Διαφόρων Φορέων

Αναπληρωτές, 30 μηνο και ολυμπιακη παιδεία

Ωραία καλή η επιτυχία για τους 30μηνίτες αναπληρωτές Ολυμπιακής Παιδείας.

Ένα όμως πρόβλημα που μένει είναι οι αντίστοιχοι αναπληρωτές & αναπληρώτριες που συμπληρώνουν κάτι λιγότερο από 30 μήνες προυπηρεσία.

Τριάντα παρά κάτι δηλαδή. Αναρωτιέται κανείς :Αυτοί και αυτές δεν έχουν τρείς διαδοχικές συμβάσεις έργασίας όπως προβλέπει η κοινοτική οδηγία και μάλιστα σε διαδοχικούς χρόνους;
Γιατί να εξαιρούνται από τις γενικότερες ρυθμίσεις του ΥΠΕΠΘ;
Και το ερώτημα δεν αφορά μόνο για τους αναπληρωτές της Ολυμπιακής Παιδείας αλλά και για κάθε συνάδελφο αναπληρωτή ασχέτως ειδικότητας, που βλέπει να χάνει το τραίνο στο παρά πέντε κυριολεκτικά. Γιατί πολλοί είναι οι αναπληρωτές που για μισό, ένα, δύο και τρεις μήνες μένουν απέξω ξαναμπαίνοντας στην λογική του 40% του πίνακα. Δηλαδή αν θέλουν να διατηρηθούν ψηλά στην θέση στον πίνακα (ώστε να διοριστούν κάποτε) θα πρέπει να δίνουν κάθε δυο χρόνια εξετάσεις στον ΑΣΕΠ με μεγάλη επιτυχία μάλιστα ώστε να μήν υποσκελίζονται από τους επιτυχόντες και πέφτουν χαμηλότερα. Ταυτόχρονα θα πρέπει να συνεχίσουν να εργάζονται αποκτώντας προυπηρεσία.

Ποιός όμως εξασφαλίζει ότι και την επόμενη χρονιά θα τους καλέσουν να εργαστούν σαν αναπληρωτές ή έστω σαν ωρωμισθίους;(όλοι πολύ καλά ξέρουμε την ειδοποιό προυπηρεσιακή διαφορά μεταξύ των δυο αυτών κατηγοριών εργαζομένων στην παιδεία).

Ερχόμενοι στήν συγκεκριμένη περίπτωση των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής, το 40% του πίνακα πρακτικά λέει ότι αντί για ένας Καθ.Φ.Α. την χρονιά, θα διορίζονται δυο κόμμα κάτι κάθε χρονιά. Αν υπολογίσουμε ότι στόν κλάδο ΠΕ11 οι διορισμοί κάθε χρονιά είναι ελάχιστοι, φανταστείτε σε πόσα χρόνια ένας αναπληρωτής θα διορισθεί, με δεδομένο οτι θα πρέπει να δίνει εξετάσεις ΑΣΕΠ αλλά και ταυτόχρονα να είναι τυχερός ώστε να δουλεύει για να αποκτά πολύτιμη προυπηρεσία.
Ε λοιπόν αισθάνομαι οτι αυτό είναι κοροιδία τόσο για τον ίδιο τον εργαζόμενο (που σημειωτέον οι καθηγητές δεν είναι εργαζόμενοι αλλά επιτελούν λειτούργημα ανώτατο) όσο και για την κοινωνία ολόκληρη.

1 Η μόνη λύση είναι να κάνουν υποχρεωτική την παιδεία μέχρι και το λύκειο.

2 Να κάνουν ολοήμερα και τα γυμνάσια.

3 Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανα τάξη (η διδακτική που μάθαμε όλοι στα Παν/μια μας μας λέει ότι προκειμένου η μάθηση να είναι αποτελεσματική πρέπει ο αριθμός των μαθητών να μην ξεπερνά τους 15).

4 Να αναστείλουν τους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ για όλες τις Ειδικότητες και να διοριστούν πρώτα αυτοί & αυτές που έχουν προυπηρεσία και μετά να ξαναγίνουν διορισμοί. (Αλοίμονο τι νόημα έχει ένας διαγωνισμός, για να προσθέτει και άλλους ανέργους στή ουρα; δηλαδή αυτοί που είναι στον πίνακα αναπληρωτών δεν είναι καταρτισμένοι; αν οχι τότε γιατί τόσα χρόνια τους επιτρέπει το ΥΠΕΠΘ να προσφέρουν έργο στην δημόσια παιδεία;)

Η παιδεία και όχι η εκπαίδευση όπως πολλοί την θέλουν είναι ο μοχλός ανάπτυξης του έθνους και της χώρας μας.
Μήπως τελικά αυτοί που εμείς διαλέγουμε να μας κυβερνούν να μην θέλουν να έχουμε την παιδεία που αναλογεί σε ένα λαό με τόσο ιστορικό και ένδοξο παρελθόν;
Μήπως πρέπει να ασχολούμαστε περισσότερο με τα κοινά, γιατί σωστός και άξιος άνθρωπος είναι αυτός που ασχολείται με τα κοινά;
Μήπως πρέπει να πάψουμε να είμαστε ικανοποιημένοι με το μέτριο και να αναζητάμε το βέλτιστο;
Μήπως πρέπει να πάψουμε να στρουθοκαμηλίζουμε και να κοιτάμε μόνο την πάρτυ μας;
Μήπως πρέπει να πάψουμε να πιστεύουμε οτι μας λένε τάχα πως δεν υπάρχουν χρήματα πως πρέπει να κάνουμε θυσίες και να σφίγουμε και άλλο το ζωνάρι για να πάμε μπροστά;

Χρήματα και πόροι υπάρχουν και αν δεν υπάρχουν μπορούμε να τους δημιουργήσουμε. Αυτό που δεν υπάρχει είναι φαντασία και θέληση. Θέληση για παιδεία, πρόοδο και συνέπεια.

Με εκτίμηση

Κυριάκης Βάιος
Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Ολυμπιακή Παιδεία

Υ.Γ. προσωπικά τηρώ τις προυποθέσεις του 30 μηνου, όμως δεν μπορώ να στρουθοκαμηλήζω. Η Ολυμπιακή Παιδεία πρέπει να περάσει στην δημόσια παιδεία γιατί το ήθος και η ηθική των νέων αποτελεί πάγια και διαρκή ανάγκη της κοινωνίας μας....


 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 25.05.2004 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 551 φορές