Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης


ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ
 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

 

ΕΛΜΕ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

 

 

  • ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ - ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ
  • ΖΗΤΑΜΕ ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

            ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

Συναδέλφισσες / συνάδελφοι,

 

Σας καλούμε σε ένα δημιουργικό διάλογο για τα προβλήματα της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού:

 

Όλες/όλους εσάς που συμμετέχετε, στον ένα ή τον άλλο βαθμό, στις συλλογικές διαδικασίες και τους κοινούς αγώνες

 

Όλες/όλους εσάς που σε διαφορετικές χρονικές στιγμές έχετε ασκήσει κριτική στις αποφάσεις της ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ

 

Όλες/όλους εσάς του που με τις προτάσεις σας, τις ενστάσεις σας, την πείρα σας, τις διαφορετικές σας εκτιμήσεις, μπορείτε να συμβάλετε σε ένα πιο αποδοτικό διάλογο και στην ανάδειξη και επίλυση των προβλημάτων που μας απασχολούν.

 

            Εμείς, που συσπειρωνόμαστε στην Ανασυγκρότηση του συνδικαλιστικού κινήματος , καταθέτουμε τις θέσεις και τις προτάσεις μας για συζήτηση στην εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση (04-12-03) και στα σχολεία της  ΕΛΜΕ Χαλκιδικής τις επόμενες μέρες.

 

ΟΙ ΑΙΙΟΔΟΧΕΣ ΜΑΣ - ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΑΣ ΑΙΤΗΜΑΤΑ

 

Η παρατεταμένη λιτότητα και η αντιλαϊκή εισοδηματική πολιτική των «αυξήσεων» του 2 ως 2,5% τω τελευταίων χρόνων έχουν οδηγήσει τους μισθούς μας σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα, οι συνεχείς αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, των υπηρεσιών, της ψυχαγωγίας και γενικότερα των ειδών που έχει ανάγκη ο εργαζόμενος- δείχνουν καθαρά ότι τα οικονομικά μας αιτήματα πρέπει να παραμείνουν στο επίκεντρο των διεκδικήσεών μας

 

Ζητάμε

 

 

  • Νέο μισθολόγιο, που θα αναγνωρίζει την ιδιαιτερότητα του εκπαιδευτικού, θα αναπροσαρμόζεται και θα εξελίσσεται κάθε χρόνο μέσα από συλλογική διαπραγμάτευση και σύμβαση, με αφετηρία το μισθό των 1.200 ευρώ καθαρά στον πρωτοδιόριστο και 1.800 ευρώ καθαρά στο καταληκτικό μισθολογικό κλιμάκιο. Παράλληλα, απαιτούμε να μας καταβληθεί στο ακέραιο το επίδομα των 176 ευρώ, για το οποίο έχει δεσμευτεί η Κυβέρνηση. Αναγνώριση ως συντάξιμων των χρόνων σπουδών των καθηγητών. Κύρια σύνταξη σε ποσοστό 80% επί του συνόλου των αποδοχών του τελευταίου μήνα. Αναγνώριση του χρόνου ασφάλισης σε άλλα ταμεία (ΙΚΑ, ΤΕΒΕ κ.λπ.) χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για τον εκπαιδευτικό. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων, ενίσχυση και προστασία των επικουρικών ταμείων.
  • Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη. Όχι στη σύνδεση μισθού με αξιολόγηση-απόδοση.
  • Πλήρη εργασιακά, μισθολογικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα στους αναπληρωτές για όλους τους μήνες του χρόνου.
  • Αυξήσεις στις αμοιβές για υπερωριακή απασχόληση, ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη και όλες τις αμοιβές που αφορούν τις πανελλαδικές εξετάσεις.
  • Πλήρη ιατρική, οδοντιατρική, φαρμακευτική και υγειονομική περίθαλψη.
  • Να αυξηθούν οι δαπάνες για την παιδεία στο 5% επί του ΑΕΠ.

 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

Συναδέλφισσες,  συνάδελφοι,

 

Είναι υποχρέωση και καθήκον της ΕΛΜΕ, της ΟΛΜΕ και κάθε εκπαιδευτικού να επαναφέρουμε στο προσκήνιο του δημόσιου λόγου τα μεγάλα προβλήματα που ταλανίζουν σήμερα το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Στόχος μας είναι ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα παρέχει δημόσια  δωρεάν παιδεία και όχι παιδεία σύμφωνα με τις ανάγκες και τις επιδιώξεις της αγοράς και τους σχεδιασμούς της νεοφιλελεύθερης πολιτικής

 

Οραματιζόμαστε και αγωνιζόμαστε για δωδεκάχρονη δημόσια υποχρεωτική εκπαίδευση δωρεάν για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις, μια εκπαίδευση που θα αμβλύνει τις κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες, θα αναπτύσσει όλες τις ικανότητες και δεξιότητες των παιδιών, θα παρέχει ολοκληρωμένη και σύγχρονη παιδεία, θα καλλιεργεί το σεβασμό στον άνθρωπο και στο περιβάλλον, θα προάγει την ειρήνη, την ανεκτικότητα και την αλληλεγγύη. Εκπαίδευση που θα δημιουργεί σκεπτόμενους, ελεύθερους και δημοκρατικούς πολίτες.

 

Τα προβλήματα της διδασκαλίας στην τάξη οξύνονται ολοένα και περισσότερο. Από τη μια πλευρά οι απαιτήσεις αυξάνονται διαρκώς, ενώ από την άλλη τα παιδιά που προέρχονται από τα πιο υποβαθμισμένα κοινωνικά στρώματα αντιμετωπίζουν την αδιαφορία της επίσημης εκπαιδευτικής πολιτικής. Ιδιαίτερη μέριμνα πρέπει να ληφθεί για τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες ή συναντούν μεγάλα εμπόδια στη μόρφωση (παιδιά με ειδικές ανάγκες, φτωχών οικογενειών, προσφύγων, παλιννοστούντων και μεταναστών), το ποσοστό των οποίων στα σχολεία της ΕΛΜΕ Χαλκιδικής είναι  υψηλό. Η σωστή εφαρμογή της διαπολιτισμικής/ αντιρατσιστικής εκπαίδευσης είναι απαραίτητη σε όλα τα επίπεδα. Είναι άμεση και επιτακτική υποχρέωση της πολιτείας. Ο εκπαιδευτικός έχει κατά βάση εγκαταλειφθεί στη μορφωτική του προσπάθεια και τις περισσότερες φορές προσπαθεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του με βάση προσωπικές εμπειρίες και βιώματα. Η παιδαγωγική και επιστημονική επιμόρφωσή μας τα τελευταία χρόνια είναι ανύπαρκτη (ακόμη και το κτίριο για παράδειγμα που κάποτε στέγαζε τη Σχολή Επιμόρφωσης στην Αθήνα δεν έχει ηλεκτρικό ρεύμα). Από την άλλη, ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα παραμένει ο ίδιος από το 1985.

 

 Απαιτούμε άμεσα: Τμήματα με 25 μαθητές και όπου το ποσοστό των αλλοδαπών μαθητών υπερβαίνει το 30% τμήματα με 20 μαθητές, και τμήματα των 10 μαθητών στα εργαστήρια και στην ξενόγλωσση εκπαίδευση. θεσμοθετημένη μακράς διάρκειας παιδαγωγικό και επιστημονική επιμόρφωση για όλους τους εκπαιδευτικούς με φορείς της τα ΑΕΙ και τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς/ επιστημονικούς φορείς του δημοσίου, χωρίς καταβολή διδάκτρων. Παράλληλα, άμεση ενημέρωση στις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις της πληροφορικής.

 

Η κυβέρνηση, με πρόσφατα νομοθετήματά της, όπως ο νόμος 2986/02 για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, την οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης και την υπουργική απόφαση για το «καθηκοντολόγιο»,  επιχειρεί να χειραγωγήσει και να υποτάξει τους καθηγητές διαμορφώνοντας ένα επιλεκτικό και πειθαρχημένο σχολείο. Σε αυτό το πλαίσιο ο/η εκπαιδευτικός βρίσκεται υπό το διαρκή έλεγχο μιας πολυπρόσωπης εκπαιδευτικής ιεραρχίας. Η πολιτική που ακολουθείται αφαιρεί αρμοδιότητες από τα συλλογικά όργανα - Σύλλογος διδασκόντων, ΠΥΣΔΕ - και τις αναθέτει στους Περιφερειάρχες, τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Προϊσταμένους (αριθμός τμημάτων σκολείου, αναθέσεις υπερωριών, διάθεση εκπαιδευτικών σε άλλο σχολείο, τοποθετήσεις αναπληρωτών κ.λπ.). Στις συνθήκες αυτές δεν μπορεί να υπάρξει παιδαγωγική αυτονομία, επιστημονική συνεργασία και ανθρώπινες σχέσεις. Απορρίπτουμε αυτό το θεσμικό πλαίσιο και ζητάμε να καταργηθεί. Αγωνιζόμαστε να διαμορφωθεί ένα  δημοκρατικό πλαίσιο, μέσα από ουσιαστικό διάλογο στη βάση των επεξεργασιών και των προτάσεων του κλάδου. Απαιτούμε δημοκρατία στο  σεβασμό της προσωπικότητάς μας, ανάδειξη του συλλόγου διδασκόντων σε όργανο διοίκησης της σχολικής μονάδας

 

Γυμνάσια - Λύκεια - ΤΕΕ

 

Σε όλους τους τύπους σχολείου και βαθμίδες εκπαίδευσης είναι αισθητή η έλλειψη σύγχρονων και επιστημονικά και παιδαγωγικά άρτιων σπουδών, όπως και κατάλληλων και λειτουργικών σχολικών βιβλίων και διδακτικών μέσων. Απαιτούμε να αναβαθμιστεί ποιοτικά η διδασκαλία της αισθητικής αγωγής στα Γυμνάσια. Να καταργηθούν άμεσα σι εξετάσεις της Β Λυκείου σε μια πορεία αποδέσμευσης του Λυκείου από τις εξεταστικές διαδικασίες. Να ενοποιηθούν οι κύκλοι των ΤΕΕ, να εκσυγχρονιστούν το πλαίσιο και οι συνθήκες λειτουργίας τους, να αυξηθεί αναλογικά ο αριθμός των εισακτέων αποφοίτων των ΤΕΕ στα ΤΕΙ και να ενταχθούν τα ΤΕΕ στη λυκειακή βαθμίδα, χρονική επέκταση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης για περαιτέρω κατάρτιση όσων την επιλέγουν.

 

Σχολική στέγη

 

Τα σχολεία της περιοχής μας δεν διαθέτουν κατάλληλα κτίρια. δεν υπάρχουν στεγασμένοι χώροι για γυμναστική/ άθληση, κατάλληλες αίθουσες καλλιτεχνικών, ξένων γλωσσών, τεχνολογίας, πληροφορικής κ.λπ.

 

Αρκετά σχολεία δεν διαθέτουν γραμματειακή υποστήριξη.  Απαιτούμε να ξεκινήσει αμέσως η ανέγερση  νέων σχολικών κτιρίων καθώς και νέου κτιρίου για το  ΤΕΕ Νικήτης.

 

Διορισμοί — αναπληρωτές - ωρομίσθιοι

 

Απαιτούμε να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις και να καλύπτονται τα πραγματικά κενά με διορισμούς (θέσεις προϊσταμένων, σχολικών συμβούλων, διευθυντών, μονίμως αποσπασμένων κ.λπ.). Τα εναπομένοντα κενά να καλύπτονται με αναπληρωτές από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Να διοριστούν οι 16μηνίτες αναπληρωτές και να μονιμοποιούνται οι αναπληρωτές που έχουν προσληφθεί για τρία τουλάχιστον χρόνια, τρεις δηλαδή διαδοχικές συμβάσεις. Να καταργηθεί ο θεσμός των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, που φέτος λαμβάνει ιδιαίτερα ανησυχητικές διαστάσεις.

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

 

Επιδιώκουμε και αγωνιζόμαστε για ένα συνδικαλιστικό κίνημα ενωτικό, δημοκρατικό και αγωνιστικό, που θα διεκδικεί με σύγχρονους και αποτελεσματικούς τρόπους τα ώριμα και δίκαια αιτήματά μας. Ένα συνδικαλιστικό κίνημα ανεξάρτητο, αυτόνομο από τις κυβερνητικές πολιτικές, τις κομματικές επιταγές και τις παρωχημένες παραταξιακές αγκυλώσεις. Ένα συνδικαλιστικό κίνημα που θα αναδείξει και θα αγωνιστεί για τα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Ένα κίνημα που θα συνθέτει απόψεις και προτάσεις, που θα εμπνέει και θα συσπειρώνει σε αγώνες την πλειοψηφία των συναδέλφων.

 

Δώστε μαζί μας τη μάχη στους καθημερινούς αγώνες και στις εκλογές που έρχονται

 

ΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΜΗΝΥΜΑ

 

Για μια ΕΛΜΕ που θα διεκδικεί την επίλυση των μικρών και των μεγάλων προβλημάτων του σχολείου και των εκπαιδευτικών

 

Για μια ΕΛΜΕ δημοκρατική, αγωνιστική, παρούσα σε όλα τα σχολεία

 

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ, ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ

 

 

ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 05.12.2003 23:15:55
 
Αναγνώσθηκε 432 φορές