Δραστηριότητες & Eκδηλώσεις

Δεκαετές Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη Βιώσιμη ανάπτυξη απο την Unesco

Στη διάσκεψη κορυφής του Rio (1992) για το περιβάλλον και την ανάπτυξη, διατυπώθηκε η ιδέα της βιώσιμης /αειφόρου ανάπτυξης. Η διάσκεψη κορυφής του Johannesburg (2002) επικύρωσε εκ νέου την αναγκαιότητα για βιώσιμη ανάπτυξη σαν μία διεθνή αναπτυξιακή πρακτική, που μπορεί να καταπολεμήσει τη φτώχεια και να προστατεύσει το περιβάλλον. Η βιώσιμη ανάπτυξη, με νέες προτεραιότητες και ισορροπίες βασίζεται σε τρεις αλληλοεξαρτώμενους και αμοιβαία υποστηριζόμενους

πυλώνες: οικονομική ανάπτυξη, κοινωνική ανάπτυξη, προστασία του περιβάλλοντος.

Το Σεπτέμβριο του 2002 υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών το ψήφισμα 57/254, σχετικά με τη Δεκαετία της Εκπαίδευσης για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (DESD). Η δεκαετία αυτή θα ξεκινήσει την 1η Ιανουαρίου 2005( 2005-2014). H UNESCO ορίστηκε ως ηγετικός φορέας για την προώθησή της.

Σκοπός

να μπορέσουν οι αρχές της Βιώσιμης ανάπτυξης να βρουν «διέξοδο» στα σχολικά αναλυτικά προγράμματα.

Προκειμένου να γίνει αυτό καλούνται οι χώρες μέλη της UNESCO να ενεργοποιήσουν τους μηχανισμούς που διαθέτουν για να επεξεργαστούν προγράμματα με συναφή θεματολογία . Έτσι το ΥΠΕΠΘ,η Ε.Ε.Ε Unesco με τους ομίλους και Κέντρα Unesco , στο πλαίσιο της DESD απεφάσισαν όπως προαναφέρθηκε να προτείνει στο δίκτυο των συνεργαζόμενων σχολείων της UNESCO (ASP net) την ενασχόλησή τους κατά το τρέχον σχολικό έτος με θέματα που προάγουν πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης στις συμπεριφορές των μαθητών.

Η DESD αποσκοπεί στην προαγωγή της εκπαίδευσης ως βάση μιας πλέον βιώσιμης ανθρώπινης κοινωνίας και στην ολοκλήρωση της βιώσιμης ανάπτυξης σε όλα τα επίπεδα των εκπαιδευτικών συστημάτων. Η DESD θα ενισχύσει επίσης και τη διεθνή συνεργασία στον τομέα της ανάπτυξης και ανταλλαγής νεωτεριστικών προγραμμάτων, πολιτικών και πρακτικών για την προώθηση της ιδέας της βιώσιμης ανάπτυξης. Η εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη χρησιμοποιεί όλες τις πλευρές της εκπαίδευσης και κατάρτισης προκειμένου να αναπτύξει στους μαθητές (και σε άλλων ηλικιών άτομα) γνώσεις, δεξιότητες και αξίες για την ανάληψη της ευθύνης για τη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος.

Επί μέρους θέματα που μπορείτε να επιλέξετε: Προστασία περιβάλλοντος, βιώσιμη διαχείριση νερού, προαγωγή της υγείας, γεωργία, κατανάλωση, τουρισμός , ανθρώπινα δικαιώματα, πολιτιστική διαφορετικότητα, μέσα μαζικής ενημέρωσης, νέες τεχνολογίες, φτώχεια, ισότητα των δύο φύλων, διαπολιτισμική κατανόηση, πολιτισμική ποικιλότητα Η επεξεργασία των παραπάνω θεμάτων αφορά στη διαχείριση τους σαν ανθρώπινες αξίες, στο πλαίσιο της αρχής της βιωσιμότητας, η οποία αναφέρεται και στο Ελληνικό Σύνταγμα, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε και να χαρούμε ένα βιώσιμο μέλλον.

Περισσότερες πληροφορίες και αναλύσεις για τη Δεκαετία της Εκπαίδευσης για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της UNESCO:

http://portal.unesco.org/education/en/ev.php-URL_ID=27234&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html

Εφιστούμε την προσοχή στη χρήση του logo της UNESCO, η οποία μπορεί να γίνεται μόνον από την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, τα εμπλεκόμενα Υπουργεία με θέματα UNESCO καθώς και τους Ομίλους UNESCO. Κατόπιν άδειας μπορεί να γίνεται χρήση του logo του δικτύου ASP net από τις σχολικές μονάδες που πραγματοποιούν εκδηλώσες.
Περισσότερες πληροφ. president@unescoserron.org



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 26.10.2004 20:28:28
 
Αναγνώσθηκε 605 φορές