Συνεντεύξεις για την εκπαίδευση

Γ.Καλός: Οι ωρομίσθιοι καθηγητές υπάρχουν για να καλύπτουν έκτακτες ανάγκες
Ο Γιώργος Καλός, υφυπουργός Παιδείας μίλησε στον Άρη Πορτοσάλτε

Για τους ωρομίσθιους

ΔΗΜ.: Λέτε ότι πρέπει ο ωρομίσθιος όταν τελειώνει ο χρόνος της υπηρεσίας του, να φεύγει από το σχολείο;

ΚΑΛ.: Φυσικά, φυσικά, γιατί είναι μια σύμβαση ορισμένου χρόνου, σε ορισμένες ώρες να κάνει ένα ορισμένο έργο. Εμείς δώσαμε μάλιστα κατά περίπτωση την ευχέρεια στα σχολεία, στις διευθύνσεις σπουδών -κατά περίπτωση όμως, όχι γενικευμένα- όταν υπάρχει έργο το οποίο μπορεί να επιτελέσει ο ωρομίσθιος μέχρι τις 31/6, δηλαδή μέχρι το τέλος Ιουνίου, να μην απολύεται αλλά να κάνει αυτό το άλλο έργο.

ΔΗΜ.: Όμως την προηγούμενη χρονιά το εκπαιδευτικό μας σύστημα δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κύριε υφυπουργέ, στηρίχτηκε ακριβώς πάνω στους ωρομίσθιους

ΚΑΛ.: Όπως δήλωσαν και η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, κακώς στηρίχτηκε στους ωρομίσθιους, ήταν μια κακή αρχή. Οι ωρομίσθιοι υπάρχουν για να καλύπτουν κάποιες ανάγκες έκτακτες, όμως η δουλειά που έγινε, έγινε εις βάρος των προσλήψεων των αναπληρωτών. Δηλαδή για λόγους ευνόητους -και κατανοείτε τι εννοώ- η προηγούμενη κυβέρνηση έσπασε το έργο των αναπληρωτών στα δυο και αντί για κάθε αναπληρωτή έπαιρνε δυο ή τρεις ωρομίσθιους. Αυτό δεν είναι ορθό εκπαιδευτικώς και από πλευράς πολιτικής αντιμετώπισης ...

ΔΗΜ.: Δεν θα επαναληφθεί το Σεπτέμβριο δηλαδή...

ΚΑΛ.: Εμείς θα κάνουμε το παν να προσλαμβάνονται οι αναπληρωτές δάσκαλοι και καθηγητές για να κάνουν ένα σοβαρό έργο και όπου υπάρχει μέγιστη ανάγκη για λίγες ώρες, τότε εκεί σοβαρά θα κάνουμε χρήση του θεσμού των ωρομισθίων.

ΔΗΜ.: Ωρομίσθιοι υπάρχουν απλήρωτοι καθηγητές και στα ΙΕΚ και στα ΤΕΙ, θα καταβληθούν και σε αυτούς οι μισθοί τους;

ΚΑΛ.: Και για αυτούς συζητήσαμε, διότι είναι απαράδεκτο και στα ΙΕΚ που επιτελείται ένα έργο για την κατάρτιση -πολύ σημαντικό σε όλη τη χώρα- να είναι επί τόσους μήνες απλήρωτοι. Φυσικά ζητήσαμε και για τους ωρομισθίους, το θέμα το χειρίζεται ο αρμόδιος υφυπουργός ο κύριος Ταλιαδούρος για τα ΤΕΙ, υπάρχουν 6.500 ωρομίσθιοι που είναι για καιρό απλήρωτοι.

ΔΗΜ.: Μέσα στα σχέδιά σας είναι και η κατάργηση των ΤΕΕ; Μαζί με αυτές τις αλλαγές που έρχονται για τη Β' Λυκείου και τη μείωση των μαθημάτων;

ΚΑΛ.: Όχι, δεν μιλάμε για κατάργηση των ΤΕΕ, να λέμε πιο σωστά τα πράγματα. Θέλουμε να μετατρέψουμε τα τεχνικά και επαγγελματικά εκπαιδευτήρια, τα ΤΕΕ όλης της χώρας, να τα αναβαθμίσουμε και να τα μετατρέψουμε σε τεχνικά και επαγγελματικά λύκεια. Να γίνουν λυκειακές μονάδες.

ΔΗΜ.: Θα έχουμε δηλαδή ένα γενικό λύκειο και ένα επαγγελματικό λύκειο;

ΚΑΛ.: Μάλιστα, ακριβώς αυτό λέει το πρόγραμμά μας.

ΔΗΜ.: Αυτό από πότε;

ΚΑΛ.: Νομίζω ότι η θεσμική αλλαγή -γιατί χρειάζεται πρώτα θεσμική αλλαγή-, θα αρχίσει από το νέο εκπαιδευτικό έτος.

ΔΗΜ.: Αρκετοί ακροατές μας τηλεφωνούν και λένε ότι νιώθουν μια αδικία στο ότι πήγε για το 2005 η μείωση των μαθημάτων.

ΚΑΛ.: Δεν είναι αδικία, εμείς υποσχεθήκαμε ότι τα πάντα θα γίνουν έτσι ώστε να μη διαταραχθεί ούτε η εκπαιδευτική τάξη, ούτε το σύστημα να τιναχθεί στον αέρα.

ΔΗΜ.: Σε κάθε περίπτωση ευνοημένα είναι τα παιδιά, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ Λυκείου

ΚΑΛ.: Ναι, ευνοημένα σύμφωνα με αυτά που υποσχεθήκαμε και τα οποία εμείς θα τα κάνουμε πράξη από φέτος.

ΔΗΜ.: Υπάρχουν πολλοί καθηγητές και καθηγήτριες που ρωτούν τί θα γίνει καταρχήν με την ενισχυτική διδασκαλία και επειδή υπάρχουν και ωρομίσθιοι στην ενισχυτική διδασκαλία, θα συνεχίσουν να εργάζονται αυτοί οι άνθρωποι ή όχι;

ΚΑΛ.: Εμείς ενημερωνόμαστε τώρα και θα δούμε πως κατανέμεται το στελεχιακό δυναμικό της εκπαίδευσης ...Η ενισχυτική διδασκαλία είναι στις προθέσεις μας να συνεχιστεί και να ενισχυθεί, το πρόγραμμα μας το λέει αυτό και θα είμαστε συνεπείς. Δεν ξέρουμε πόσοι αναπληρωτές εργάζονται εκεί και πόσοι ωρομίσθιοι, θα κοιτάξουμε όμως...

ΔΗΜ.: Και έχουν και διαφορετικό μισθό κύριε υφυπουργέ, θα το γνωρίζετε αυτό, αλλιώς πληρώνεται στο Γυμνάσιο και αλλιώς στο Λύκειο

ΚΑΛ.: Το γνωρίζω αυτό. Είναι όντως έτσι όπως το λέτε. Στο Λύκειο ο διευθυντής έχει τη δυνατότητα να καλέσει όποιον θέλει. Αυτά τα πράγματα πρέπει να συμμαζευτούν. Δεν είναι δυνατόν τα θέματα αυτά να είναι στον αέρα. Δεν είναι δυνατόν κατά το δοκούν να συμπληρώνονται οι θέσεις, δεν είναι δυνατόν οι πίνακες που είναι της ενισχυτικής διδασκαλίας -εννοείται του εκπαιδευτικού δυναμικού που πηγαίνει στην ενισχυτική διδασκαλία- να καταρτίζονται από τόπο σε τόπο με διαφορετικά κριτήρια...Θα ομογενοποιήσουμε τις διαδικασίες αυτές και θα ξεκαθαρίσουμε εκείνα που γίνονταν τα οποία, τα περισσότερα, δεν ήταν σύννομα.

ΔΗΜ.: Θα επιμείνετε στην ενισχυτική διδασκαλία;

ΚΑΛ.: Θα επιμείνουμε στην ενισχυτική διδασκαλία, θα τη στηρίξουμε.

ΔΗΜ..: Οι ωρομίσθιοι καθηγητές της ενισχυτικής διδασκαλίας θα παραμείνουν στη θέση τους;

ΚΑΛ.: Οι ωρομίσθιοι καθηγητές στην ενισχυτική διδασκαλία είναι πιστεύω οι περισσότεροι. Έχουμε δώσει εντολή στις υπηρεσίες να μας δώσουν έναν αναλυτικό κατάλογο. Νομίζω ότι φυσικά και πρέπει να παραμείνουν όταν δεν μπορούν οι αναπληρωτές να κάνουν αυτή τη δουλειά.

ΔΗΜ.: Κάποια στιγμή δεν πρέπει να τακτοποιηθεί αυτό το πράγμα με τους αναπληρωτές, με τους έκτακτους συμβασιούχους, αμάν αυτό το κακό πια...

ΚΑΛ.: Μα φυσικά, είναι ένα κακό το οποίο το κληροδότησε η προηγούμενη κατάσταση σε εμάς. Δεν θέλω αυτήν τη στιγμή να πω κομματικό λόγο, ούτε να κρίνω με εμπάθεια όλη αυτήν την κατάσταση...

Θα ξεκινήσουμε από τώρα με το σύστημα αυτό να συμμαζέψουμε τα ασυμμάζευτα.

Για τα Κέντρα Διάγνωσης Δυσλεξίας

ΚΑΛ.: Παραλάβαμε τα ΚΔΑΥ για τα οποία υπερηφανευόταν ο προηγούμενος υπουργός, ο έχων την ευθύνη μέχρι προχθές της εκπαιδευτικής πολιτικής, ότι τα έφτιαξαν κλπ, και όταν κάναμε κοινοβουλευτικό έλεγχο σωστό εμείς από πλευράς αντιπολίτευσης τότε, και λέγαμε ότι δεν λειτουργούν τα ΚΔΑΥ, δεν είναι στελεχωμένα, μας έλεγε: «Θα φέρω νόμο να κάνω και άλλα». Και έφερε νόμο, με το νόμο δημιουργήθηκαν και άλλα γιατί έπρεπε να καλυφθεί όλη η χώρα, αλλά ούτε εκείνα που υπήρχαν τα 23, ούτε τα νέα που είναι περίπου 21,22, έχουν μπει σε λειτουργία.

ΔΗΜ.: Διευθυντής ΚΔΑΥ κύριε υφυπουργέ δίνει στους πολίτες τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου προκειμένου να επικοινωνούν μαζί του, αυτό συμβαίνει και στην Ανατολική Αττική, μου είπαν ότι συμβαίνει και στην Αχαία

ΚΑΛ.: Έχετε απόλυτο δίκιο, συμβαίνουν κι άλλα τα οποία εγώ πλέον ως μέλος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, δεν μπορώ να τα πω. Το θέμα είναι να τα συμμαζέψουμε και όχι αυτή τη στιγμή να τα ανοίγουμε.

ΔΗΜ.: Νια, αλλά υπάρχει περίπτωση να χάσουν μαθητές σχολική χρόνια

ΚΑΛ.: Δεν θα χάσουν σχολική χρονιά, εμείς δεν θα αφήσουμε να χαθεί η σχολική χρονιά.

ΔΗΜ.: Η μαϊμού περίπτωση φυσικά και θα ξεκαθαριστεί...

ΚΑΛ.: Αν δεν είναι μαϊμού το ΚΔΑΥ, τότε είναι βέβαιο ότι δεν θα βγάλει και αποφάσεις υπέρ των μαϊμούδων, αυτή είναι η θέση μου.

Για τις σχολικές εκδρομές

«Εμείς στείλαμε χθες κιόλας μια εγκύκλιο -την έστειλε με δική μου εντολή ο διευθυντής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διότι μιλάμε για τις εκδρομές των Λυκείων, τις πολυήμερες, -εδώ γίνονται όλα αυτά, δεν γίνονται στις μονοήμερες, διότι δεν υπάρχει διανυκτέρευση, δηλαδή δεν αφορά τα Γυμνάσια, αφορά τα Λύκεια- ο κύριος Προβής έστειλε με εντολή δική μου, διευκρινιστική εγκύκλιο σε όλα τα σχολεία στα οποία αναφέρεται ότι πρέπει οπωσδήποτε και ο διευθυντής του σχολείου και ο σύλλογος των καθηγητών αλλά και ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων και όλοι οι υπηρεσιακοί παράγοντες που μπαίνουν στη διαδικασία προγραμματισμού και εκτέλεσης των εκδρομών, να προσέξουν ιδιαίτερα όλους τους κανόνες ασφαλείας ώστε να πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις που ορίζει η σχετική υπουργική απόφαση.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 24.03.2004 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 469 φορές