Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

Εισήγηση του προέδρου του Παιδαγωγικού για «βαθμολόγησή» τους από καθηγητές-μαθητές-γονείς


Από... κόσκινο 400 νέα βιβλία

Πρόταση για τη «βαθμολόγηση» των 400 νέων σχολικών βιβλίων στην πράξη από τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς και ειδικούς επιστήμονες, κατέθεσε στο υπουργείο Παιδείας, ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος εκφράζει την αγωνία του για την ποιότητα των νέων εγχειριδίων.

Ειδικότερα, εισηγήθηκε τη διετή αξιολόγηση των 400 νέων βιβλίων που θα διατεθούν σε δημοτικά, γυμνάσια και ΤΕΕ το σχολικό έτος 2006-2007.

Με βάση τις παρατηρήσεις και τις επισημάνσεις της εκπαιδευτικής, μαθητικής και επιστημονικής κοινότητας θα μπορούσαν να γίνουν οι αναγκαίες διορθώσεις και συμπληρώσεις, ώστε να λάβουν την τελική τους μορφή.

Σε συνέντευξή του στον «Α» ο κ. Παπαδόπουλος δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να προκύψει ζήτημα ποιότητας για ορισμένα νέα βιβλία.

Ανάλογες απόψεις διατύπωσε και ο αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Γεώργιος Καλκάνης, ο οποίος παραιτήθηκε από τη θέση του αναλαμβάνοντας την ευθύνη για την περικοπή του κειμένου του Ηλία Βενέζη από τη διδακτέα ύλη της Δ’
δημοτικού (να σημειωθεί ότι η σχετική εισήγηση για την περικοπή δεν έγινε από τον ίδιο, αλλά από τον σύμβουλο του Παιδαγωγικού Χρ. Παπαρίζο).

«O Γ. Καλκάνης είναι ένας εξαίρετος επιστήμονας και άνθρωπος, πολύτιμος συνεργάτης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και, αν γίνει δεκτή η παραίτησή του, θα σημάνει ένα μεγάλο κενό», επισήμανε ο κ. Παπαδόπουλος.

 

«Χειρότερα των υπαρχόντων»; O κ. Καλκάνης, σε επιστολή του σε αθηναϊκή εφημερίδα, εκφράζει την αγωνία του για την ποιότητα των 400 νέων σχολικών βιβλίων, ενώ χαρακτηρίζει ασφυκτικά τα χρονικά περιθώρια για τη συγγραφή και την αξιολόγησή τους.

«Υπήρξε ανοχή εκ μέρους της σημερινής ηγεσίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε μία πολιτική η οποία σχεδιάστηκε και δρομολογήθηκε από την προηγούμενη ηγεσία του, αναγκάζεται δε να υλοποιήσει η σημερινή ηγεσία, χωρίς να δημοσιοποιήσει τα προβλήματα υλοποίησης αυτής της πολιτικής και τις επιφυλάξεις της για την κατάληξή της. Πρόκειται για την προκήρυξη και τη διαδικασία συγγραφής των νέων βιβλίων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με πιθανότατο ενδεχόμενο τα νέα βιβλία να μην είναι βέλτιστα αλλά -κατά κανόνα- χειρότερα των υπαρχόντων», επισημαίνει στην επιστολή του ο κ. Καλκάνης.

Για δυο χρόνια

O πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ήδη έχει προτείνει στο υπουργείο Παιδείας την αξιολόγηση των βιβλίων αυτών στην πράξη, από τη στιγμή που θα διατεθούν στα σχολεία και για δύο χρόνια. Αυτό το στάδιο αξιολόγησης θα αρχίσει το 2006-2007, θα ολοκληρωθεί το 2008 και θα εμπλακούν καθηγητές, γονείς, μαθητές και ειδικοί επιστήμονες.

«Τα δύο πρώτα χρόνια θα αξιολογηθούν, θα γίνουν διορθώσεις και συμπληρώσεις, ώστε να λάβουν την οριστική τους μορφή. Έχω ήδη αναφέρει την πρόταση αυτή στο υπουργείο Παιδείας και φαίνεται ότι θα γίνει αποδεκτή», υπογράμμισε ο κ. Παπαδόπουλος, ο οποίος μίλησε για το βαρύ φορτίο των 400 σχολικών εγχειριδίων που έχει επωμιστεί το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

«Κάθε εργαζόμενος στο Παιδαγωγικό παρακολουθεί πολλές φορές τη συγγραφή πέντε ή και οκτώ βιβλίων. Παρά το γεγονός ότι το προσωπικό πραγματικά πασχίζει, ίσως να μην υπάρχει το επιθυμητό αποτέλεσμα για ορισμένα βιβλία», εξήγησε ο κ. Παπαδόπουλος.

 

 

Αγγελιοφόρος

Ημερομηνία: 23/10/2004
Σελίδα:
13
Τίτλος:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 23.10.2004 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 553 φορές