Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ

ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΚΛΑΔΟΥ ΤΕ.1

ΠΑΤΕΣ- ΣΕΛΕΤΕ

ΕΔΡΑ ΑΘΗΝΑ

(Προσωρινή Δ/νση ΣΕΚ Αγ. Παρασκευής).

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ: ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ  

Προσωρινή Δ/νση:

Γραφεία Β΄ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας

Τηλ. & Fax. 2641024175

Αρ. Πρωτ. 5

10 Οκτωβρίου 2004

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΡΟΣ

1. Την ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. Μαρ.Γιαννάκου

2. Τον ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. Γεώργιο Καλό                                              

3.Τον ΕΙΔΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ κ. Κώστα Ράμμα

4. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ

5. Δ/ΝΣΗ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΤΜΗΜΑ Β’ - ΤΕΕ 

6. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ Δ/ΝΣΕΙΣ Π.& Δ.                                                                                                                                                                                       ΕΚΠ/ΣΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

7. Δ/ΝΤΕΣ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ - ΠΥΣΔΕ

8. ΟΛΜΕ - ΕΛΜΕ - ΣΧΟΛΕΙΑ

 

 

ΘΕΜΑ: «Σχετικά με τις οδηγίες στους καθηγητές ειδικότητας Μηχανολόγων με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2004-2005»

  

Πριν αρχίσουν τα μαθήματα στα σχολεία, στα ΤΕΕ ίσως για τελευταία χρονιά, ο σχολικός σύμβουλος μηχανολόγων  ΠΕ12- (ειδικότητος Μεταλλειολόγων, Χημικών Μηχανικών) της Περ. Δ/νσης Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας  γραφείου νομού Θεσσαλονίκης θέλοντας να συμμετάσχει στον εθνικό διάλογο για τη παιδεία που ανήγγελλε η κ. Υπουργός, εξέδωσε στης 5-9-2004 πρόσθετες υποδείξεις σε παλαιότερες οδηγίες παιδαγωγικής καθοδήγησης (χωρίς να στηρίζονται πουθενά) προς τους συναδέλφους των ΤΕΕ της βόρειας Ελλάδας σχετικά με την διεξαγωγή του εργαστηρίου των ψυκτικών Εγκαταστάσεων, ανάθεση που έχουν μόνο o κλάδος ΤΕ1 και ΠΕ17 τεχνολόγων ενεργειακής.

Σε μια περίοδο που η τεχνική παιδεία ως μορφωτικό σχήμα αμφισβητείτε ο κ. σχολικός σύμβουλος από το γραφείο του σκέφτηκε τους άμοιρους τους μαθητές μήπως και τους προκύψει κανένας καθηγητής στο εργαστήριο χωρίς να έχει τα διαπιστευτήρια από τη συντεχνία του.

Χρόνια τώρα από τη θέση του μάχιμου εργαστηριακού καθηγητή, παρακολουθούμε αυτούς τους σχεδιασμούς επί χάρτου, χωρίς να έχουν οδηγήσει πουθενά την ΤΕΕ. Καταλήγουμε αβίαστα όμως στο συμπέρασμα ότι οι κύριοι αυτοί μπορεί να  έχουν σπουδάσει μεταλλειολόγοι, (πολύ καλά μέχρι εδώ) στο σχολικό εργαστήριο μηχανολόγων και δη των ψυκτικών πως εμπλέκονται δεν έχουμε καταλάβει.

Τα εργαστήρια των ψυκτικών εγκαταστάσεων στη Θεσσαλονίκη (Ευκλείδης), στη Δράμα, στον Έβρο, στη Βέροια, στη Καβάλα, στην Αθήνα, στο Αγρίνιο, και σε όλη την Ελλάδα τα οποία έχουν στηθεί εκ του μηδενός από τους καθηγητές των εργαστηρίων του κλάδου μας, μαζί με τους συναδέλφους τεχνίτες κλάδου ΔΕ1, λειτουργούν χωρίς καμία συμβουλή ειδικού, αλλά με τις γνώσεις και την πολύ μεγάλη επαγγελματική εμπειρία που έχουν οι συνάδελφοί μας..   

Η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ καθώς και ο Πρόεδρος του Π.Ι. αν θέλουν να διαφοροποιηθούν από τις προηγούμενες παιδαγωγικές-επιστημονικές παλινδρομήσεις όσον αφορά το ποιος διδάσκει τι, σε βάθος χρόνου να ορίσουν ομάδα εργασίας με τη συμμετοχή της ΟΛΜΕ και των άμεσα εμπλεκόμενων ενώσεων για τον προσδιορισμό του ρόλου κάθε ειδικότητας στο νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον που διαμορφώνεται χωρίς αποκλεισμούς και συντεχνιακές αναφορές.

Το ζητούμενο σήμερα είναι τι τεχνικό σχολείο χρειάζεται η χώρα μας και για το ποιος θα διδάξει το επιμέρους το βρίσκουμε κύριε σύμβουλε!

Επειδή η παρέμβαση αυτή του κ. Α. Παναγιώτου, είναι άστοχη, άκυρη και ξεφεύγει από τα καθήκοντα του συμβούλου, μόνο σύγχυση θα φέρει στους συναδέλφους (όλων των τεχνικών κλάδων) γι’  αυτό δεν μπορεί να νομιμοποιηθεί από κανέναν.

Παρακαλείται ο Περιφ. Δ/ντής Π&Δ. Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και οι Δ/ντές των διευθύνσεων εκπαίδευσης και τα ΠΥΣΔΕ της χώρας να μεριμνήσουν για την εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας στη περίπτωση και του εκπαιδευτικού κεκτημένου κάθε κλάδου, ώστε στο τομέα αυτό να αρχίσει ομαλά η νέα σχολική χρονιά.

Καλούμε τους Δ/ντές και τους συλλόγους διδασκόντων των ΤΕΕ με γνώμονα το συμφέρον της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές, την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών εργαστηρίων, με συλλογικό και δημοκρατικό τρόπο να αναθέτουν όλα τα εργαστήρια των ομαδοποιημένων ειδικοτήτων του τομέα μηχανολογίας.

Το εργαστηριακό μέρος των ψυκτικών και κλιματιστικών εγκαταστάσεων ανατίθεται σε προτεραιότητα στους συναδέλφους των εργαστηρίων ΤΕ1 που λόγο ειδίκευσης και εμπειρίας διδάσκουν αποκλειστικά το αντικείμενο αυτής της ειδικότητάς.

Χωρίς ανταγωνισμούς, σε ισότιμη βάση και χωρίς να υποβαθμίζεται το εργαστηριακό μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο εργαστήριο ψύξης διδάσκουν και οι συνάδελφοι ΠΕ17 τεχνολόγοι ενεργειακής λόγο κατεύθυνσης.

Ταυτόχρονα πρέπει να έχει εξασφαλιστεί και η συμμετοχή των συναδέλφων του κλάδου ΔΕ1, στο εργαστήριο οι οποίοι κρίνονται απαραίτητοι στην εκπαιδευτική διαδικασία για τη προετοιμασία και διεξαγωγή των ασκήσεων.

 

 

Για το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης ΤΕ1

 

Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΡΔΑΤΟΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 15.10.2004 00:50:10
 
Αναγνώσθηκε 693 φορές