Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

       Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255

FAX: 210 32 27 382 - 33 11 338                                         Αθήνα, 16/12/03

www.olme.gr

e-mail:olme@otenet.gr

 


 


ΠΡΟΣ: τον πρόεδρο της

Επιτροπής Παρακολούθησης

του 2ου ΕΠΕΑΕΚ


 

 


ΘΕΜΑ: ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 2ο ΕΠΕΑΕΚ


 


Κύριε Πρόεδρε


Σε συνέχεια της παρέμβασης του εκπροσώπου μας στην 3η συνεδρίαση της επιτροπής παρακολούθησης του 2ου ΕΠΕΑΕΚ σας στέλνουμε τις παρατηρήσεις μας για να συμπεριληφθούν στην αναθεώρηση που προωθείται. Επίσης σας επισυνάπτουμε 2 κείμενα του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ, για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τα κέντρα στήριξης του εκπαιδευτικού έργου.


 


Α. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ



  1. Επιθυμούμε να εκφράσουμε για μια ακόμη φορά τις επιφυλάξεις μας για τις προτεραιότητες και τους στόχους του 2ου ΕΠΕΑΕΚ, όπως αυτές έχουν καθοριστεί.
  2. Κατά τη γνώμη μας, χάνεται μια σημαντική ευκαιρία για την Ελληνική Εκπαίδευση να αξιοποιηθούν τα σημαντικά κονδύλια του 2ου ΕΠΕΑΕΚ που προέρχονται από το 3ο ΚΠΣ, κυρίως για τη βελτίωση των υποδομών της εκπαίδευσης.
  3. Επιβεβαιώνεται και από το κείμενο της ενδιάμεσης αξιολόγησης η ορθότητα των  θέσεων του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών για την υποχρηματόδηση της εκπαίδευσης και για τις σοβαρές ελλείψεις στην υποδομή και τον εξοπλισμό των σχολείων.
  4. Οι στόχοι του 2ου ΕΠΕΑΕΚ ουσιαστικά καθορίστηκαν βάσει  της εφαρμοζόμενης κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής, σε συνδυασμό δε και με την δεδομένη σύνθεση της επιτροπής παρακολούθησης, δεν είναι προϊόν ουσιαστικού διαλόγου ανάμεσα στην πολιτεία και τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η ΟΛΜΕ έχει ασκήσει έντονη κριτική για την εκπαιδευτική πολιτική όπως εκφράστηκε με την «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση», που, ουσιαστικά μετέτρεψε  το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο  για την επιλογή των μαθητών στην ανώτατη εκπαίδευση και υποβάθμισε ακόμα περισσότερο την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση δίνοντάς της περισσότερο χαρακτηριστικά κατάρτισης.
  5. Επιμέρους άξονες προτεραιοτήτων,  όπως π.χ. η επιχειρηματικότητα, έτσι όπως εισάγεται (άξονας 3), πιστεύουμε ότι δεν έχουν στόχους συμβατούς με τους στόχους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αποτελούν απλώς επιλογές και προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ουσιαστικά «επιβάλλονται» στη χώρα μας.
  6. Προωθείται μια σημαντική χρηματοδότηση της κατάρτισης, της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, των διαφόρων σχολών που συνεχίζουν να παρέχουν τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση έξω από τις δομές του καθ΄ύλην αρμόδιου Υπουργείου Παιδείας, με τρόπο τέτοιο που ουσιαστικά ενισχύει τη στροφή του εκπαιδευτικού μας συστήματος προς το πρότυπο του «σχολείου της αγοράς».
  7.  Εμείς αρνούμαστε μια εκπαίδευση δέσμια μιας πολιτικής που δίνει προτεραιότητα στις ανάγκες και τις επιδιώξεις της αγοράς. Πρότασή  μας είναι μια εκπαίδευση που θα δίνει προτεραιότητα στις κοινωνικές ανάγκες των νέων, ένα   ανθρωποκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς βεβαίως να αγνοούνται οι ανάγκες της νεολαίας για απασχόληση. Όμως, οι ανάγκες της αγοράς δεν μπορεί να καθορίζουν τους μορφωτικούς και εκπαιδευτικούς στόχους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  8. Πιστεύουμε ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν πρέπει να θεωρείται απλώς η συμμετοχή σε κάποια επιμορφωτικά προγράμματα μικρής ή μεγάλης διάρκειας, αλλά αναπόσπαστο μέρος της διαρκούς επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, η οποία με τη σειρά της πρέπει να συνδέεται με τη συνολική διαδικασία ανάπτυξης και θετικής αλλαγής του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του. Εν τούτοις στο σχεδιασμό του 2ου ΕΠΕΑΕΚ δεν υπάρχει η χρηματοδότηση της ετήσιας επιμόρφωσης με παράλληλη απαλλαγή των εκπαιδευτικών από τα διδακτικά καθήκοντα. Επίσης θέλουμε να επισημάνουμε ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει συνολικός σχεδιασμός από τον Οργανισμό Επιμόρφωσης, ενώ συνεχίζεται η πολυδιάσπαση στο σχεδιασμό και την υλοποίηση διαφόρων επιμέρους επιμορφωτικών προγραμμάτων μικρής διάρκειας.
  9. Τονίζουμε ότι μεγάλα κονδύλια προβλέπονται για την προβολή – διαφήμιση των δράσεων του 2ου ΕΠΕΑΕΚ (10 εκ. ευρώ), γεγονός που δεν συμβάλλει στην καλύτερη αξιοποίηση των πόρων που υπάρχουν και οπωσδήποτε δεν προσφέρει τίποτε στη βελτίωση της παρεχόμενης ποιότητας της εκπαίδευσης.
  10. Τέλος, να επισημάνουμε για μια ακόμη φορά, τη σημασία της έγκυρης ενημέρωσής μας, τουλάχιστον 20 ημέρες πριν τις συνεδριάσεις της επιτροπής παρακολούθησης για τις αναλυτικές προτάσεις και τα κείμενα που θα συζητιούνται σ΄αυτές.

 


Β. προτασεισ


 


Διατηρώντας τις παραπάνω επιφυλάξεις μας, προτείνουμε την υιοθέτηση από την επιτροπή παρακολούθησης των παρακάτω προτάσεων της ομοσπονδίας μας.


 


            1.Να προστεθεί η ετήσιας διάρκειας επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα, που θα πραγματοποιείται στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και θα αφορά ικανό αριθμό εκπαιδευτικών  της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ετησίως, θα είναι καθολική και περιοδική.


            2. Να συμπεριληφθούν στους τελικούς δικαιούχους των μέτρων 1.1, 2.1, 2.6, 4.2 και τα κέντρα μελετών των ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών, όπως το ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ.


            3. Προτείνουμε να συμπεριληφθεί στις προτάσεις αναθεώρησης η ίδρυση ενός  Κέντρου Στήριξης του Εκπαιδευτικού που θα ανατεθεί στο ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ.


            4. Διεκδικούμε  να στηριχθεί ουσιαστικά η επιστημονική, ερευνητική και επιμορφωτική λειτουργία της ΟΛΜΕ και του ΚΕΜΕΤΕ (και αντίστοιχα της ΔΟΕ και του ΙΠΕΜ) από τους πόρους  του ΕΠΕΑΕΚ. Συγκεκριμένα: διοργάνωση επιμορφωτικών συνεδρίων (με τη συνεργασία της ΔΟΕ, της ΟΕΛΜΕΚ και άλλων φορέων της εκπαιδευτικής και επιστημονικής κοινότητας σε εθνική και ευρωπαϊκή κλίμακα), εκπόνηση ερευνητικών προγραμμάτων σε θέματα που αφορούν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς κ.λπ. Είμαστε έτοιμοι, εφόσον υπάρχει η πολιτική βούληση, να καταθέσουμε σχετικές προτάσεις. Επισημαίνουμε, με την ευκαιρία αυτή, ότι οι συνδικαλιστικοί φορείς είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου παραγκωνισμένοι από το 1ο και το 2ο  ΕΠΕΑΕΚ, ενώ οι δυνατότητές τους είναι πολύ μεγάλες.


            5. Προτείνουμε να μη χρηματοδοτηθούν δράσεις που αφορούν τη δευτεροβάθμια τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση που παρέχεται από σχολές  που δεν ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας. Και αυτό γιατί, η ενδεχόμενη χρηματοδότησή της θα συμβάλει στην ακόμη μεγαλύτερη πολυδιάσπαση των φορέων που προσφέρουν τεχνική – επαγγελματική εκπαίδευση. Αντί όλες οι σχολές να εποπτεύονται από το Υπ. Παιδείας, δίνεται η δυνατότητα να δημιουργούν ΤΕΕ όλα τα υπουργεία, τα οποία μάλιστα με τη γενναία χρηματοδότησή τους από το ΕΠΕΑΕΚ διογκώνονται. Όπως είναι γνωστό το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος είναι η ενσωμάτωση όλων των σχολικών μονάδων που παρέχουν Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στο ΥΠΕΠΘ.


 


 Για το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ


Ο Πρόεδρος                                                    Ο Γ. Γραμματέας

Αντώνης Αντωνάκος                                       Γρηγόρης Καλομοίρης



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 20.12.2003 01:37:53
 
Αναγνώσθηκε 426 φορές