Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

Γ.Καλός: Το πρόβλημα των αναπληρωτών δεν λύνεται σε ένα μήνα
Ο Γιώργος Καλός, υφυπουργός Παιδείας μίλησε στη Δώρα Σαρρή για τους αναπληρωτές καθηγητές

«Η θέση μας είναι σαφέστατη. Είναι βέβαιο ότι προχωράμε σε νομοθετική ρύθμιση μέσα στο Μάιο, για να δώσουμε τη λεγόμενη εκπαιδευτική λύση, στην οποία είχαμε συμφωνήσει με τρόπο θα έλεγα ρητό και κατηγορηματικό και πριν από τις εκλογές, όταν την προτείναμε στο πρόγραμμα μας. Όπως είπαμε το πρώτο θετικό βήμα είναι να υπάρξει γρήγορη απορρόφηση των αναπληρωτών σε μόνιμες θέσεις με τη διαδικασία πάντοτε του διαγωνισμού. Δηλαδή δίπλα στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ σε ποσόστωση 60% των επιτυχόντων, θα παίρνουμε 40% από τον ενιαίο πίνακα των αναπληρωτών με βάση την προϋπηρεσία, τα κριτήρια που οι ίδιοι γνωρίζουν και συμφωνούν. Αυτό είναι ένα πρώτο βήμα. Αν το βήμα αυτό επαναληφθεί και στους διαγωνισμούς των επόμενων χρόνων, τότε βέβαιο είναι ότι θα απορροφηθεί σε ένα λογικό χρονικό διάστημα το σύνολο των αναπληρωτών σε μόνιμες θέσεις, θα διοριστεί και έτσι αυτό το δύσκολο πρόβλημα που ταλανίζει την εκπαίδευση θα ρυθμιστεί».

«Θυμίσαμε στους αναπληρωτές ότι αν η πρόταση μας αυτή -την οποία την έχουμε κάνει από 1997 και την έχουμε φέρει έξι φορές στη Βουλή, και την απέρριψε η τότε κυβέρνηση- είχε από τότε θεσμοθετηθεί, θα είχαν απορροφηθεί σήμερα οι περισσότεροι αναπληρωτές και θα είχαμε ένα περίπου 9% του συνόλου να περιμένει το διορισμό του. Δεν ακολουθήθηκε η μέθοδος αυτή, επομένως το πρόβλημα αυτό δεν μπορεί να λυθεί πατώντας ένα κουμπί μέσα σε ένα μήνα, το γνωρίζουν αυτό οι αναπληρωτές. Απλούστατα προέκυψε δίπλα σ' αυτή την εκπαιδευτική λύση, η γενική ρύθμιση που δομείται τώρα, με ένα σχέδιο για το σύνολο των εργαζομένων στην ελληνική οικονομία, θα έλεγα... συμβασιούχων».

«Υπάρχουν δύο νομοθεσίες, οι οποίες ρυθμίζουν αυτά τα θέματα. Δηλαδή υπάρχει η κοινοτική νομοθεσία που λέει ότι από τη μια πρέπει να υπάρχει η ελάχιστη απόσταση ανάμεσα στις ανανεούμενες διαρκώς συμβάσεις έργου, για να μπορεί κανείς να χαρακτηριστεί αορίστου χρόνου ή να πάει σε μόνιμη θέση. Και υπάρχει και η εθνική νομοθεσία που λένε πώς και σε ποιες περιπτώσεις επιτρέπεται η μονιμοποίηση των συμβασιούχων».

Ερωτηθείς αν υπερτερεί η κοινοτική νομοθεσία

«Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις των καθηγητών, των νομικών σχολών της χώρας. Αυτά τα γνωρίζει πολύ καλά το υπουργείο Εσωτερικών και τα κοινοποίησε στους συμβασιούχους. Εκεί λοιπόν η συζήτηση εξελίσσεται. Αν επιτευχθεί μια λύση εκεί, εμείς θα το ευχόμαστε, αλλά δε μπορούμε ως υπουργείο παιδείας να αλλάξουμε τα αντικειμενικά κριτήρια, τα οποία πρέπει να σεβαστεί το νομοθετικό πλαίσιο που δομείται. Δεν είναι στο χέρι μας να αλλάξουμε εμείς τους νόμους. Εμείς ευχόμαστε προς το υπουργείο Εσωτερικών να τακτοποιηθούν, αν είναι δυνατόν, όσο το δυνατόν περισσότεροι από αυτούς τους εκπαιδευτικούς, ώστε να έχει όφελος το εκπαιδευτικό μας σύστημα, το οποίο δεν πρέπει πια να δουλεύει με τα δεκανίκια του παρελθόντος. Στεκόμαστε λοιπόν στο πλευρό τους».

Για το ενδεχόμενο απεργιακών κινητοποιήσεων των καθηγητών κατά τη διάρκεια των εξετάσεων

«Από κει και μετά και η κυβέρνηση και η κοινωνία θα πει -αν προσφύγουν σε τέτοιες λύσεις- πόσο δικαιολογημένοι είναι. Μου μίλησαν περί κραδασμών, αν δε γίνουν δεκτά τα αιτήματα τους. Και εγώ είπα ότι κάθε κυβέρνηση που σέβεται το εαυτό της, και κάθε υπουργείο που σέβεται τον εαυτό οφείλει από πριν να λάβει αντικραδασμικά μέτρα. Επομένως αν υπάρχουν τέτοιες απειλές και εύχομαι να μην υλοποιηθούν ποτέ εις βάρος των παιδιών μας και τις εκπαιδεύσεως. Από δω θα υπάρξουν οι οποιεσδήποτε απαντήσεις και εγώ εύχομαι να μη φτάσουμε σ' αυτό το σημείο».



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 16.04.2004 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 472 φορές