Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

"Σχόλιό μου στην Ημερίδα της 3/12/2003 "ΓΟΝΕΙΣ & ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ" που έγινε στην Παλλήνη, με ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ: Tον κ. Μηλιώνη (Εκπρόσωπο Υπ. Παιδείας), κ. Σταματάκη Δ/ντή Πρωτ/θμιας Εκπ/σης, και τον κ. Αντωνίου (Eκπρόσωπο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΕΦΟΥΛΙΑΣ
Πρόεδρος Δ.Σ Συλλόγου Γονέων 1ου Δημοτικού Παλλήνης
Τηλ: 2106538266 Κινητό: 6945-462323

Διαβάζοντας τις εγκυκλίους με Αρ.πρωτ.Φ50/58/26861/Γ1 και Φ50.4/195/109165/Γ1,Φ50/57/26650/Γ1 με θέμα: ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ,
σημειώνω για προβληματισμό όλων μας, τα εξής ενδιαφέροντα σημεία:


- «Το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει υψηλούς στόχους που διαμορφώνουν συνθήκες ανοιχτού παιδαγωγικού περιβάλλοντος και ελκυστικότερης μάθησης».

- «Ο μαθητής συμμετέχει αβίαστα κι ευχάριστα σε ένα περιβάλλον δεκτικό για την ανάπτυξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων του».

- «Το πρόγραμμα του Ολοήμερου σχεδιάστηκε έτσι, ώστε να μη δημιουργεί προβλήματα και να μη στερεί από τα παιδιά βασικές τους ανάγκες όπως της σίτισης και της ξεκούρασης».

- «Το πρόγραμμα του Ολοήμερου αξιοποιεί ποικιλία εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων, κυρίως βιωματικής μορφής».

- «Καθιερώνονται συσκέψεις ανά δίμηνο σε κάθε σχολείο, στις οποίες γονείς και εκπαιδευτικοί θα ενημερώνονται για την εφαρμογή του προγράμματος, θα καταγράφονται προβλήματα και πιθανές δυσχέρειες και θα χαράσσεται η πορεία για την συνέχισή του. Στις συσκέψεις αυτές, θα καλούνται οι Σχολικοί Σύμβουλοι, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης και ο Προϊστάμενος του Γραφείου».

Η γνώμη μου είναι, πως στα χαρτιά και στο θεωρητικό επίπεδο όλα είναι καλά και οργανωμένα. Η πραγματικότητα όμως είναι η εξής:

1. Οι γονείς είναι ανημέρωτοι για την λειτουργία του Ολοήμερου σχολείου. Συσκέψεις όπως λέει η εγκύκλιος δεν γίνονται .

2. Οι συνθήκες διαμονής των παιδιών μας είναι άθλιες, χωρίς τραπεζαρία, τραπεζοκόμους, μάγειρα, κοινωνική λειτουργό, χώρο για ξεκούραση.

3. Στην αρχή εγγράφονται πολλά παιδιά στο Ολοήμερο, στο τέλος όμως μένουν τα μισά και αυτά γιατί οι γονείς δεν έχουν άλλη επιλογή.

4. Οι εκπαιδευτικοί, αποκλειστικά ωρομίσθιοι, χωρίς δικαιώματα, τρέχοντας από το ένα σχολείο στο άλλο για να προφτάσουν, δεν μπορούν να αποδώσουν τα αναμενόμενα.

5. Η προετοιμασία για την επόμενη ημέρα, είναι προβληματική έως αδύνατη, γιατί σε 1 εκπαιδευτικό, αντιστοιχούν 30-50 μαθητές.

6. Στο Ολοήμερο δεν εισάγεται σχεδόν κανένα νέο αντικείμενο, αλλά αναπαράγονται τα ίδια 2 φορές (αγγλικά- χορός- γυμναστική).

7. Από το Ολοήμερο είναι εξορισμένη η παιδαγωγική. Οι μαθητές εξαναγκασμένοι να κάθονται από το πρωϊ μέχρι το απόγευμα σε ένα άβολο κάθισμα, εκεί να μελετούν, εκεί να τρώνε, εκεί να ξεκουράζονται.

8. Τα παιδιά μας δεν θέλουν να μένουν στο Ολοήμερο. Κουράζονται- βαριούνται, όχι μόνο το Ολοήμερο αλλά και το Σχολείο και το πιο τραγικό τη γνώση.

9. Το Ολοήμερο δεν καλύπτει καμιά πραγματική ανάγκη των μαθητών, μόνο της φύλαξης ,γιατί μετά τις 4 όλα τα παιδιά ξεκινούν το τρέξιμο (αγγλικά- ποδόσφαιρο- χορό κλπ).

Συμπέρασμά μου λοιπόν είναι, πως χωρίς σοβαρό και υπεύθυνο σχεδιασμό, χωρίς χρήματα και δημιουργία υποδομών, χωρίς ίδρυση οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς, χωρίς ενημέρωση των γονέων, τα πολυδιαφημιζόμενα Ολοήμερα σχολεία θα καταλήξουν παιδοφυλακτήρια χειρίστου είδους."



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 26.12.2003 19:00:51
 
Αναγνώσθηκε 480 φορές