Εγκύκλιοι

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ                                                            ΕΞΑΙΡ. ΕΠΕΙΓΟΝ

ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ                       

Ερμού 15 105 63  Αθήνα

ΤΗΛ.     :        3238470                                        

Fax       :        3238470                                                

e-mail :     pds@ypepth.gr

Αθήνα, 8-10-2004

  Αρ. πρωτ. :   110792/Γ7   

 

 

ΠΡΟΣ :

1.Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

2.Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης (ΔΕ)

3.Γραφεία Σχολικών Συμβούλων

(μέσω των Διευθύνσεων ΔΕ)

4.Γραφεία ΔΕ και Γραφεία ΤΕΕ (μέσω των Διευθύνσεων ΔΕ)

5.Ενιαία Λύκεια, ΤΕΕ και Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις (μέσω των Διευθύνσεων και Γραφείων ΔΕ και Γραφείων ΤΕΕ)

 

ΘΕΜΑ: «Οργάνωση προγραμμάτων Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης σχολικού έτους 2004-05»   

Α. Συγκρότηση και λειτουργία τμημάτων Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (Π.Δ.Σ)  μαθητών Ενιαίων Λυκείων και ΤΕΕ.

 

 

1. α) Η λειτουργία των τμημάτων Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (Π.Δ.Σ.) μπορεί να αρχίζει συγχρόνως  με την έναρξη των μαθημάτων του κανονικού προγράμματος και λήγει την  παραμονή της έναρξης των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων κάθε τάξης. Για τις ημέρες των εξετάσεων, επιτρέπεται η τετράωρη διδασκαλία κατ΄ανώτατο όριο για κάθε μάθημα που διδάχθηκε κατά την διάρκεια της χρονιάς, στις παραμονές της εξέτασης του μαθήματος αυτού, μετά την υποβολή από τον Σχεδιαστή –Αξιολογητή (όπως αυτός ορίζεται στο τμήμα Γ παρ. 1 της παρούσας) του τροποποιημένου προγράμματος εξετάσεων και  έγκριση  από τον αντίστοιχο Προϊστάμενο.

Με ευθύνη του Σχεδιαστή-Αξιολογητή, οι μαθητές μπορούν να ενταχθούν σε τμήματα και να ξεκινήσουν μαθήματα ΠΔΣ οποτεδήποτε μέσα στο σχολικό έτος. Τα τμήματα ΠΔΣ λειτουργούν με απόφαση του Διευθυντού Διεύθυνσης (ΔΔΕ) ή Προϊσταμένου Γραφείου ΔΕ ή ΤΕΕ (ΠΓΡ) της οικείας Διεύθυνσης ή Γραφείου, μετά από αιτιολογημένη πρόταση του Σχεδιαστή-Αξιολογητή. Η λειτουργία του προγράμματος λήγει στις 30 Ιουνίου 2005 , ώστε να ολοκληρώνεται και η αξιολόγηση του προγράμματος από Σχεδιαστές – Αξιολογητές,  Διευθυντές Διευθύνσεων και Προϊσταμένους Γραφείων.

               β) Τα μαθήματα (γενικής παιδείας, κατεύθυνσης και ειδικότητας) για όλες τις τάξεις Ενιαίων  και Εσπερινών Λυκείων καθώς και των δύο κύκλων ΤΕΕ, ημερησίων και εσπερινών, στα οποία πραγματοποιείται πρόσθετη διδακτική στήριξη είναι τα ακόλουθα:

 

Α΄ Τάξη Ενιαίου Λυκείου

Β΄ Τάξη Ενιαίου Λυκείου

Γ΄ Τάξη Ενιαίου Λυκείου

Α΄ Τάξη

Α΄ Κύκλου ΤΕΕ

Β’ Τάξη Α΄Κύκλου ΤΕΕ

Β΄ Κύκλος ΤΕΕ

Αρχαία Ελληνικά

Αρχαία Ελληνικά

Αρχαία Ελληνικά

Νέα Ελληνικά

Νέα Ελληνικά

Νέα Ελληνικά

Νέα Ελληνικά

Νέα Ελληνικά

Νέα Ελληνικά

Μαθηματικά

Μαθηματικά

Μαθηματικά

Άλγεβρα

Μαθηματικά

Μαθηματικά

Φυσική

Φυσική

Φυσική

Γεωμετρία

Άλγεβρα

Φυσική

Χημεία

Χημεία

 

Φυσική

Γεωμετρία

Χημεία

Ξένη γλώσσα

Ξένη γλώσσα

 

Χημεία

Φυσική

Ξένη γλώσσα

 

 

 

Ξένη γλώσσα

Χημεία

Βιολογία

 

 

 

 

Ξένη γλώσσα

Λατινικά

 

 

 

 

Βιολογία

Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμ/κό περιβάλλον

 

 

 

 

Λατινικά

Ιστορία

 

 

 

 

Τεχνολογία επικοινωνιών

Αρχιτεκτονικό Σχέδιο

 

 

 

 

Ιστορία

Ηλεκτρολογία

 

 

 

 

 

Αρχές οργάνωσης & Διοίκησης Επιχ/σεων

 

 

 

 

 

Αρχές οικονομικής θεωρίας

 

 

 

 

Επίσης, τμήματα ΠΔΣ μπορούν να δημιουργηθούν και στα ακόλουθα μαθήματα ειδικότητας των ΤΕΕ :

 

 

ΤΟΜΕΑΣ

Μάθημα Α΄Τάξης

Ειδικότητα

Μάθημα Β΄Τάξης

          Μάθημα Β΄Κύκλου

 

 

 

 

ΜΗ

ΧΑ

ΝΟ

ΛΟ

ΓΙ

ΚΟΣ

 

Τεχνική Μηχανική-Αντοχή Υλικών

ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

Θέρμανση

Στοιχεία Μηχανών

 

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

Μηχανουργική Τεχνολογία Ι – Κατεργασίες κοπής

                 « «

 

ΜΗΧΑΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Μηχανές Εσωτερ. Καύσης Ι

                 « «

 

ΨΥΚΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ

Ψύξη-Κλιματισμός

                          « «

 

ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ

Τεχνολογία Αυτοκινήτου

                          « «

 

ΜΗΧΑΝΟΣΥΝΘΕΤΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ

Κινητήρες Αεροσκαφών Ι

                          « «

 

ΕΡΓΑΛΕΙΟΜΗΧΑΝΩΝ CNC

 

                          « «

 

ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ

 

                          « «

 

 

 

 

HΛΕΚ

ΤΡΟ

ΝΙ

ΚΟΣ

 

 

Κυκλώματα Συνεχούς & Εναλλασσόμενου Ρεύματος

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΣΥΣΚΕΥΩΝ – ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Τεχνολογία Υπολογιστών και Περιφερειακών

 

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ και ΔΙΚΤΥΩΝ

 

Δομή & Λειτουργία Μικροϋπολογιστών

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

 

Εκπομπή & Λήψη Ραδιοφωνικού Σήματος

 

 

 

 

 

 

 

HΛΕΚ

ΤΡΟ

ΛΟ

ΓΙ

ΚΟΣ

 

 

 

 

Ηλεκτροτεχνία

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Συστήματα Ελέγχου Αυτοκινήτου

Ηλεκτρομηχανικά & Ηλεκτρονικά Συστήματα Αυτοκινήτου

 

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ

Συστήματα Αυτοματισμών

                        « «

 

ΗΛΕΤΡΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

 

                        « «

 

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ

 

Ειδικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις

 

ΚΑΤΑ

ΣΚΕΥΩΝ

Κτιριακά Έργα Ι

ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

Μηχανική -Αντοχή Υλικών Ι

Οικοδομική

 

ΣΧΕΔΙΑΣΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ  ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ

Σχεδίαση με Η/Υ

Πολεοδομία  & Οικοδομ. Λεπτομ. - Αρχιτεκ. Σχέδ.

 

ΟΙΚΟΝΟ

ΜΙΑΣ

ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Εισαγωγή στη  Γενική Λογιστική

ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Γενική Λογιστική

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

 

ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Αρχές οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων

                       « «

 

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Τουριστική Οικονομία

                       « «

 

 

 

 

 

 

ΓΕΩ

ΠΟΝΙΑΣ, ΤΡΟΦΙ

ΜΩΝ

ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛ

ΛΟΝΤΟΣ

Φυσικοί πόροι και περιβάλλον

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

Γεωργική Οικονομία και Πολιτική

 

 

ΦΥΤΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΟΠΙΟΥ

Γεωργική Οικονομία και Πολιτική

 

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Γεωργική Οικονομία και Πολιτική

 

 

                                                                     ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑΣ (ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ) ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Γεωργική Οικονομία και Πολιτική

 

 

ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

 

Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις

 

ΚΗΠΟΤΕΧΝΙΑΣ

 

                         « «

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

 

                                     « «

 

 

 

 

 

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΓΡΟΒΙΟΤΕΧΝΙΑΣ

 

                                     « «

 

 

 

 

 

ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ - ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ

Τεχνολογία υλικών Αισθητικής – Κομμωτικής

ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Υγιεινή κόμης και τριχωτού κεφαλής-Τοξικολογία

Στοιχεία ειδικής διατροφής

 

ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Κοσμετολογία

Στοιχεία ειδικής διατροφής

 

 

 

 

 

ΥΓΕΙΑΣ

ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας

ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ

Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας

Στοιχεία Νοσολογίας- Πρόληψη

 

ΒΟΗΘΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ

Νοσηλευτική

                              « «

 

ΒΟΗΘΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ - ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ – ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ

Αιματολογία-Αιμοδοσία Ι

                               « «

 

ΒΟΗΘΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

 

                               « «

 

ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ - ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

Διατροφή

 

                               « «

 

ΒΟΗΘΩΝ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ

Κινησιολογία

                               « «

 

ΒΟΗΘΩΝ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

 

                               « «

 

ΒΟΗΘΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ

 

                               « «

 

ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΩΝ

Στοιχεία Κοινωνικής Πρόνοιας

                               « «

 

ΒΟΗΘΩΝ ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ

Κινητή Προσθετική

                               « «

ΧΗΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ

Γενική Χημεία

ΧΗΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΥΛΙΚΩΝ

Οργανική Χημεία

Ποιοτικός Έλεγχος

ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΣ

Στοιχεία Ηλεκτρολογίας- Ηλεκτρονικής

ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

Ναυσιπλοΐα

Ναυσιπλοΐα-Ναυτική Μετεωρολογία

 

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

Μηχανές Πλοίου Ι

Μηχανές Πλοίου Ι

 

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΔΙΚΤΥΩΝ Η/Υ

Βασικές Αρχές Πληροφορικής & Ψηφιακής Τεχνολογίας

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Μετάδοση Δεδομένων και Δίκτυα Υπολογιστών  Ι

 

 

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ – ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

 

Μετάδοση Δεδομένων και Δίκτυα Υπολογιστών  ΙΙ

 

 

 

 

ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ και ΕΝΔΥΣΗΣ

Τεχνολογία Κλωστοϋφαντουργικών υλών (Υφαντικές ύλες)

ΥΦΑΣΜΑΤΟΣ / ΕΝΔΥΣΗΣ

Τεχνολογία παραγωγής Ενδυμάτων

Ποιοτικός Έλεγχος υφάσματος

 

 

 

 

 

 

 

ΕΦΑΡ

ΜΟΣΜΕ

ΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Αρχές Σύνθεσης

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ

Σχεδιασμός Βιομηχανικού Αντικειμένου

Ιστορία των Τεχνών  Έργα και Δημιουργοί ΙΙ

 

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ - ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Συντήρηση Έργων Τέχνης

                                    « «

 

ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Γραφιστικές Εφαρμογές Ι

                                    « «

 

ΨΗΦΙΔΟΓΡΑΦΙΑΣ-ΥΑΛΟΓΡΑΦΙΑΣ

Τεχνολογία Υλικών

                                     « «

 

ΕΠΙΠΛΟΠΟΙΙΑΣ

Εφαρμογές Η/Υ

                         « «

 

ΚΕΡΑΜΙΚΗ-ΠΗΛΟΠΛΑΣΤΙΚΗ

Πηλοπλαστική

                         « «

 

ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ

Σχέδιο Αργυροχρυσοχοϊας

                         « «

 

ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΪΑΣ

Τεχνολογία Ωρολογοποιίας

                         « «

 

Και στα παρακάτω πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των ΤΕΕ:          

1.                           Γραμμικό Σχέδιο

2.           Ελεύθερο Σχέδιο             

3.          Ξένη γλώσσα

 Επίσης στα παρακάτω μαθήματα ειδικότητας ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ :
α. Θεωρία Ελληνικής Μουσικής (Βυζαντινή-Ελληνική Μουσική)

β. Αρμονία

Τα εσπερινά Λύκεια και τα εσπερινά ΤΕΕ θα κάνουν τα αναφερόμενα ανωτέρω μαθήματα στη τάξη που τα διδάσκονται  στο κανονικό τους πρόγραμμα.

Σημ.: Δεν προβλέπεται Πρόγραμμα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης  για τα εργαστηριακά μαθήματα των ΤΕΕ.

2.     α) Τμήμα για την ΠΔΣ θεωρείται κάθε τμήμα διδασκαλίας για κάθε μάθημα, έτσι όπως αναφέρεται στην παράγραφο 1 εδάφιο β του παρόντος. Κάθε τμήμα πρόσθετης διδακτικής στήριξης συγκροτείται από 5 έως 10 μαθητές.  Εάν σε κάποιο τμήμα ορισμένοι μαθητές διακόψουν την παρακολούθηση του αντίστοιχου μαθήματος με αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στο τμήμα κάτω από το όριο, πρέπει υποχρεωτικά, κατά περίπτωση:

α. να γίνεται συγχώνευση των τμημάτων

β. μεταφορά των μαθητών σε άλλο σχολείο με απόφαση του ΔΔΕ ή ΠΓΡ

γ. κατάργηση των σχετικών τμημάτων με απόφαση του Σχεδιαστή-Αξιολογητή, η οποία κοινοποιείται προς έγκριση στον ΔΔΕ ή ΠΓΡ.

Δεύτερο, τρίτο κλπ τμήμα στο ίδιο μάθημα και στην ίδια τάξη, δημιουργείται μόνο όταν ο αριθμός των μαθητών είναι μεγαλύτερος του 10 ή των πολλαπλασίων του.

 β) Η εγγραφή των μαθητών στα τμήματα ΠΔΣ είναι προαιρετική.  Στα τμήματα ΠΔΣ  μπορεί να εγγράφεται ποσοστό έως το 35% του πλήθους των μαθητών κάθε τάξης ανά μάθημα. Ειδικά για τα Εσπερινά και τα Εκκλησιαστικά Λύκεια, το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει ως το 50%. Παρέκκλιση από τα παραπάνω ποσοστά επιτρέπεται αν το πλήθος των προγραμματισμένων μαθητοωρών των μαθητών ΠΔΣ εβδομαδιαίως είναι μικρότερο του 35% του συνόλου των μαθητοωρών όλων των μαθητών του Λυκείου, εάν έκαστος αυτών παρακολουθούσε πρόγραμμα ΠΔΣ 14 ώρες εβδομαδιαίως.

 Οι μαθητές κατανέμονται από τον Σχεδιαστή - Αξιολογητή μετά από εισήγηση των διδασκόντων στα αντίστοιχα τμήματα. Κριτήριο επιλογής σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων αιτήσεων από τα προβλεπόμενα όρια αποτελεί ο βαθμός μαθησιακών δυσκολιών των μαθητών.

γ) Οι ποσοστώσεις του εδαφίου β της παραγράφου αυτής δεν εφαρμόζονται στα Λύκεια ή ΤΕΕ παραμεθόριων και νησιωτικών περιοχών,  στα Λύκεια μαθητών με ειδικές ανάγκες, καθώς και σε άλλες εξαιρετικές περιπτώσεις δυσπρόσιτων και ιδιαίτερα απομακρυσμένων από αστικά κέντρα σχολείων, όπου μπορούν να παρακολουθούν τμήματα πρόσθετης διδακτικής στήριξης ως και το 100% των μαθητών ή να σχηματίζονται τμήματα με λιγότερους των πέντε μαθητών μετά από αιτιολογημένη απόφαση του ΔΔΕ ή ΠΓΡ.

          δ) Σε ειδικές  περιπτώσεις  και με απόφαση ΔΔΕ ή ΠΓΡ, μπορεί να δημιουργείται παράρτημα ΠΔΣ Λυκείου ή ΤΕΕ εάν κρίνεται ότι θα διευκολύνει μαθητές που διαμένουν σε μεγάλη απόσταση από το σχολείο και διευκολύνονται στις μετακινήσεις τους. Το παράρτημα θα στεγάζεται σε χώρους δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων κλπ. Στην περίπτωση αυτή, θα ορίζεται καθηγητής που συμμετέχει στο πρόγραμμα ΠΔΣ, ως υπεύθυνος του παραρτήματος. Οι υποχρεώσεις και αρμοδιότητες του υπευθύνου του παραρτήματος  είναι οι ίδιες με αυτές του Σχεδιαστή-Αξιολογητή. 

          ε) Εάν σε αστικές περιοχές δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις σε κανένα σχολείο για τη λειτουργία τμημάτων ΠΔΣ, τότε με ευθύνη των Διευθυντών ΔΕ ορίζεται ένα σχολείο ως Κέντρο ΠΔΣ για να εξυπηρετηθούν οι μαθητές των σχολείων αυτών.

Β. Οργάνωση του Προγράμματος της ΠΔΣ

 

1.       Η έναρξη λειτουργίας των Προγραμμάτων ΠΔΣ σε κάθε Λύκειο και  ΤΕΕ ορίζεται με απόφαση του ΔΔΕ ή ΠΓΡ της οικείας Διεύθυνσης ή Γραφείου, αφού υποβληθεί από τον  Σχεδιαστή-Αξιολογητή κάθε σχολείου το σχετικό έντυπο έναρξης-τροποποίησης το οποίο και επέχει θέση αιτήματος. Στην απόφαση αυτή εγκρίνεται  το αίτημα του σχολείου. Στο αίτημα-έντυπο αναφέρονται τα παρακάτω:

          α)  Στοιχεία Σχολικής Μονάδας

          β)  Όνομα του Σχεδιαστή Αξιολογητή

          γ)  Αριθμός τμημάτων ανά τάξη

          δ) Αριθμός συμμετεχόντων μαθητών στην ΠΔΣ και ο  συνολικός αριθμός μαθητών κάθε τάξης.

          ε) Ημερομηνία έναρξης του προγράμματος στη σχολική μονάδα.

στ) Ονόματα μονίμων και ωρομισθίων εκπαιδευτικών και ώρες εβδομαδιαίως.

Μαζί με το παραπάνω έντυπο έναρξης-τροποποίησης επισυνάπτονται το Ωρολόγιο Πρόγραμμα ΠΔΣ και αιτιολογημένες τυχόν αποκλίσεις του προγράμματος.

          Η απόφαση αυτή κοινοποιείται εντός 10 ημερών από την έναρξη λειτουργίας ΠΔΣ στην ΔΣΕΠΕΔ/Τμήμα ΠΔΣ.

2.       Κάθε μάθημα του προγράμματος πρόσθετης διδακτικής στήριξης διδάσκεται έως και τέσσερις ώρες εβδομαδιαίως. Η διδακτική ώρα είναι διάρκειας 45 λεπτών.

                   Όταν αντικειμενικές δυσκολίες το επιβάλλουν, μπορεί να  πραγματοποιείται το ανώτερο συνεχές δίωρο  διδασκαλίας στο ίδιο μάθημα.

3.       Κάθε μαθητής μπορεί να παρακολουθεί προγράμματα Π.Δ.Σ μέχρι δεκατέσσερις (14) ώρες εβδομαδιαίως. Ο Σχεδιαστής – Αξιολογητής οφείλει να ενημερώνει τους γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών για τις απουσίες που κάνουν. Εάν μαθητής απουσιάσει από τα προγράμματα αυτά για περισσότερες από το 50% των μηνιαίων ωρών του τμήματος,  ο Σχεδιαστής-Αξιολογητής οφείλει να τον διαγράψει, μετά από ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα του. Οι παρουσίες των μαθητών, επιβεβαιώνονται με υπογραφή τους ανά ώρα παρακολούθησης σε αντίστοιχο έντυπο.

4.         Ο ακριβής προγραμματισμός των μαθημάτων γίνεται από το Σχεδιαστή-Αξιολογητή.  Ο Σχεδιαστής-Αξιολογητής οφείλει να λαμβάνει υπόψη του τις τοπικές συνθήκες, τις δυνατότητες μετακίνησης  μαθητών, καθηγητών κλπ. Τα τμήματα ΠΔΣ λειτουργούν πέρα από το κανονικό πρόγραμμα, τις καθημερινές ή και το Σάββατο.

5.         Ως αίθουσες διδασκαλίας χρησιμοποιούνται οι αίθουσες της ίδιας σχολικής μονάδας ή γειτονικής.  Σε περίπτωση αδυναμίας εξεύρεσης αιθουσών Γυμνασίων ή Λυκείων ή ΤΕΕ  μπορούν να χρησιμοποιηθούν αίθουσες Δημοτικών Σχολείων ή αίθουσες του Δήμου ή της Νομαρχίας ή άλλου φορέα του δημόσιου τομέα, ύστερα από σχετική απόφαση του ΔΔΕ ή ΠΓΡ. Σε περίπτωση χρήσης αιθουσών Δημοτικών Σχολείων ή του Δήμου ή της Νομαρχίας απαιτείται και η έγκριση του Προϊσταμένου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή του Δημάρχου ή του Νομάρχη αντίστοιχα.

Γ. Όργανα συντονισμού και διεύθυνσης του Προγράμματος ΠΔΣ                                                             

 

1.                  Πριν από την έναρξη του προγράμματος ορίζεται από τον ΔΔΕ ή ΠΓΡ ο Σχεδιαστής-Αξιολογητής κάθε Λυκείου ή ΤΕΕ. Σχεδιαστής - Αξιολογητής του Προγράμματος ΠΔΣ ορίζεται  μόνιμος εκπαιδευτικός, που υπηρετεί στο Ενιαίο Λύκειο ή ΤΕΕ ύστερα από σχετική εκδήλωση ενδιαφέροντος. Μπορεί να ορισθεί και μόνιμος εκπαιδευτικός άλλου σχολείου με αιτιολογημένη απόφαση του ΔΔΕ ή ΠΓΡ. Κριτήριο για την επιλογή του αποτελεί η εμπειρία του και η ικανότητά του.

Όταν  ο Διευθυντής ενός σχολείου δεν είναι Σχεδιαστής-Αξιολογητής οφείλει να παρέχει κάθε διευκόλυνση στο Σχεδιαστή-Αξιολογητή για τη καλύτερη υλοποίηση του προγράμματος 

            Ο Σχεδιαστής-Αξιολογητής  έχει ως έργο το συντονισμό, την οργάνωση και τη διεύθυνση του Προγράμματος ΠΔΣ στη Σχολική του Μονάδα. Επίσης μεριμνά για την ομαλή εφαρμογή των σχεδιασμένων δράσεων, τη συγκέντρωση και την αποστολή των αναγκαίων στοιχείων στην ΔΣΕΠΕΔ/Τμήμα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και στο Γραφείο Ειδικού Λογαριασμού/Μονάδα Δ΄/ΕΥΕ ΚΠΣ του ΥΠΕΠΘ ή στο αρμόδιο όργανο εκκαθάρισης.         

Ειδικότερα οι αρμοδιότητες του Σχεδιαστή Αξιολόγησης είναι:

         α) Οργανώνει τα τμήματα Π.Δ.Σ. με μαθητές που προτείνονται από τους διδάσκοντες και ελέγχει το ποσοστό παρακολούθησης ΠΔΣ στη σχολική του μονάδα σύμφωνα με την παράγραφο 2 του τμήματος Α της παρούσης εγκυκλίου.

          β)Επιλέγει τους καταλληλότερους απ’ τους μόνιμους και  αναπληρωτές της ίδιας ή γειτονικής σχολικής μονάδας που επιθυμούν να διδάξουν σε τμήματα ΠΔΣ. 

γ)Εκφράζει τη γνώμη του  στο Διευθυντή ΔΕ  για την πρόσληψη των ωρομισθίων καθηγητών που έχουν υποβάλει σχετική αίτηση στην αντίστοιχη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

δ)Εισηγείται στον ΔΔΕ  ή στον ΠΓΡ την ανάκληση ορισμού του εκπαιδευτικού (ωρομίσθιου ή μόνιμου/αναπληρωτή αντίστοιχα) που δεν ανταποκρίνεται στο έργο του.

ε)  Καταρτίζει το πρόγραμμα της Π.Δ.Σ. σε συνεννόηση με τους διδάσκοντες  καθηγητές της Π.Δ.Σ. Για την καλύτερη απόδοση του προγράμματος συνεργάζεται με τους καθηγητές του κανονικού προγράμματος του σχολείου και τους καθηγητές του προγράμματος  της ΠΔΣ,  και μεταφέρει τις εκπαιδευτικές απόψεις των μεν στους δε. Επιβλέπει τις παρουσίες των μαθητών και ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών για τις απουσίες τους, τηρεί τα παρουσιολόγια των  καθηγητών όπως επίσης παρακολουθεί αν  ενημερώνονται τα βιβλία ύλης κάθε μαθήματος ΠΔΣ. Προετοιμάζει, οργανώνει και υλοποιεί σε συνεργασία με τους διδάσκοντες καθηγητές υποχρεωτικά γραπτές δοκιμασίες αξιολόγησης των μαθητών (τρείς δοκιμασίες ανά τμήμα ετησίως). Τα αποτελέσματα των δοκιμασιών αξιολόγησης τηρούνται στο αρχείο του σχολείου και χρησιμοποιούνται από τον Σχεδιαστή-Αξιολογητή στην αξιολόγηση του προγράμματος.

Για την αποζημίωσή του, οι υποχρεώσεις του εκφράζονται σε ώρες διδασκαλίας, ως εξής:

ι)   με 1 ή 2 τμήματα Π.Δ.Σ.                               :1 ώρα εβδομαδιαίως

ιι)  με 3 ή 4 τμήματα ΠΔΣ                                            :2 ώρες εβδομαδιαίως

ιιι) από 5 έως 8 τμήματα Π.Δ.Σ.                                    :3 ώρες εβδομαδιαίως

ιv) από 9 έως 12 τμήματα Π.Δ.Σ.                                  :4 ώρες εβδομαδιαίως

v)  από 13 έως 17 τμήματα Π.Δ.Σ.                      :5 ώρες εβδομαδιαίως

vi)  από 18 έως 22 τμήματα Π.Δ.Σ.                     :6 ώρες εβδομαδιαίως

vii) από 23 έως 28 τμήματα Π.Δ.Σ.                      :7 ώρες εβδομαδιαίως

viιi) από 29 έως 35 τμήματα Π.Δ.Σ.                     :8 ώρες εβδομαδιαίως

ix)  από 36 έως 50 τμήματα ΠΔΣ                                  :9 ώρες εβδομαδιαίως

x)   από 51 τμήματα ΠΔΣ και πάνω                      :10 ώρες εβδομαδιαίως

Το όνομά του και οι ώρες απασχόλησης που  του αναλογούν, σύμφωνα με την παραπάνω κατανομή, αναφέρονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα κάτω από τα ονόματα των υπολοίπων διδασκόντων ως «εκπαιδευτική συνεργασία» και μοιράζονται μέσα στην εβδομάδα κατά τις ημέρες εφαρμογής του προγράμματος.

Προβλέπεται η δυνατότητα ύπαρξης δεύτερου Σχεδιαστή-Αξιολογητή, εφόσον τα τμήματα είναι 20 και άνω, στην περίπτωση δε αυτή, με απόφαση του ΔΔΕ ή ΠΓΡ επιμερίζονται οι ώρες εκπαιδευτικής συνεργασίας των Σχεδιαστών-Αξιολογητών χωρίς επιπλέον οικονομική επιβάρυνση για το πρόγραμμα.

στ) Υποβάλλει στο Γραφείο Ειδικού Λογαριασμού/Μονάδα Δ΄/Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής προγραμμάτων ΚΠΣ του ΥΠΕΠΘ ή στο αρμόδιο όργανο εκκαθάρισης βεβαιώσεις και παραστατικά με τα σχετικά οικονομικά στοιχεία που θα ζητηθούν.

           ζ) Συντάσσει τελική ετήσια έκθεση αξιολόγησης του προγράμματος ΠΔΣ του σχολείου του, την οποία αποστέλλει στην οικεία  Διεύθυνση ή Γραφείο. Η έκθεση αυτή περιέχει τους φυσικούς δείκτες, τα στατιστικά στοιχεία και τα αποτελέσματα των γραπτών δοκιμασιών. Οι εκθέσεις αυτές θα χρησιμοποιηθούν από τον ΔΔΕ ή ΠΓΡ για να συντάξει την δική του έκθεση αξιολόγησης του προγράμματος στην περιοχή αρμοδιότητάς του. Υπεύθυνοι για τη συλλογή και φύλαξη των εκθέσεων είναι ο ΔΔΕ ή ο ΠΓΡ.

2.  Διοικητικά υπεύθυνος για το Πρόγραμμα ΠΔΣ, σε επίπεδο Δ/νσης Εκπαίδευσης, είναι ο Διευθυντής  Διεύθυνσης (ΔΔΕ) και σε επίπεδο Γραφείων οι Προϊστάμενοι των Γραφείων (συμπεριλαμβανομένων και των Γραφείων ΤΕΕ) (ΠΓΡ).

Οι αρμοδιότητες του  ΔΔΕ ή ΠΓΡ είναι :

α) Με απόφασή του εγκρίνει την  έναρξη λειτουργίας τμημάτων ΠΔΣ σε κάθε σχολείο ή δίνει άδεια παρακολούθησης του προγράμματος σε γειτονικό σχολείο. Στην απόφαση αυτή (έντυπο έναρξης) ορίζει το Σχεδιαστή-Αξιολογητή, τους διδάσκοντες καθηγητές και τα λοιπά όπως αναφέρονται στο τμήμα Β, παράγραφος 1. Η απόφαση αυτή διαβιβάζεται στην ΔΣΕΠΕΔ/Τμήμα ΠΔΣ του ΥΠΕΠΘ με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και στον Ειδικό Λογαριασμό/Μονάδα Δ΄/ΕΥΕΚΠΣ του ΥΠΕΠΘ ή στο αρμόδιο όργανο εκκαθάρισης όποτε ζητηθούν για την εκκαθάριση του προγράμματος.

β) Για τη διαχείριση  του προγράμματος της ΠΔΣ σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή Γραφείου, ορίζεται Γραμματέας-Καταχωρητής στοιχείων. Ο Γραμματέας-Καταχωρητής είναι υπεύθυνος για τη συμπλήρωση των στοιχείων μισθοδοσίας και φυσικών δεικτών και τη συμπλήρωση των  εγγράφων που  του ζητούνται από τη ΔΣΕΠΕΔ/Τμήμα Π.Δ.Σ.  του ΥΠ.Ε.Π.Θ και τον Ειδικό Λογαριασμό/Μονάδα Δ΄/ΕΥΕΚΠΣ του ΥΠΕΠΘ ή το αρμόδιο όργανο εκκαθάρισης, καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

Ο Γραμματέας-Καταχωρητής μπορεί να είναι εκπαιδευτικός ή διοικητικός που υπηρετεί στη Διεύθυνση ή Γραφείο ΔΕ και ορίζεται με απόφαση του Διευθυντή ΔΕ ή Προϊσταμένου Γραφείου.

γ) Εάν ο ΔΔΕ ή ΠΓΡ δεν επιθυμεί να αναλάβει Υπεύθυνος διοικητικής στήριξης του έργου στην περιοχή του, ορίζει με απόφασή του, τον αντικαταστάτη του που μπορεί να είναι Προϊστάμενος Γραφείου Εκπαίδευσης ή άλλος εκπαιδευτικός με βαθμό Α΄ και ασκεί όλες τις σχετικές με την ΠΔΣ αρμοδιότητες που έχουν βάσει της παρούσας οι ΔΔΕ ή ΠΓΡ (εκτός των αποκλειστικών αρμοδιοτήτων των ΔΔΕ).

δ) Σε συνεννόηση με το Σχεδιαστή-Αξιολογητή του κάθε σχολείου, αποφασίζει αν σε Λύκεια ή ΤΕΕ παραμεθόριων ή νησιωτικών περιοχών ή σε ειδικές περιπτώσεις, πρέπει να αυξηθεί το ποσοστό παρακολούθησης ή να δημιουργηθούν τμήματα με λιγότερους από  5 μαθητές.

ε) Στο πλαίσιο της διοικητικής διαχείρισης του προγράμματος λειτουργεί ως  σύνδεσμος Διευθύνσεων και Γραφείων Εκπαίδευσης με το Τμήμα Π.Δ.Σ. της Δ.Σ.Ε.Π.Ε.Δ. και με τον Ειδικό Λογαριασμό/Μονάδα Δ΄/ΕΥΕ ΚΠΣ του ΥΠ.Ε.Π.Θ. ή το αρμόδιο όργανο εκκαθάρισης.

στ) Μεριμνά για την εξεύρεση των κατάλληλων χώρων για την υλοποίηση του προγράμματος Π.Δ.Σ. όταν υπάρχει πρόβλημα χώρου στις σχολικές μονάδες και δεν μπορεί να λυθεί από τον αρμόδιο Σχεδιαστή-Αξιολογητή.

ζ) Συντάσσει ετήσια Έκθεση αξιολόγησης του προγράμματος και αποδελτιώνει τα σχετικά με αυτόν φύλλα αξιολόγησης και φόρμες αποδελτίωσης για τα σχολεία αρμοδιότητάς του.

 

και επιπλέον  ο Διευθυντής Διεύθυνσης:

          η) συνυπογράφει τις μηνιαίες καταστάσεις μισθοδοσίας των Γραφείων ΔΕ και ΤΕΕ περιοχής αρμοδιότητάς του και είναι  υπόλογος έναντι του Ειδικού Λογαριασμού/Μονάδας Δ΄/ΕΥΕ ΚΠΣ του ΥΠ.Ε.Π.Θ. ή του αρμόδιου οργάνου εκκαθάρισης για τις δαπάνες οικονομικής διαχείρισης του προγράμματος.

          θ) Προσλαμβάνει τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς  που πρόκειται να διδάξουν στην Π.Δ.Σ., συνεκτιμώντας και τη γνώμη των Σχεδιαστών – Αξιολογητών. Οπωσδήποτε η επιλογή γίνεται μέσα από τη λίστα που δημιουργείται στη Διεύθυνση ΔΕ από τις αιτήσεις των ωρομισθίων καθηγητών.

ι) Ανακαλεί τον ορισμό των ωρομισθίων εκπαιδευτικών που δεν ανταποκρίνονται στο έργο τους, όπως προβλέπεται στην παρ. 1 εδάφιο  δ ου παρόντος.

Δ. Εκπαιδευτικό Προσωπικό ΠΔΣ

 

1.                  Στα Προγράμματα Π.Δ.Σ. διδάσκουν μόνιμοι και αναπληρωτές καθηγητές των  σχολείων στο χώρο των οποίων οργανώνονται αυτά ή καθηγητές άλλου σχολείου, λυκείου ή γυμνασίου ή ΤΕΕ, της ίδιας ή και άλλης πόλης ή και ωρομίσθιοι  καθηγητές:

α)Οι μόνιμοι καθηγητές και αναπληρωτές που  συμμετέχουν στο πρόγραμμα επιλέγονται από τον Σχεδιαστή- Αξιολογητή της σχολικής μονάδας.

β)Οι ωρομίσθιοι καθηγητές προσλαμβάνονται από το Διευθυντή ΔΕ με βάση τους καταλόγους που έχουν συντάξει οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ύστερα από σχετική γνώμη του Σχεδιαστή – Αξιολογητή. Οι προσλήψεις των ωρομισθίων καθηγητών ακολουθούν τις ίδιες διατάξεις που ισχύουν για τους ωρομίσθιους του κανονικού προγράμματος εκτός τη διαδικασία επιλογής και την ωριαία αμοιβή. Σε κάθε περίπτωση προηγούνται της επιλογής οι πολύτεκνοι ωρομίσθιοι καθηγητές που έχουν 3 παιδιά και άνω.

γ) Ο Σχεδιαστής-Αξιολογητής ενός σχολείου μπορεί να διδάξει στο πρόγραμμα, μόνο σε περίπτωση που υπάρχει έλλειψη καθηγητών, μετά από έγκριση-απόφαση του Διευθυντή  Διεύθυνσης ή Προϊσταμένου Γραφείου. Η δυνατότητα αυτή του παρέχεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, αφού αποκλειστούν όλες οι άλλες πιθανές λύσεις.

2.       Κάθε μόνιμος ή αναπληρωτής καθηγητής μπορεί να διδάσκει σε τμήματα ΠΔΣ μέχρι και 7 ώρες εβδομαδιαίως, ενώ ο ωρομίσθιος καθηγητής μέχρι 10 ώρες εβδομαδιαίως.

3.      Στα προγράμματα Π.Δ.Σ. μπορούν να διδάξουν ή να αναλάβουν το ρόλο του Σχεδιαστή- Αξιολογητή και καθηγητές που  είναι αποσπασμένοι στις Διευθύνσεις και στα Γραφεία Δ.Ε., στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ και στους εποπτευόμενους απ’ αυτό φορείς.

4.     Καθηγητής μπορεί να διδάξει σε πρόγραμμα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης που εφαρμόζεται σε σχολείο διαφορετικής Διεύθυνσης ή Γραφείου από αυτό της θέσης που υπηρετεί, αρκεί να μην υπερβαίνει το όριο των 7 ή 10 ωρών εβδομαδιαίως ,όπως ορίσθηκε στην παρ.2 του παρόντος, και να βεβαιώνεται αυτό και στις δύο σχολικές μονάδες με υπεύθυνη δήλωσή του.

5.    Καθηγητές που έχουν δύο ή περισσότερα πτυχία διδάσκουν στα προγράμματα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης με την ειδικότητα που έχουν διοριστεί ή στον κλάδο που έχουν μεταταγεί. Σε περίπτωση όμως που διδάσκουν στο σχολείο τους και μαθήματα του δεύτερου πτυχίου τους, μπορούν να διδάξουν τα μαθήματα αυτά στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη ελλείψει καθηγητή ειδικότητας. Επίσης, ωρομίσθιος με δύο πτυχία  μπορεί να διδάσκει και το μάθημα του δεύτερου πτυχίου του, σε περίπτωση που δεν είναι δυνατόν να βρεθούν καθηγητές αντίστοιχης ειδικότητας.

6.   Οι ώρες διδασκαλίας του προγράμματος Π.Δ.Σ. δεν θεωρούνται υπερωρίες κατά την έννοια της παρ. 16 του άρθρου 14 του  ν. 1566/85.

7.       Καθηγητές που έχουν πάρει εκπαιδευτική άδεια δεν  συμμετέχουν σε πρόγραμμα ΠΔΣ.

8.      Συνταξιούχοι καθηγητές δεν  συμμετέχουν στα προγράμματα ΠΔΣ.

9.  Για τους ωρομισθίους καθηγητές πρέπει να καταβάλλεται προσπάθεια ώστε αυτοί να αποτελούν το 40% του συνόλου των απασχολούμενων καθηγητών στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, ανά Διεύθυνση (Οι ωρομίσθιοι καθηγητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ΠΔΣ δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του Ν. 1566/85, όσον αφορά τον μέγιστο αριθμό ωρών κλπ)

 

Ε. Θέματα εποπτείας και παρακολούθησης

                   Επόπτες του Προγράμματος ορίζονται ο ΔΔΕ και οι ΠΓΡ κάθε Διεύθυνσης και Γραφείου όπως ορίστηκαν στην παράγραφο 2 του τμήματος Γ της παρούσης. Ο Επόπτης επισκέπτεται τα σχολεία αρμοδιότητάς του, και συμπληρώνει το αντίστοιχο έντυπο εποπτείας, το οποίο συνυπογράφεται από τον Σχεδιαστή - Αξιολογητή και αποτελεί το παραδοτέο της εποπτείας του. Οι Επόπτες αποστέλλουν κάθε τρίμηνο αντίγραφα των δελτίων εποπτείας στο Τμήμα ΠΔΣ/ΔΣΕΠΕΔ και όποτε ζητηθούν, στο Γραφείο Ειδικού  Λογαριασμού/Μονάδα Δ΄/ΕΥΕ ΚΠΣ/ ΥΠΕΠΘ ή άλλο αρμόδιο όργανο εκκαθάρισης. Ο αριθμός των εποπτειών κατά τρίμηνο πρέπει να είναι τουλάχιστον:

α. 4  εποπτείες ο Προϊστάμενος Γραφείου

β. 5  εποπτείες ο Διευθυντής Διεύθυνσης, του οποίου σχολεία εποπτείας θεωρούνται όλα τα σχολεία της Διεύθυνσης αρμοδιότητάς του.

          Την κεντρική επιστημονική και διοικητική καθοδήγηση και εποπτεία της ΠΔΣ έχει η Κεντρική Επιτροπή Καθοδήγησης (Κ.Ε.Κ.) του ΥΠΕΠΘ που συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

 

 

 

Η  ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ  ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ                                                   

ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ     



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 08.10.2004 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 1227 φορές