Δραστηριότητες & Eκδηλώσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ   ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ                                ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΥΠΡΟΥ

      ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ             ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ   

                    

Το Δημοτικό Σχολείο στην Κοινωνία της Πληροφορίας
 «ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2004»

*Σχολικό Έτος 2003-2004 *

 

 
Πρόγραμμα εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, μεταξύ Δημοτικών Σχολείων της Κύπρου και της Ελλάδας

 

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ- ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

 

 

 

 

Εισαγωγή

 

Η ανάπτυξη και η υλοποίηση του εγχειρήματος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέσω τηλεδιασκέψεων μεταξύ δημοτικών σχολείων, στην  Κύπρο και στην Ελλάδα, αποτελεί τον κεντρικό πυρήνα του προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2004.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης θέλοντας να υπογραμμίσουν την παιδευτική και κοινωνική αξία του αθλητισμού, καθώς και το ρόλο του στην καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, αποφάσισαν, μετά από πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον ορισμό του 2004 ως «Ευρωπαϊκό Έτος Εκπαίδευσης μέσω του Αθλητισμού».

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ιστορικό γεγονός της επιστροφής των ολυμπιακών αγώνων στον τόπο της γέννησης τους, μας οδήγησαν στην απόφαση να επικεντρώσουμε την  προσπάθειες μας στην διαθεματική προσέγγιση της Ολυμπιακής Παιδείας αξιοποιώντας την μεθοδολογία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ΟΔΥΣΣΕΑΣ.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας η Ολυμπιακή Παιδεία είναι η μορφωτική διαδικασία που αποσκοπεί στη διαμόρφωση ή και τροποποίηση προτύπων συμπεριφοράς των νέων, σύμφωνα με τις διαχρονικές αξίες του Ολυμπισμού, λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία του σύγχρονου πολιτισμού. Συνδέει το παρελθόν με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές και πολιτιστικές αξίες, συνδυάζοντας την καλλιέργεια του σώματος με την πνευματική διάσταση του ανθρώπου.  

.

Σκοπός μας είναι να με την βοήθεια των νέων τεχνολογιών να εμπνεύσουμε, να ευαισθητοποιήσουμε και να κινητοποιήσουμε τους μαθητές των δημοτικών σχολείων της Κύπρου και της Ελλάδας στη διαμόρφωση συμπεριφορών και αξιών φιλίας, στην ανάπτυξη της συνεργασίας με σεβασμό στις αξίες του πλουραλισμού, της κατανόησης και της ειρήνης, στην ενίσχυση της αυτονομίας, της κριτικής σκέψης και της υπευθυνότητας.

Στο Πρόγραμμα  ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2004- Ολυμπιακή παιδεία λαμβάνουν μέρος συνολικά 10 σχολεία: 8 στην Κύπρο και δύο στην Ελλάδα και συνεργάζονται  25  εκπαιδευτικοί και 300 περίπου μαθητές.

Σε κάθε ζευγάρι σχολείων αντιστοιχεί και μία από τις ακόλουθες θεματικές ενότητες:

ΘΕ 1: Αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες

ΘΕ 2: Σύγχρονοι Ολυμπιακοί αγώνες

ΘΕ 3: Ολυμπιακοί Αγώνες -Αθήνα 2004

ΘΕ 4: Παραολυμπιακοί Αγώνες

ΘΕ 5: Η Δέσποινα και το περιστέρι

 

Φορείς Υλοποίησης του προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2004 είναι το Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Κύπρου με την οικονομική χορηγία της Τράπεζας Κύπρου, σε Συνεργασία α) με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστήμιου Κρήτης και β) το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών υπό την επιστημονική ευθύνη του Καθηγητή Α.Ράπτη

 

 

Παναγιώτης Σ. Αναστασιάδης

Επιστημονικός Υπεύθυνος ΟΔΥΣΣΕΑ

Επίκουρος Καθηγητής Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης

Home Page: http://www2.cs.ucy.ac.cy/~panas/index.html  Email: panas@edc.uoc.gr  

Ιστοσελίδα ΟΔΥΣΣΕΑ:  http://www2.cs.ucy.ac.cy/~panas/ODYSSEAS.htm

 

 


1. Συνοπτικό Οργανόγραμμα – Δομή Προγράμματος
ΟΔΥΣΣΕΑΣ  2004

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ - ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

 

Επιτροπή  Παρακολούθησης

Χόπλαρος Γ, Κυπριανού Αικ: Υπ. Παιδείας Κυπριακής Δημοκρατίας – Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Ευριπίδου Σ, Κάκας Α: Πανεπιστήμιο Κύπρου, Τμήμα Πληροφορικής

Προδρόμου Δ, Σαμουήλ  Μ: Τράπεζα Κύπρου

 

 

Επιτροπή  Σχεδιασμού και Υλοποίησης

 

Αναστασιάδης Π- Επιστημονικός Υπεύθυνος ΟΔΥΣΣΕΑ

 

Χαμπιαούρης Κ. Συντονιστής Δασκάλων ΟΔΥΣΣΕΑ

 

 

 

Υποστηρικτική Ομάδα:  Φοιτητές Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε Πανεπιστημίου Κρήτης

Παραολυμπιακοί Αγώνες

 

Β’ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΥΓΟΡΟΥ-ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ

 

2Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

 

Επιστημονική Συνεργασία

Π.Τ.Δ.Ε Πανεπιστήμιο Αθηνών

Επιστημονικός Υπεύθυνος

Αριστοτέλης Ράπτης &

Αθανασία Ράπτη

 

Ολυμπιακοί Αγώνες 2004

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ  «ΖΗΝΩΝ» Λάρνακα

 

ΕΛΕΝΕΙΟ  ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ

ΛΕΥΚΩΣΙΑ

 

Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΣ

 

ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ

ΑΘΗΝΑ

 

 

Αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΙΣΣΟΥΡΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΣ

 

Θ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΦΟΥ

Η Δέσποινα και το Περιστέρι

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΦΥΛΑΣ ΛΕΜΕΣΟΣ

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΛΕΥΚΩΣΙΑ

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Επιστημονική Συνεργασία

Π.Τ.Δ.Ε Πανεπιστήμιο Κρήτης

Μιχαηλίδου Ε

Σπαντιδάκης Γ

Βιταλάκη Ε

 

 

 



2.  Χρονοδιάγραμμα Υλοποίησης Έργου

 

Στάδια

ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

Δραστηριότητες

Απαιτούμενα Μέσα/Πόροι

Περίοδος Προετοιμασίας

 

11ος 2003

 

12ος 2003

 

 

 

 

1ος - 2ος 2004

 

 

Φεβρουάριος

 

(Κοινό για όλα τα σχολεία)

Εξοικείωση δασκάλων με σύστημα τηλεδιάσκεψης

 

-Εξοικείωση με μεθοδολογία ΟΔΥΣΣΕΑ

-Συνεργασία μεταξύ δασκάλων

-Προετοιμασία Φόρμας Μαθημάτων

-Ενημέρωση Γονέων

 

-Ολοκλήρωση Φόρμας Μαθημάτων

-Σχεδιασμός Φύλλων Δραστηριοτήτων

 

Ενημέρωση Μαθητών (χωριστά σε κάθε τάξη)

     -Αναλύονται από τους δασκάλους οι στόχοι του ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2004

    -Οι μαθητές παρακολουθούν τον Διαγόρα ή κάποια άλλη εισαγωγική δραστηριότητα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες

-Οι μαθητές μέσα από ερωταποκρίσεις κατανοούν τα βασικά θέματα για τους ολυμπιακούς αγώνες

-Ο δάσκαλος ανακοινώνει τα συμπεράσματα και τα επόμενα βήματα

-Συμπλήρωση Αρχικού (Exante) Ερωτηματολογίου

 

 

* Εκπαιδευτικό Υλικό

* Φόρμες Μαθημάτων

* Φύλλα εργασίας

* Αρχικό Ερωτηματολόγιο

 

Τηλεδιασκέψεις 

Γνωριμία - Εισαγωγή στις Θ.Ε

Εικονική Τάξη

 



 

 

 

Μάρτιος

 

Απρίλιος

 

 

- Οι μαθητές γνωρίζονται μεταξύ τους

- Οι δάσκαλοι αναλύουν το περιεχόμενο της θεματικής ενότητας που έχουν επιλέξει.

-Ενθαρρύνουν διαλογικό περιβάλλον μεταξύ του ενεργητικού ακροατηρίου των απομακρυσμένων  τάξεων και αξιοποιούν φύλλα εργασίας προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν βασικά σημεία της Θ.Ε

- Συζήτηση με τους μαθητές για τα επόμενα βήματα (ομάδες εργασίες κλπ)

- Οι δάσκαλοι αναλύουν τον τρόπο με τον οποίο θα δουλέψουν οι μαθητές ως ομάδες

-Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες (4 ομάδες των 5-6-7 ατόμων) και αδελφοποιούνται, συζητούν μεταξύ τους και τηλεσυνεργάζονται προκειμένου να καθορίσουν τις δραστηριότητες τους.

- η κάθε ομάδα συμπληρώνει στο φύλλο εργασίας τα καθήκοντα που αναλαμβάνει

Οι μαθητές ανά ομάδες παρουσιάζουν τα αποτελέσματα των εργασιών τους (10' η κάθε ομάδα-  8 ομάδες /10 λεπτά)

 

- Οι μαθητές ανανεώνουν το ραντεβού τους τον Μάιο στον εκθεσιακό χώρο

 

* Μετά το τέλος του μαθήματος οι μαθητές συμπληρώνουν το τελικό (Expost) ερωτηματολόγιο

 

 

* Εκπαιδευτικό Υλικό

* Εκπαιδευτικά  Πολυμέσα / Εποπτικά Μέσα

* Φόρμες Μαθημάτων

* Φύλλα εργασίας

* Αρχικό Ερωτηματολόγιο

* Τελικό Ερωτηματολόγιο

Περίοδος Αποτίμησης προγράμματος

 

Μάιος

 

Ιούνιος

 

Οι μαθητές παρουσιάζουν τα αποτελέσματα των προσπαθειών τους

Τελετή λήξης του Προγράμματος 27/5 Λεμεσός

Οι δάσκαλοι

-Ετοιμάζουν μια σύνοψη της όλης τους προσπάθειας  3-5 σελίδες

-Επεξεργάζονται τα ερωτηματολόγια της τάξης τους και τα παραδίδουν στον συντονιστή

 


3. Θεματικές Ενότητες και Δομή Τηλεδιασκέψεων

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ1 :

ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

 

 

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

 

ΠΙΣΣΟΥΡΙ

ΠΑΦΟΣ

Δημοτικό Σχολείο Πισσουρίου

pissoyri.lim.dim.@cytanet.com.cy

Αρ. Σύνδεσης: 25827002

Τηλ. 25221975

 

Θ΄ Δημοτικό Σχολείο Πάφου

Αρ. Σύνδεσης:26818083

Τηλ.26954479

Διευθύντρια

Διευθυντής

Στέλλα Βασιλείου

 

Σοφοκλής Χαραλάμπους

Εκπαιδευτικοί

Εκπαιδευτικοί

Τερέζα Λαμπριανού Ιωάννου

Δέσπω Αριστοδήμου

Άντρη Παπαμιχαήλ

Έλενα Παναγιώτου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ

 

 

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Μάθημα 1ο

(Εικονική τάξη)

Τρίτη εβδομάδα του Φλεβάρη (16 - 20/2/04) 

 

 

Στόχοι: 

Οι μαθητές μας

Ø      Να γνωρίσουν τα παιδιά του άλλου σχολείου καθώς και τις δασκάλες.

Ø      Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την ανάγκη συνεργασίας τους με τα άλλα παιδιά ως προς την μελέτη των αρχαίων ολυμπιακών αγώνων .

Ø      Να υποδείξουν θέματα – υποενότητες  που θα μελετήσουν

Ø       Να χωριστούν σε ομάδες για να αναλάβει η καθεμιά την υποενότητα πάνω στην οποία θα εργαστεί να παρουσιάσει

 

Γνωριμία μαθητών

(α) Παρουσίαση Δημοτικού Σχολείου Πισσουρίου (10 λεπτά)

(β) Παρουσίαση Θ΄Δημοτικού Σχολείου Πάφου (10 λεπτά)

 

Συζήτηση

(α) Ανταλλαγή απόψεων για τα θέματα- υποενότητες που θα μελετήσουν.από τα παιδιά και των δυο σχολείων

(β) Διαχωρισμός των μαθητών και των δυο σχολείων σε ισάριθμες ομάδες και

(γ) Ανάληψη των υποενοτήτων από τις αντίστοιχες ομάδες των δυο σχολείων.

Θέμα: Αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες

Πιθανές Υποενότητες

Ø      Μυθολογία (γέννηση Πεντάθλου, Θεοί του Ολύμπου)

Ø      Οι Πανελλήνιοι αγώνες και έπαθλα στην αρχαιότητα (Πύθια, Νέμεα, Ίσθμια και ολυμπιακοί αγώνες)

Ø      Αρχαία Ολυμπιακά Αγωνίσματα και η συμμετοχή των γυναικών σε αυτά. 

Ø      Τα Ολυμπιακά ιδεώδη (φιλία, ισότιμη συμμετοχή, ‘’εύ αγωνίζεσθαι’’- εντιμότητα, ειρήνη, συνύπαρξη  λαών)

 

 

Μάθημα 2ο

(Τηλε- συνεργασία)

Πρώτη εβδομάδα του Μάρτη (1-5/3/2004)

 

 

 

Στόχοι:

Οι μαθητές μας

Ø      Να συζητήσουν για το υλικό που έχουν βρει για τη συγκεκριμένη υποενότητα που έχουν αναλάβει να μελετήσουν επιλέγοντας τις σημαντικότερες πληροφορίες.

Ø      Να υποδείξουν τρόπους ανταλλαγής του υλικού μεταξύ τους καθώς και τρόπους παρουσίασης της εργασίας τους στην επόμενη τηλεσύνδεση.

Τηλε-συνεργασία

 

(α) Τηλεσυνεργασία των μαθητών ανά ομάδα (20 λεπτά). Συζήτηση για το υλικό που έχουν βρει για τη συγκεκριμένη υποενότητα που έχουν αναλάβει να μελετήσουν

 (β) Συζήτηση και κατάληξη στους τρόπους ανταλλαγής του υλικού μεταξύ τους καθώς και τρόπους παρουσίασης της εργασίας τους στην επόμενη τηλεσύνδεση.

 

 

 

 

 

 

 

Μάθημα  3ο -  4ο-

(Τηλε- συνεργασία) -  Τρίτη και Πέμπτη εβδομάδα του Μάρτη (15-20/3/2004

και 29- 31/3/2004 )

 

 

Στόχοι:

Οι μαθητές μας

Ø      Να παρουσιάσουν την υποενότητα που έχουν ετοιμάσει στα άλλα παιδιά

Ø      Να συζητήσουν με τους δασκάλους και τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης τους.

Ø      Να παρουσιάσουν τα έργα που δημιούργησαν σε άλλα μαθήματα

Τηλεπαρουσίαση αποτελεσμάτων

(α) Παρουσίαση των ομάδων που έχουν αναλάβει μια συγκεκριμένη υποενότητα (20 λεπτά)  από το Δημ. Σχολείο Πισσουρίου

(β) Συζήτηση με τους δασκάλους και τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης τους.

(γ) Παρουσίαση των αποτελεσμάτων των ομάδων από το Θ΄   Δημ Σχολείο Πάφου.

(δ) Εξαγωγή συμπερασμάτων - Αυτοαξιολόγηση

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2:

ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

 

 

 

 

 

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΑ  ΣΧΟΛΕΙΑ

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

(ΣΤ΄ ΤΑΞΗ)

ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΣ

ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ

ΑΘΗΝΑ

kalo.xorio.lim.dim@cytanet.com.cy

Αρ. Σύνδεσης: 25813306

Τηλ. 25542455/25542265

Τηλεομοιότυπο: 25813314

Αρ. Σύνδεσης: ---------------

Τηλ. ----------------

Τηλεομοιότυπο: ---------------

Διευθύντρια

Διευθυντής

 

Μαρία Παπανικόλα

 

 

----------------------

Εκπαιδευτικοί

Εκπαιδευτικοί

Κώστας Χαμπιαούρης

hambiaouris.c@cytanet.com.cy

Κάτια Κυριάκου

gkolddays@cytanet.com.cy

Χρίστος Μιχαηλίδης

xristosm@hotmail.com

Νίκος Παπαδόπουλος

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


«ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ»

 

ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ

 

 

ΘΕΜΑΤΑ/ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1η Τηλεδιάσκεψη

(Εικονική τάξη)

 

 

1. Αφόρμηση: Ακούγεται ο Ολυμπιακός Ύμνος και ο όρκος των αθλητών και ακολουθούν γενικές εντυπώσεις / σχόλια των μαθητών.

 

2. Γενική συζήτηση για τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004

 

3. Προβληματισμός: Ποιες ενότητες θα μπορούσαμε να μελετήσουμε για να παρουσιάσουμε, όσο γίνεται καλύτερα, μια σφαιρική εικόνα των Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων;

 

Ανακοίνωση των ιδεών των μαθητών και διαχωρισμός του θέματος σε έξι θεματικές υπο-ενότητες:

 

α. Αναβίωση Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων

ü      Διερεύνηση των λόγων που διακόπηκαν οι Ολυμπιακοί (Ποιος τους διέκοψε, γιατί, πότε κτλ.)

ü      Πώς δημιουργήθηκε η ιδέα της αναβίωσης των Αγώνων;

ü      (Πιέρ Ντε Κουπερτέν - βιογραφικά, επιφανείς Έλληνες που βοήθησαν στην αναβίωση, πότε αναβιώθηκαν και γιατί)

ü      2004 - Επιστροφή των Αγώνων στην κοιτίδα τους

 

β. Ιστορική Αναδρομή Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων

ü      Οι Ολυμπιάδες από το 1896 – 2004 (καταγραφή και παρουσίαση κατά τετραετία, χώρα που τους φιλοξένησε, έμβλημα της χώρας, ολυμπιακά στάδια, παρουσίαση των δεδομένων σε παγκόσμιο χάρτη, τελετή έναρξης, σημαντικότερα ρεκόρ, σημαντικότεροι ολυμπιονίκες)

ü      Οι Ολυμπιάδες που δεν έγιναν λόγω πολέμων (παρουσίαση και σχολιασμός)

ü      Παλαιά και νέα αγωνίσματα

ü      Διερεύνηση της αντιαθλητικής συμπεριφοράς στους Ολυμπιακούς

 

γ. Μασκότ Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων (1896-2004)

ü      Παρουσίαση των Μασκότ - αξιοποίηση υπολογιστή

ü      Διερεύνηση και παρουσίαση λίγων πληροφοριών για την κάθε μια (Τι συμβολίζει η κάθε μία από αυτές;  Γιατί επιλέγηκαν οι συγκεκριμένες Þ  σχέση με την ιστορία της χώρας, καλλιτεχνική σκοπιά)

 

δ. Κύπρος και Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες

ü      Ποια η σχέση της Κύπρου με τους Ολυμπιακούς;  (σύντομη αναδρομή από την αρχαιότητα έως το 2004)

ü      Κύπριοι που συμμετείχαν στους σύγχρονους Ολυμπιακούς.  (ονόματα, φωτογραφίες, σύντομα στοιχεία, παγκύπρια ρεκόρ)

ü      Παρουσίαση αρχειακού υλικού του Ρ.Ι.Κ. με φιλμάκι

 

ε. Ελλάδα και Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες

ü      Ποια η σχέση της Ελλάδας με τους Ολυμπιακούς;  (χώρα που τους γέννησε, σύντομη αναδρομή από την αρχαιότητα έως το 2004)

ü      Έλληνες που συμμετέχουν στους σύγχρονους Ολυμπιακούς.  (ονόματα Ολυμπιονικών Þ Σπύρος Λούης, Πύρρος Δήμας, Βούλα Πατουλίδου κτλ., φωτογραφίες, σύντομα στοιχεία, ολυμπιακά ρεκόρ)

ü      Παρουσίαση αρχειακού υλικού του Ρ.Ι.Κ. με φιλμάκι

 

στ. Ολυμπιακό Πνεύμα

ü      Ποια η Ολυμπιακή ιδέα - προεκτάσεις (κοινωνικές, ατομικές, πολιτιστικές, οικουμενικές)

ü      Η Ολυμπιακή δάδα (ιστορική αναδρομή, παρουσίαση της δάδας Þ τι συμβολίζει; Παρουσίαση της δάδας του Αθήνα-2004-φύλλο ελιάς (συμβολισμοί).

ü      Ο ύμνος των Ολυμπιακών-Κωστής Παλαμάς (βιογραφικά)

 

 

2η Τηλεδιάσκεψη

(Τηλεσυνεργασία)

 

 

 

- Οι μαθητές φέρνουν μαζί τους το υλικό που έχουν μαζέψει και έχουν έτοιμη πρόταση για τον τρόπο παρουσίασης της θεματικής υπο-ενότητας που ανέλαβαν.

- Κάθε ομάδα από το Δημοτικό Σχολείο Καλού Χωριού Λεμεσού συνεννοείται, μέσω του συστήματος τηλεδιάσκεψης, με τα μέλη της ομάδας από το Μαράσλειο Διδασκαλείο Αθηνών που θα μελετήσουν την ίδια υπο-ενότητα, για να συναποφασίσουν την οργάνωση του τρόπου παρουσίασης του θέματός τους, έτσι ώστε να έχουν μια κοινή εργασία.  Κάθε μέλος της ομάδας αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας ένα συγκεκριμένο έργο για την επίτευξη του κοινού σκοπού της ομάδας.  Κάθε ομάδας έχει στη διάθεσή της 10 λεπτά.

- Εν όσο γίνεται αυτό, οι υπόλοιπες ομάδες παρακολουθούν την οργάνωση κάθε ομάδας και εκφράζουν την άποψή τους, όπου τούτο θεωρείται αναγκαίο.

 

3η Τηλεδιάσκεψη

(Τηλεσυνεργασία - τηλεπαρουσίαση)

 

 

Στο μάθημα αυτό γίνονται τηλεπαρουσιάσεις από τις τρεις πρώτες ομάδες, διάρκειας 15 λεπτών.  Κάθε ομάδα, η οποία συναποτελείται από μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Καλού Χωριού Λεμεσού και του Μαράσλειου Διδασκαλείου Αθήνας, παρουσιάζει, με τον τρόπο που αποφάσισε, την ενότητα που ανέλαβε να μελετήσει.  Με το πέρας της παρουσίασης κάθε ομάδας ακολουθούν σχόλια και ερωτήσεις από τους υπόλοιπους μαθητές.

 

 

 

 

4η Τηλεδιάσκεψη

(Τηλεσυνεργασία - τηλεπαρουσίαση)

 

 

* Στο μάθημα αυτό γίνονται τηλεπαρουσιάσεις από τις υπόλοιπες τρεις ομάδες, διάρκειας 15 λεπτών. Με το πέρας της παρουσίασης κάθε ομάδας ακολουθούν σχόλια και ερωτήσεις από τους υπόλοιπους μαθητές.

* Εξαγωγή συμπερασμάτων – Αυτοαξιολόγηση

* Κλείσιμο

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ3:

Ολυμπιακοί Αγώνες- Αθήνα 2004

 

 

 

 

 

 

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΑ  ΣΧΟΛΕΙΑ

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ολυμπιακοί Αγώνες- Αθήνα 2004

(Ε΄ ΤΑΞΗ)

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ  «ΖΗΝΩΝ»

ΕΛΕΝΕΙΟ  ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ

 

Zenon.dim.la@cytanet.com.cy

Αρ. Σύνδεσης: 24819250

Τηλ. 24361041/ 24819255

Τηλεομοιότυπο: 24819254:

 

 

-----------------------

Αρ. Σύνδεσης: ---------------

Τηλ. 22754770

Τηλεομοιότυπο: 22375140

Διευθυντής

Διευθυντής

 

Αντρούλα  Καρεκλά

 

 

Αντρούλα Χαραλάμπους

Εκπαιδευτικοί

Εκπαιδευτικοί

Σωτήρης Γεωργίου

gesot13@cytanet.com.cy

Άννα Δημητρίου

Μιχάλης Χριστοφορίδης

micchri@ucy.ac.cy

Αφροδίτη Δομετίου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


«ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ  ΑΓΩΝΕΣ- ΑΘΗΝΑ 2004»

 

 

ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ

 

 

ΘΕΜΑΤΑ/ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

 

 

1η Τηλεδιάσκεψη

 

 

 

 

Εικονική τάξη

 

Γνωριμία μαθητών

Ενημέρωση για το γενικό θέμα της ενότητας

Προβληματισμός: Ποιες πτυχές πρέπει να λάβει υπόψη μια οργανωτική επιτροπή για την ομαλή διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων;

Ανακοίνωση των ιδεών των παιδιών και διαχωρισμός του θέματος σε έξι θεματικές υπο-ενότητες:

Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

¨      Γήπεδα, εξοπλισμός, άλλα βοηθητικά κτίρια

¨      Χώροι διεξαγωγής των αγωνισμάτων

¨      Περιφερειακή ανάπτυξη

¨      Περιβαλλοντικές πρόνοιες και επιπτώσεις- Δράσεις για το περιβάλλον(Η μεταμόρφωση της πόλης- Σεβασμός για τα τοπικά οικοσυστήματα και το περιβάλλον γενικά - Νέες ενεργειακές τεχνολογίες- Διαχείριση απορριμμάτων

Β΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΘΛΗΜΑΤΑ- ΑΘΛΗΤΕΣ

¨      Αθλήματα- Συμμετοχές- Συμπερίληψη αθλημάτων

¨      Φιλοξενία- σίτιση- προπόνηση- παρεχόμενες ιατρικές υπηρεσίες

¨      Πρόγραμμα αγωνισμάτων

¨      Ψυχαγωγία

¨      Συγκοινωνίες- μεταφορά στους χώρους αγωνισμάτων

¨      Εθελοντισμός

Γ΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ  ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ

¨      Προβολή πολιτισμού της Ελλάδας

¨      Διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις- Εκδηλώσεις σε παραδοσιακούς χώρους

¨      Ολυμπιακή εκεχειρία

¨      Πολυπολιτσμικότητα

Δ΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΑ

¨      Τελετή έναρξης και λήξης

¨      Αφή ολυμπιακής φλόγας και διαδρομή της

¨      Παρέλαση αθλητών

¨      Μουσική επένδυση- καλλιτεχνικό πρόγραμμα

¨      Εθελοντισμός(ξενάγηση-διευκόλυνση αθλητών, φροντίδα και καλή λειτουργία εγκαταστάσεων, βοήθεια σε κριτές αγώνων, υποστήριξη αθλητών λίγο πριν τον αγώνα)

¨      Εθνικοί ύμνοι- σημαίες- απονομές- μετάλλια

 

Ε΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΡΟΒΟΛΗ- ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ

¨      Μέσα μαζικής ενημέρωσης- προβολή των αγώνων- τεχνολογία

¨      Εμπορικά προϊόντα

¨      Διάθεση εισιτηρίων

¨      Χορηγοί- Προβολή των χορηγών

¨      Ρόλος των δημοσιογράφων- Κέντρα τύπου

ΣΤ΄ ΕΝΟΤΗΤΑ:  ΑΣΦΑΛΕΙΑ- ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΝΟΝΩΝ

¨      Τρομοκρατία- Ασφάλεια αθλητών και φιλάθλων

¨      Τίμιο και δίκαιο παιχνίδι-Αναβολικά

¨      Κριτές αγώνων- ελλανοδίκες, διαδικασίες κρίσης, ενστάσεις

 

Ανάθεση της κάθε ενότητας σε μια ομάδα, η οποία ομάδα συναποτελείται από παιδιά και των δύο σχολείων. Τα παιδιά θα ψάξουν στο μεσοδιάστημα μεταξύ της 1ης και 2ης Τηλεδιάσκεψης να βρούνε υλικό για το θέμα τους.

 

 

2η Τηλεδιάσκεψη

 

 

 

 

Τηλεσυνεργασία

 

Τα παιδιά φέρνουν μαζί τους το υλικό που έχουν μαζέψει και έχουν έτοιμη πρόταση για τον τρόπο παρουσίασης της θεματικής ενότητας που ανέλαβαν. Κάθε ομάδα συνεννοείται μέσω του συστήματος τηλεδιάσκεψης και οργανώνει τον τρόπο παρουσίασης του θέματός της. Κάθε ζεύγος παιδιών αναλαμβάνει να οργανώσει και ένα μέρος του υλικού. Όλες οι ομάδες, αποφασίζουν για τον τρόπο παρουσίασης του θέματός τους και έχουν στη διάθεσή τους από 10 λεπτά να συνεννοηθούν με τα παιδιά του αντίστοιχου σχολείου. Εν όσο γίνεται αυτό, οι υπόλοιπες ομάδες παρακολουθούν την οργάνωση κάθε ομάδας.

 

 

3η Τηλεδιάσκεψη

 

 

Τηλεσυνεργασία- Τηλεπαρουσίαση

 

Στο μάθημα αυτό γίνονται τηλεπαρουσιάσεις από τις πρώτες τέσσερις ομάδες, διάρκειας 15 λεπτών. Κάθε ομάδα, η οποία συναποτελείται από τέσσερα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου «Ζήνων» και τρία παιδιά του Ελένειου Δημοτικού Σχολείου, παρουσιάζει με τον τρόπο που αποφάσισε το θέμα της. Ακολουθούν σχόλια και ερωτήσεις από τα υπόλοιπα παιδιά.

 

 

 

 

 

 

 

4η Τηλεδιάσκεψη

 

 

 

Τηλεσυνεργασία- Τηλεπαρουσίαση

 

Στο μάθημα αυτό γίνονται τηλεπαρουσιάσεις από τις υπόλοιπες δύο ομάδες, διάρκειας 15 λεπτών. Ακολουθούν σχόλια και ερωτήσεις από τα υπόλοιπα παιδιά.

Απαγγελία του Ολυμπιακού Ύμνου και του όρκου των αθλητών και σχολιασμός τους.

Εξαγωγή συμπερασμάτων – Αυτοαξιολόγηση

Κλείσιμο

 

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 4:

ΟΙ ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

 

 

 

 

 

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΟΙ ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

 

ΚΥΠΡΟΣ

ΕΛΛΑΔΑ-ΚΡΗΤΗ

Β’ Δημοτικό Σχολείο Αυγόρου

avgorou2.dim.fa@cytanet.com.cy

Αρ. Σύνδεσης: 0035723819706

Τηλ. SOS: 0035723922155

0035723922030

 

Β’ Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου

 

Αρ. Σύνδεσης: 00302831077689

Τηλ. SOS: 00302831077645

Διευθυντής

Διευθυντής

Ηρώ Άσπρου

 

Θόδωρος Ελευθεράκης

Εκπαιδευτικοί

Εκπαιδευτικοί

Σάββας Πίτσιλλος, s.pitsillos@cytanet.com.cy

Γιώργος Σαββίδης, geomelin@hotmail.com

 

Γιάννης Σκεπετζής

Μιχάλης Παπαδουράκης, mpapadur@hol.gr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ

 

 

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

 

 

1η Τηλεδιάσκεψη

12 Μαρτίου 2004

10:00 π.μ.

 

 

 

Μέρος Α

Γνωριμία μαθητών

(α) Παρουσίαση Β’ Δημοτικού Σχολείου Αυγόρου (25 λεπτά)

(β) Παρουσίαση Β΄Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου (25 λεπτά)

 

Μέρος Β

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες

(α) Παρουσίαση από το Β’ Δημ. Σχολείο Ρεθύμνου (30 λεπτά)

 

 

2η Τηλεδιάσκεψη

19 Μαρτίου 2004

10:00 π.μ.

 

 

 

 

Οι Παραολυμπιακοί Αγώνες

(α) Παρουσίαση από το Β΄Δημ. Σχολείο Αυγόρου

      με το μοντέλο της εικονικής τάξης

(β) Δραστηριότητες με θέματα που αφορούν τους Παραολυμπιακούς 

     Αγώνες

(γ) Προετοιμασία 3ης τηλεδιάσκεψης

 

 

 

 

 

 

 

 

3η Τηλεδιάσκεψη

26 Μαρτίου 2004

10:00 π.μ.

 

 

 

Τηλεσυνεργασία

6 ομάδες μαθητών

(εξαμελείς για το Β’ Δημ. Σχολείο Αυγόρου και τετραμελείς για το Β’ Δημ. Σχολείο Ρεθύμνου)

 

Οι ομάδες θα ασχοληθούν με τα πιο κάτω θέματα:

(α) Η ιστορία των Παραολυμπιακών αγώνων

     (από ιστορική, γεωγραφική και μαθηματική σκοπιά)

(β) Τα σύμβολα των Παραολυμπιακών Αγώνων

     (από ιστορική και καλλιτεχνική σκοπιά, αξιοποίηση του Η.Υ.)

(γ) Οι αξίες των Παραολυμπιακών Αγώνων του 2004

     ΕΠΙΔΙΩΞΗ-ΔΥΝΑΜΗ-ΕΜΠΝΕΥΣΗ-ΓΙΟΡΤΗ

     (από γλωσσική, μουσική και καλλιτεχνική σκοπιά)

(δ) Τα 18 Παραολυμπιακά aθλήματα

     (συλλογή φωτογραφιών, ζωγραφική, σχεδιασμός παιγνιδιού και      

      καθορισμός κανόνων)

 

(ε) Οι κατηγορίες των αθλητών

     (γνωριμία με τις κατηγορίες, αναφορά στους Συνδέσμους που  

      ασχολούνται με την κάθε αναπηρία)

(στ) Το προφίλ ενός αθλητή

      (συνέντευξη, παρακολούθηση προπόνησης, συλλογή

       φωτογραφικού υλικού)

 

 

 

 

4η Τηλεδιάσκεψη

23 Απριλίου 2004

10:00 π.μ.

 

 

 

Τηλεπαρουσίαση αποτελεσμάτων

(α) Παρουσίαση των αποτελεσμάτων των ομάδων από το Β΄Δημ.

      Σχολείο Αυγόρου

(β) Παρουσίαση των αποτελεσμάτων των ομάδων από το Β΄Δημ.

      Σχολείο Ρεθύμνου

(γ) Εξαγωγή συμπερασμάτων - Αυτοαξιολόγηση

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5:

Η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

 

 

 

 

 

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΑ  ΣΧΟΛΕΙΑ

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

(ΣΤ΄ ΤΑΞΗ)

ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΦΥΛΑΣ ΛΕΜΕΣΟΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ

ΛΕΥΚΩΣΙΑ

 

Αρ. Σύνδεσης:

Τηλ. 25305634

Τηλεομοιότυπο: 25

 

Αρ. Σύνδεσης:

Τηλ. 22-345118

Τηλεομοιότυπο: 22-349499

Διευθύντρια

Διευθύντρια

 

Ιουλία Γενεθλίου

 

 

Μάρθα Ερωτοκρίτου

Εκπαιδευτικοί

Εκπαιδευτικοί

Παπαδοπούλου Έλενα

Ευριπίδου Διαμάντω

Ξενοφώντος Αντρέας

xeandreas@hotmail.com

Σάββα Αντρέας

Ρέα Κωνσταντίνου

ansavva@cytanet.com.cy

reac26@yahoo.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


«Η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ»

 

ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ

 

 

ΘΕΜΑΤΑ/ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1η Τηλεδιάσκεψη

27/2/2004

 

 

Θέματα 1ης τηλεδιάσκεψης:

1.      Έτος Εκπαίδευσης μέσω του Αθλητισμού

2.      Γενική συζήτηση για τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004 – Ολυμπιακή Παιδεία

3.      Συζήτηση πιθανών θεμάτων – Εισηγήσεις

4.      Τελικά θέματα: αναπαραγωγή του παραμυθιού «Η Δέσποινα και το Περιστέρι»

 

Θέματα ομάδων:

  • Η αρχή του παραμυθιού (οι τρεις σκιές)
  • Η Δέσποινα συναντά το περιστέρι – το ταξίδι ξεκινά με την ελιά
  • Ταξίδι στο χρόνο (Αρχαία Ολυμπία, 1896)
  • Το ταξίδι συνεχίζεται (Σύγχρονες Ολυμπιάδες, 2004)
  • Οι σκιές συνωμοτούν – Σύγκρουση των δύο αντίπαλων στρατών
  • Το τέλος που οι μαθητές καθορίζουν

(Όλες οι ομάδες θα εμπλακούν με την εικονογράφιση του παραμυθιού, τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας (power point), τη θεατρική δημιουργία του παραμυθιού κ.α.)

 

2η Τηλεδιάσκεψη

4/3/2004

(Τηλεσυνεργασία)

 

 

 

Θέμα τηλεδιάσκεψης:

Τηλεσυνεργασία ομάδων για το υλικό που έχουν συλλέξει και συζήτηση για τους τρόπους ανταλλαγής υλικού και τρόπους παρουσίασης τους.

- Οι μαθητές φέρνουν μαζί τους το υλικό που έχουν μαζέψει και έχουν έτοιμη πρόταση για τον τρόπο παρουσίασης της θεματικής υπο-ενότητας που ανέλαβαν.

- Κάθε ομάδα από το Δημοτικό Σχολείο Αγίας Φύλας Λεμεσού συνεννοείται με τα μέλη της ομάδας από το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αντωνίου Λευκωσίας που θα μελετήσουν την ίδια υπο-ενότητα, για να συναποφασίσουν την οργάνωση του τρόπου παρουσίασης του θέματός τους, έτσι ώστε να έχουν μια κοινή εργασία. 

- Οι υπόλοιπες ομάδες παρακολουθούν την οργάνωση κάθε ομάδας και εκφράζουν την άποψή τους.

 

3η – 4η Τηλεδιάσκεψη

29/3/2004 – 30/3/2004

(Τηλεσυνεργασία – τηλεπαρουσίαση)

  • Τηλεπαρουσιάσεις των θεμάτων (10΄ λεπτά για κάθε ομάδα)

Κάθε ομάδα από το Δημοτικό Σχολείο Αγίας Φύλας Λεμεσού και η αντίστοιχη ομάδα από το δημοτικό Αγίου Αντωνίου Λευκωσίας, οι οποίες έχουν εργαστεί για την κοινή παρουσίαση του θέματος, παρουσιάζουν το θέμα τους.

  • Συζήτηση (5΄)
  • Κλέισιμο

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 24.04.2004 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 608 φορές