Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

MAPIETTA ΓIANNAKOY

../..

ΓΙΑ ΤΟ 2005-2006

«Διορισμοί εκπαιδευτικών, 60% από ΑΣΕΠ και 40% από αναπληρωτές»

Στόχος μας είναι να στηρίξουμε το δικαίωμα των νέων στη γνώση αλλά και στην απασχόληση δηλώνει η υπουργός Παιδείας, ενώ για τους διορισμούς των αναπληρωτών - θέμα που απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα - τονίζει ότι το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 οι διορισμοί θα γίνονται κατά 60% από το ΑΣΕΠ και κατά 40% από τους αναπληρωτές, ώστε να επιταχυνθεί ο ρυθμός απορρόφησης των αναπληρωτών.


Τι θα γίνει με τους διορισμούς των αναπληρωτών; Τι θα κάνει τελικά το υπουργείο Παιδείας;

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής προγραμματισθέντα από την προηγούμενη κυβέρνηση, για το σχολικό έτος 2004-2005 οι διορισμοί θα γίνουν όπως ακριβώς είχαν προγραμματιστεί. Ποσοστό 75% θα είναι οι διοριστέοι του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και 25% από τους αναπληρωτές.

Από το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 οι διορισμοί θα γίνονται κατά 60% από τους διοριστέους του ΑΣΕΠ και κατά 40% από τους αναπληρωτές. Με τον τρόπο αυτό εκτιμούμε ότι θα επιταχυνθεί ο ρυθμός απορρόφησης των αναπληρωτών.


H νομοθετική ρύθμιση για την αλλαγή του τρόπου εξετάσεων στα AEI, πότε θα είναι έτοιμη;

Όλα τα θέματα μείζονος σημασίας θα αποτελέσουν αντικείμενο του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία που θα αρχίσει τον Σεπτέμβριο. Περιμένουμε τη συνεισφορά σε αυτόν τον διάλογο του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας και ειδικά για το θέμα των εξετάσεων πιστεύω ότι θα έχουμε ένα αποτέλεσμα που θα ικανοποιεί τόσο τους μαθητές και τους γονείς τους όσο και την εκπαιδευτική κοινότητα σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Πάντως αυτό που γίνεται αυτή τη στιγμή είναι ότι καταργούνται οι Πανελλήνιες Εξετάσεις της B' Λυκείου, αρχής γενομένης από το 2005.

Ετοιμάζετε κάποια μεγάλη τομή στο εκπαιδευτικό σύστημα; Να περιμένουμε κάποια έκπληξη το προσεχές διάστημα;

Είπα και στις προγραμματικές δηλώσεις μου και έχω τονίσει ότι στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας είναι αναγκαίο να γίνουν προσεκτικά και μελετημένα βήματα, όχι να υιοθετούνται μέτρα - φωτοβολίδες που αποσκοπούν στον εντυπωσιασμό χωρίς να συμβάλλουν στην ουσιαστική βελτίωση της Παιδείας. Άλλωστε, τομή για εμάς αποτελεί η πρωτοβουλία μας για τον εθνικό διάλογο για την Παιδεία.

Θέλω να τονίσω ότι παρόμοιος διάλογος γίνεται αυτή τη στιγμή στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, ώστε η Παιδεία αλλά και η συνακόλουθη εκπαίδευση να στηρίζουν τις προοπτικές του μέλλοντος των νέων ανθρώπων. Ζητήματα όπως η ενίσχυση του περιεχομένου της Παιδείας, προκειμένου να διαμορφωθούν ολοκληρωμένες προσωπικότητες, συστήματα επαγγελματικού προσανατολισμού και διά βίου εκπαίδευσης, σύνδεση της απασχόλησης με την εκπαιδευτική διαδικασία υπό το φως της οικονομικής παγκοσμιοποίησης, είναι στο επίκεντρο των νέων αναζητήσεων. Πρέπει να διατηρήσουμε το κοινωνικό μοντέλο στην Ευρώπη, σε μια εποχή ύφεσης και μεγάλου ανταγωνισμού, γι' αυτό και πρέπει να στηρίξουμε το δικαίωμα των νέων στη γνώση, αλλά και στην απασχόληση.

../..

ΤΑ ΝΕΑ, 03-05-2004, Σελ.: N10
Κωδικός άρθρου: A17928N101
ID:413806



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 03.05.2004 20:02:07
 
Αναγνώσθηκε 511 φορές