Δραστηριότητες & Eκδηλώσεις

YΠOYPΓEIO ANAΠTYΞHΣ

ΓENIKH ΓPAMMATEIA EPEYNAΣ & TEXNOΛOΓIAΣ

 

  Γ’  ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ

EΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ

ΑΞΟΝΑΣ 3 – ΜΕΤΡΟ 3.3


 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

“ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ»

 

E-LEARNING LAND

ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 

ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

 

·               ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΙΠΕΤ/ΚΕΤΕΠ)

·               ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ (ΕΚΕΤΑ/ΙΠΤΗΛ)

·               ΠΑΤΑΚΗΣ Α.Ε

·               ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΟΥΚΑΣ

·               ΚΟΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ – ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ

 

Ο στόχος του προγράμματος E-Land είναι η ανταπόκριση στις ανάγκες των εκπαιδευτικών δύο αντιπροσωπευτικών σχολικών συγκροτημάτων με τρόπο ώστε να διευκολυνθεί η διαμόρφωση Διαδικτυακής Κοινότητας χρηστών εκπαιδευτικών (που προέρχονται από αρχικές Διαδικτυακές Μαθησιακές Κοινότητες). Αυτό επιτυγχάνεται αφενός με τη μελέτη της χρήσης στην καθημερινή διδακτική πρακτική των διαφορετικών εργαλείων εκπαιδευτικού λογισμικού, και αφετέρου με τη μελέτη του τρόπου εμπλουτισμού των διδακτικών δραστηριοτήτων και υποστήριξής τους αν οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε κοινότητες χρηστών και δέχονται υποστήριξη από παρακαταθήκες επαναχρησιμοποιήσιμων μαθησιακών πόρων. Οι στόχοι του προτεινομένου έργου είναι

·                   Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη διαλειτουργικών παρακαταθηκών (repositories) από μαθησιακούς πόρους που επιδέχονται κατηγοριοποίηση (ταξινόμηση) και αποθήκευση μαθησιακών αντικειμένων (learning objects)

·                   Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος που υποστηρίζει τη δημιουργία Διαδικτυακών Κοινοτήτων μάθησης.

·                   Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός μεθοδολογικού πλαισίου υποστήριξης Διαδικτυακών μαθησιακών Κοινοτήτων και την ολοκληρωμένη ενσωμάτωσή τους σε διαφορετικά σχολικά περιβάλλοντα.

·                   Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση καινοτόμων πειραματισμών σε αυθεντικά σχολικά περιβάλλοντα

Η σύμπραξη αποτελείται από εταίρους με διευρυμένη και πολύπλευρη εμπειρογνωμοσύνη, ώστε να ανταποκριθούν σε όλο το πεδίο των προαπαιτουμένων για την ανάπτυξη του έργου και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρική σύμπραξη αποτελείται από: ένα τεχνολογικό Ινστιτούτου με σημαίνουσα εμπειρογνωμοσύνη σε χαρακτηριστικά μαθησιακών τεχνολογιών και ερευνητικών θεμάτων που αναφέρονται σε εκπαιδευτικά μεταδεδομένα, επαναχρησιμοποίηση μαθησιακών πόρων και διαλειτουργικότητα μαθησιακών παρακαταθηκών (Εθνικό Κέντρο Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ)/ Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεματικής(ΙΠΤΗΛ)), ένα τεχνολογικό Ινστιτούτο εκπαιδευτικής και πολιτιστικής έρευνας με εμπειρογνωμοσύνη σε θέματα εκπαίδευσης και πολιτισμού και καινοτόμων παιδαγωγικών παραδειγμάτων (Ινστιτούτο Πολιτιστικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας(ΙΠΕΤ)), ένα μεγάλο ιδιωτικό εκδοτικό οργανισμό που παράγει και διαθέτει μαθησιακό περιεχόμενο (ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗΣ), δύο εταιρείες εκπαιδευτικού λογισμικού με εμπειρία στην ανάπτυξη  εργαλείων για μαθησιακές κοινότητες (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ και CONCEPTUM) και δύο αναγνωρισμένα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που θα χρησιμεύσουν ως πεδίο πειραματισμού και αξιολόγησης της καινοτόμου προσέγγισης του έργου (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΟΥΚΑ, ΚΟΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ).

 

Απώτερος στόχος λοιπόν του προτεινόμενου έργου είναι η υποστήριξη κοινοτήτων εκπαιδευτικών (tutors) στην χρήση υπαρχόντων τεχνολογικών εργαλείων εκπαιδευτικού λογισμικού για τη δημιουργία / ανάπτυξη και επαναχρησιμοποίηση εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή μορφή με το σχεδιασμό και την ανάπτυξη παρακαταθηκών επαναχρησιμοποιήσιμων μαθησιακών αντικειμένων, μέσω της δημιουργίας και υποστήριξης διαδικτυακών κοινοτήτων δασκάλων. Ειδικότερα, το έργο αυτό περιλαμβάνει τη μελέτη, σχεδιασμό και ανάπτυξη των εκπαιδευτικών σεναρίων για την χρήση εργαλείων εκπαιδευτικού λογισμικού για δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή μορφή, την περιγραφή, κατηγοριοποίησή και αποθήκευσή του σε βάσεις γνώσεων μαθησιακών αντικειμένων, και την δημιουργία ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος που θα υποστηρίζει την πρόσβαση στις αποθήκες μαθησιακών αντικειμένων και σε προηγμένες υπηρεσίες συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών (tutors) και ανταλλαγή εμπειριών.

Με την ενεργοποίηση κοινοτήτων χρηστών από αντιπροσωπευτικές βαθμίδες της εκπαίδευσης αλλά και ειδικών από τον βιομηχανικό χώρο των εργαλείων εκπαιδευτικού λογισμικού, το έργο στοχεύει στην μελέτη μιας καινοτόμου προσέγγισης της εισαγωγής τόσο των εκπαιδευτικών εργαλείων όσο και του παραγόμενου εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή μορφή με την μορφή μαθησιακών αντικειμένων στα προγράμματα διδασκαλίας και μαθημάτων, και θα δώσει με τον τρόπο αυτό κίνητρα από την μία μεριά στους εκπαιδευτικούς (δασκάλους που χρησιμοποιούν ή σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν εργαλεία εκπαιδευτικού λογισμικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας) και από την άλλη στους βιομηχανικούς εταίρους (εταιρείες που αναπτύσσουν / υποστηρίζουν ανάλογα εργαλεία).

 

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 02.10.2004 10:10:08
 
Αναγνώσθηκε 16673 φορές