Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

Γ. Καλός: «Ανανεώσαμε τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων ώστε τα θέματα να είναι κοντά στα παιδιά»

Ο Γιώργος Καλός, υφυπουργός Παιδείας, μιλώντας στην Έλλη Τριανταφύλλου

Για την πρώτη μέρα των Πανελλήνιων εξετάσεων και άλλα θέματα Παιδείας

«Έχω εικόνα γι' αυτή τη διαδικασία. Η θέση της πολιτικής ηγεσίας είναι η νέα γραμμή μας, είναι -τις ημέρες αυτές- ακούραστα να είμαστε κοντά στα παιδιά, στα σχολεία. Σε πολλά σχολεία που είδα, παντού είδα ένα κλίμα καλό».

«Αλλάξαμε αρκετά, δώσαμε την ευκαιρία ισχυρής ανανέωσης -που δεν είχε γίνει τα τελευταία χρόνια- στα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων τα οποία δεν είναι ανακοινώσιμα, αφήσαμε και έμπειρα μέλη παλιά, αλλά βοηθήσαμε και νεότερους εκπαιδευτικούς να μπουν μέσα, ανθρώπους της καθημερινής διδακτικής πρακτικής έτσι ώστε κατά τεκμήριο τα θέματα να είναι κοντά στα παιδιά, να είναι μέσα από την ύλη τους και να αντιπροσωπεύουν τα γνωστικά αντικείμενα που έχουν διδαχθεί. Έτσι λοιπόν είμαστε πιο κοντά θα έλεγα προς τους πραγματικούς όρους που πρέπει να πληρούνται σε αυτή την εξέταση».

«Το μείζον θέμα είναι ότι δεν μπορεί τα παιδιά από μια διαδικασία να κρίνονται για όλη τους τη ζωή, αλλά τι να κάνουμε που είναι αναγκαίες οι εξετάσεις. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν έχει φτάσει σ' αυτό το πολύ καλό επίπεδο να μπορεί να ικανοποιήσει όλες τις πρώτες προτιμήσεις».

Με την αποπόλωση που προσπαθήσαμε να κάνουμε, χωρίς να γκρεμίσουμε το σύμπαν, αυτή είναι η νέα μας γραμμή, ότι δεν ερχόμαστε να κάνουμε μια μεγάλη μεταρρύθμιση με λόγια πολλά και με διάφορα πυροτεχνήματα.

ΔΗΜ.: Αυτό είχατε δεσμευτεί και προεκλογικά, δεν θα υπάρξουν ανατροπές αλλά σύνθεση.

ΚΑΛ.: Όντως, στη σύνθεση λοιπόν λέμε: βγάζουμε τις εξετάσεις της Β' Λυκείου- θα το καταθέσουμε εντός της εβδομάδος πιστεύω στην Βουλή, το νομοθέτημα αυτό είναι έτοιμο- καταργούμε τις εξετάσεις της Β' Λυκείου, τις αντικαθιστάμε με απλές εσωλυκειακές και έτσι όπως θα γίνει οι δυο πρώτες τάξεις του Λυκείου, η πρώτη και η δεύτερη θα αποδοθούν ατόφιες χωρίς το άγχος των πανελλαδικών και χωρίς την πρόωρη προσφυγή στα φροντιστήρια- που και αυτό είναι ένα μεγάλο ζητούμενο για τη νέα κυβέρνηση, να δώσουμε υπέρ της αξιοπρέπειας που πρέπει να αποκτήσει το επίπεδο των Λυκειακών σπουδών άλλη μια τάξη. Και περιορίζοντας δεύτερον -και αυτό είναι στο νομοθέτημα που σας προείπα- τα μαθήματα από 9 σε 6, δηλαδή εσωρθολογίζοντας την όλη διαδικασία των εξετάσεων στην Γ' Λυκείου να κάνουμε μικρότερη την ανάγκη της προσφυγής στα φροντιστήρια.

«Έχουμε φαινόμενα -που σας τα καταγγέλλω σήμερα που κάνουμε επικαιροποιημένα αυτή τη συζήτηση- που δείχνουν τα εξής: για παράδειγμα, μπαίνει ένα παιδί στη σχολή χημικών μηχανικών του Μετσόβειου Πολυτεχνείου ή σε ένα από τα χημικά τμήματα των φυσικομαθηματικών σπουδών των Πανεπιστημίων και δεν έχει διδαχθεί χημεία, είναι τρομερό. Άλλο παράδειγμα, να μπαίνουν τα παιδιά σε μία σχολή του Πολυτεχνείου διαβάζοντας και στη Β' και στη Γ' τεράστιο όγκο ύλης βιολογίας, προχωρημένης βιολογίας που θα μπορούσε να είναι ύλη βιολογίας πρώτου και δεύτερου πανεπιστημιακού έτους. Αυτά δεν μπορούν να συνεχίζουν να γίνονται. Για αυτό παρακαλέσαμε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και ξεκινάμε ένα καλό διάλογο και με τους εκπαιδευτικούς φορείς να δούμε ποια είναι τα έξι μαθήματα εκείνα τα οποία αφού τα θεσμοθετήσουμε ως αριθμό θα είναι 4 κατεύθυνσης και 2 γενικής παιδείας, συνδεδεμένα όμως προς τις γνώσεις που απαιτούν και τα πανεπιστήμια να έχουν τα παιδιά μας όταν βγαίνουν και μπαίνουν στα αντίστοιχα τμήματα στις σχολές τους.

ΔΗΜ.: Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης αυτού του διαλόγου;

ΚΑΛ.: Μέσα σ' αυτή τη χρονιά όχι μόνο πρέπει να ολοκληρωθεί ο διάλογος, όχι μόνο πρέπει να επιλεγούν τα μαθήματα, αλλά να καθοριστούν.

ΔΗΜ.: Όταν λέτε αυτή η χρονιά, η σχολική χρονιά εννοείτε;

ΚΑΛ.: Αυτή η σχολική χρονιά.

ΔΗΜ.: Άρα λοιπόν η νέα νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης ...

ΚΑΛ.: Θα ανοίξει τον ορίζοντα

ΔΗΜ.: Και θα περάσει μέσα στα καλοκαιρινά τμήματα ή από Σεπτέμβριο;

ΚΑΛ.: Θα περάσει τώρα αυτό που σας λέω, δηλαδή η θεσμοθέτηση των έξι αντί των εννέα μαθημάτων και η κατάργηση των εξετάσεων της Β' Λυκείου και η αντικατάσταση τους με εσωλυκειακές θα περάσει τώρα μέχρι τις αρχές Ιουνίου στην Ολομέλεια μαζί με άλλα επικαιροποιημένα θέματα που πρέπει να τα τακτοποιήσουμε και που αφορούν την διοίκηση της εκπαίδευσης, το συμμάζεμα των διορισμών του εκπαιδευτικού προσωπικού. Σήμερα θα έχουμε συνάντηση εδώ στο υπουργείο με την ΟΛΜΕ και την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος.

ΔΗΜ.: Και εκεί υπάρχουν μια σειρά από ανοιχτά ζητήματα...

ΚΑΛ.: Μπράβο, για τους αναπληρωτές πρώτα από όλα, για τους ωρομισθίους, για τους ανθρώπους που κάνουν το πρόγραμμα της ολυμπιακής παιδείας, όλα αυτά πρέπει να ρυθμιστούν με το ίδιο νομοσχέδιο. Άρα αρχές Ιουνίου -δηλαδή μέχρι το πρώτο δεκαήμερο και πριν από τις ευρωεκλογές- όλα αυτά θα έχουν αποτελέσει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο δεδομένο δηλαδή και κεκτημένο ώστε να προχωρήσουμε μετά σημείο προς σημείο στην υλοποίηση του.

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 18.05.2004 19:04:22
 
Αναγνώσθηκε 458 φορές