Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης


Β' ΕΛΜΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ

39ου Συντάγματος 3 & Διαλέτη


 (Πάροδος Ηλία Ηλιού)                            
301 00  Αγρίνιο                                                              


Τηλ & Fax : 2641 0 24175            
E-mail: elmeait2@otenet.gr



Αριθμ.Πρωτ.: 9/03
Αγρίνιο, 18 Δεκεμβρίου 2003

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



«Συνάντηση του Προεδρείου του Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ


με τον Προϊστάμενο 1ου Γραφείου Δ.Ε. (ΑΓΡΙΝΙΟΥ)
κ. Ιάκωβο Παλαιολόγο»


Το Προεδρείο του Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ επισκέφθηκε, για πρώτη φορά μετά την εκλογή του, τη Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2003 και ώρα 11.30 π.μ. με τον Προϊστάμενο του 1ου Γραφείου Δ/θμιας Εκπ/σης στο Αγρίνιο, εκτός του εθιμοτυπικού χαρακτήρα, παράλληλα να του εκθέσει τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού.


Ο προϊστάμενος στην αρχή μας ενημέρωσε για την σύσκεψη που προηγήθηκε με τους Δ/ντές των Λυκείων της Πόλης του Αγρινίου όσον αφορά τον σχεδιασμό για την χωροταξική κατανομή που μελετάται να γίνει για το νέο σχολικό έτος 2004-2005 και μας παρέδωσε τον πίνακα με το μαθητικό δυναμικό της Γ’ τάξης των Γυμνασίων.


Επίσης μας ενημέρωσε για τη πρόταση του Δήμου Νεάπολης για την ίδρυση Ενιαίου Λυκείου στο εν λόγω Δήμο και την αρνητική του εισήγηση, χωρίς το Προεδρείο να δεσμευτεί και για τα δυο θέματα λέγοντάς του ότι θα γίνουν αντικείμενο συζήτησης του Δ.Σ. της Ένωσής μας


Στη συνέχεια το Προεδρείο έθεσε τα εξής θέματα:


1.       Γενικά για τα τρέχοντα προβλήματα των σχολείων, όπως συγκρότηση τμημάτων, ελλείψεις καθηγητών, υπερπλήρωση ωραρίων συναδέλφων, άσκοπες μετακινήσεις εκπ/κών, λειτουργία ΠΥΣΔΕ και σχετικά με τις αποφάσεις του.


2.       Αναπληρωτές καθηγητές, κατάργηση θέσεων σε συναδέλφους που εργάζονται χρόνια, ενώ με την πολιτική του κατακερματισμού απομακρύνει την εκδοχή του μόνιμου διορισμού.


3.       Για την ημιαπασχόληση με τον απαράδεκτο θεσμό του ωρομίσθιου, και τα διαλυτικά φαινόμενα που παρατηρούνται στα σχολεία από την εμμονή της κυβέρνησης στο θεσμό αυτό, με τον οποίο επιχειρεί να μοιράσει τη φτώχεια σε πολλούς, εκφράσαμε την έντονη διαφωνία μας.


4.       Τονίσαμε επιπλέον για το θέμα των συναδέλφων ωρομισθίων οι οποίοι δεν έχουν πληρωθεί ακόμη, ότι η όποια παράταση αυτής της απαράδεκτης κατάστασης, εκτός της οικονομικής και κοινωνικής διάστασης, συσσωρεύει δικαιολογημένη αγανάκτηση και για ότι προκύψει καίρια την ευθύνη θα έχει το υπουργείο και η Διοίκηση.


5.       Για το θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ), ζητήσαμε εκτός τις πρόσληψης ανέργων συναδέλφων, την ουσιαστική μετεξέλιξη του θεσμού στα πλαίσια του μαθήματος και τις στήριξης των ξενόγλωσσων, των ειδικών και τεχνικών μαθημάτων και κάθε γνωστικό αντικείμενο τα οποία πρέπει να ολοκληρώνονται κυρίως στην πρωινή λειτουργία του σχολείου, με κίνητρα στους συναδέλφους που εμπλέκονται και με την ύπαρξη ανάλογων υποδομών.


6.       Για το θέμα των μεταγραφών μαθητών κατά την προηγούμενη περίοδο και τις ανακρίσεις που έγιναν από την υπηρεσία με παραγγελία του υπουργείου, όπως επίσης για τον αυταρχισμό της Διοίκησης, που παρατηρείται τελευταία.


7.       Θέσαμε επίσης ως θέμα την οριστική λύση του ζητήματος της χωροταξικής κατανομής των σχολείων σε σχέση με τα νέα κτίρια που ξεκινούν και απαιτούνται να γίνουν στη πόλη, στα πλαίσια πάντα με τις ανάγκες της οικογένειας και ανάλογα με τον τόπο της μόνιμης κατοικίας τους, χωρίς ανταγωνισμούς, ελιτισμό και υποβάθμιση κανενός σχολείου της πόλης.


8.       Ζητήσαμε να λυθούν τα προβλήματα του Μουσικού σχολείου, όπως διορισμός καθηγητών μουσικών σπουδών και οργάνων, σίτιση μαθητών κ.λ.π.


9.       Θέσαμε το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης βοηθητικού προσωπικού στα σχολεία, όπως Γραμματείς, επιστάτες κ.λ.π.   


10.   Απαιτήσαμε να δοθεί ένα τέλος στο μαρτύριο των καθηγητών και των Δ/ντών με τη γραφειοκρατία του ΙΚΑ, μεγάλο πρόβλημα έχουν τα ΤΕΕ, ενώ ζητήσαμε να μην γίνει καμία κράτηση (ετεροχρονισμένη) από τους συναδέλφους αναπληρωτές, για ένα καθεστώς που το ΙΚΑ μόνο του αποφάσισε και μάλιστα σε εργαζόμενους που δεν έχουν υπαλληλική σχέση για να επηρεάζει άμεσα το συνταξιοδοτικό καθεστώς των ίδίων. Καταθέσαμε την αγανάκτηση των εκκαθαριστών και των συναδέλφων που απασχολούνται με αυτή την επίπονη και επιπρόσθετη εργασία έξω από τα καθήκοντα του εκπαιδευτικού. Τονίσαμε ότι ο κλάδος εκτός ότι, θα στείλει υπόμνημα στη διοίκηση του ΙΚΑ θα προχωρήσει σε συγκεκριμένη μορφή αντίδρασης, σε περίπτωση που συνεχιστεί το καθεστώς αυτό. 


11.   Για τη συγκρότηση επιτροπών εξετάσεων, επιμόρφωση, ξένες γλώσσες στην εκπαίδευση του ενιαίου χαρακτήρας των κρατικών επιτροπών πιστοποίησης αυτών, είπαμε ότι ο εκπ/κός πρέπει να έχει κύριο ρόλο.


Ο Προϊστάμενος ύστερα από τις απαραίτητες διευκρινήσεις και τις διαπιστώσεις του μας έδωσε τις εξής απαντήσεις:


·         Συμφωνεί ότι με το θεσμό του ωρομίσθιου υπάρχει τρομερό πρόβλημα, τονίζοντας χαρακτηριστικά «ότι έχουν τιναχθεί όλα στον αέρα» και ότι δεν είναι λύση ο θεσμός αυτός στη πρωινή βάρδια των σχολείων.


·         Για την ενισχυτική διδασκαλία μας είπε ότι μετά από τις διακοπές των Χριστουγέννων, αφού έχουμε τα νέα στοιχεία των σχολείων, θα γίνουν προσλήψεις ωρομισθίων για το θεσμό αυτό.


·         Για τη ΠΔΣ στα λύκεια είπε ότι πάει πολύ καλά, αρκετοί μαθητές παρακολουθούν τα τμήματα του προγράμματος ιδιαίτερα στη περιφέρεια, θα μπορούσε όμως να ήταν πολύ καλύτερα.


·         Για τις μεταγραφές, μας είπε ότι υπάρχει θεσμικό πρόβλημα. Όσο αφορά την έρευνα που του θίξαμε μας είπε ότι το θέμα έληξε και το πόρισμα δεν διαπίστωσε κάτι μεμπτό για το Δ/ντή του Γ/σίου που αφορούσαν οι ενστάσεις.


·         Για τη χωροταξική κατανομή των μαθητών στην Α’ Λυκείου στο Αγρίνιο άρχισε όπως μας είπε και στην αρχή έναν διάλογο (ξεκίνησε με τους Δ/ντές Λυκείων), όπου θα ακούσει εκτός από την ΕΛΜΕ και τους Γονείς, ώστε να υπάρξει μια κοινά αποδεκτή λύση υπέρ όλων των σχολείων, χωρίς διακρίσεις σχολείων. Η κατανομή των 920 μαθητών της Γ’ τάξης των Γ/σιων της πόλης υπολογίζεται με βάση και περσινά δεδομένα να είναι 80% στα Λύκεια (824) και 20% (184) στα ΤΕΕ.


·         Για το Μουσικό σχολείο μας ανακοίνωσε ότι έγινε μειοδοτικός διαγωνισμός για πλήρη σίτιση των μαθητών και συμμετείχε μια επιχείρηση, η οποία πληροί τις προϋποθέσεις για το σκοπό αυτό και σύντομα η ΝΕΠ θα επικυρώσει τη σύμβαση.


·         Για τους καθηγητές μουσικών οργάνων μας ενημέρωση ότι το Υπουργείο παιδείας θα καλέσει όλους αυτούς που εργάζονται στα μουσικά σχολεία του ΥΠΕΠΘ το Μάρτιο 2004 σε συνέντευξη, για την δημιουργία ενιαίου πίνακα ο οποίος θα έχει ισχύ για τρία χρόνια (Εγγλέζικο σύστημα, τριετείς συμβάσεις εργασίας) και από την πίνακα αυτό θα τους προσλαμβάνει.


·         Συμφωνεί ότι δεν υπάρχει το απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό στα σχολεία και ευελπιστεί με το πρόγραμμα της μερικής απασχόλησης (4/ωρα) μέσω των Δήμων να υπάρξουν τουλάχιστο φύλακες, αφού πρώτα ζητήσουμε από τους δήμους να προγραμματίσουν τις θέσεις αυτές για να ενταχθούν στο πρόγραμμα.


·         Στις εξετάσεις των ξενόγλωσσων συμμετείχαν στο εξεταστικό κέντρο του Αγρινίου 498 μαθητές και στο Μεσολόγγι 216, όπως μας ενημέρωσε.


·         Τέλος για το ΙΚΑ ο κ. Προϊστάμενος είπε ότι δεν θα πρέπει να αναζητηθούν κρατήσεις αναδρομικά από τους  αναπληρωτές, ενώ ο τρόπος καταβολής των εισφορών με το νέο σύστημα που έχει εφαρμόσει το ΙΚΑ δημιουργείπάρα πολλά προβλήματα και γραφειοκρατία.


·         Για τα θέματα της επιμόρφωσης και της διαχείρισης πόρων από διάφορα προγράμματα, όπου έχουν αποκλείσει την ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ δεν μας έδωσε απαντήσεις, όπως και στα γενικότερα θέματα λέγοντας ότι είναι αρμοδιότητες και άλλων οργάνων καθώς και του ΥΠΕΠΘ.


Τα πιο κάτω θέματα αναφέρθηκαν στη συνάντηση που είχαμε και επειδή έχουν ενδιαφέρον τα διατυπώνουμε ως ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ:


1.       Ξεκινά η διαδικασία Δημοπράτησης της ανέγερσης του νέου διδακτηρίου του 1ου Λυκείου Αγρινίου (πίσω από το νοσοκομείο) από τη Νομ. Αυτοδιοίκηση.


2.       Επιμένουμε στη στήριξη των περιφερειακών σχολείων.


3.       Ζητάμε η έκτακτη επιχορήγηση που δόθηκε στους Δήμους για μικροεπισκευές των σχολείων να δοθούν εξ ολοκλήρου στις Σ.Ε. για τον άμεσο προγραμματισμό των επισκευών και συντηρήσεων των διδακτηρίων στις διακοπές των Χριστουγέννων.


4.       Η επιμόρφωσή μας πρέπει να έχει το χαρακτήρα της καθολικότητας, να είναι ετήσια με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και να αναγνωρίζεται.


 


ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ


 








        Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                          Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ



 



  ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΠΑΡΤΖΩΚΗΣ                             ΚΩΣΤΑΣ ΔΙΟΝ. ΚΟΡΔΑΤΟΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 20.12.2003 22:38:05
 
Αναγνώσθηκε 450 φορές