Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

20 ΕPΩTHΣEIΣ

ΓPHΓOPHΣ KAΛOMOIPHΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΜΕ

Δεν υπάρχει πολιτική συνεργασία με την παράταξη της N.Δ.

 

ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ

 

Νέος πρόεδρος της ΟΛΜΕ εξελέγη ο κ. Γρ. Καλομοίρης. H εκλογή του όμως προκάλεσε ρήξη με τη συνδικαλιστική παράταξη που πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ, η οποία αποχώρησε καταγγέλλοντας την παράταξη του Συνασπισμού, μέλος της οποίας είναι ο κ. Καλομοίρης, για «πολιτική συμμαχία» με την παράταξη της N.Δ. Ο νέος πρόεδρος της ΟΛΜΕ αρνείται τη συμμαχία με τη N.Δ., τονίζει ότι θα αντιπολιτευθεί τις όποιες νεοφιλελεύθερες επιλογές στην εκπαίδευση και διαβλέπει απεργιακές κινητοποιήσεις ενδεχομένως και φέτος.

Πρόεδρος της ΟΛΜΕ όταν η δύναμη του συνδυασμού σας έχει δύο εκπροσώπους (από τους 11) του Δ.Σ. Λογικό;

H δύναμή μας φαίνεται από την αποδοχή των προτάσεων και της δράσης μας από τον κλάδο και την κοινωνία.

Εκλεγήκατε με συμφωνία της παράταξης που υποστηρίζει η N.Δ. Σε τι συμφωνείτε;

Ανέλαβα την προεδρία με σαφή δέσμευση να συνεχίσω τους αγώνες για τους καθηγητές και τη δημόσια εκπαίδευση. Όσοι πιστοί, προσέλθετε.

H πολιτική συνεργασία με την παράταξη της N.Δ. δεν σας μεταβάλλει σε συμπολιτευτικό συνδικαλιστικό όργανο;

Δεν υπάρχει πολιτική συνεργασία. Υπάρχει κοινή εκτίμηση για πρόεδρο που προωθεί τους αγώνες του κλάδου. H ΟΛΜΕ θα αντιμετωπίσει και τη νέα κυβέρνηση από θέσεις υπεράσπισης της δημόσιας εκπαίδευσης και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Πώς θα διεκδικήσετε αιτήματα καθηγητών και θα κάνετε ρήξεις με την κυβέρνηση, αν χρειαστεί, όταν η ίδια σας στηρίζει;

Για να διεκδικήσουμε τα αιτήματά μας δεν περιμένουμε στήριξη από την κυβέρνηση, αλλά από το σύνολο των συναδέλφων μας.

Ποια ιδεολογική συγγένεια έκανε εφικτή τη συμμαχία;

Δεν υπήρξε «συμμαχία» και, βέβαια, ιδεολογική συγγένεια. Υπάρχουν μόνο οι αποφάσεις του κλάδου.

Κάποιοι μιλούν για ένα «1989 της εκπαίδευσης»...

Με αγανάκτηση μιλούν οι εκπαιδευτικοί για την περίοδο 1997 - 2003, περίοδο απόλυτης ευθυγράμμισης του προέδρου της ΟΛΜΕ, στελέχους της ΠΑΣΚ, με τις κυβερνητικές επιλογές.

H ρήξη με την ΠΑΣΚ, που αποχώρησε διαμαρτυρόμενη, σας προβληματίζει;

Είναι ρήξη, ελπίζουμε, προσωρινή. H ΠΑΣΚ οφείλει να ακολουθήσει τον δρόμο του αγώνα για τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών και την προοπτική του δημόσιου σχολείου.

Με βάση ποια λογική η πρώτη δύναμη δεν εκλέγει πρόεδρο και εκλέγει η τρίτη;

H δύναμη που εξέλεξε πρόεδρο δεσμεύτηκε ότι θα σεβαστεί τις αποφάσεις της συντριπτικής πλειονότητας του κλάδου. Εξάλλου, αυτό δείχνει η συνεπής στάση μας από το 1991.

Σας κατηγόρησαν για «εξυπηρέτηση προσωπικών αναγκών και επιδιώξεων»...

Εξ ιδίων κρίνουν τα αλλότρια. Εξάλλου, ο τόπος είναι μικρός και γνωριζόμαστε καλά.

Δύο εκπρόσωποι (KKE και εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς) απείχαν. Γιατί δεν σας στήριξαν;

H ΕΣΑΚ-ΔΕΕ επέλεξε ουσιαστικά να προτείνει πρόεδρο από την ΠΑΣΚ. Σε άλλα όργανα όμως, παρ' ότι τρίτη δύναμη, διεκδικεί θέση προέδρου. Οι εκπρόσωποι των «Συσπειρώσεων» με ψήφισαν στο παρελθόν τρεις φορές ως πρόεδρο. Δεν εξήγησαν τι άλλαξε τώρα.

Για «συμβιβασμένες πλειοψηφίες» μιλάει η παράταξη του KKE. Απάντηση;

Οι εκπαιδευτικοί έχουν εκτιμήσει την ασυμβίβαστη πάλη μας κατά των νεοφιλελεύθερων πολιτικών, όταν κάποιοι επιλέγουν τον μοναχικό και αδιέξοδο δρόμο της ιδεολογικής καθαρότητας.

Οι πρώτες δηλώσεις σας, όταν ανακοινώθηκαν οι αλλαγές στο εξεταστικό, ήταν ήπιες. Συμφωνείτε με το πρόγραμμα της N.Δ.;

H διαφωνία μου έχει δημοσιοποιηθεί με άρθρο μου στην «Αυγή» ήδη από το 2003.

Στα αιτήματα της ΟΛΜΕ περιλαμβάνεται και η κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Σας άρεσε η επετηρίδα;

H κατάργηση είναι προϋπόθεση για μονιμοποίηση των αναπληρωτών. Χρειαζόμαστε αδιάβλητο σύστημα διορισμών που να προστατεύει την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών, όπως με την επετηρίδα.

Οι δύο προηγούμενοι πρόεδροι της ΟΛΜΕ πολιτεύθηκαν με ΠΑΣΟΚ και N.Δ., αντίστοιχα. Θα σας δούμε υποψήφιο του ΣΥΝ;

Το πρόβλημα δεν είναι σε ποιο πεδίο αναπτύσσει κανείς τη δράση του, αλλά αν αγωνίζεται με συνέπεια για τα συμφέροντα των εργαζομένων.

H θέση του προέδρου της ΟΛΜΕ είναι εφαλτήριο για την πολιτική;

Είναι θέση ευθύνης και εφαλτήριο αγώνων.

Τι θα προτείνατε στην κ. Γιαννάκου ως αρχική προτεραιότητα;

Να στηρίξει μορφωτικά, οικονομικά, κοινωνικά και ηθικά τον καθηγητή και να αντιμετωπίσει τη μεγάλη μαθητική διαρροή.

Δάσκαλος και συνδικαλιστής. Τι θα κρατούσατε;

Δάσκαλος συνδικαλισμένος: αδιάσπαστη ενότητα. H συλλογική δράση για την υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων είναι ιδεολογία και στάση ζωής.

Προβλέπετε απεργιακές κινητοποιήσεις φέτος;

Ναι, όσο παραμένουν άλυτα τα προβλήματα εκπαιδευτικών και δημόσιας εκπαίδευσης.

Ποιο θεωρείτε ως το μείζον πρόβλημα της Παιδείας σήμερα;

Τη υποχρηματοδότηση και την ταξική δομή και λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.

Ποιο θα είναι το στίγμα σας ως προέδρου της ΟΛΜΕ;

Να συμβάλω σε ένα αυτόνομο συνδικαλιστικό κίνημα, αποδεσμευμένο από πολιτικές εξαρτήσεις, που θα λειτουργήσει για την κατοχύρωση του κοινωνικού αγαθού της Παιδείας ως αναφαίρετου αξιακού προτάγματος, μη αγοραία αποτιμήσιμου.


ΤΑ ΝΕΑ , 16-04-2004  , Σελ.: N54 
Κωδικός άρθρου: A17915N541 
ID:411572



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 16.04.2004 21:22:08
 
Αναγνώσθηκε 681 φορές