Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

Μ. Γιαννάκου

«Μαζί με τους εκπαιδευτικούς οι αλλαγές στην Παιδεία»

Η Μαριέττα Γιαννάκου, υπουργός Παιδείας, μιλώντας στη Γιάννα Παπαδάκου

Για το αίτημα αναβολής της έναρξης των σχολείων λόγω των παραολυμπιακών αγώνων

«Υπήρξε ένα αίτημα γενικώς προς το υπουργείο γι' αυτά αλλά δε νομίζω ότι θεσμοί όπως το σχολείο μπορούν να προσαρμόζονται ανάλογα με άλλα γεγονότα».

Για τα «αγκάθια» της νέας σχολικής χρονιάς

«Πάντοτε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς επειδή ακριβώς, δυστυχώς μέχρι σήμερα η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών γίνεται βάσει του νόμου και όχι βάσει των αναγκών και πρώτα γίνονται οι μεταθέσεις, παρατηρούνται φαινόμενα όπως το να υπάρχουν εκπαιδευτικοί που περισσεύουν σε άλλες περιοχές και σε άλλες να είναι λιγότεροι διότι υπάρχει μια μερίδα εκπαιδευτικών που δεν προσέρχεται στη θέση τους τον Σεπτέμβρη (όπως ένας μεγάλος αριθμός γυναικών με επαπειλούμενη κύηση)».

Ερωτηθείσα για την καταγγελία του κ. Καλομοίρη ότι υπάρχουν 9.000 εκπαιδευτικά κενά

«9.000 είναι αυτοί που διορίζονται. Εγώ σέβομαι τον κ. Καλομοίρη αλλά εάν έλεγε κανείς στην ΟΛΜΕ να διορίσουμε όλους όσους τελείωσαν το πανεπιστήμιο θα έλεγε ναι, έστω και αν είχαμε έναν εκπαιδευτικό ανά παιδί, για να μιλήσουμε με ειλικρίνεια. Οι εκπαιδευτικοί διορίζονται βάσει του νόμου και όχι βάσει των αναγκών όπως σε όλο τον κόσμο, αυτή είναι η πραγματικότητα. Εμείς φέτος επιχειρήσαμε να βάλουμε περισσότερο μόνιμο προσωπικό με αυτούς τους δεκαεξαμηνίτες, με τους πολυτέκνους, διότι πέρυσι παρατηρήθηκαν φαινόμενα με πάνω από 10.000 ωρομισθίους που δε δημιουργούν εκπαιδευτικό περιβάλλον και αυτό το είχε επικρίνει και η ΟΛΜΕ».

«…Εάν κάποιοι δεν προσέλθουν… εμείς έχουμε μια αποθήκη από αναπληρωτές που θα τους τοποθετήσουμε αμέσως καθώς και τη δυνατότητα μέσα στις περιφέρειες να γίνουν μεταφορές βάσει των επιθυμιών των εκπαιδευτικών ώστε να μη φτάσουμε να έχουμε σε μια θέση τρεις εκπαιδευτικούς διότι με βάση τη νομοθεσία όπως υπάρχει σήμερα δημιουργούνται και τέτοια προβλήματα».

«Κάθε χρόνο αυτό γίνεται, τώρα γιατί φέτος ορισμένοι διαμαρτύρονται ενώ πριν δε διαμαρτύρονταν εγώ μπορώ να το εκλάβω διττά. Η μια πλευρά είναι ότι φωνάζουν αυτοί που κάνανε τα σοβαρά λάθη στην Παιδεία διότι τους ενοχλεί επειδή προσπαθούμε να κινήσουμε τα πράγματα και η δεύτερη είναι ότι περιμένουν από εμάς πραγματικά πολλά ενώ από τους προηγούμενους δεν περίμεναν τίποτα».

Για το διάλογο με την ΟΛΜΕ

«Ο κ. Καλομοίρης είναι πάντοτε καλοδεχούμενος εδώ διότι τις αλλαγές θα τις κάνουμε μαζί με τους εκπαιδευτικούς δεν μπορεί το υπουργείο μόνο του».

Για τις προσφυγές στη δικαιοσύνη και την αναφορά του κ. Καλομοίρη για «κομματική λειτουργία του κράτους»

«Ο κ. Καλομοίρης, η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ το 2002 είχανε μιλήσει για άκυρες επιλογές της τότε πολιτικής ηγεσίας διότι είχαν παραμεριστεί όλοι οι άνθρωποι με προσόντα. Τα συμβούλια έκαναν προσωρινές επιλογές, διότι είχαν παρατηρηθεί προβλήματα και διότι υπήρχε ένα πραγματικά κομματικό κράτος επί ΠΑΣΟΚ, ξεκάθαρα».

ΔΗΜ.: Τώρα όμως οι επιλογές αυτές έγιναν με εισηγήσεις ή έγιναν σε ένα βράδυ;

ΓΙΑΝ.: Με εισηγήσεις και θα σας δώσω μια απόδειξη. Καταρχήν 22% των κατεχόντων θέσεις παρέμειναν. Δεύτερον, σχεδόν τριπλάσιες γυναίκες που όπως μου είπαν από τα συμβούλια είχαν σημαντικά βιογραφικά μπήκαν, όπως επίσης και μια γυναίκα περιφερειάρχης κάτι που δεν υπήρχε προηγουμένως. Εάν τώρα αυτοί οι οποίοι κατείχαν τις θέσεις, ορισμένοι εκ των οποίων επεχείρησαν και να ασκούν δική τους πολιτική στις διάφορες περιοχές, θεωρούν ότι έχουν δικαίωμα να κάνουν τέτοια πράγματα ενώ οι άλλοι δεν έχουν δικαίωμα να αλλάξουν τίποτα, έχουν κάνει σοβαρό λάθος. Θα αποδειχθεί στην πράξη ποιος έχει δίκιο και πάντως πρόκειται, επαναλαμβάνω για προσωρινές επιλογές για τις οποίες εμείς έχουμε βάλει dead line, 31 Αυγούστου του 2005 ενώ η προηγούμενη διοίκηση δεν είχε βάλει κανένα dead line για τις επιλογές.

Σχετικά με το διάλογο για την Παιδεία

«Στο τέλος Σεπτεμβρίου, αρχές Οκτωβρίου θα συγκληθεί το εθνικό συμβούλιο Παιδείας. Έχουμε πρόγραμμα ως κυβέρνηση, θα συζητήσουμε τους τρόπους εφαρμογής αλλά και άλλα θέματα που δε χρειάζονται κατ' ανάγκη πάντα νομοθετικές ρυθμίσεις. Παραδείγματος χάριν η ελληνικής προσαρμογής κατευθύνσεις της Λισσαβόνας, στις αρχές τις Μπολώνια, στα ευρωπαϊκά δεδομένα που είμαστε τελείως εκτός, είναι μια μεγάλη πρόκληση. …Θα γίνει ένας διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα, με την κοινωνία, με τους φορείς της παιδείας και της εκπαίδευσης, με τους γονείς, με επιστήμονες, για να καταλήξουμε μήπως μπορέσουμε και συναποφασίσουμε γενικά ένα αποδεκτό σύστημα, όπως γίνεται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Η παιδεία κάποτε ήταν ο καλύτερος μηχανισμός αναδιανομής εισοδήματος στη χώρα. Σήμερα δεν μπορεί να παίξει αυτό το ρόλο και αυτό δημιουργεί πολύ σοβαρά προβλήματα».

Για τα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε προσωπική επιθυμία της για απομάκρυνση από το υπουργείο Παιδείας

«Δεν έχω καμία επιθυμία να φύγω από το υπουργείο Παιδείας. Ο πρωθυπουργός μου ανέθεσε ένα υπουργείο που το θεωρεί υπουργείο πρώτης προτεραιότητας. Γιατί να επιθυμώ να φύγω;»

Για το ντόπινγκ

«(Χρειάζεται) έλεγχος και αυστηρότερη πολιτική αλλά κυρίως πρέπει, να μην καταλήξουν τα κίνητρα που δίνονται, να γίνονται κίνητρα για ντοπάρισμα. Εμείς έχουμε προτείνει ήδη μια διακομματική επιτροπή που θα περιλάβει και αυτά... Είμαστε οπαδοί του σχολικού αθλητισμού, δεν είμαστε του πρωταθλητισμού, δεν είναι το μείζον θέμα για μας... Εάν η ιδεολογία που κυκλοφορεί είναι ότι μπορούμε με ένα τέτοιο τρόπο να πετύχουμε δόξες, να μπούμε στο πανεπιστήμιο χωρίς εξετάσεις και αυτό γίνεται κίνητρο και όχι ο αθλητισμός, αυτό είναι πρόβλημα. Γενικά υπάρχει διεθνώς μια αντιντόπινγκ προσέγγιση που δεν υπήρχε σε προηγούμενες δεκαετίες διότι έτσι φαλκιδεύεται και η ιδέα των Ολυμπιακών Αγώνων και κατά κάποιο τρόπο η ιδεολογία».



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 01.09.2004 19:32:05
 
Αναγνώσθηκε 559 φορές