Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

20 ΕPΩTHΣEIΣ

ΓPHΓOPHΣ KAΛOMOIPHΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ

 

H ΟΛME φωνάζει για «προαποφασισμένες επιλογές» 

 

ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ   

 

 

«Αυταρχική νοοτροπία» χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Γρηγόρης Καλομοίρης τη θέση της υπουργού Παιδείας κ. Μαριέττας Γιαννάκου («δεν πέφτει λόγος σε κανέναν για το ποιον εγώ διορίζω...) και παρατηρεί ότι για μία ακόμη φορά επιβεβαιώνεται ότι όποιο κόμμα αναλαμβάνει την εξουσία σπεύδει να στελεχώνει τη διοίκηση της Εκπαίδευσης με τα «δικά του παιδιά»...

 

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ καταδικάζει τα χθεσινά γεγονότα στα γραφεία της Ομοσπονδίας, που «δεν συνάδουν με το ήθος και την ευθύνη του εκπαιδευτικού».

 

Νέα εκπαιδευτικά στελέχη. Αξιοκρατική η επιλογή;

 

Δεν μπορεί να υπάρχει αξιοκρατική επιλογή χωρίς αξιοκρατικό, διαφανές και αντικειμενικό θεσμικό πλαίσιο.

 

Μιλάμε για «γαλάζια επέλαση»;

 

Μιλάμε για τη διαιώνιση μιας παρωχημένης νοοτροπίας και πρακτικής, από την οποία τα κόμματα εξουσίας της χώρας δεν δείχνουν διάθεση να απαγκιστρωθούν.

 

Εξέτασαν 715 φακέλους σε δύο ημέρες. Τους άνοιξαν άραγε;

 

H ΟΛΜΕ έκανε λόγο για «προαποφασισμένες επιλογές» και «προσχηματικές διαδικασίες», και αυτό τα λέει όλα.

 

«Δεν πέφτει λόγος σε κανέναν» ποιον διορίζω εγώ είπε η κ. Γιαννάκου για τους 13 περιφερειάρχες. Πώς σας ακούγεται;

 

Μόνο ως δείγμα αυταρχικής νοοτροπίας μπορεί να εκληφθεί.

 

Εφόσον οι νέες επιλογές είναι προσωρινές (μέχρι Αύγουστο 2005), ποιος ο λόγος που έγιναν;

 

Ακόμη μία φορά επιβεβαιώνεται ότι όποιο κόμμα αναλαμβάνει την εξουσία σπεύδει να στελεχώσει τη διοίκηση της εκπαίδευσης με τα «δικά του» παιδιά.

 

Έχει συμβεί και στο παρελθόν κάτι ανάλογο σε τέτοια έκταση;

 

Δυστυχώς, η εκπαίδευση έχει πληγεί κατ' επανάληψη από τέτοιες αντιδημοκρατικές και αναξιοκρατικές πρακτικές.

 

Τα νέα στελέχη θα τοποθετήσουν τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Θα έχουμε και σε αυτό το θέμα τοποθετήσεις ανάλογα με την κομματική ταυτότητα;

 

Το εκπαιδευτικό κίνημα θα σταθεί αποφασιστικά ενάντια σε κάθε τέτοια πρόθεση.

 

Και κατόπιν αυτών, «εθνικός διάλογος» για την Παιδεία. Εφικτός;

 

Τέτοιες πρακτικές ουσιαστικά υπονομεύουν κάθε προοπτική δημοκρατικού και αποτελεσματικού διαλόγου για την Παιδεία.

 

Θα συμμετάσχει η ΟΛΜΕ;

 

Αν από την πλευρά της Πολιτείας υπάρξει η βούληση ο διάλογος να οδηγήσει σε λύσεις των προβλημάτων και σε στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης, θα συμμετάσχουμε.

 

Τι θα λέγατε στην κ. Γιαννάκου;

 

Να διδαχθεί από τις εμπειρίες των προκατόχων της. Αλλαγές στην εκπαίδευση χωρίς τους εκπαιδευτικούς και, πολύ χειρότερα, ενάντιά τους οδηγούν σε αδιέξοδα.

 

Σε λίγο αρχίζουν τα σχολεία. Θα έχουμε πάλι κενά;

 

Ο ανεπαρκής αριθμός διορισμών, οι καθυστερήσεις στη συγκρότηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και σε μια σειρά διαδικασιών που θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα (τοποθετήσεις νεοδιορίστων, αποσπασμένων κτλ.), σε συνδυασμό με τα χρονίζοντα προβλήματα της εκπαίδευσης, είναι πολύ πιθανόν να δημιουργήσουν εκρηκτική κατάσταση από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

 

Πότε πιστεύετε πως θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση;

 

H κατάσταση θα ομαλοποιηθεί εφόσον το ΥΠΕΠΘ λάβει όλα τα μέτρα για την άμεση λειτουργία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, προχωρήσει εγκαίρως στους αναγκαίους συμπληρωματικούς διορισμούς και εξασφαλίσει τις απαραίτητες πιστώσεις για τις προσλήψεις του αριθμού αναπληρωτών που απαιτείται.

 

Ακόμη μία χρονιά, μπήκαν στα AEI-TEI παιδιά με βαθμούς έως και 2,4 με άριστα το 20, ενώ άλλοι με 17 και 18 έμειναν εκτός των σχολών πρώτης επιλογής τους...

 

Είναι και αυτό μία από τις παρενέργειες του τρόπου δόμησης και λειτουργίας του Λυκείου και του συστήματος των Γενικών Εξετάσεων.

 

Εξεταστικό: τα AEI ζητούν να «αποκτήσουν λόγο» στην εισαγωγή φοιτητών. Τι λέτε;

 

Τα AEI πρέπει να στηριχθούν από την Πολιτεία, τόσο οικονομικά όσο και με το αναγκαίο ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση για πανεπιστημιακές σπουδές.

 

Ποια θεωρείτε ως τη βασικότερη αλλαγή που πρέπει να γίνει;

 

Να αποδεσμευθεί το Λύκειο από τη διαδικασία επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και να καταστεί αυτοτελής εκπαιδευτική βαθμίδα.

 

Αν αποδεσμευθεί, όμως, το Λύκειο από τις εξετάσεις, μήπως αποδυναμωθεί κιόλας και δεν του δίνουν σημασία;

 

Αλίμονο, αν η αξία του σχολείου εκτιμάται με κριτήριο την επιτυχία στις εξετάσεις. H αποδέσμευση του Λυκείου από τις πανελλαδικές εξετάσεις θα βοηθήσει να αποκτήσει το σχολείο τη μορφωτική αυτονομία του.

 

Μία ευχή για τη νέα σχολική χρονιά;

 

Να κρατήσει κάθε εκπαιδευτικός και κάθε μαθητής μέσα του άσβηστη την ελπίδα για έναν καλύτερο κόσμο, αμείωτη τη διεκδίκηση μιας καλύτερης παιδείας, όπως αξίζει στον ελληνικό λαό.

 

Όραμα για την Παιδεία;

 

Χρειαζόμαστε παιδεία στηριγμένη στις ανθρωπιστικές αξίες, που θα προσφέρει τη δυνατότητα ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας ενός κριτικά σκεπτόμενου πολίτη, που θα μπορεί να κατανοεί τα σύνθετα προβλήματα της κοινωνίας και του περιβάλλοντος και να παρεμβαίνει ενεργά για την αντιμετώπισή τους.

 

Πώς κρίνετε τα χθεσινά γεγονότα στα γραφεία της ΟΛΜΕ;

 

Είναι καταδικαστέες τέτοιες συμπεριφορές και δεν συνάδουν με το ήθος και την ευθύνη που πρέπει να χαρακτηρίζουν τον εκπαιδευτικό. H αντίληψη και οι αντίστοιχες πρακτικές των κυβερνήσεων που εναλλάσσονται στην εξουσία είναι ότι τα στελέχη της εκπαίδευσης είναι το λάφυρο για τον νικητή των εκλογών.

 

Τι γίνεται με τα μισθολογικά αιτήματα των καθηγητών;

 

Οι καθηγητές δεν πρόκειται να ανεχθούν άλλο την απαξιωτική στάση των κυβερνήσεων απέναντί τους. Το σύνθημα «να ζούμε με αξιοπρέπεια από τον μισθό μας» θα αντηχήσει και πάλι στους δρόμους..

 

 

 

ΤΑ ΝΕΑ , 03-09-2004  , Σελ.: N58 

Κωδικός άρθρου: A18029N581  

ID:431148

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 03.09.2004 22:12:57
 
Αναγνώσθηκε 457 φορές