Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

Μ. Γιαννάκου: «Δε θα είναι προαγωγικές οι εξετάσεις στο Δημοτικό»
Η Μαριέττα Γιαννάκου, υπουργός Παιδείας, μιλώντας στην Κατερίνα Ακριβοπούλου

Για τις εξετάσεις στην Ε' και ΣΤ' Δημοτικού

«Έχω εξηγήσει από την πρώτη στιγμή ότι δεν πρόκειται να είναι προαγωγικές εξετάσεις, το πολύ που θα μπορούσε να κάνει κανείς είναι να δημιουργήσει μια τράπεζα θεμάτων -γιατί οι δάσκαλοι ήδη κάνουν τεστ στα σχολεία, δεν είναι κάτι καινούργιο- μέσω του παιδαγωγικού ινστιτούτου ώστε να μπορούμε μετά να αξιολογούμε την επιτυχία ή την αποτυχία των μαθητών πιο συνολικά και να κάνουμε διορθωτικές κινήσεις. Δηλαδή να δούμε αν επιτυγχάνονται οι στόχοι και πώς μπορούμε να τους βελτιώσουμε».

«Σύστημα χωρίς εξετάσεις δεν υπάρχει και οι γονείς καλό είναι πρώτα να σκέφτονται αν τα παιδιά τους έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και μετά αν θα πάρουν το χαρτάκι χωρίς να τις έχουν».

«Βλέπουμε ότι το σύστημα δεν πάει καλά, οι εκθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα πάντα δείχνουν ότι δεν πάει καλά και δεν είναι θέμα μόνο χρημάτων, είναι ότι το σύστημα όπως έχει δομηθεί δεν ανταποκρίνεται ούτε στους δείκτες της Λισσαβόνας, ούτε στους δείκτες της Μπολόνια, κινδυνεύουμε να μείνουμε έξω από συστήματα».

«Δεν πρόκειται να κάνουμε εξετάσεις που θα κόβουν τα παιδιά, αυτό να το καταλάβουν όλοι και να τελειώσει».

ΔΗΜ.: Από πότε θα γίνουν αυτά;

ΓΙΑΝ.: Αυτά θα τα μελετήσει το παιδαγωγικό, ο τρόπος εφαρμογής του προγράμματός μας θα μπει και αυτός στο διάλογο, δεν πρόκειται ούτε να κάνουμε κραυγαλέες μεταρρυθμίσεις στα χαρτιά, τις είδαμε στις προηγούμενες φάσεις και είδαμε πού κατέληξαν. Πρέπει να λύνουμε θέματα και να προσαρμοζόμαστε στη σημερινή πραγματικότητα χωρίς να αισθάνονται τα παιδιά ότι τα πιέζουμε 24 ώρες το 24ωρο.

«Το θέμα μας είναι να πάρουμε ένα χαρτί ή να ανταποκρίνονται τα παιδιά μέσω της δια βίου μάθησης στην πραγματικότητα και να μην έχουμε διαρθρωτική ανεργία; Εκεί είναι το ζήτημα».

«Υπάρχει κάποιος που θεωρεί ότι τελικά μέσω της πίεσης στο κράτος θα γίνουμε όλοι δημόσιοι υπάλληλοι να τρώμε από τις σάρκες μας γιατί δεν μπορούμε να βγούμε στον ανταγωνισμό;».

«Οι εξετάσεις αυτές από την πρώτη στιγμή δημιούργησαν θέμα και δημιούργησαν θέμα γιατί κάποιους ενόχλησε και η κυβερνητική αλλαγή και… αυτή είναι η ιστορία για να τα λέμε ωμά τα πράγματα».

ΔΗΜ.: Λέτε ότι είναι τεχνητός ο θόρυβος;

ΓΙΑΝ.: Εσείς τι λέτε;

ΔΗΜ.: Εγώ ρωτάω, εσείς τι λέτε;

ΓΙΑΝ.: Αφού έχω διαβεβαιώσει εκατό φορές, κάποιοι επιβιώνουν δια του θορύβου εκ του μη όντως, αυτή είναι η αλήθεια.

Για το Λύκειο

«Στο Λύκειο τα παιδιά μπαίνουν στη λογική «πού θα μπω» και «σε ποιες σχολές που φαίνονται κοινωνικά σημαντικές θα μπω», αυτή είναι η λογική, λες και τα άλλα επαγγέλματα έχουν κάποια απαξία, θέλει άλλη αντίληψη. Γι' αυτό και τα παιδιά απογοητεύονται, υπάρχει πολύ ματαίωση, πολύ απογοήτευση, αυτό είναι παρά πολύ αρνητικό κοινωνικά».

Για τα κενά

«Έγινε πολύς θόρυβος μια χρονιά που ήταν η καλύτερη από πλευράς διαχείρισης, διότι πάντοτε κενά παρουσιάζονται το Σεπτέμβρη για λόγους πάρα πολύ απλούς, δεν προσέρχονται, εγκυμοσύνες κλπ κλπ. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχεις αναπληρωματικούς έτοιμους- και εμείς έχουμε 9.500 χιλιάδες ανθρώπους- που αμέσως να τοποθετήσεις για να καλύψεις τα κενά. Κατά τα άλλα όμως για πρώτη φορά διορίστηκαν πολλοί περισσότεροι μόνιμοι, διότι εμείς μέσω της νομοθεσίας που φέραμε το καλοκαίρι διορίσαμε και τους πολύτεκνους και τους περίφημους δεκαεξαμηνήτες, δηλαδή πολύ περισσότερους από όσους προέβλεπε η προηγούμενη κυβέρνηση».

«Τα προηγούμενα χρόνια παρουσιάζονταν τα φαινόμενα να υπάρχουν 50 φιλόλογοι να κάθονται σπίτι τους και να πληρώνονται και σε άλλη περιοχή να λείπουν».

«Από του χρόνου θα διοριστούν και πολύ περισσότεροι μόνιμοι από αυτούς που είχαν τριάντα μήνες υπηρεσίας, δηλαδή επιδιώκουμε ένα πιο μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό περιβάλλον».

Για το ολοήμερο

«…Εμείς ανοίξαμε άλλα 647 ολοήμερα κατόπιν αιτημάτων διότι έτσι γίνεται…είδα βέβαια ότι επειδή είχα πει ότι μπορούμε να ανοίξουμε μέχρι 1.000, μια καλή εφημερίδα μας γράφει ότι έκλεισαν 400, αντί να γράψει ότι άνοιξαν 600 καινούργια, δεν πειράζει, αυτά είναι μέσα στο πολιτικό παιχνίδι».

«Ξέρετε ότι έχω πάρει εκατοντάδες επιστολές από γονείς που ζητούν εξετάσεις για να αξιολογείται το σύστημα;».

«Μας χρειάζεται ένα καλό δημόσιο σχολείο που το παιδί θα μαθαίνει καλά τη γλώσσα του, μία ξένη γλώσσα και όλα τα άλλα».

Για ενδεχόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις της ΟΛΜΕ και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας

«Έχω συνεργαστεί επανειλημμένα με την ΟΛΜΕ, αρκετά από τα θέματα που ζήτησαν λύνονται και δεν αντιλαμβάνομαι το περί απεργιακών κινητοποιήσεων, αν αυτό αποτελεί απειλή θα σας πω ότι εμείς θα κάνουμε αυτό που πρέπει και ο καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του γι' αυτό που κάνει».



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.09.2004 18:25:24
 
Αναγνώσθηκε 516 φορές