Δραστηριότητες & Eκδηλώσεις


COMENIUS-1


ΕΡΓΟ/PROJECT:ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ /
 AGRICULTURAL TECHNOLOGY TRADITION (2003-06)


1ος χρόνος   /  1st year (2003-04) : Γεωργική Τεχνολογία / Agricultural technology


 


4ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ / 4TH LYCEUM OF DRAMA


ηλεκτρονική διεύθυνση προγράμματος/projects e-mail : lyk4dramas@yahoo.gr


διεύθυνση ιστοχώρου προγράμματος / projects url:
 
http://4lyk-dramas.dra.sch.gr/ellinika/comenius/comenius.htm


 


ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ SILLEDA ΓΑΛΙΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΚΕΙ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΤΑΙΡΩΝ
(13-19 ΜΑΡΤΙΟΥ 2004 )


 


Η συνεργασία με τους εταίρους υπήρξε άψογη σχετικά με τις λεπτομέρειες της συνάντησης και της πορείας του προγράμματος.
Η ενημέρωση ήταν εκτενής για όλες τις λεπτομέρειες του ταξιδιού.


Πριν την πραγματοποίηση   της επίσκεψης προετοιμάστηκαν 60 φωτογραφίες με γεωργικά εργαλεία και μηχανήματα με Ελληνικούς και Αγγλικούς υπότιτλους .
Επίσης προετοιμάστηκε :
α) μια παρουσίαση
Power Point
  με πληροφορίες στα Ελληνικά και Αγγλικά για το παραπάνω θέμα.
β) μια παρουσίαση
Power Point
  με ραβδογράμματα των αποτελεσμάτων της δημοσκόπησης –αρχικής αξιολόγησης του προγράμματος με τίτλο
 « Γεωργική Τεχνολογία και μαθητές».
γ)συντάχθηκε κατάλογος των λεπτομερειών που έπρεπε να συζητηθούν γύρω από τη πορεία και το τελικό  στάδιο του έργου .


Ο προγραμματισμός του ταξιδιού άρχισε τρεις περίπου μήνες πριν την διεξαγωγή του και έτσι υπήρχε αρκετός χρόνος για να ξεπεραστούν κάποιες γραφειοκρατικές δυσκολίες όπως η παροχή άδειας μετακίνησης από το ΥΠΕΠΘ  καθώς και η έκδοση Ε111 για κάθε μέλος της ομάδας επίσκεψης.


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ

Σάββατο 13 Μαρτίου 2004
*ΤΑΞΙΔΙ : Δράμα –Θεσσαλονίκη-Αθήνα –Μαδρίτη –Λα Κορούνια-  
                   Σαντιάγκο –Σιγιέδα
*Γνωριμία με την Ιταλική αντιπροσωπεία από το αντίστοιχο εταιρικό   
  σχολείο και μέρους των Ισπανών εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο
  πρόγραμμα.

Κυριακή 14 Μαρτίου 2004
*Επίσκεψη στην Λα Κορούνια (Πύργος του Ηρακλή ,
Promenade,Santo Anton Castle, Maria Pita Square)

Δευτέρα 15 Μαρτίου 2004
*Επίσκεψη στο
IES PINTOR COLMEIRO
(Ισπανικό εταιρικό σχολείο)
*Γνωριμία με το εκπαιδευτικό προσωπικό
*Ξενάγηση στους χώρους του σχολείου
*Ανάρτηση των φωτογραφιών (γεωργικά μηχανήματα και εργαλεία) στο  
  χώρο εισόδου του σχολείου μαζί με φωτογραφίες του σχολείου υποδοχής.
*Συνέντευξη σχετικά με το πρόγραμμα σε πέντε Ισπανικές εφημερίδες.
*Συνάντηση με μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο
  πρόγραμμα.

*Παρουσίαση των προετοιμασμένων παρουσιάσεων
Power Point
  (φωτογραφιών και δημοσκόπησης )
*Παρακολούθηση της παρουσίασης των φωτογραφιών του Ιταλικού
  εταιρικού σχολείου.
*Διεξαγωγή συζήτησης σχετικά με το θέμα του προγράμματος.
*Παρουσίαση μέρους του
CD
( με φωτογραφίες και πληροφορίες από γεωργικά εργαλεία και μηχανήματα ,με ενότητες για κάθε συμμετέχουσα χώρα) που θα δημιουργηθεί και αντιμετώπιση   κάποιων προβλημάτων λειτουργίας.
*Απογευματινή επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο
Doade
.
*Παρακολούθηση λειτουργίας παλιού σιδηρουργείου και υδρόμυλου.

Τρίτη 16 Μαρτίου
*Επίσκεψη στο
Santiago de Compostela
μαζί με εκπαιδευτικούς και
   μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
*Επίσκεψη στο
Museo do Pobo Galego
με εκθέματα σχετικά με γεωργική
  ζωή και τεχνολογία.
*Επίσκεψη στον καθεδρικό ναό.
*Επίσκεψη σε υδρόμυλο ανακαινισμένο που λειτουργεί  σαν  
  αγροτουριστική πανσιόν και ενημέρωση γύρω από τα παραδοσιακά
  εκθέματα που υπήρχαν και για την λειτουργία του μύλου.

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2004
*Συζήτηση στο σχολείο υποδοχής γύρω από το πρόγραμμα και λήψη
  αποφάσεων σχετικά με την τελική κοινή έκθεση πεπραγμένων του .
*Συζήτηση για το εκπαιδευτικό σύστημα της Ισπανίας και Ιταλίας.
*Επίσκεψη στο μοναστήρι 
Carboeiro ,στους καταρράκτες Toxa, Ponte Taboada.
 

Πέμπτη 18 Μαρτίου 2004
*Τελικές αποφάσεις γύρω από τεχνικές δυσκολίες κατά την δημιουργία
  ενός κοινού
CD με ενότητες για κάθε χώρα.
*Συλλογή φωτογραφιών της έκθεσης.
*Μετάβαση στην Λα Κορούνια

Παρασκευή 19 Μαρτίου 2004
*Αποχαιρετισμός
*ΤΑΞΙΔΙ :Λα Κορούνια –Μαδρίτη –Τολέδο

Σάββατο 20 Μαρτίου 2004
*ΤΑΞΙΔΙ :Μαδρίτη –Αθήνα –Θεσσαλονίκη-Δράμα
  
   ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ


    Παρατηρήθηκαν αρκετές διαφορές και ομοιότητες μεταξύ του Ελληνικού
    και Ισπανικού εκπαιδευτικού συστήματος.
    Μεταξύ των ομοιοτήτων ήταν το ελαστικό ωράριο των εκπαιδευτικών, το   
    ότι υπήρχαν αρκετοί μαθητές ανά τμήμα και ιδιαίτερα σε μαθήματα
    πληροφορικής, όπως και ελλείψεις υλικοτεχνικής υποδομής σε κάποια
    εργαστήρια.
    Οι διαφορές που εντοπίστηκαν ήταν σχετικά με την προσέλευση των
    μαθητών στο σχολείο που ήταν 8:50 το πρωί με λήξη 2:30 το μεσημέρι.
    Η υποχρεωτική παραμονή των μαθητών στην τάξη εάν λείπει κάποιος
    εκπαιδευτικός χωρίς αναπροσαρμογή του ημερήσιου προγράμματος.
    Η απασχόληση των μαθητών γίνεται με εκπαιδευτικούς που στο
    υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωράριο έχουν τέτοιες αρμοδιότητες.
    Οι εκπαιδευτικοί έχουν 23 ώρες υποχρεωτικό ωράριο την εβδομάδα χωρίς
    μείωση με την πάροδο του χρόνου από τις οποίες 18 είναι διδακτικές ,2
    ώρες αναπλήρωσης εκπαιδευτικού που λείπει, μια ώρα εβδομαδιαία
    παιδαγωγική συνάντηση, και 2 ώρες συναντήσεις με γονείς και μαθητές .
    Αξιοπρόσεκτη είναι η ευελιξία των προγραμμάτων του σχολείου με
    ποικιλία δραστηριοτήτων και προγραμμάτων τοπικών και ευρωπαϊκών .


 


    Η παρακολούθηση διδακτικής πρακτικής υπήρξε σχετικά σύντομη και δεν
    μπορούν να βγουν εκτενή συμπεράσματα .Αυτό που κυριαρχούσε για
   παράδειγμα σε μια ώρα διδασκαλίας πληροφορικής ήταν η αυτενέργεια
   των μαθητών και ο καθαρά συντονιστικός ρόλος του εκπαιδευτικού.


    Το ΥΠΕΠΘ με ενεργό ρόλο θα μπορούσε να ενισχύσει την δημιουργία ,την
    πολιτιστική δράση ,την ευελιξία στα σχολικά προγράμματα.
   Τα σχολεία μας έχουν περισσότερη δυνατότητα δράσης από
   τα  προηγούμενα χρόνια αλλά αυτό δεν φτάνει με ιδιαίτερη έμφαση στο 
   Ενιαίο  Λύκειο .
   Στο Λύκειο υπάρχει μια στενότητα μη χαθεί κάποια ώρα διδασκαλίας ενώ
   μια επίσκεψη σε κάποιο μουσείο ,μια παρακολούθηση θεατρικής
    παράστασης  θα ωφελούσε διπλά τους μαθητές.
   Ακόμη και οι τοπικές αρχές( Δήμος ή Κοινότητα) θα μπορούσαν να  
   συμβάλλουν με   εκδηλώσεις στο να ανοίξει το σχολείο και να μην είναι 
   αποκομμένο από το  κοινωνικό σύνολο.


    Η συνεργασία με τα δύο εταιρικά σχολεία θα συνεχιστεί για τα επόμενα
    δυο χρόνια του προγράμματος ευελπιστώντας για την έγκριση της αίτησης
    ανανέωσης για το σχολικό έτος 2004-05.
    Παράλληλα έχουν ανεβρεθεί και τρία νέα εταιρικά σχολεία από Πολωνία,
    Ρουμανία, Λιθουανία. Ελπίζουμε για την έγκριση της αίτησης τους και
    όλοι μαζί θα προχωρήσουμε στην δημιουργία ενός
CD
  για το δεύτερο έτος
    γύρω από την γεωργική  τεχνολογική ζωή ,τα γεωργικά έθιμα, τραγούδια,
    χορούς, παραδόσεις .

     Εκτός από την άριστη συνεργασία γύρω από θέματα σχετικά με το
     πρόγραμμα ,υπήρξε μια υποδειγματική οργάνωση της συνάντησης με
     συμμετοχή μεγάλου μέρους των εκπαιδευτικών και μαθητών του σχολείου
     υποδοχής .
     Εντυπωσιακή και θερμή υπήρξε και η φιλοξενία τους σε τέτοιο βαθμό που
     νιώσαμε άπειρα υποχρεωμένοι και θα μας μείνει αξέχαστη για πάντα.
     Συγκινητική υπήρξε επίσης η ύπαρξη αφισών στους διαδρόμους του
     σχολείου υποδοχής που απεικόνιζαν τοπία της Ελλάδας καθώς και η
     ειδική αίθουσα διδασκαλίας Αρχαίων Ελληνικών σαν επιλεγόμενο
      μάθημα.
      Επίσης νιώσαμε φτωχοί μπροστά στην οργανωμένη ,με τάξη ,με μεράκι
     διαφύλαξη της πολιτιστικής ,τεχνολογικής τους κληρονομιάς με άριστα
     μουσεία ,ανοιχτά για μαθητές ,εκπαιδευτικούς ,πολίτες ,ερευνητές.


    Αναρωτιόμαστε πως θα μπορούσαν να υπάρξουν εκείνες οι προϋποθέσεις
    έτσι ώστε να δημιουργηθεί και εδώ στην Δράμα, τόπο πλούσιο σε γεωργική
    παράδοση    ένα
σύγχρονο Γεωργικό Μουσείο
  που να αποτελεί
    τουριστικό πόλο έλξης ,χώρο μελέτης της γεωργικής τεχνολογικής και
    πολιτιστικής  κληρονομιάς.  ΑΞΙΖΕΙ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ…


 

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 31.03.2004 12:15:45
 
Αναγνώσθηκε 523 φορές