Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

ΑΥΤΟΝΟΜΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ  Α/ΒΑΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


16/12/03



Τα  πολυμορφικά  σχολεία της  αγοράς   και οι  ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί




   
Η  χρονιά  που  διανύουμε  θα  είναι καθοριστική για  τους  εκπαιδευτικούς  της πρωτοβάθμιας  εκπαίδευσης  και για  τη  φυσιογνωμία του δημόσιου  σχολείου. Μεγάλες και τραγικές  είναι  οι  αλλαγές  που δρομολογούνται από την κυβέρνηση  και  η  Δ.Ο.Ε.  ΄΄ποιεί  τη  νήσσα΄΄, αφού  κατάφερε ΄΄αριστοτεχνικά΄΄ να αποκλιμακώσει και να εκφυλίσει - με την απαράδεκτη μακρά στάση  αναμονής που κράτησε -  έναν  απεργιακό αγώνα που  άρχισε  με τη  μεγάλη συμμετοχή του 75% των συναδέλφων,  για να καταλήξει  27 (γιατί;)  ημέρες  αργότερα, σε μια αναμενόμενη  ισχνή  συμμετοχή.


    Το  καλοκαίρι, μας  προειδοποίησε για  τα  σχέδια  της  κυβέρνησης και ο Μανόλης  Μπαλτάς, διευθύνων σύμβουλος του  Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ  ΑΕ), που πέρυσι έγινε  Ανώνυμος  Εταιρία  και ετοιμάζεται  να μπει στο  Χρηματιστήριο! Σε ολοσέλιδη  συνέντευξή του  στην ΄΄Ελευθεροτυπία΄΄ (14/6), αναφέρθηκε  εκτενώς  στα  ΄΄πολυμορφικά σχολεία  της  αγοράς ΄΄, τα σχολεία  που προσπαθεί να αναπτύξει ο  ΟΣΚ ΑΕ. Πρόκειται  για  τα  ΄΄ανοιχτά σχολεία΄΄, πολλαπλών  χρήσεων ΄΄…που θα συνδυάζουν ήπιες  εμπορικές  χρήσεις, χώρους  γραφείων και εκθέσεων, ακόμη  και χρήσεις  γκαράζ, τα  οποία  θα  αποφέρουν σημαντικά  έσοδα  στον ΟΣΚ, ακόμα και μέσα  από τη σύναψη  συμβάσεων παραχώρησης, τόσο με ιδιώτες, όσο και με την τοπική αυτοδιοίκηση΄΄. Ενδεικτικά μόνο αναφέρουμε το υπό κατασκευή  γκαράζ στο ειδικό  σχολείο  Καλλιθέας, το    τριπλό υπόγειο γκαράζ σε  σχολείο της οδού  Χαρ. Τρικούπη, κλπ.  Για τη μελλοντική διαχείριση  αυτών των πολυμορφικών σχολείων, αλλά  και των άλλων υπό εκποίηση  δημόσιων  υπηρεσιών, φρόντισε  η κυβέρνηση να  ψηφίσει   το καλοκαίρι  νόμο  με  τον οποίο  μπορεί να προσλαμβάνει στελέχη  από τον ιδιωτικό τομέα, για  να τα  χρησιμοποιήσει  σε  δημόσιες  υπηρεσίες. Παράλληλα  το καλοκαίρι ψήφισε άλλο νόμο,  με τον οποίο εισάγει  τη μερική  απασχόληση στο  δημόσιο, με  στόχο  τη κατάργηση των σημερινών εργασιακών σχέσεων  στο δημόσιο, τον περιορισμό  της  μονιμότητας  και την εφαρμογή  του  αμερικάνικου εργασιακού μοντέλου. Το ζήτημα  της  μερικής  απασχόλησης  εξειδίκευσε για  την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με νόμο που ψήφισε  το  Νοέμβρη, στον οποίο  προβλέπει τη  πρόσληψη  ωρομισθίων εκπαιδευτικών από τους  πίνακες  αναπληρωτών. Είναι  προφανές  ότι οι  μάνατζερς  που θα αναλάβουν τα  ΄΄πολυμορφικά ΄΄  και αυτοχρηματοδοτούμενα  σχολεία του  κυρίου  Μπαλτά  και της  κυβέρνησης, πρέπει  να δουλεύουν με χαμηλό  λειτουργικό  κόστος για να αποφέρουν έσοδα αρχικά   στον ΟΣΚ ΑΕ και αργότερα  στους  μετόχους  του, γεγονός  που ΄΄απαιτεί΄΄ ωρομίσθιους  εργαζόμενους, δηλαδή  εργαζόμενους  με  πολύ χαμηλές αμοιβές, που δεν θα  πληρώνονται  στις  αργίες  και στις  διακοπές, εργαζόμενους χωρίς επιδόματα, δώρα, άδειες, χωρίς  πλήρη  ασφάλιση  και  χωρίς  συμμετοχή  στα  συνδικαλιστικά  σωματεία. Είναι απαραίτητοι  για  τα  σχέδια  ιδιωτικοποίησης  της  εκπαίδευσης, οι υπό  ομηρία εργαζόμενοι,   που ήδη δουλεύουν πάρα  πολύ, σε  πολλά  σχολεία για  να συμπληρώσουν ώρες και για να  τους κρατήσουν στη δουλειά, ενώ  αμείβονται  πενιχρά.


     Είναι προφανές  ότι  αν  δεν  αναχαιτίσουμε  ΤΩΡΑ  αυτή τη κατάσταση, σε  λίγα  χρόνια  οι  ωρομίσθιοι  εκπαιδευτικοί  θα  αποτελούν  τη πλειοψηφία  των  εργαζόμενων στις  περισσότερες  σχολικές  μονάδες ( ΄΄πολυμορφικές΄΄  και  μη !) και όχι μόνο. Είναι προφανές  ότι οι ελαστικές  μορφές  εργασίας  οδηγούν στη διάσπαση  του  εκπαιδευτικού κόσμου, δηλαδή σε  εκπαιδευτικούς  πολλών ταχυτήτων. Πρέπει σήμερα λοιπόν να  αγωνισθούμε  περισσότερο από κάθε  άλλη φορά, για  μόνιμους  διορισμούς, με πλήρη  εργασιακά  και ασφαλιστικά  δικαιώματα.


Γιατί  η  ωρομισθία  μας πλήττει όλους :


     Πλήττει πρωτίστως τους  ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, αλλά πλήττει και  τους  μόνιμους εκπαιδευτικούς, που χάνουν χρήματα  από τα   ταμεία τους.


     Δημιουργεί  απεργοσπαστικούς μηχανισμούς,   με βασική  υπεύθυνη σήμερα τη ΔΟΕ,  που  δεν  προχωρά άμεσα  με  πρωτοβουλίες  της, στη  συνδικαλιστική  κάλυψη  των ωρομισθίων. 


     Στρώνει  το  χαλί  για  έμμεση  και  ίσως  αργότερα για άμεση  άρση  της  όποιας μονιμότητας,  με  βασικό  εργαλείο  την νομοθετημένη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και το καθηκοντολόγιο, σε  ένα  τοπίο πειθαρχημένης  εργασίας, όπως  θα  είναι  το  σχολείο,  που θα  λειτουργεί  κυρίως  με  ωρομίσθιους  εκπαιδευτικούς.


      Επιπλέον  απορυθμίζει τη λειτουργία του σχολείου και υποβιβάζει την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, αφού οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να τρέχουν από σχολείο σε σχολείο, με αποτέλεσμα να μένουν έξω από το παιδαγωγικό περιβάλλον του κάθε σχολείου. Ο λιγοστός χρόνος επαφής με τους μαθητές δεν εξασφαλίζει το παιδαγωγικό κλίμα που είναι απαραίτητο, λόγω της ηλικίας της μαθητών στο Δημοτικό σχολείο, για προσφορά εκπαιδευτικού έργου.


          Είναι όμως δυνατόν να λειτουργήσει και να  προσφέρει παιδαγωγικό και διδακτικό έργο ένα Δημοτικό σχολείο στηριγμένο σε ωρομίσθιους και μερικής απασχόλησης εκπαιδευτικούς;   


     Η  σύνδεση  αμοιβής  - παραγωγικότητας  που  επίσης προωθεί  η κυβέρνηση,  θα  συμπληρώσει  το  εφιαλτικό  παζλ   της  πλήρους ανατροπής  των εργασιακών  σχέσεων στο δημόσιο.


    Απέναντι  σε  αυτές  τις  δραματικές  εξελίξεις, η  ΔΟΕ  σκοπίμως αδρανεί. Οι  κυρίαρχες  παρατάξεις  ΠΑΣΚ  και  ΔΑΚΕ, θιασώτες  της  ίδιας  νεοφιλελεύθερης  πολιτικής, αποφασίζουν εκ των υστέρων για υπομνήματα προς στο  Υπουργείο, με  τα  οποία  εκφράζουν την διαφοροποίηση της  ΔΟΕ  ως προς το θεσμό των  ωρομισθίων,  αφού όμως νωρίτερα  είχαν  φροντίσει  να  το  καθησυχάσουν  και να το  διαβεβαιώσουν, ότι  καμία  διεκδικητική  δυνατότητα  δεν  έχει  η Ομοσπονδία, μετά  την αποκλιμάκωση  των απεργιακών αγώνων, που οι ίδιες αυτές  παρατάξεις πέτυχαν! Από την άλλη  πλευρά, οι δυο  αριστερές  παρατάξεις  που εκπροσωπούνται  στο  ΔΣ  της  ΔΟΕ ( ΕΣΑΚ/ΔΕΕ  και  Συσπειρώσεις), δεν μπορούν να βρουν κοινή  γλώσσα και κοινή πρόταση  στο ΔΣ  της  ΔΟΕ, ούτε  μπροστά  σε αυτά τα  καυτά  προβλήματα, τις ολέθριες επιπτώσεις των οποίων με  ξεχωριστές  ανακοινώσεις  τους  συνομολογούν. Η  αποθέωση  του  σεχταρισμού! Η  ΑΥΤΟΝΟΜΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  εκπαιδευτικών  πρωτοβάθμιας  εκπαίδευσης, εντοπίζει  ΓΙΑ  ΑΛΛΗ ΜΙΑ  ΦΟΡΑ  τη  μεγάλη  και επείγουσα  ανάγκη :


·        Ενωτικής και  αγωνιστικής διεκδίκησης  μόνιμων διορισμών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με στόχο  την άμεση  κάλυψη όλων των κενών, από  εκπαιδευτικούς  που εργάζονται ως  αναπληρωτές  ή  ωρομίσθιοι  στα  σχολεία .


·        Ενωτικής και  αγωνιστικής  αντίθεσης  στον απάνθρωπο  θεσμό  των ωρομισθίων  αλλά και στο θεσμό  των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.


·        Άμεσης  συνδικαλιστικής  κάλυψης  με  την είσοδο  τους  στα  πρωτοβάθμια σωματεία, όλων των εκπαιδευτικών  που εργάζονται  με  κάθε  είδους  εργασιακή  σχέση στη πρωτοβάθμια  εκπαίδευση.


·        Διεκδίκησης  της  άμεσης  πληρωμής όλων των δεδουλευμένων των ωρομισθίων  και της  πλήρους διαφάνειας  στη διαδικασία  των προσλήψεών τους, μέχρι  αυτές  να μετατραπούν σε  μόνιμους  διορισμούς.    


Βασικό  εργαλείο  στην επιτυχία αυτών των διεκδικήσεων  και ενεργειών, μπορεί να  είναι  η  συνδιαμόρφωση  ενός  ισχυρού  αριστερού συνδικαλιστικού  πόλου  στη πρωτοβάθμια  εκπαίδευση, που  θα  αναπτυχθεί  χωρίς  ναρκισσιστικές  περιχαρακώσεις, με σεβασμό  στην  ιδεολογικοπολιτική ταυτότητα  κάθε  συνιστώσας  του (συλλογικότητας  ή μεμονωμένου συναδέλφου και συναδέλφισσας). Η  πραγματική και κοινή  διεκδίκηση  αυτών που μας  ενώνουν, πρέπει  να προταχθεί  σήμερα, γιατί  αύριο  θα  είναι  αργά


  


 


Τηλ. Επικοινωνίας : 6974665664, 6976437186, 6974661244, 6973009773



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 17.12.2003 17:57:30
 
Αναγνώσθηκε 431 φορές