Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

ΥΠOΥΡΓΕΙO ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Η Μαριέττα Γιαννάκου αποκαλύπτει στον «Αγγελιοφόρο»

Αξιολόγηση από το 2005
Θα προηγηθεί διάλογος με τους εκπαιδευτικούς κι έπειτα θα αρχίσουν τα «τεστ»

Από την ερχόμενη σχολική χρονιά 2005-2006 θα τεθεί σε λειτουργία μηχανισμός αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αφού προηγηθεί διάλογος με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Την πρόθεση αυτή εξέφρασε η υπουργός Παιδείας, Μαριέττα Γιαννάκου, η οποία δήλωσε στον «Α» ότι η αξιολόγηση θα διατρέχει το σύνολο του συστήματος και θα εμπεριέχει στοιχεία από το σχέδιο νόμου που είχε καταρτίσει η προηγούμενη κυβέρνηση και ο προκάτοχός της, Πέτρος Ευθυμίου. Να σημειωθεί ότι σήμερα οι Έλληνες εκπαιδευτικοί, σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους, δεν υφίστανται κανενός είδους αξιολόγηση και για πρώτη φορά στα ελληνικά εκπαιδευτικά δεδομένα θα εισαχθεί μηχανισμός, βάσει του οποίου θα κριθούν οι ίδιοι και το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο.

Από... κόσκινο

Η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ εμφανίζεται αποφασισμένη να θεσμοθετήσει την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενώ η μορφή της θα καθοριστεί μέσα από το διάλογο, που θα αρχίσει το επόμενο διάστημα.

«Η αξιολόγηση θα διατρέχει το σύνολο του συστήματος
Μέσα από το διάλογο θα αποφασιστεί πώς θα γίνεται η αξιολόγηση, διότι η πρόταση, που είχε κατατεθεί επί του προκατόχου μου, συνάντησε πολλές αντιδράσεις», δήλωσε η κ. Γιαννάκου και πρόσθεσε: «Θέλουμε τη συναίνεση όλων».

Τι προβλέπει η πρόταση

Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση θα βασιστεί και στο νομοσχέδιο, που είχε ετοιμάσει η προηγούμενη κυβέρνηση, διότι «εμπεριείχε πολύ καλά στοιχεία», όπως παρατήρησε η κ. Γιαννάκου και προέβλεπε ότι η αξιολόγηση θα είναι μία εσωτερική διαδικασία και αξιολογητές τα ίδια τα στελέχη της εκπαίδευσης.

Κρίνονται όλοι οι τομείς παραγωγής εκπαιδευτικού έργου, δηλαδή αξιολογούνται το τμήμα, η τάξη, η σχολική μονάδα, οι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη της εκπαίδευσης.
O περιφερειακός διευθυντής αξιολογεί -σύμφωνα με το σχεδιασμό της προηγούμενης κυβέρνησης- τους προϊσταμένους για το διοικητικό τους έργο και οι δύο σχολικοί σύμβουλοι στο επίπεδο της περιφέρειας αξιολογούν το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο και την επιστημονική δράση και συγκρότηση των προϊσταμένων.
Από την πλευρά τους οι προϊστάμενοι διεύθυνσης και οι σχολικοί σύμβουλοι αξιολογούν τους διευθυντές των σχολείων.
O μεν προϊστάμενος διεύθυνσης ή γραφείου αξιολογεί το διοικητικό έργο και ο σχολικός σύμβουλος της αντίστοιχης ειδικότητας το επιστημονικό, παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό του έργο.
Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται από το διευθυντή του σχολείου για τη διοικητική τους συμπεριφορά και στάση μέσα στη σχολική μονάδα και από το σχολικό σύμβουλο της ειδικότητάς τους για το επιστημονικό, διδακτικό και παιδαγωγικό έργο τους.

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Όταν ρωτήθηκε για την ύπαρξη ορισμένων ακατάλληλων εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία η κ. Γιαννάκου απάντησε: «Εκεί που δεν είναι κατάλληλοι ίσως δε φταίνε οι ίδιοι. Έχουμε όμως πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς, που δίνουν πραγματικά τη ζωή τους και θα πάμε μαζί τους σ’ αυτόν το δρόμο».
Το ζήτημα της απουσίας επαγγελματικής προετοιμασίας των καθηγητών, οι οποίοι θεωρούνται, στην πλειονότητά τους, ανέτοιμοι να διδάξουν, όταν εισέρχονται για πρώτη φορά στην τάξη, έχει απασχολήσει επίσης της ηγεσία του ΥΠΕΠΘ.
«Χρειάζεται αυτή η εκπαίδευση αλλά και η διά βίου μάθηση, όπως επιτάσσει η Ευρωπαϊκή Ένωση», σημείωσε η κ. Γιαννάκου, η οποία αναφέρθηκε στο θέμα της επιμόρφωσης.
«Σε άλλα τμήματα την έχει αναλάβει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και σε άλλα ο Οργανισμός Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών και θα έχουμε άμεσα ανακοινώσεις», σημείωσε η υπουργός Παιδείας.

Η Διά Βίου Εκπαίδευση

Από τον Σεπτέμβριο του 2005 όμως θα λειτουργήσουν και τα πρώτα Ινστιτούτα Διά Βίου Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τα οποία θα απευθύνονται σε αποφοίτους γυμνασίου, λυκείου αλλά και πτυχιούχους ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Μέχρι τέλος του μήνα το υπουργείο Παιδείας αναμένει τις παρατηρήσεις και εισηγήσεις των Πανεπιστημίων επί της πρότασης διαλόγου, που έχει παραδώσει η κ. Γιαννάκου στους πρυτάνεις, ώστε να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή το τελικό νομοσχέδιο.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.10.2004 19:13:26
 
Αναγνώσθηκε 679 φορές