Διαφόρων Φορέων

ΘΕΜΑ:Ποιοτικοί παράμετροι σίτισης και ασφάλειας στο ολοήμερο σχολείο

 

 

ΣΧΕΤ:

α. Φ.25/4557/115/1-11-2002/Δ/νση Π.Ε.Ημαθίας

β. Α.Π 100677-Δ4/27-9-2002/ΥΠΕΠΘ

γ. Α.Π Δ4/503/20-11-2000/ΥΠΕΠΘ

δ. Α2Ε/Οικ.1653/5-6-1998/ΥΠΕΠΘ(563τ.΄Β)

ε. Φ.13.1/717/Γ1/742/21-9-1999/ΥΠΕΠΘ

στ. Φ.50/76/121153/Γ1/22-11-2002/ΥΠΕΠΘ

ζ. Ν 1566/85 άρθρο 11 Κεφ ΣΤ

η. Ολοήμερο σχολείο-Λειτουργία και προοπτικές ΥΠΕΠΘ- Ο.Ε.Δ.Β. σελ 52

θ. Φ.50/57/26650/Γ1/17-3-2003/ΥΠΕΠΘ

ι. Φ.353.1/324/105657/Δ1/16-10-2002/ΥΠΕΠΘ

ια. Φ.50/58/26861/Γ1/17-03-2003/ΥΠΕΠΘ

ιβ. Π.Δ 201

ιγ. Φ.361.22/72/91004/Δ1/29-8-2003/ΥΠΕΠΘ

 

 

Η λειτουργία της απογευματινής ζώνης του ολοήμερου σχολείου κινείται μέσα στις γενικότερες αρχές του εκπαιδευτικού μας συστήματος, όπως τις ορίζουν ο νόμος 1566/85, ο νόμος 2314/96, ο νόμος 2525/97, ο νόμος 2817/2000 και τα ισχύοντα αναλυτικά προγράμματα(άρθρο 1 Κεφ. Α παρ 1 του στ σχετικού).

 

Πιστεύουμε λοιπόν ότι ο σύλλογος διδασκόντων  έχει την ευθύνη για την υγεία και προστασία των μαθητών(ζ σχετικό), αφού δεν υπάρχουν δύο σχολεία και δύο προγράμματα(πρωί-απόγευμα), αλλά το πρόγραμμα είναι ένα και ενιαίο (η σχετικό).

 

Υπ, αυτή λοιπόν την έννοια θεωρώ πως ο σύλλογος διδασκόντων θα πρέπει να λάβει θέση στα θέματα της παρούσας, για να ξεφύγει, επιτέλους, ο σχεδιασμός των ανωτέρω από τον αμετροεπή και εκ του ασφαλούς, μέχρι τώρα, τρόπο προσέγγισης.

 

Η σίτιση στο ολοήμερο σχολείο δεν είναι σύμφωνη(στις ποιοτικές της παραμέτρους) με τα οριζόμενα στα α(άλφα),β(βήτα),γ(γάμα)και κυρίως δ(δέλτα) σχετικά, αφού οι μικροί μαθητές μπορούν να μεταφέρουν στο σχολείο, οτιδήποτε φαντασιώνει τη βουλιμία τους και δεν περιέχεται στους επίσημους καταλόγους της πολιτείας.

 

Δεν είναι τυχαίο ότι , αρχικά ο νομοθέτης δια της παρ1 του Κεφ Β του ε(έψιλον) σχετικού προέβλεπε ότι το διαιτολόγιο των παιδιών δεν μπορεί να είναι στην παρούσα φάση ενιαίο, θα καταβληθεί όμως προσπάθεια ώστε να αποσταλούν οδηγίες στους γονείς για το τι μπορεί αυτό να περιλαμβάνει. (άρα αντικειμενικός στόχος είναι το ενιαίο).

 

Παρά τα ανωτέρω, όχι μόνο δεν εστάλησαν οδηγίες, αλλά η σίτιση αλλοτριώθηκε από εκπαιδευτική διαδικασία(παρ 6 του θ σχετικού) που όρισε η πολιτεία ,σε απλή ικανοποίηση βιολογικής ανάγκης με το επιβαρυντικό της  χρησιμοποίησης κάθε μέσου.

 

Η υποταγή του σκοπού στην αναγκαιότητα είναι πλέον γεγονός και φαντάζει, κατά τρόπο τραγικό, μονόδρομος

 

Η υποβάθμιση περαιτέρω  των ποιοτικών παραμέτρων θα έχει ως συνέπεια

 

Σε πρακτικό επίπεδο:

 

α. Την επιμήκυνση του απαιτούμενου χρόνου σίτισης ιδιαίτερα για τους μικρούς μαθητές.

 

β. Την επιβάρυνση του χώρου ως συνέπεια του ανωτέρω.

 

γ. Γενίκευση του αισθήματος δυσφορίας.

 

δ. Μείωση του ενδιαφέροντος με αντίκτυπο στον αριθμό των μαθητών.

 

ε. Η έγκαιρη προσέλευση των εκπ/κών ειδικοτήτων είναι μέγιστη ποιοτική παράμετρος ασφάλειας, υποκείμενη όμως σε σωρεία μη ελεγχόμενων  παραγόντων.(π.χ καιρός) έχουσα ως συνέπεια την υστέρηση των κανόνων ασφάλειας.

 

Σε επίπεδο αρχών:

 

Tην απαξίωση της διαδικασίας και της δημόσιας διοίκησης, αφού με τις αλλεπάλληλες μεταβολές αυτό που φαίνεται  το μείζον είναι ότι το ζήτημα της δικαιοσύνης και στο ολοήμερο πρέπει να παραμείνει κλειστό ενώ θα μπορούσε να ξεφύγει από την ανωτέρω πλατωνική εκδοχή.

 

Σύμφωνα με την περίφημη φράση της Πολιτείας (433α), η δικαιοσύνη έγκειται στο τα αυτού πράττειν και μη πολυπραγμονείν. Η προσπάθεια του Πλάτωνα έγκειται στο να παγιώσει τις υποθέσεις της πόλης, να σταματήσει την ιστορική εξέλιξη,να σταματήσει την αυτοθέσμιση.

 

Ο Πλάτωνας είναι αυτός που ανατρέπει την ελληνική αντίληψη σύμφωνα με την οποία η δικαιοσύνη παραμένει ανοικτό ζήτημα στους κόλπους της πόλης.

 

Η σχεδιάζουσα  γραφειοκρατία ασχολείται με τη λήψη μόνο διοικητικών μέτρων(τα οποία μπορεί να είναι αναγκαία) πιστεύοντας ότι μπορεί να κρατά το ζήτημα της δικαιοσύνης κλειστό. Οψόμεθα...

 

Θεωρώ πως τα ανωτέρω θα επιβαρυνθούν και από αστάθμητους ψυχολογικούς υπηρεσιακούς παράγοντες ως συνέπεια της αβεβαιότητας που προκάλεσε(ή θα προκαλέσει) το ενιαίο των οργανικών θέσεων και των προσδοκούμενων μεταβολών που αυτό συνεπάγεται(Μονοετής η θητεία του υπεύθυνου

δασκάλου!) 

 

Συμπερασματικά πιστεύω πως πρέπει :

 

α. Να εκπονηθεί, για την επόμενη σχολική χρονιά, αναλυτικό πρόγραμμα δραστηριοτήτων για τους εκπ/κούς και οδηγιών για τη σίτιση δεσμευτικό για τους γονείς.

 

β. Να οριστούν εκπ/κοί οι οποίοι θα εκτελούν υπηρεσία κατά το διάστημα 13:30-13:55(παρ 18 του άρθρου 36 του ι(γιώτα )σχετικού, αφού ο τρόπος με τον οποίο εκτελείται αυτή τη στιγμή είναι μη σύμφωνως με την παρ 19 του άρθρου36 του ανωτέρω σχετικού.

 

γ. Να περιοριστούν οι κινήσεις των εκπ/κών ειδικοτήτων όχι μόνο για λόγους έγκαιρης προσέλευσης, αλλά και δικής τους ασφάλειας. Το δικαίωμα στην ασφάλεια κατοχυρώνεται από τον Υ.Κ. (άρθρο 44 του Ν 2683/99).Φρονώ ότι ο τρόπος με τον οποίο προσέρχονται στην υπηρεσία τους αντιβαίνει κατά το μάλλον ή ήττον το ανωτέρω σχετικό. 

 

δ. Άμεση κατάργηση της παραγράφου 3α του ΚΕΦ Γ του ιγ σχετικού αφού όχι μόνο τίθεται θέμα ασφάλειας(Τι γίνεται αν απουσιάζει και ο Δ/ντης ή κωλύεται ;) αλλά έρχεται και σε ευθεία αντίθεση με την παρ 6 του θ σχετικού που θέλει τη σίτιση εκπαιδευτική διαδικασία αλλά τον υπεύθυνο δάσκαλο να έρχεται ασαφώς αργότερα όπως ορίζεται στο ανωτέρω σχετικό.

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 23.02.2004 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 478 φορές