη και δεν ξέρω τι άλλες σκοπιμότητες εξυπηρετούν αυτά τα τμήματα. Ένα τέτοιο ίδρυμα για να λειτουργήσει χρειάζεται σωστές υποδομές, εργαστηριακό εξοπλισμό, χρειάζεται προσωπικό και βεβαίως και έξοδα λειτουργίας.

ΔΗΜ.: Με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχατε ομαλή ροή χρημάτων;

ΚΕΚ.: Όχι βεβαίως, το πρόβλημα δεν είναι σημερινό.

«Χρειάζεται ειδικά στα θέματα της παιδείας, αναθεώρηση όλο το σύστημα, διότι όταν εμφανίζονται π.χ. φαινόμενα με πολύ μικρή βαθμολογία να μπαίνει σωρηδόν κόσμος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αυτό δείχνει και μια παθολογία που έχει ξεκινήσει από τις προηγούμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες και σαφώς θα πρέπει να το δει κανείς ενιαία κανείς όλο το σύστημα».

«Κάποια στιγμή να αξιολογηθούμε, ήμασταν από την αρχή υπέρ της αξιολόγησης, υπέρ της ποιότητας της εκπαίδευσης, διότι δεν μπορούμε να σταθούμε διαφορετικά...».



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 10.11.2004 18:18:45
 
Αναγνώσθηκε 673 φορές