Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ


ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 


ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ


ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΝΟΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ


Για ένα Άλλο συνδικαλισμό στις αντιλήψεις και στην πρακτική


                                                                                                                


Συναδέλφισσα, συνάδελφε με τις εκλογές της 11ης Δεκεμβρίου 2003 ξεκινά μια νέα συνδικαλιστική χρονιά και σε καλούμε να αγωνισθείς μαζί μας, για ένα άλλο συνδικαλισμό στις αντιλήψεις και την πρακτική.


Είμαστε καθηγήτριες και καθηγητές-ενεργοί πολίτες, με προβληματισμούς για το μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρα μας, με ανησυχίες για το περιβάλλον, την οικολογία, τον πολιτισμό, την τεχνολογία και την επιστήμη.            


        Προσπαθούμε να συμβάλουμε μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας πιο ανθρώπινης και δημιουργικής. Βλέπουμε γόνιμα και δημιουργικά το ευρωπαϊκό και ελληνικό κοινωνικό φόρουμ, αλλά και κάθε προσπάθεια των σύγχρονων κινημάτων να αναπτύξουν μια πειστική κριτική και δυναμική στάση απέναντι στο μοντέλο της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης. Πιστεύουμε ότι δεν ήρθε το τέλος του συνδικαλισμού ούτε πρόκειται να έρθει. Χρειάζεται ένας άλλος συνδικαλισμός που θα δίνει ιδιαίτερο βάρος στο σχολείο το οποίο θα είναι ο πυρήνας του. Στο σχολείο θα καλλιεργείται η πρώτη συλλογικότητα για να δημιουργηθεί ένα ρωμαλέο αγωνιστικό και διεκδικητικό συνδικαλιστικό κίνημα που είναι αναγκαίο για την επίλυση των προβλημάτων με διαδικασίες που έχουν ως βάση τη γνώση των προβλημάτων της Παιδείας, την ενημέρωση, τον προβληματισμό και την ανατροφοδότηση. Επιδιώκουμε την υπέρβαση των άγονων παραταξιακών αντιπαραθέσεων, τη συσπείρωση του κλάδου μας, τη σύνθεση των απόψεων για να βγει ο κλάδος από την ατομική και συλλογική αδράνεια και να αναλάβει ενεργό ρόλο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης.


·         Έχουμε διασφαλίσει την αυτονομία της λειτουργίας μας από κάθε είδους κομματικό έλεγχο και επιβολή καθώς και την ελευθερία των απόψεων των μελών μας.       


·         Αγωνιζόμαστε για τη δημιουργία κινήματος Παιδείας, με δική του πολιτική πρόταση για τη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση με την οποία θα υλοποιείται το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση που θα παρέχεται από εκπαιδευτικούς πλήρους και αποκλειστικής εργασίας.


·         Συνεδριάζουμε και αποφασίζουμε για κάθε ζήτημα μετά από δημόσια πρόσκληση Οι συνεδριάσεις είναι ανοιχτές σε κάθε συνάδελφο που αγωνιά για την Παιδεία και πιστεύει ότι ‘δεν μπορεί να σωθεί μόνος του’.


 


    Συναδέλφισσα, συνάδελφε, είναι κοινή διαπίστωση ότι η ‘Νέα Τάξη πραγμάτων’, προκειμένου να εδραιώσει τη νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση και να παραδώσει τους ανθρώπους, τις κοινωνίες και τον πολιτισμό στην ασυδοσία των ανεξέλεγκτων διεθνοποιημένων χρηματιστηριακών αγορών, έχει κηρύξει τον πόλεμο εναντίον οποιουδήποτε, όχι μόνο σ’ εκείνους που αντιστέκονται, αλλά απλώς διαφωνούν. Με επικεφαλή τη φονική πολεμική μηχανή των ΗΠΑ, αφού ισοπέδωσε την Γιουγκοσλαβία, ανακάλυψε τον νέο εχθρό την ‘τρομοκρατία’. Ο πόλεμος κατά της τρομοκρατίας,  και μάλιστα ο προληπτικός, είναι διαρκής και δε στρέφεται μόνο εναντίον των κρατών που δεν είναι ενσωματωμένα στη διεθνή ‘Νέα τάξη’. Στρέφεται εναντίον οποιουδήποτε καθεστώτος ή κοινωνικού κινήματος ή ομάδας που δε συμμορφώνεται αλλά αντιστέκεται. Κάθε γωνιά του πλανήτη είναι πεδίο μάχης. Τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι αγώνες των εργαζομένων είναι τα πρώτα θύματα αυτού του πολέμου. Ολόκληρα κράτη, όπως το Αφγανιστάν και το Ιράκ, κατηγορούνται ότι υποθάλπουν την τρομοκρατία και τιμωρούνται με πόλεμο και κατοχή. Ο Παλαιστινιακός λαός που αγωνίζεται για την ελευθερία του χαρακτηρίζεται τρομοκρατικός. Οι τρομονόμοι στα Ευρωπαϊκά κράτη ψηφίζονται και εφαρμόζονται για να περιορίσουν κάθε μαζική κινητοποίηση και αντίσταση στη νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση. Στην πρόσφατη Ελληνική πραγματικότητα, οι κρατούμενοι από τις διαδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούνται σε ένα ιδιότυπο πείραμα εφαρμογής πιο «προωθημένων» κατασταλτικών μέτρων σε περιπτώσεις μαζικών κινητοποιήσεων.   


    Συναδέλφισσα, συνάδελφε, είναι κοινή διαπίστωση ότι η Ελληνική Κυβέρνηση κινούμενη στο νεοφιλελεύθερο περιβάλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρώ προχωρεί με γρήγορα βήματα στην απελευθέρωση των αγορών, στις  ιδιωτικοποιήσεις, στην κατεδάφιση του Κράτους πρόνοιας και στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Μέσω των ειδικών λογαριασμών διακινούνται δισεκατομμύρια ευρώ, το 1/4 περίπου του επίσημου προϋπολογισμού, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένας δεύτερος μυστικός προϋπολογισμός τον οποίο διαχειρίζεται με αδιαφάνεια η Κυβέρνηση. Η διαφθορά αγγίζει το ιλιγγιώδες ποσό του 30% του ΑΕΠ. Ο Ελληνικός λαός «λαδώνει» με 15 τρισεκατομμύρια δρχ. το χρόνο την κρατική μηχανή. Ένας εσμός διαπλεκόμενων, οικονομικών και πολιτικών συμφερόντων καρπώνονται οικονομικό και κοινωνικό πλεόνασμα μέσω αμοιβαίων εξαρτήσεων, αλληλοκάλυψης και συνενοχής. Για τους εργαζόμενους μένει η ανεργία, η λιτότητα και η περιστολή των δικαιωμάτων τους.


Ειδικότερα στην εκπαίδευση. Οι δαπάνες ποτέ δε ξέφυγαν από το 3.5% του ΑΕΠ, τελευταία θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όταν ο μέσος όρος της ΕΕ πλησιάζει το 6%. Η έλλειψη αιθουσών, η συστέγαση, οι πολλαπλές βάρδιες, η απουσία αναγκαίων χώρων για εκπαιδευτικές δραστηριότητες, η ανυπαρξία συντήρησης και επισκευών, παραμένουν μόνιμα αρνητικά χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Η ανάπτυξη και η διόγκωση του ιδιωτικού, εξωσχολικού - παραεκπαιδευτικού δικτύου (φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, ξένων γλωσσών, ιδιαίτερα κ.λ.π) είναι μια αναγκαία πραγματικότητα που αφαιμάσσει κάθε χρόνο 500 δις από τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, ποσό που πλησιάζει τα 3/5 του κρατικού προϋπολογισμού για την εκπαίδευση. Η ανισότητα και η φτώχια οδηγεί χιλιάδες παιδιά, σε πείσμα των διακηρύξεων, να εγκαταλείπουν το σχολείο και κατά συνέπεια στην περιθωριοποίηση και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Το σχολείο της αγοράς και του ανταγωνισμού αφυδατώνει τη σχολική ζωή από το διάλειμμα, το παιχνίδι, την αλληλεγγύη, τη γνωριμία, τον έρωτα. Το εξετασιοκεντρικό σύστημα εκμηδενίζει κάθε διάθεση επικοινωνίας, προώθησης του διαλόγου, ουσιαστικής επαφής με τη γνώση.


     Συναδέλφισσα, συνάδελφε, είναι κοινή διαπίστωση ότι χρειαζόμαστε ένα άλλο συνδικαλισμό που θα είναι ανεξάρτητος, χωρίς κομματικές συναλλαγές, θα  ασχολείται με τα προβλήματα του μαχόμενου καθηγητή, του μαθητή και του δημόσιου σχολείου. Για ένα νέο συνδικαλισμό που θα είναι η ασπίδα του συναδέλφου-εργαζόμενου, για να μπορέσει επιτέλους να αποκρούσει τη σκληρή νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης καθώς και την επέλαση της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης  και της νέας… ‘νέας τάξης πραγμάτων’. Ένας τέτοιος συνδικαλισμός θα είναι πεδίο συλλογικής δράσης, έκφρασης και διεκδίκησης.


          Η ελπίδα για ένα τέτοιο συνδικαλισμό ζωντάνεψε μετά τη μεγαλειώδη αντίσταση των εργαζομένων στην προσπάθεια για κατεδάφιση του ασφαλιστικού συστήματος. Ζωντάνεψε μέσα από τη ζωογόνηση των κινημάτων κατά της παγκοσμιοποίησης από το Σιάτλ ως τη Γένοβα και τη Θεσσαλονίκη. Ζωντάνεψε μέσα και από τις μεγαλειώδεις διαδηλώσεις για το περιβάλλον από το Ρίο ως το Γιοχάνεσμπουργκ. Ζωντάνεψε μέσα από τις δυναμικές διαδηλώσεις κατά του πολέμου χωρίς ‘αν’ και ‘αλλά’, από τις ΗΠΑ ως το Μιλάνο, το Παρίσι την Αθήνα και αλλού.


     Συναδέλφισσα, συνάδελφε, με αυτές τις σκέψεις σου παρουσιάζουμε τις θέσεις μας και επιθυμούμε να γίνουν αντικείμενο συζήτησης και κριτικής.


ΘΕΣΕΙΣ


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ


ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ


ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΝΟΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ


  


ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ 11ης ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2003


 


Οικονομικά: Να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας 


     Η μισθολογική μας κατάσταση ήταν πάντα αναντίστοιχη με την προσφορά και το έργο μας. Η ιδιαιτερότητα του εκπαιδευτικού έργου και ο κρίσιμος χαρακτήρας του στη σημερινή συγκυρία είναι ευρέως αποδεκτά. Επόμενο είναι ότι η ιδιαιτερότητα αυτή πρέπει να αναγνωρίζεται και να αποτυπώνεται και στη μισθολογική μας εξέλιξη. Οι αρμόδιοι Υπουργοί αναγνώριζαν, φραστικά τουλάχιστον, την ιδιαιτερότητα αυτή και ότι είναι δίκαια τα οικονομικά μας αιτήματα και συνεχώς μας αποκοίμιζαν υποσχόμενοι τουλάχιστον το επίδομα των 176 ευρώ που έχει δοθεί σε όλους τους άλλους δημόσιους υπαλλήλους. Όμως από το 1997 μέχρι σήμερα, όχι μόνο δε μας δόθηκε κανένα “ειδικό επίδομα” αλλά μας επιβλήθηκε και επιπλέον κράτηση 18 ευρώ το μήνα αναδρομικά από 1-1-2003 για το επίδομα που δεν έχουμε πάρει.


    Η Κυβέρνηση και ο Υπουργός της Παιδείας ισχυρίζονται ότι κράτησαν τις υποσχέσεις τους για  ειδική μέριμνα με το «νέο ειδικό μισθολόγιο για εκπαιδευτικούς» που θα ισχύσει από 1-1-2004. Ο τρόπος με τον οποίο ανακοινώθηκε «το νέο μισθολόγιο» των δημοσίων υπαλλήλων είναι η πρώτη προσπάθεια σπίλωσης. Ανακοινώθηκε το μισθολόγιο όλων των άλλων υπαλλήλων χωρίς τα επιδόματα, ενώ το «ειδικό μισθολόγιο των εκπαιδευτικών» ανακοινώθηκε μαζί με το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης, με αποτέλεσμα να φαίνονται οι αποδοχές των εκπαιδευτικών μεγαλύτερες κατά 302 ευρώ από τις αποδοχές  των άλλων δημόσιων υπαλλήλων.


   Πίσω όμως από τη σπίλωση και την προπαγάνδα υπάρχει η πραγματικότητα του «νέου μισθολογίου». Η πραγματικότητα είναι ότι έχουμε σημαντικές απώλειες. Ας δούμε τι χάνουμε:


·         Καταργείται το επίδομα των 176 ευρώ το οποίο είχε χορηγηθεί σε ορισμένες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων και δεν επεκτείνεται σε καμία άλλη περίπτωση. Σε όσους είχε χορηγηθεί παραμένει ως προσωπική διαφορά. 


·         Τα επιδόματα παραμένουν και στο «νέο μισθολόγιο», με αποτέλεσμα οι συντάξιμες αποδοχές με το νέο μισθολόγιο να είναι κατά 26 ευρώ χαμηλότερες από τις συντάξιμες αποδοχές με το παλιό μισθολόγιο. Επίσης κανένας εκπαιδευτικός δεν θα παίρνει σύνταξη μεγαλύτερη από το 60% των αποδοχών του.


·         Το κίνητρο απόδοσης γίνεται 150 ευρώ και συνδέεται με την αξιολόγηση. «Κριτήρια για τη χορήγηση του ανωτέρω κινήτρου είναι η ποιοτική και ποσοτική απόδοση του υπαλλήλου, η μη αξιολόγησή του με δυσμενή βαθμό, καθώς και o βαθμός ενδιαφέροντός του για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι τεθείσες προϋποθέσεις γίνεται κατ' αρχήν περιορισμός του κινήτρου στο ήμισυ επί δίμηνο και εφόσον οι λόγοι περικοπής του κινήτρου εξακολουθούν να υφίστανται και μετά την παρέλευση διμήνου διακόπτεται η καταβολή του επί ένα ακόμη δίμηνο. Σ’ όλες αυτές τις περιπτώσεις αποφαίνεται το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο με αιτιολογημένη απόφαση».


·         Με την κατάργηση του χρονοεπιδόματος μειώνονται οι αποδοχές των αναπληρωτών οι οποίοι προσλαμβάνονται με το εισαγωγικό Μισθολογικό Κλιμάκιο και μέχρι σήμερα έπαιρναν τις αποδοχές του εισαγωγικού Μισθολογικού Κλιμακίου συν το χρονοεπίδομα ανάλογα με την προϋπηρεσία τους.


·         Το ωρομίσθιο και με το νέο μισθολόγιο παραμένει σταθερό όσο ήταν στις 31-12-1996 ! Το ωρομίσθιο δεν έχει πάρει καμία απολύτως αύξηση από το 1996. Με το νόμο (2470/1997 άρθρο 18 παρ. 8) το ωρομίσθιο καθηλώθηκε στο ύψος που είχε διαμορφωθεί στις 31-12-1996 δηλ. 3140 δρχ. ακαθάριστα η ώρα. Μέχρι τότε το ωρομίσθιο αναπροσαρμοζόταν με την ΑΤΑ. Από τότε μέχρι και σήμερα δεν έγινε καμία αύξηση. Αν το ωρομίσθιο συνέχιζε να υπολογίζεται μέχρι σήμερα όπως υπολογιζόταν μέχρι 31-12-1996 τότε θα ήταν 5100 δρχ.


·          Τα αναδρομικά του οικογενειακού επιδόματος που οφείλει η Κυβέρνηση ύστερα από την καταδικαστική απόφαση σε βάρος της περικόπτονται στο 50% και καταργούνται και οι αποφάσεις δικαστηρίων που έχουν δικαιώσει όσους έχουν προσφύγει σε δικαστήρια. Σταματούν ακόμα και οι εκκρεμείς δίκες. Οι συνειρμοί είναι αναπόφευκτοι !


·         Με τη ρύθμιση της παραγράφου 1 του άρθρου 18 του προωθούμενου mini-ασφαλιστικού νομοσχεδίου επιβάλλεται κράτηση 2% υπέρ του ΤΕΑΔΥ από 1-1-2004, σε όσα επιδόματα δεν επιβαλλόταν μέχρι τώρα κράτηση υπέρ του ΤΕΑΔΥ. Δηλαδή: Στο επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης (302Χ2% = 6,04), στο οικογενειακό επίδομα (παντρεμένος/η με δύο παιδιά 70,43Χ2% = 1,41 Ευρώ),  στο μεταπτυχιακό, στα επιδόματα θέσης (περίπου 6 Ευρώ) κλπ. Όλα αυτά χωρίς να προβλέπεται αντίστοιχη αύξηση της επικουρικής σύνταξης από την αυξημένη κράτηση.


Εκτός από τις απώλειες που έχουμε με «νέο ειδικό μισθολόγιο για εκπαιδευτικούς», έχουμε και τις «παράπλευρες απώλειες» από τη φορολογία που είναι σημαντικές.


·         Η φορολογική κλίμακα παραμένει ως έχει .


·         Καταργούνται σταδιακά τα αφορολόγητα ποσά για: οικογενειακές δαπάνες, τα έξοδα νοσοκομειακής και ιατρικής περίθαλψης, η έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα των τόκων στεγαστικού δανείου, τα ασφάλιστρα ζωής, κ.λ.π


  Το αποτέλεσμα αυτών των «παράπλευρων απωλειών» θα είναι η επιστροφή του 35% των όποιων αυξήσεων με μορφή άμεσων φόρων που θα παρακρατούνται κάθε μήνα από τις αποδοχές μας.


 


Διεκδικούμε:


 Ελεύθερες κλαδικές συλλογικές συμβάσεις.


·         5 % του ΑΕΠ για την Παιδεία για το 2004.


·         Χορήγηση του ποσού των 60.000 δρχ.  (176 ΕΥΡΩ) από 1ης Ιανουαρίου 2003.


·         Αυξήσεις αποδοχών 10 % από 1ης Ιανουαρίου 2004.


·         Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη χωρίς τη σύνδεση του μισθού με την “αξιολόγηση – απόδοση”.


·         Ουσιαστική αύξηση του οικογενειακού επιδόματος και άμεση καταβολή των αναδρομικών.


·         Αφορολόγητο εισόδημα στο ύψος των αποδοχών του νεοδιόριστου καθηγητή.


·         Αύξηση της υπερωριακής αποζημίωσης και της αποζημίωσης της ενισχυτικής διδασκαλίας, που παρα-μένουν καθηλωμένες εδώ και 6 χρόνια, στο ύψος των αμοιβών της πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Διπλασιασμό των πάσης φύσης αμοιβών για τις πανελλαδικές εξετάσεις και άμεση καταβολή τους.


 


Συνταξιοδοτικό Ασφαλιστικό: Με αξιοπρέπεια να σταματούμε την δουλειά και αξιοπρεπή σύνταξη.


Η κατεδάφιση του κοινωνικού κράτους  που ξεκίνησε τις αρχές της δεκαετίας του 1990 ολοκληρώθηκε με την ψήφιση των νόμων για το ασφαλιστικό το 2002. Οι νόμοι που ψηφίστηκαν από την Κυβέρνηση για το συνταξιοδοτικό παρά τις προσπάθειες ωραιοποίησής τους, διατηρούν ένα σύστημα οικονομικά μη βιώσιμο, κοινωνικά άδικο και αναποτελεσματικό και αφήνουν ανοικτό το δρόμο για πιο επώδυνες παρεμβάσεις. Οι παρεμβάσεις αυτές έχουν ήδη αρχίσει. Τα πρώτα δειγματα: Επιβάλλεται κράτηση 2% υπέρ του ΤΕΑΔΥ από 1-1-2004 σε όσα επιδόματα δεν επιβαλλόταν μέχρι τώρα κράτηση υπέρ του ΤΕΑΔΥ. Η ληστεία των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμίων συνεχίζεται. Ο Υπουργός Οικονομίας ξεπουλά τώρα το 2% της Εθνικής τράπεζας και υποχρεώνει τα ασφαλιστικά ταμεία να το αγοράσουν – μετοχές - και μάλιστα χωρίς να έχουν το δικαίωμα να ‘πουλήσουν’ όποτε θέλουν, αλλά μόνο μετά έξι μήνες δηλαδή μετά της εκλογές. Αλήθεια ποιος θα δώσει κάποτε λογαριασμό στους ασφαλισμένους που πληρώνουν για την τύχη των αποθεματικών που ‘επενδύθηκαν’ στο χρηματιστήριο; Κρατήσεις για υγειονομική περίθαλψη πληρώνουμε κάθε μήνα, και δεν έχουμε το δικαίωμα ούτε γιατρό να επισκεφθούμε δωρεάν μόνο πληρώνουμε την κάθε επίσκεψη τουλάχιστον 30 ευρώ (=10.000 δρχ). Ο Υπουργός Παιδείας δηλώνει γι’ αυτό ότι δεν είναι και Υπουργός Υγείας.


Διεκδικούμε:



  • Θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος με 25 χρόνια υπηρεσίας και πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια υπηρεσίας. Η κύρια σύνταξη να ανέρχεται στο 80% του συνόλου των εν ενεργεία αποδοχών, όπως αυτές διαμορφώνονται κατά το μήνα αποχώρησης από την υπηρεσία.
  •  Πραγματική αυτοδιοίκηση και αυτοδιαχείριση  των ταμείων μας και αξιοποίηση των αποθεματικών τους για την ικανοποίηση αναγκών των ασφαλισμένων (στέγη-δάνεια, παιδικοί σταθμοί, κ.λ.π) Επιστροφή των κλεμμένων στα ταμεία.
  • Πλήρης και δωρεάν ιατροφαρμακευτική και οδοντιατρική περίθαλψη. Δωρεάν φυσικοθεραπεία. Δωρεάν χορήγηση γυαλιών όρασης και φακών επαφής.

 


Εργασιακά


 Διασφάλιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων που απειλούνται. Πολλοί καθηγητές αναγκάζονται να συμπληρώνουν το ωράριο τους σε διαφορετικά σχολεία.. Η κατάσταση χειροτερεύει ακόμα περισσότερο γιατί με απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή οι καθηγητές θα συμπληρώνουν ωράριο και σε άλλες υπηρεσίες. Η οργανική θέση απειλείται. Ο διορισμός  με το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ έχει αποτύχει. Είναι ανάγκη να ανοίξει ο διάλογος για τον τρόπο πρόσληψης των μόνιμων εκπαιδευτικών από μηδενική βάση με μόνο όρο να παίζει σημαντικό ρόλο η προϋπηρεσία..


Διεκδικούμε:


·         Διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα  τα οργανικά κενά.


·         Οι αναθέσεις μαθημάτων να ρυθμίζονται με συμφωνία ΟΛΜΕ- ΥΠΕΠΘ.


·         Να γίνουν άμεσα οι αναθέσεις μαθημάτων στα ΤΕΕ και η εργασιακή αποκατάσταση ειδικοτήτων που δεν έχουν ωράριο.


·         Μοριοδότηση κάθε είδους αποσπάσεων.


·         Όριο στον αριθμό αντικειμένων-μαθημάτων τα οποία διδάσκει ένας καθηγητής .


·         Καθιέρωση δικαιώματος υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.


·         Ένταξη των ΙΕΚ, των ΚΕΚ, των σχολών του ΟΑΕΔ κλπ, στο ενιαίο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση. Οι διορισμοί αυτοί να γίνονται με βάση τη διαδικασία πρόσληψης και τοποθέτησης των αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών στη Β/θμια Εκπαίδευση


·         Τοποθέτηση γραμματέων, επιστατών και φυλάκων σε όλα τα σχολεία.


 


Αναπληρωτές


Η κυβέρνηση προχώρησε στη ρύθμιση για τους διορισμούς από τους πίνακες των 16μηνιτών και στη σύνταξη του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών. Οι ρυθμίσεις αυτές, αν και απέχουν πολύ από τις θέσεις μας, έχουν το θετικό στοιχείο ότι για πρώτη φορά μετά το 1997 η Κυβέρνηση δέχεται διορισμούς μόνιμων Καθηγητών από πίνακες εκτός ΑΣΕΠ.  Με τον τρόπο όμως μοριοδότησης που ψηφίστηκε  για την σύνταξη του ενιαίου  πίνακα αναπληρωτών, αναιρείται ουσιαστικά η προϋπηρεσία. Αποθαρρύνονται  έτσι οι άνθρωποι που έχουν συνδέσει τη ζωή τους με την δημόσια Εκπαίδευση.


Διεκδικούμε:   



  • Αναπληρωτές να προσλαμβάνονται μόνο για την κάλυψη λειτουργικών κενών. Να καταργηθεί ο θεσμός του ωρομίσθιου.
  • Να ορισθεί μέγιστος χρόνος αναπλήρωσης τα 3 έτη και όταν συμπληρώνεται να θεμελιώνεται δικαίωμα μόνιμου διορισμού πέρα από τα ποσοστά που ισχύουν κάθε φορά.
  • Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές και για όλους τους μήνες του χρόνου. Η σύμβαση να λήγει 31 Αυγούστου.
  • Να  επεκταθούν όλα τα δικαιώματα των μονίμων (κανονικές και αναρρωτικές άδειες, άδειες μητρότητας κ.λ.π)  και στους αναπληρωτές.
  • Σύνταξη ενιαίων πινάκων αναπληρωτών για τους Καθηγητές: Ειδικής Αγωγής, Μουσικών Σχολείων, Καλλιτεχνικών Σχολείων, ΤΑΔ-ΕΤΑΔ και Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας.

 


Τριπλό νόμος -  καθηκοντολόγιο


 Η Κυβέρνηση προχώρησε στη ψήφισή του τριπλού νομοσχεδίου και  στην εφαρμογή του, χωρίς να λάβει υπόψη της καμιά από τις παρατηρήσεις του κλάδου, τους φόβους και τους ενδοιασμούς μας. Στήθηκε το ιεραρχικό κρατικοδίαιτο σύστημα αξιολόγησης. Σε αυτό το σύστημα ο ένας ελέγχει τον άλλο και όλοι μαζί τον Καθηγητή. Συμπληρωματικά με τον τριπλό νόμο ήρθε και το ‘καθηκοντολόγιο’ με το οποίο παραβιάζονται θεμελιώδη και κατοχυρωμένα στην πράξη εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και ολοκληρώνει την ομηρία των Εκπ/κών. Αρνούμαστε την αξιολόγηση – χειραγώγηση. Αρνούμαστε την κοινωνική κατηγοριοποίηση μέσω της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Οργανώνουμε συλλογικές αντιστάσεις στην πράξη, ώστε να μη δεχθούμε



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 05.12.2003 23:20:08
 
Αναγνώσθηκε 443 φορές