Διαφόρων Φορέων

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΠΙΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ


 


Η «κληρονομιά» που άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση στην τωρινή είναι γνωστή. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. ανέλαβε να συνεχίσει και να εντείνει την αντιδραστική επίθεση στην εκπαίδευση: υπονόμευση των εργασιακών μας σχέσεων, κλίμα τρομοκρατίας, αδιοριστία, καθηλωμένοι μισθοί, υπονόμευση της δωρεάν εκπαίδευσης, ένταση των ταξικών φραγμών


Είναι φανερό ότι δεν μπορεί να έχουμε «ήπια προσαρμογή», αυτής της πολιτικής. Και φυσικά αυτό αφορά κάθε τομέα της δημόσιας ζωής της χώρας. Τώρα που το λούστρο των ολυμπιακών αγώνων έχει φύγει ήρθε η ώρα των αποκαλύψεων. Πολύ περισσότερο αφού οι ολυμπιακοί αγώνες χρησιμοποιήθηκαν για να ενταθεί η αντιλαϊκή πολιτική. (χτύπημα στα δημοκρατικά δικαιώματα, καταλήστευση του λαού, υποθήκευση της χώρας, χρησιμοποίησή της στα επικίνδυνα νατοϊκά σχέδια).


 


Η ΝΕΑ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ Υ.Π.Ε.Π.Θ.


Εργασιακές σχέσεις


 


Η νέα ηγεσία του Υ.Π.Ε.Π.Θ. έχει δώσει τα πρώτα δείγματα γραφής: Η επιδείνωση των όρων διεξαγωγής του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π., η συνέχιση της ομηρίας χιλιάδων αδιόριστων-αναπληρωτών, η έρευνα για το αν διαβάστηκε η χαιρετιστήρια επιστολή της υπουργού(!) είναι ενδεικτικά των προθέσεων της.


Αυτή τη στιγμή, η σημερινή ηγεσία του Υ.Π.Ε.Π.Θ. διαθέτει όλο το νομικό οπλοστάσιο για να εφαρμόσει την κακόφημη αξιολόγηση –χειραγώγηση (κληρονομιά Π.Α.Σ.Ο.Κ.). Τον μηχανισμό δεν έλεγχε, αλλά με την αλλαγή φρουράς στις Διευθύνσεις τον ελέγχει πια. Όπως φροντίζουν οι υπεύθυνοι του Υ.Π.Ε.Π.Θ  να «ενημερώνουν» η πρόταση για εξετάσεις σε δημοτικό-γυμνάσιο θα είναι δείκτης των δυνατοτήτων των σχολικών μονάδων .


Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι διατηρείται η κατάσταση με τις πολλαπλές σχέσεις εργασίας στην εκπαίδευση. Η υπονόμευση της μονιμότητας γίνεται έμμεσα αλλά και άμεσα. Ο Παυλόπουλος είναι αρκετά σαφής όταν θέλει να συνδέσει μισθό/βαθμό με την αποδοτικότητα του δημοσίου υπαλλήλου


 


Λιτότητα.


 


Ακόμη σαφέστερος ήταν ο Πρωθυπουργός για τους μισθούς των εργαζομένων. Παγωμένοι υποτίθεται στα όρια του πληθωρισμού, όταν η ακρίβεια τρέχει με ρυθμούς πρωτοφανέρωτους, προδιαγράφουν το μέλλον της γαλάζιας λιτότητας. Αποτελεί κοροϊδία πρώτου μεγέθους η δήλωση της υπουργού πως «οι εκπαιδευτικοί δεν πληρώνονται καλά».Ο προϋπολογισμός 2005 θα βάλει βέβαια τα πράγματα στη … θέση τους.


 


Συνθήκες δουλειάς 


 


Οι συνθήκες μέσα στα σχολεία επιδεινώνονται. Δεν είναι μόνο το συνεχιζόμενο αίσχος του «ολοήμερου» με τους γονείς να βάζουν μέχρι και το χέρι στην τσέπη προκειμένου να καλυφθούν διάφορα κενά η τα ολοήμερα νηπιαγωγεία όπου τα νήπια πλησιάζουν τα 30(!),-εδώ η κυβέρνηση κρύβεται πίσω από νόμο της προηγούμενης- είναι επιπλέον ότι η Ν.Δ. έχει υποσχεθεί επέκταση της «κοσμογονίας» και στο γυμνάσιο! Όταν σήμερα έχουν παρουσιαστεί κενά στην κανονική λειτουργία των γυμνασίων-λυκείων…


Η αθλιότητα της Τεχνικής Εκπαίδευσης δεν αλλάζει με την επιστροφή στην εποχή των Τ.Ε.Λ. Ούτε ο αποκλεισμός στα μορφωτικά και επαγγελματικά δικαιώματα για χιλιάδες νέους παύει με αλλαγές στα μαθήματα ειδίκευσης και στα γενικά μαθήματα. Αντίθετα  νομιμοποιείται.


Παράλληλα, ερμηνεύοντας το κλίμα αυταρχισμού, θέλοντας να γίνουν αρεστοί στην αλλαγή φρουράς, αρκετοί διευθυντές σχολικών μονάδων και γραφείων ξεσπαθώνουν και κρούσματα αυθαιρεσιών γίνονται γνωστά από την αρχή της χρονιάς.


Π.Α.Σ.Ο.Κ.-Ν.Δ.-ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ: ΚΟΙΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ


 


Η κυβέρνηση Καραμανλή μάταια προσπαθεί να μας πείσει ότι προέρχεται από… παρθενογένεση. Τόσο η σημερινή όσο και η προηγούμενη (Ευθυμίου) ηγεσία «χρεώνονται» στην μετά-Αρσένη εποχή. Δηλαδή προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν το κόστος από την μεγάλη επίθεση που εξαπολύθηκε σε νεολαία και εκπαιδευτικούς με τον νόμο 2525, προετοιμάζοντας τους όρους βέβαια μιας προσεκτικότερης ολοκλήρωσής της .


Εξάλλου κάτι ανάλογο είχε επιχειρηθεί από τη Ν.Δ. το 91. Οι στόχοι των δύο κομμάτων της αστικής τάξης είναι κοινοί: να ελέγξουν τη ροή του μαθητικού πληθυσμού, να ελέγξουν το εκπαιδευτικό σώμα, να φορτώσουν την κρίση στις πλάτες του λαού (γονείς).


Η πρόταση για εξετάσεις στο δημοτικό-γυμνάσιο δείχνει από αυτή την άποψη έναν κλασσικό δεξιό χειρισμό σε ένα πρόβλημα που αντιμετώπισαν και τα δύο κόμματα.


 Η συνδικαλιστική ηγεσία όμως σε ποια πολιτική ν’ αντιπολιτευθεί; Σ’ αυτή που στήριξε όλα τούτα τα χρόνια; Ο γεμάτος αβρότητα διάλογος Γιαννάκου-Μπράτη (Δ.Ο.Ε.) για αξιολόγηση παντού(!) μπροστά στις κάμερες, τα λέει όλα. Οι ηγεσίες Δ.Ο.Ε.-Ο.Λ.Μ.Ε. θυμήθηκαν τους αγώνες όταν φούντωσε «ο καυγάς για το πάπλωμα» με την αλλαγή των προϊσταμένων, διανθίζοντας τη «διαμαρτυρία»με ολίγη από… τα πάγια αιτήματα του κλάδου. Αυτά που φρόντισαν όλα τα προηγούμενα χρόνια να ξεπουλήσουν!


 


Συνφοι, συν/φισσες.


Η αλήθεια είναι πως τρία χρόνια τώρα η κατάσταση στον κλάδο πάει από το κακό στο χειρότερο. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι από την ψήφιση του ν/σ για την αξιολόγηση δεν είχαμε κάποια κεντρική κίνηση για την υλοποίησή του. Αυτό δείχνει και την αμηχανία των κυβερνήσεων μπροστά -έστω- στο βαλτομένο κίνημά μας


Όμως έγιναν αρκετά μικρά βήματα που υποβοηθούν μια τέτοια κατεύθυνση. Χρησιμοποιήθηκαν το ολοήμερο, η ενισχυτική, η πίεση στο ωράριο, η πίεση από τον διευθυντή. Τέτοια φαινόμενα θα ενταθούν. Ας μην ξεχνάμε ότι βασική προϋπόθεση αποτελεί η υποταγή του εκπαιδευτικού. Αυτά είναι τα μηνύματα που φθάνουν από την Ε.Ε..


Οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να ενδώσουν στη χρησιμοποίησή τους από Ν.Δ.-ΠΑ.Σ.Ο.Κ. στον «καυγά για το πάπλωμα» γύρω από τους προϊσταμένους. Έχουν τη δική τους αυτοτέλεια, τα δικά τους αιτήματα:


 


·         ΟΧΙ σε κάθε μορφή αξιολόγησης-χειραγώγησης με ότι αυτό συνεπάγεται.(Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη, καμιά σύνδεση μισθού/βαθμού-αποδοτικότητας.)


·         Αυξήσεις πραγματικές στο κόστος ζωής.


·         Μαζικούς διορισμούς με βάση το χρόνο λήψης πτυχίου.


Βασικός όρος αντίστασης είναι να ξαναγίνουν οι Σύλλογοι και οι Ε.Λ.Μ.Ε. από…νεκροζώντανα όργανα, εργαλεία πάλης και συσπείρωσης που θα απαντούν κάθε ενέργεια υποταγής-χειραγώγησης, κάθε αυθαιρεσία, κάθε επιδείνωση των συνθηκών δουλειάς.


Οι αγωνιστικές δυνάμεις του κλάδου οφείλουν να δημιουργήσουν ένα δίκτυο αντίστασης, μια ενότητα δράσης σε κάθε Σύλλογο η Ε.Λ.Μ.Ε.


 


 


Οκτώβρης 2004


 


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
alexfits@sch.gr



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 04.10.2004 18:07:09
 
Αναγνώσθηκε 407 φορές