Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ & ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ο Καθηγητής κος Μπαμπινιώτης εξέφρασε μια θέση που με την θεσμική Ιδιότητα του ως Εξέχοντα Ακαδημαϊκού αποκτά ένα ειδικό βάρος που την κάνει να ξεχωρίζει από άλλες προτάσεις για ‘Λύσεις’ στα προβλήματα που ταλανίζουν το Εκπαιδευτικό Σύστημα σε όλες τις Βαθμίδες του.


Η πρόταση αυτή αποκτά ειδικό ενδιαφέρον αν την εξετάσει κανείς σε σχέση με την αφετηρία της που είναι κατά βάση ‘κοινωνικού χαρακτήρα’ και απονέει το ήθος και την ευαισθησία που θα περίμενε κάποιος από έναν Ακαδημαϊκό δάσκαλο.


Πόσο διαφορετική από κάτι «αλησμόνητες» δηλώσεις ‘υπουργών’, με την «ταμπέλα» του ‘Προοδευτικού’ και του ‘Δημοκράτη’ που έβγαιναν και με περισσό θράσος δήλωναν: «...σήμερα μας χρειάζονται υδραυλικοί και τεχνίτες ... όχι Φυσικοί, Χημικοί και Μαθηματικοί».


(Με θλίψη δεν μπορεί κανείς παρά να σκεφθεί: οι «προοδευτικές» και «εκσυγχρονιστικές» ταμπέλες και διακυρήξεις ... ήταν πολύ λίγες).


Να λοιπόν που δια στόματος μιας εξέχουσας ακαδημαϊκής προσωπικότητας ακούγεται σήμερα μια φωνή που υποστηρίζει το αυτονόητο: δεν περισεύει κανείς, οι μύθοι του μη – αξιολογημένου εκπαιδευτικού (από έναν ΑΝΑΞΙΟΛΟΓΗΤΟ και ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΜΕΝΟ διαγωνισμό) ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΝ. Ας πάρουν το μήνυμα όσοι εξακολουθούν να διαχωρίζουν τους Εκπαιδευτικούς σε «Επιτυχόντες», «Επιτυχόντες-μη Διοριστέους», «Αποτυχόντες» και ... ότι άλλο.


Προοδευτική πολιτική και στάση στην σύγχρονη κοινωνία είναι αυτή που ξέρει να αξιοποιεί στον μέγιστο και να ενεργοποιεί όλες τις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου, όχι αυτή που χωρίζει τους πολίτες σε «κατάλληλους», «καλύτερους» και «ικανότερους» αποκλείοντας όσους δεν εντάσσονται στις προηγούμενες κατηγορίες.


Η κατάργηση της Επετηρίδας από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έγινε χωρίς όραμα, χωρίς στόχο, χωρίς προπτική. Δεν περιποιεί τιμή σε κανέναν που θέλει να λέγεται «ηγέτης» το άνοιγμα ενός δρόμου που δεν οδηγεί πουθενά. Το να μην μπορεί μια κυβέρνηση να αξιοποιήσει παραγωγικές δυνάμεις που αναδεικνύει η κοινωνία όπως είναι η περίπτωση των ανέργων Επιστημόνων και να περιορίζεται μόνο σε διαχειριστικές πολιτικές δεν είναι δείγμα ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ, είναι ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ.


Έχουν περάσει επτά χρόνια από τότε που καταργήθηκε η Επετηρίδα, στο όνομα του εκσυγχρονισμού του Εκπαιδευτικού Συστήματος και του εξορθολογισμού του Συστήματος Διορισμών και εξακολουθούν τα σχολεία να μην μπορούν να ανοίξουν και να λειτουργήσουν με την έναρξη του σχολικού έτους.


Αλήθεια ας μας πουν οι εμπνευστές της «Εκπαιδευτικής Απορρύθμισης» ποιούς από τους στόχους που έθεσαν έχουν πιάσει; (για μιλήσουμε στην γλώσσα των επιχειρήσεων που τόσο τους άρεσε..).


Η αξιοποίηση των αναπληρωτών και των αδιόριστων καθηγητών, πτυχιούχων Θεωρητικών και Θετικών Επιστημών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας είναι μια πρόκληση που η σημερινή κυβέρνηση πρέπει να τολμήσει.


 


ΦΑΙΔΩΝ ΧΑΛΚΙΑΣ

Φυσικός – Αναπληρωτής Καθηγητής του

Κλάδου ΠΕ4
fdhlks@netonline.gr



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 07.10.2004 10:33:27
 
Αναγνώσθηκε 473 φορές