Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης


Στις 23 Δεκεμβρίου 2002 κοινοποιήθηκε με αριθμό πρωτοκόλλου Φ. 361.1/300/136790/Δ1/20.12.2002 απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Γενικής Διεύθυνσης Π.Ε και .Δ.Ε. , Διεύθυνσης Προσωπικού Π.Ε. Τμήματος Α΄ με την οποία ανακλήθηκαν οι υπ' αριθμόν
Φ.361.1.245/92160/Δ1/10-9-2002
Φ.361.1/249/96831/Δ1/19-9-2002
Φ.361.1/269/116044/Δ1/5-11-2002
Φ.361/275/124591/Δ1/20-11-2002
Υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες προσλήφθηκαν ως προσωρινοί αναπληρωτές Δάσκαλοι-Νηπιαγωγοί με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου για το διδακτικό έτος 2002-2003 οι παρακάτω εκπαιδευτικοί

1) Λαγαμτζής Γεώργιος του Ιωάννου
2) Προδρομίδης Στέφανος του Δαμιανού
3) Βασιλειάδης Δημοσθένης του Ανέστη
4) Θωμλούδης Θωμάς του Σωτηρίου
5) Τσολούφης Νικόλαος του Ιωάννου
6) Τούρλας Χρήστος του Θωμά
7) Παρασκευαϊδης Σάββας του Παρασκευά
8) Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος του Γεωργίου
9) Γκαντάτσιος Κωνσταντίνος του Δημητρίου
10) Αλβανός Δημήτριος του Δημητρίου
11) Λιόλιος Στέφανος του Γεωργίου
12) Στυλιάδης Βασίλειος του Αθανασίου
13) Κιοσσές Χρήστος του Νικολάου
14) Τσιάκαλος Ηλίας του Αποστόλου
15) Παρηγορίδης Παναγιώτης του Βασιλείου

Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί είναι πτυχιούχοι της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης.
Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακάλεσε τις προσλήψεις ξαφνικά και απροειδοποίητα στις 20-12-2002 έξω από κάθε έννοια δικαίου, νομιμότητας και λογικής.
Η απόφαση αυτή στηρίζεται κατά την άποψη του Υπουργού στο αποτέλεσμα του ελέγχου που έγινε και κατά το οποίο διαπιστώθηκε ότι οι ανωτέρω πτυχιούχοι της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης και της Α.Ε.Σ. Βελλάς Ιωαννίνων δεν έχουν τα από το νόμο τυπικά προσόντα διορισμού σύμφωνα με το άρθρο 13 του Ν. 1566/1985.

Την απόφαση αυτή ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων την έλαβε σύμφωνα πάντα με την άποψη του η οποία στηρίζεται
1) Στις διατάξεις των άρθρων 6 και 7 του Ν. 3027/2002 (ΦΕΚ 152/28-6-2002 τ.Α΄) «Ρύθμιση θεμάτων Οργανισμού Σχολικών κτιρίων , ανώτατης εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
2) Τα άρθρα 13 και 69 του Ν.1566/1985 (ΦΕΚ 167/30-9-1985 τ.Α΄) «Δομή και λειτυργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
3) Τις διατάξεις του άρθρου 62 παράγρ. 2 και 5 του Ν. 1946/1991 (ΦΕΚ 69/14-5-1991 τ.Α΄) Γενικά αρχεία του Κράτους και άλλες διατάξεις»

Επειδή η απόφαση αυτή του Υπουργού αδικεί τους παραπάνω εκπαιδευτικούς
Επειδή νομίμως διορίστηκαν οι Εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους
Ανατρέπεται με στοιχεία η παράνομη απόφαση του πρώην Υπουργού
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Πέτρου Ευθυμίου.


Α΄ Ιστορικό της Σχολής και νομικό πλαίσιο λειτουργίας της μέχρι την ημέρα διορισμού των ανωτέρω εκπαιδευτικών από το ΥΠΕΠΘ.

Η Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε με το Ν.Δ. 3885/1958 (ΦΕΚ 184/31-10-1985τ.Α΄). Στα άρθρα 4 και 5 προβλέπεται ρητά η δυνατότητα των πτυχιούχων να διορίζονται και ως Δάσκαλοι.
Στο άρθρο 4 αναφέρεται
«Ούτοι διορίζονται και υπό του Κράτους και δημοδιδάσκαλοι προς πλήρωσιν κενών οργανικών θέσεων δημοδιδασκάλων με τον εισαγωγικών βαθμόν του κλάδου τούτου»
Στο άρθρο 5 αναφέρεται
« Το υπό της Σχολής (ΑΕΣΘ) παρεχόμενον πτυχίον είναι ισότιμον προς παρεχόμενα πτυχία των εν τω Κράτει λειτουργουσών Παιδαγωγικών Ακαδημιών»
Το 1977 η Σχολή μετονομάζεται με το άρθρο 1 παράγραφος 4 του Π.Δ. υπ' αριθμόν 1025 σε «Εκκλησιαστική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης». Με το νέο καθεστώς οι πτυχιούχοι της διορίζονται ως ιερείς και ως διδάσκαλοι.
Με το Ν.1566/85 «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» και συγκεκριμένα με το άρθρο 69 παράγρ. 3α η Ε.Π.Α.Θ. επανήλθε στο προηγούμενο καθεστώς και λειτουργεί ως Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή.
Το κείμενο του νόμου έχει ως εξής
«Στην εκκλησιαστική παιδαγωγική ακαδημία Θεσσαλονίκης εγγράφονται για τελευταία φορά σπουδαστές ως πρωτοετείς κατά το ακαδημαϊκό έτος 1986-1986 και στην εκκλησιαστική παιδαγωγική ακαδημία Βελλάς κατά το ακαδημαϊκό έτος1986-1987. Οι παραπάνω εκπαιδευτικές μονάδες παύουν να λειτουργούν ως παιδαγωγικές ακαδημίες και θα λειτουργήσουν ως ανώτερες εκκλησιαστικές σχολές»
Όμως και κατά την επαναλειτουργία της Σχολής ως Ανώτερης Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης με την ΥΑ Α2/253/1990 του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων που κυρώθηκε με το Ν. 1946/1991 άρθρο 62 και συγκεκριμένα στην παράγρ. 2 αναφέρει «Τις διατάξεις του άρθρου 69 παρ.3 του Ν. 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως και άλλες διατάξεις» από τις οποίες προκύπτει ότι βούληση του νομοθέτη ήταν να συνεχισθεί η λειτουργία των ανωτέρων εκκλησιαστικών σχολών στις Εκκλησιαστικές Παιδαγωγικές Ακαδημίες , που έπαυσαν να λειτουργούν από το ακαδημαϊκό έτος 1989-1990, με το ισχύων νομοθετικό καθεστώς, για τις ανώτερες εκκλησιαστικές σχολές»
Στο άρθρο 5 αναφέρει: «Το γεγονός ότι έπαυσαν ήδη οι εργασίες της Βουλής και υπάρχει ανάγκη να γίνει η προσωρινή αυτή ρύθμιση , ώστε να παρασχεθεί η δυνατότητα λειτουργίας των σχολών αυτών , από του επομένου ακαδημαϊκού έτους αποφασίζουμε:
Aπό το ακαδημαϊκό έτος 1990-1991, οι καταργημένες εκκλησιαστικές παιδαγωγικές Ακαδημίες Θεσσαλονίκης και Βελλάς μπορεί να λειτουργήσουν
ως Ανώτερες Εκκλησιαστικές Σχολές Θεσσαλονίκης και Βελλάς αντιστοίχως.
Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας τους , και μέχρι την έναρξη ισχύος του ειδικού νόμου για την εκκλησιαστική εκπαίδευση οι σχολές αυτές, διέπονται για όλα τα ζητήματα, από τις αντίστοιχες διατάξεις, που εφαρμόζονται για την Ανώτερη Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών. Για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των σχολών αυτών,, η οργανική σύνθεση του εκπαιδευτικού προσωπικού των σχολών αυτών, είναι αντίστοιχη της Ανώτερης Εκκλησιαστικής Σχολής Αθηνών, θα διατεθούν με απόφαση του ΥΠΕΠΘ, ειδικοί πάρεδροι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου του Π.Δ./468/1989.
Οι ανάγκες των σχολών αυτών σε διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό η οργανική σύνθεση του οποίου είναι αντίστοιχη της Ανώτερης Εκκλησιαστικής Σχολής Αθηνών, θα καλυφθούν , μέχρι την έναρξη ισχύος του ειδικού νόμου για την Εκκλησιαστική εκπαίδευση, που πραγματοποιείται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις»

Δηλαδή έχουμε ουσιαστικά επαναφορά του ΝΔ 3885/58 καθώς και όλων των προηγούμενων διατάξεων με τα οποία συνεχίζουν οι πτυχιούχοι της ΑΕΣΘ να έχουν νόμιμο δικαίωμα διορισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Αυτό είναι το νομικό πλαίσιο με το οποίο λειτουργεί από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα η Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή Θεσσαλονίκης.
Το πρόβλημα δημιουργείται από την απρόβλεπτη και αναίτια απόφαση του Υπουργού που μη δίνοντας την απαραίτητη προσοχή και ουσιαστικά αγνοώντας τον Ν 1566/1985 απέλυσε επιλεκτικά μόνο τους παραπάνω Εκπαιδευτικούς κατόχους πτυχίου Α.Ε.Σ.Θ. και όχι το σύνολο των πτυχιούχων που εργάζονται μέχρι σήμερα με το ίδιο ακριβώς πτυχίο και έχοντας τα αντίστοιχα τυπικά προσόντα με τους απολυμένους. Το Υπουργείο δηλαδή χρησιμοποιεί δυο μέτρα και δυο σταθμά στο διορισμό Εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι έγινε επιλεκτική απόλυση η οποία φυσικά είναι παράνομη και η οποία φέρνει σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να την αντιμετωπίσουν κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες εξαιτίας της ανεργίας και οι οποίοι αντιλαμβάνονται ότι παύει να ισχύει η ισονομία και η ίση μεταχείριση από την πλευρά του Υπουργείου.

Β Νομιμότητα διορισμού Πτυχιούχων Α.Ε.Σ.Θ. Δασκάλων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Είναι προφανές ότι ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων δεν ανέγνωσε σωστά το Ν 1566/85 και ιδιαίτερα το άρθρο 2
Σε αυτό αναφέρεται ρητά ότι
«Για το διορισμό σε θέση δασκάλου με τον εισαγωγικό βαθμό απαιτείται πτυχίο Παιδαγωγικού τμήματος ΑΕΙ κατεύθυνσης δασκάλων ή παιδαγωγικής ακαδημίας η του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Ιωαννίνων ή της ανώτερης Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης ή ισότιμο πτυχίο σχολής της αλλοδαπής και απολυτήριο εξατάξιου γυμνασίου ή λυκείου. Εκτός από τα πτυχία ΑΕΙ η αναγνώριση πτυχίων σχολών της αλλοδαπής ως ισότιμων γίνεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ύστερα από γνώμη της επιτροπής της παραγράφου 7 του άρθρου 2 της ΣΤ5/5/26-4-1982 (ΦΕΚ Β΄213) κοινής απόφασης των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η σύνθεση της επιτροπής αυτής μπορεί να μεταβάλλεται με κοινή απόφαση των ίδιων υπουργών»
Ν 1566/1985 Άρθρο 13 παράγραφος 2

Ακριβώς επειδή η σχολή λειτουργεί με το καθεστώς του Ν.Δ. 3885/58 και με καμιά διάταξη δεν τροποποιήθηκε η διάταξη του άρθρου 4 επ. του ΝΔ 3885/58 συνεχίζει να έχει ισχύ μέχρι σήμερα και συνεπώς ως διάταξη ειδική που δεν έχει καταργηθεί δίνει το δικαίωμα στους αποφοίτους της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης να διορίζονται σε μόνιμες θέσεις δασκάλων και κατά συνέπεια ως αναπληρωτές. Από το νόμο 1566/85 προβλέπεται ειδικά ως προς την συγκεκριμένη Ανώτερη Εκκλησιαστική Σχολή Θεσσαλονίκης ότι χορηγεί τίτλο σπουδών αρκετό για το διορισμό κάποιου ως δασκάλου. Σημειώνεται μάλιστα ότι ο νομοθέτης ορίζοντας τα παραπάνω έλαβε υπόψιν και χρησιμοποίησε ως επωνυμία της σχολής όχι την παλιά, που ήταν «εκκλησιαστική παιδαγωγική ακαδημία Θεσσαλονίκης αλλά
την νέα (που θεσπίστηκε με το άρθρο 69 παράγρ3 του ιδίου νόμου) δηλαδή «Ανώτερη Εκκλησιαστική Σχολή Θεσσαλονίκης». Αυτό σημαίνει ότι ο συγκεκριμένος ορισμός του νόμου αφορά την μετεξελιγμένη Σχολή και όχι την Σχολή όπως λειτουργούσε στο παρελθόν.
Εν προκειμένω όταν εγγράφηκαν οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί στην Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή Θεσσαλονίκης γνώριζαν ότι έχουν το δικαίωμα να διοριστούν εκτός από ιερείς και διδάσκαλοι. Αυτό το επιβεβαιώνει και η μακροχρόνια πρακτική του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων που έχει διορίσει με μόνιμες θέσεις δασκάλων πτυχιούχους από την Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή Θεσσαλονίκης.
Είναι εξάλλου προφανές ότι και το ΑΣΕΠ με σειρά προκηρύξεων που έχουν δημοσιευτεί στα ΦΕΚ δέχεται τι οι πτυχιούχοι της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης και οι πτυχιούχοι του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Ιωαννίνων έχουν τα τυπικά προσόντα που προβλέπονται από το νόμο για συμμετοχή στο διαγωνισμό πρόσληψης του κλάδου Π.Ε. Δασκάλων.
Αντίθετα με όλα αυτά, τι έτσι διαμορφούμενο καθεστώς φαίνεται ότι αγνοείται από τον κ. Υπουργό Παιδείας.
Το σκεπτικό της απόφασης, δηλαδή με τις διατάξεις που μνημονεύει σε αυτό
δεν συνάγεται κάποιο συγκεκριμένο αντίθετο συμπέρασμα. Άρα οι διορισμοί έγιναν νόμιμα και παράνομα ο αρμόδιος Υπουργός τους ανακάλεσε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι απόφοιτοι της Α.Ε.Σ.Θ.
που εργάζονται και ως αναπληρωτές και ως μόνιμοι δάσκαλοι μέσω επετηρίδας ή έχοντας επιτύχει σε προηγούμενους διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π. λαμβάνοντας μέρος και ακολουθώντας τις εκάστοτε διατάξεις. Όλα αυτά διαδραματίζονται και μετά την έκδοση του Ν 1566/85 και συνεχίζονται κανονικά οι διορισμοί και κατά την διάρκεια του 1990 και φυσικά και σε αυτήν του 2000.
Η εγγραφή και η ολοκλήρωση των σπουδών των πτυχιούχων της Α.Ε.Σ.Θ. γινόταν με την εδραιωμένη πεποίθηση της δυνατότητάς να διοριστούν ως δάσκαλοι.
Η απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων υπ' αριθμόν Φ.361.1/300/136790/Δ1/20-12-2002 φανερώνει ότι το Υπουργείο χρησιμοποιεί δυο μέτρα και δυο σταθμά για τους αποφοίτους της ίδιας Σχολής.
Η απρόβλεπτη αυτή μεταβολή της μακροχρόνιας πρακτικής της διοίκησης προσβάλλει την αρχή της χρηστής διοίκησης, της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου καθώς και της καλής πίστης.


Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών με την αρ 111/2003 απόφασή του ανέστειλε την εκτέλεση της Φ.361.1/300/136790/Δ1/20-12-2002 απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μέχρι να εκδοθεί οριστική απόφαση του ίδιου Δικαστηρίου επί της αιτήσεως ακυρώσεως κατά της απόφασης αυτής.

Επανέρχεται το ΥΠΕΠΘ και ενώ υπάρχει η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών με αριθμό 111/2003 αποκλείει τους πτυχιούχους της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης και του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Ιωαννίνων από την δυνατότητά τους να διορισθούν ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στην Α/θμια Εκπαίδευση με την νέα πρόσκληση διορισμού Εκπαιδευτικών αγνοώντας την εντολή του δικαστηρίου για ΑΝΑΣΤΟΛΗ οποιασδήποτε πράξεως μέχρι την οριστική απόφασή του επί της αιτήσεως ακυρώσεως κατά της αποφάσεως του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

1) Στην πρόσκληση με Αριθμό Πρωτοκόλλου Βαθμός Προτερ. 62826/Δ2 27-6-2003 και θέμα « Υποβολή αιτήσεων για ένταξη στους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών και για πρόσληψη σε λειτουργικά κενά των δημόσιων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» το ΥΠΕΠΘ στο Ε κεφάλαιο με τίτλο «Θέματα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» στην δεύτερη παράγραφο αναφέρει: «Οι κάτοχοι πτυχίων της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης ή του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Ιωαννίνων μετά το έτος 1991, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 62 παρ. 2 και 5 του ν.1946/1991 (ΦΕΚ69/14-5-1991 τ. Α΄) δεν μπορούν να υποβάλλουν αίτηση»
2) Στην πρόσκληση με αριθμό Φ.361,1/117/75465/Δ1 17-7-2003 και θέμα
«Πρόσκληση υποψηφίων για μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών , από τους πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ , σε περιοχές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και σε δυσπρόσιτα σχολεία» στο Κεφάλαιο Α΄ αναφέρει :
«ΠΡΟΣΟΧΗ (Οι κάτοχοι πτυχίων της Ανώτερης Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης και του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Ιωαννίνων δεν μπορούν να υποβάλλουν αίτηση, γιατί οι σχολές αυτές λειτουργούν από τότε και μετά ως Εκκλησιαστικές Σχολές και όχι ως παιδαγωγικές Ακαδημίες»
3) Στην πρόσκληση με αριθμό Φ.361.1/118/75466/Δ1 της 17-7-2003 και θέμα «Πρόσκληση υποψηφίων για μόνιμο διορισμό δασκάλων, από τον ενιαίο πίνακα των αναπληρωτών (Β΄) σε περιοχές διορισμού της Α/θμιας εκπαίδευσης» στο Κεφάλαιο Α κλάδος Δασκάλων άρθρο 1 αναφέρει:

«ΠΡΟΣΟΧΗ (Οι κάτοχοι πτυχίων της Ανώτερης Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης και του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς μετά το έτος 1991 δεν μπορούν να υποβάλλουν αίτηση, γιατί οι σχολές αυτές λειτουργούν από τότε και μετά ως Εκκλησιαστικές σχολές και όχι ως παιδαγωγικές Ακαδημίες»

4) Στην πρόσκληση με αριθμό Πρωτοκόλλου 77392/Δ2 της 23-7-2003 και θέμα «Υποβολή αιτήσεων πρόσληψης ως αναπληρωτών – ωρομισθίων εκπ/κών χωρίς προϋπηρεσία αναφέρει:
(ΠΡΟΣΟΧΗ : Οι κάτοχοι πτυχίων της Ανώτερης Εκκλησιαστικής Σχολής Θεσσαλονίκης και του Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Ιωαννίνων μετά το 1991 δεν μπορούν να υποβάλλουν αίτηση γιατί αυτές λειτουργούν από τότε και μετά ως Εκκλησιαστικές σχολές και όχι ως παιδαγωγικές Ακαδημίες»
Συνεχίζοντας την ίδια πολιτική τόσο το ΑΣΕΠ όσο και το Υπουργείο Παιδείας σε αγαστή συνεργασία διέγραψαν ύστερα από την έγγραφη ειδοποίηση του πρώτου φορέα (του ΑΣΕΠ δηλαδή) με το υπ' αριθμό 5010/17.2.2004 έγγραφο προς το ΥΠ.ΕΠ.Θ. και πιο συγκεκριμένα με την απόφαση του Β' Τμήματος του ΑΣΕΠ που δημοσιεύθηκε με το ΦΕΚ 30/Τεύχος Παράρτημα Προσκλήσεις Διαγωνισμοί /6.2.2004 , του Κλάδου Π.Ε. 70 Δασκάλων τους ΔΙΟΡΙΣΤΕΟΥΣ από τον κλάδο των Δασκάλων ΠΕ 7000 .
Επισημάνσεις

1) Δεν είναι δυνατόν το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων να αγνοεί τις διατάξεις και τις προϋποθέσεις συμμετοχής του διαγωνισμού πρόσληψης Εκπαιδευτικών που διεξάγονται με την ευθύνη ανεξάρτητης Αρχής όπως είναι το ΑΣΕΠ . Η εντύπωση που σχηματίζεται είναι ότι δεν υπάρχει συνεπής στάση από την πλευρά του Υπουργείου καθώς αγνοεί τις προκηρύξεις και πράττει σύμφωνα με τις δικές του αντιλήψεις. Άρα δημιουργεί αμφιβολίες όσον αφορά την στάση του και κλονίζει την καλή πίστη των πολιτών που προσέρχονται και λαμβάνουν μέρος σε διαγωνισμούς μέσα στα πλαίσια μιας δημοκρατικής πολιτείας. Η στέρηση του δικαιώματος διορισμού σε διοριστέους του διαγωνισμού Π.Ε. 70 του ΑΣΕΠ δείχνει καθαρά ποια είναι η στάση του Υπουργείου καθώς υποβαθμίζει την σημασία του θεσμού του ΑΣΕΠ αγνοώντας στην πράξη της εντολές του.
2) Η «απαγόρευση» για την πρόσληψη δασκάλων πτυχιούχων Α.Ε.Σ.Θ. μετά το 1991 καθώς και οι εντολές στις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να μην παραλαμβάνουν τις αιτήσεις πρόσληψης συνιστά άρνηση των δημοκρατικών δικαιωμάτων γιατί όταν ένας πολίτης αιτείται οτιδήποτε σε μια Δημόσια Υπηρεσία (όπως είναι και οι Διευθύνσεις Π.Ε. ) δεν είναι δυνατόν να του αρνείται την αίτηση. Οι Διευθύνσεις όφειλαν να αποδέχονται και να παραλαμβάνουν τις αιτήσεις και στην συνέχεια να τις απορρίπτουν σύμφωνα με τις οδηγίες του ΥΠΕΠΘ. Δυστυχώς αυτό δεν έγινε και διαπιστώνουμε για μια ακόμη φορά το επίπεδο μεταχείρισης προς τους πολίτες.
3) Με έκπληξη διαπιστώνουμε για μια ακόμη φορά τις ενέργειες του ΥΠΕΠΘ. Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων διέγραψε από τον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών της Α/θμιας τους παραπάνω Εκπαιδευτικούς. Αλλά συνεχίζει να διατηρεί κάποιους οι οποίοι είναι κάτοχοι πτυχίου μετά το 1991 . Στην συνέχεια μας διαβεβαίωσε ότι έκανε τις διαγραφές ύστερα από την κοινοποίηση που έκαναν σε αυτό οι κατά τόπους διευθύνσεις Α/θμιας στις οποίες υποβλήθηκαν τα στοιχεία για την ένταξη στον πίνακα αυτό.
Άρα ο χορός των απολύσεων ξεκινά με δραματικές συνέπειες για την κοινωνική, οικονομική και βιοτική κατάσταση των απολυμένων Δασκάλων.
4) Με ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη διαπιστώνουμε ότι το Υπουργείο προέβη
σε διορισμούς ως αναπληρωτών δασκάλων πτυχιούχων από την Α.Ε.Σ.Θ. Φυσικά διατηρεί στην ενεργό υπηρεσία όσους διορίστηκαν ως μόνιμοι από τους προηγούμενους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Δηλαδή έχουμε και πρακτική εφαρμογή των δυο μέτρων και των δυο σταθμών στους διορισμούς στην Α/θμια Εκπαίδευση. Εδώ το Υπουργείο οφείλει να απαντήσει :
α) Πως είναι δυνατόν να εμφανίζονται στον Πίνακα διορισμών των Αναπληρωτών Δασκάλων πτυχιούχοι μετά το 1991 την στιγμή που είχε «απαγορευτεί» η αποδοχή των αιτήσεων από τους πτυχιούχους της κατηγορίας αυτής.
β) Με ποιο τρόπο κατάφεραν κάποιοι να εμφανίζονται μέχρι σήμερα διορισμένοι και να υπηρετούν σε δημοτικά σχολεία την στιγμή που δεν έγιναν αποδεκτές οι αιτήσεις από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
γ) Αν πραγματικά το ΥΠΕΠΘ έκανε λάθος και σωστά διόρισε πτυχιούχους μετά το 1991 τότε γιατί απέκλεισε και όλους εμάς από την δυνατότητα για διορισμό. Αν όμως δεν έκανε λάθος τότε οφείλει να απολύσει και όλους όσους έχουν πτυχίο μετά το 1991 και υπηρετούν στα σχολεία μέχρι σήμερα. Αν δεν το κάνει τότε εφαρμόζει μεροληπτικά κριτήρια στους διορισμούς. Η απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα είναι ότι το ΥΠΕΠΘ μας ενημέρωσε ότι θα προχωρήσει στην διαδικασία των ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΟΛΩΝ όσων έχουν πτυχίο από το 1991 και μετά. Άρα πρέπει να αρχίσει να ανησυχεί η εκπαιδευτική κοινότητα των Δασκάλων πτυχιούχων από την Α.Ε.Σ.Θ. και το Ιεροδιδασκαλείο Βελλάς. Ήδη είναι προς υπογραφή οι απολύσεις.
δ) Να εξηγήσει το ΥΠΕΠΘ αν υπάρχει πουθενά διάταξη που να «απαγορεύει» τον διορισμό σε κατόχους πτυχίου μετά το 1991.

Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων πρέπει να αποδέχεται και να εφαρμόζει τα αποτελέσματα που ανακοινώνει μια ανεξάρτητη Αρχή όπως είναι το ΑΣΕΠ. Από την στιγμή που το ΑΣΕΠ δεν καθορίζει χρονικά όρια όσον αφορά τη λήψη πτυχίου από την Α.Ε.Σ.Θ. και το Ιεροδιδασκαλείο Βελλάς Ιωαννίνων δεν έχει το δικαίωμα να αρνείται τον διορισμό σε διοριστέους του ΑΣΕΠ. Το ίδιο ισχύει αναλογικά και για το ΑΣΕΠ . ΝΑ ΣΕΒΕΤΑΙ τις προκηρύξεις του και να μην επιχειρεί εκ των υστέρων να δικαιολογήσει τις πράξεις του γιατί δεν είναι δυνατόν να εμπαίζει τα όνειρα και τις προσδοκίες εκατοντάδων ανθρώπων. . Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους που εργάστηκαν ως αναπληρωτές.
Δυστυχώς όμως διαπιστώνουμε με πικρία ότι και το ΑΣΕΠ δεν σέβεται τις προκηρύξεις του.
Δεν είναι δυνατόν να καλεί επισήμως τους υποψηφίους να μετέχουν στον διαγωνισμό , οι υποψήφιοι να μετέχουν κανονικά ακολουθώντας τις κείμενες διατάξεις όπως ακριβώς υπήρχαν στην προκήρυξη να πετυχαίνουν στον διαγωνισμό να τους κατατάσσει στους διοριστέους και στην συνέχεια να επανέρχεται να ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΥΡΩΝΕΙ την διαδικασία πρόσληψής τους. Άρα κλονίζεται με βάσιμα στοιχεία η εμπιστοσύνη του πολίτη σε αυτόν τον ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ γιατί με αυτό το παράδειγμα αποδεικνύει την προχειρότητα και την έλλειψη ουσιαστικής οργάνωσης και αξιοπρέπειας απέναντι στους πολίτες αυτής της πολιτείας και του επιπέδου μεταχείρισης προς αυτούς.



Το ΥΠΕΠΘ πρέπει σοβαρά να εξετάσει την στάση του, να αναλάβει τις ευθύνες του.

- Να αποσύρει- καταργήσει την απόφαση με αριθμό Φ.361.1/300/136790/Δ1/20.12.2002
- Να αποσύρει τις διατάξεις του ΦΕΚ 30/Τεύχος Παράρτημα Προσκλήσεις Διαγωνισμοί /6.2.2004 του Κλάδου Π.Ε. 70 Δασκάλων που διαγράφει από τον πίνακα διορισμών επιτυχόντες διοριστέους του ΑΣΕΠ.
- Να διορίσει άμεσα του διοριστέους του ΑΣΕΠ.
- Να δώσει την δυνατότητα διορισμού την νέα σχολική χρονιά σε όλους του πτυχιούχους Α.Ε.Σ.Θ. και Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς χωρίς χρονικούς περιορισμούς στο πτυχίο.
- Να επαναφέρει όλους του Αναπληρωτές Δασκάλους στον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών τους οποίους είχε διαγράψει για να αποκατασταθεί το αίσθημα της δικαιοσύνης.
- Να μην προχωρήσει σε καμία απόλυση εκπαιδευτικού – Δασκάλου πτυχιούχου από την Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή Θεσσαλονίκης και το Ιεροδιδασκαλείο Βελλάς Ιωαννίνων και να επαναφέρει άμεσα στην ενεργό υπηρεσία τους απολυμένους Δασκάλους.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 19.04.2004 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 698 φορές