Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

ΠΑΣΚ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Αθήνα Ιούλιος 2004


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
«Για την πρόσληψη Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης στα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία»

Δέσμια των συμφερόντων των ιδιοκτητών ιδιωτικών Δημοτικών Σχολείων, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ ανακοίνωσε ρύθμιση - απόφαση με την οποία επιτρέπεται η πρόσληψη εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα Ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία, επειδή!!! δεν υπάρχουν δάσκαλοι.
Το πρωτοφανές αυτό μέτρο, όπως φαίνεται από τη σχετική αλληλογραφία, το υπαγόρευσαν οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών Δημοτικών Σχολείων στη νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ. Συγκεκριμένα:

30.03.04: «Υπόμνημα του συνδέσμου ιδιωτικών σχολείων προς τη νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ».

«… Η πολιτική των αθρόων διορισμών δασκάλων, κυρίως σε δημόσια, διευρυμένου ωραρίου δημοτικά σχολεία, που ακολούθησε η προηγούμενη κυβέρνηση, χωρίς προηγούμενο προγραμματισμό οδήγησε σε οξύτατο πρόβλημα έλλειψης δασκάλων στην αγορά εργασίας. Η προηγούμενη κυβέρνηση στις εκκλήσεις μας να δώσει λύση, κώφευε και μέσω των στελεχών εκπαίδευσης μας διεμήνυε πως αν δεν μπορούμε να βρούμε δασκάλους, να κλείσουμε τα σχολεία μας. Επειδή όμως το οξύτατο πρόβλημα της έλλειψης δασκάλων θα συνεχίσει να υφίσταται και το επόμενο σχολικό έτος, αιτούμεθα κυρία Υπουργέ να δοθεί έστω προσωρινή λύση στο πρόβλημα και επ’ αυτού έχουμε ιδέες που μπορούμε να συζητήσουμε μαζί σας…».



17.06.04: « Εγκύκλιος των ιδιοκτητών Ιδιωτικών Δημοτικών Σχολείων προς τα μέλη τους».

«…Επιτρέπεται η πρόσληψη διδακτικού προσωπικού στα δημοτικά σχολεία ιδιωτικής εκπαίδευσης, κατόπιν πρότασης του ιδιοκτήτη προς τον οικείο προϊστάμενο, εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδασκαλία, αντί διδασκάλων, εφόσον κατά τη διαπίστωση του οικείου ΟΑΕΔ δεν προσφέρονται προς πρόσληψη διδάσκαλοι. Η ρύθμιση αυτή εφαρμόζει τη διάταξη του άρθρου 31 παρ.2 του Ν.682/1977…»

25.06.04: «Εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ για τη λειτουργία Σχολείων Α/θμιας Ιδιωτικής εκπαίδευσης».

«…Όπως είναι γνωστό με την υλοποίηση του θεσμού των ολοήμερων σχολείων η Δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση απασχολεί το μεγαλύτερο αριθμό πτυχιούχων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης, γεγονός που έχει άμεση επίπτωση στη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας των Ιδιωτικών Δημοτικών Σχολείων.
Δοθέντος ότι η Ιδιωτική Εκπαίδευση είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη εκπαίδευση, ότι την άμεση εποπτεία και ευθύνη της ίδρυσης και λειτουργίας των σχολείων της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης έχει του Υπουργείο Παιδείας, και το γεγονός ότι πρέπει να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη εκπαίδευση και η γαλήνη του μαθητικού δυναμικού των σχολείων αυτών, ενεργοποιούμε το άρθρο 31 παρ.2 του 682/77 και, ως εκ τούτου, επιτρέπεται στα Δημοτικά Σχολεία της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης να προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί συναφών ειδικοτήτων. Ως συναφείς ειδικότητες θεωρούνται οι των κλάδων ΠΕ02 φιλολόγων για τη διδασκαλία των μαθημάτων γλώσσας και του κλάδου ΠΕ03 ή ΠΕ04 για τη διδασκαλία των μαθηματικών, της φυσικής κλπ…»






· Είναι σαφές από τα παραπάνω ότι το συγκεκριμένο σχέδιο απόφασης το υπαγόρευσαν στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ οι ιδιοκτήτες Ιδιωτικών Δημοτικών Σχολείων. Είχαν μάλιστα προεξοφλήσει τη συμφωνία του ΥΠΕΠΘ στις προτάσεις τους, αφού όπως φαίνεται από τα κείμενα, από τις 17.06.04 είχαν συστήσει στα μέλη τους να προσλαμβάνουν στα Δημοτικά Σχολεία Ειδικότητες (φιλόλογους, μαθηματικούς, φυσικούς κλπ.) ενώ η σχετική απόφαση του ΥΠΕΠΘ κοινοποιήθηκε στις 25.06.04 ( 8 ημέρες μετά)!!!
· Πέρα από την αμφισβήτηση των εργασιακών και επαγγελματικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών της Π.Ε., πέρα από το γεγονός ότι η συγκεκριμένη απόφαση είναι προδήλως παράνομη (τα άρθρα 13 και 92 του Ν.1566 ορίζουν σαφώς τα προσόντα όσων διορίζονται στην Π.Ε. και δεν υπάρχει συναφής ειδικότητα με αυτή του δασκάλου) η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι απαράδεκτη από παιδαγωγικής πλευράς.
· Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, χωρίς καν τη γνώμη κανενός επιστημονικού οργάνου, αλλάζει τη δομή και την οργάνωση του δημοτικού σχολείου, αυθαίρετα, και από το πρότυπο του ενός δασκάλου ανά τάξη, που ισχύει παγκοσμίως, προχωρά στο μοντέλο πολλών διερχομένων εκπαιδευτικών σε κάθε τάξη, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της ότι αυτό θα διαταράξει το ομαλό παιδαγωγικό κλίμα, το συναισθηματικό κόσμο των μικρών μαθητών και θα έχει τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στη διαδικασία της μάθησης και της διαπαιδαγώγησης.
· Είναι αλήθεια ότι τα, περιζήτητα κάποτε, Ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία δυσκολεύονται να βρουν δασκάλους. Αυτό όμως έχει να κάνει με τις απαράδεκτες και άθλιες συνθήκες εργασίας οι οποίες προσφέρουν, που έχουν ως αποτέλεσμα να μην προσελκύουν ούτε καν τους νέους απόφοιτους των Π.Τ.
· Η συρρίκνωση της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης που γίνεται μετά την εφαρμογή του Ολοήμερου Σχολείου (αφού περίπου 31 Ιδιωτικά Δημοτικά έκλεισαν τα δυο τελευταία χρόνια) αποδεικνύει περίτρανα ότι το Δημόσιο Σχολείο, όταν στηρίζεται, έστω και στοιχειωδώς, μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις. Θα αναμέναμε από τη νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ μέτρα για τη βελτίωση και ενίσχυση του Δημόσιου Σχολείου (όπως εξάλλου και προεκλογικά δεσμεύτηκε) και όχι μέτρα, διοικητικού χαρακτήρα, για τη στήριξη της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
· Μετά την άμεση και σκληρή αντίδραση του κλάδου, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, δια του Γ. Γραμματέα ανακοίνωσε ότι το συγκεκριμένο κείμενο δεν είναι απόφαση αλλά.. σχέδιο απόφασης. Δεν αρνήθηκε, βέβαια, ότι αυτό αποτυπώνει τη βούλησή της.

Η παράταξή μας δηλώνει ρητά και κατηγορηματικά ότι θα αντιδράσει δυναμικά και δεν θα επιτρέψει σε καμιά περίπτωση την αμφισβήτηση των εργασιακών και επαγγελματικών μας δικαιωμάτων. Θα στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις τη ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και δεν θα επιτρέψουμε στους ιδιοκτήτες των Ιδιωτικών Σχολείων να νομοθετούν, με βάση τα οικονομικά τους συμφέροντα, σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης και των παιδιών του λαού μας.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ να ακυρώσει τις σχετικές αποφάσεις της. Σε διαφορετική περίπτωση θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για την αναστάτωση που θα υπάρξει στα σχολεία με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

ΑΠΟ ΤΗΝ Π.Α.Σ.Κ.


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 05.07.2004 17:43:53
 
Αναγνώσθηκε 449 φορές