Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

Γ. Καλός
«Φέτος τα κενά καλύπτονται ως πραγματικά κενά, αφού ανοίξουν τα σχολεία και αφού δηλωθούν» 

Ο υφυπουργός Παιδείας, μιλώντας στο Γιώργο Ψάλτη, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Ερωτηθείς για το αν θα υπάρξουν προβλήματα στα ολοήμερα τμήματα των σχολείων

«Όχι, γιατί εδώ και τέσσερις ημέρες έχουν ξεκινήσει οι περιφερειακοί διευθυντές, αλλά και οι διευθυντές των σχολείων την όλη διαδικασία της πρόσληψης των ειδικοτήτων για το ολοήμερο σχολείο. Δηλαδή των δασκάλων εκείνων και των καθηγητών, οι οποίοι θα κάνουν τα ειδικά μαθήματα, τα καλλιτεχνικά, την γυμναστική και τα υπόλοιπα μαθήματα στο απογευματινό τμήμα του ωραρίου του ολοήμερου σχολείου και έτσι λοιπόν δεν υπάρχουν καθόλου κενά. Να είστε βέβαιοι ότι πρώτο το ολοήμερο σχολείο θα λειτουργήσει σωστά. Εκείνο που θα έχει ως μειονέκτημα είναι οι υποδομές για τις οποίες μέχρι πέρυσι για να είμαστε ειλικρινείς, φωνάζαμε. Δηλαδή το ολοήμερο σχολείο σε πάρα πάρα πολλά τμήματα, σε πάρα πολλές πόλεις θα έχει τις ελλείψεις της μεγάλης αίθουσας, την οποία πρέπει να διέθεταν όταν συστήνονταν τα ολοήμερα σχολεία. Τις αίθουσες, δηλαδή, πολλαπλών χρήσεων που δεν υπάρχουν σε όλα τα σχολεία και των ειδικών εκείνων υποδομών που απαιτούνται για να γίνονται άνετα τα μαθήματα το απόγευμα. Πολλά σχολεία, κυρίως όσα βρίσκονται σε παλαιά κτήρια δεν έχουν αυτές τις υποδομές, τα καινούργια σχολεία δηλαδή όπου έχουμε σχολεία που έχει χτίσει ο Οργανισμός Σχολικών Κτηρίων τα πέντε τελευταία χρόνια φυσικά δεν έχουν αυτές τις ελλείψεις».

Για τις ενστάσεις από την πλευρά της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας για την νέα σχολική χρονιά

«Τις κρίνω υπερβολικές, πάντοτε βέβαια η Διδασκαλική Ομοσπονδία έρχεται λέει τα δικά της, υπολογίζει τα δικά της κενά, αλλά απεδείχθη εκ των πραγμάτων, για να μην λέει ο καθένας ότι θέλει και για να μην «βαράει ο καθένας στο γάμο του Καραγκιόζη» όπως λέμε, βολές οι οποίες δεν έχουν και στόχο, θα σας έλεγα απλά, η κριτική πριν από ένα μήνα ήταν ότι καθυστέρησαν οι τοποθετήσεις, καθυστέρησαν οι αποσπάσεις των καθηγητών και των δασκάλων- αυτό το λέω και για την ΟΛΜΕ- όμως τελείωσε ο Αύγουστος και όλα έγιναν κατά τρόπο σωστό και να το πάρουν απόφαση και να το ακούσουν όλοι και οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις. Φέτος δεν γίνεται εκείνο που έγινε τις άλλες χρονιές, δηλαδή φέτος τα κενά καλύπτονται ως πραγματικά κενά, αφού ανοίξουν τα σχολεία και αφού δηλωθούν. Διότι να γνωρίζετε πάντοτε και αυτό δεν είναι προς το συμφέρον του ελληνικού λαού που πληρώνει όλο αυτό το μεγάλο προσωπικό, είμαστε το υπουργείο με το περισσότερο προσωπικό, πάντοτε μέχρι σήμερα τα κενά υπολογίζονταν βάση ενός μαθηματικού τύπου κατ' εκτίμηση και έτσι βλέπατε σχολεία τα οποία φτάναμε μέχρι τον Δεκέμβριο και είχαν περίσσευμα και έτσι υπήρχαν δάσκαλοι και καθηγητές που υποαπασχολούντο και υπήρχαν σχολεία τα οποία μέχρι και τον Γενάρη και τον Φλεβάρη είχαν τα κενά τους, μεγάλα κενά τα οποία δεν μπορούσαν να συμπληρωθούν. Ε, να σταματήσει αυτό κάποτε. Δεν νομίζω ότι το 2004 θα πρέπει στο υπουργείο Παιδείας να γίνονται έτσι τα πράγματα. Έτσι λοιπόν κρατήσαμε φέτος τους αναπληρωτές, καθυστερήσαμε τους διορισμούς τους μέχρις ότου να ανοίξουν τα σχολεία, να δηλωθούν οι μεταβολές, οι κυήσεις των γυναικών, οι άδειες για εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θέλουν να κάνουν ένα μεταπτυχιακό και όλα εκείνα που συνιστούν τα λειτουργικά κενά και στην πράξη επάνω, μέσα από την δεξαμενή των 7.000 αναπληρωτών που έχουμε εξασφαλίσει σιγά-σιγά καλύπτουμε..."

ΔΗΜ.: «Η κάλυψη αυτών των κενών θα γίνει άμεσα» ;

ΚΑΛ.: «Ήδη στην πρωτοβάθμια καλύφθηκαν τα κενά και από σήμερα ήδη ξεκινάμε να καλύπτουμε τα κενά των μαθημάτων των ειδικοτήτων στα γυμνάσια και στα λύκεια, όπου είναι πιο σύνθετο το πρόβλημα γιατί εδώ δεν έχουμε ένα δάσκαλο έχουμε πολλές ειδικότητες».

Για το μικρότερο ποσοστό εγγραφών στα Τεχνικά Εκπαιδευτήρια

«Τα τελευταία χρόνια φθίνουν τα ΤΕΕ... Εμείς θα μετασχηματίσουμε και ας με ακούσουν οι γονείς οι οποίοι θα ήθελαν να στείλουν τα παιδιά τους στα ΤΕΕ και δεν τα στέλνουν λόγω του γρήγορου εκφυλισμού των προγραμμάτων και της έλλειψης στοιχειωδών επαγγελματικών δικαιωμάτων, γιατί αυτό είναι το δεύτερο μεγάλο ζητούμενο, που να απορρέουν από το απολυτήριο τους. Εμείς φέτος και ήδη έχουν δημιουργηθεί όλες εκείνες οι επιτροπές που μαζί με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μελετούν το πρόβλημα, θα μετασχηματίσουμε το Τεχνικό Επαγγελματικό Εκπαιδευτήριο σε ισότιμη λυκειακή μονάδα, θα το κάνουμε Επαγγελματικό και Τεχνικό Λύκειο. Γιατί φτάσαμε στο άλλο σημείο, το έδειξαν τα αποτελέσματα των εισαγωγικών φέτος, τα παιδιά από το ενιαίο λύκειο να μπαίνουν με 4 και με πέντε συνολική βαθμολογία στα ΤΕΙ και τα παιδιά των ΤΕΕ ως παιδιά ενός κατώτερου θεού να θέλουν 10 και 11 μονάδες τελικώς στην βάση εισαγωγής για να μπουν».

«Να είναι τα παιδιά μας ευτυχισμένα, ας είναι αυτή η ευχή σήμερα».



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 13.09.2004 17:06:21
 
Αναγνώσθηκε 480 φορές