Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

Δ.Ο.Ε.

Αθήνα 25/11/2003
Αρ. Πρωτ: 493

Προς: 1. Τον Υπουργό Παιδείας κ. Π. Ευθυμίου
         2. Τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Ν. Γκεσούλη
Κοιν. : 1. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο/Τμήμα Ειδικής Αγωγής
          2. Διδασκαλεία της χώρας
          3. Συλλόγους της χώρας


ΘΕΜΑ:Νόμος για ρύθμιση εκπαιδευτικών θεμάτων και άλλες διατάξεις


Κύριοι Υπουργοί

Βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να εκφράσουμε για άλλη μια φο-ρά την έντονη αγανάκτηση και απογοήτευσή μας για το γεγονός, ότι κατα-τέθηκε και ψηφίστηκε από τη Βουλή Νομοσχέδιο με τίτλο «Ρύθμιση εκπαι-δευτικών θεμάτων και άλλες διατάξεις», που άπτεται άμεσα των ενδιαφερό-ντων μας και, πέραν του ότι δε ζητήθηκε η γνώμη μας, ούτε καν προσκλη-θήκαμε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή να εκφράσουμε τις από-ψεις μας.

Κύριοι Υπουργοί
Θεωρούμε καθήκον μας να σας ενημερώσουμε, έστω και τώρα, για τις θέσεις μας σε συγκεκριμένα ζητήματα του Νόμου :


1. Ωρομίσθιοι
Με το άρθρο 1 παρ. 7 εισάγεται για πρώτη φορά ο θεσμός των ωρο-μισθίων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Είμαστε, κάθετα, αντίθετοι με τη συγκεκριμένη διάταξη, η οποία δεν απηχεί ούτε απηχούσε ποτέ τις θέσεις της Ομοσπονδίας μας για τους παρακάτω λόγους :
· Η εισαγωγή ωρομισθίων ανοίγει διάπλατα την πόρτα στην νο-μιμοποίηση των απασχολήσιμων και στην Π.Ε. μειώνοντας, όπως είναι προφανές, τους μόνιμους διορισμούς, οι οποίοι απο-τελούν πάγιο αίτημά μας.
· Ευνοεί την ελαστικοποίηση του ωραρίου με ό,τι αυτό συνεπά-γεται για την καθημερινότητα του σχολείου.
· Η πρόσληψη ωρομισθίων στην ουσία υποβαθμίζει τη διδασκα-λία των συγκεκριμένων μαθημάτων μιας και οι συνάδελφοι, εκ των πραγμάτων, δε θα μπορέσουν να ενστερνιστούν ή να δη-μιουργήσουν οι ίδιοι το κατάλληλο παιδαγωγικό κλίμα στις τά-ξεις, από τις οποίες θα περνούν, ουσιαστικά, ως επισκέπτες.
Προτείνουμε την κατάργηση της συγκεκριμένης διάταξης και την κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς και προσλήψεις αναπλη-ρωτών, όπου υπάρχουν ανάγκες.

2. Ειδική Αγωγή
Στον ίδιο νόμο θεσμοθετείται η απαξίωση του πτυχίου του με-τεκπαιδευόμενου ή κατόχου μεταπτυχιακού τίτλου στην Ειδική Αγω-γή εκπαιδευτικού, καθώς και εκείνου που έχει προϋπηρεσία σ’ αυτήν, προς όφελος πτυχιούχων άσχετων τμημάτων – π.χ. Πανεπιστημίου Μακεδονίας Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής – στους οποίους δίνεται η δυνατότητα από τον ίδιο νόμο να εργαστούν και ως Νοσηλευτές, ή και κατόχων μεταπτυχιακών στην Ειδική Αγω-γή, των οποίων το κύριο πτυχίο τους είναι άσχετο με το λειτούργημα του εκπ/κού.
Είναι ακατανόητη και απαράδεκτη για εμάς η απόφασή σας και η όποια σκοπιμότητά της, να εμπιστευθείτε την Ειδική Αγωγή σε αυτούς τους πτυχιούχους και όχι στους εκπαιδευτικούς. Η φιλοσοφία που είναι γενικά αποδεκτή και θα πρέπει να διαπερνά όλο το φάσμα των νόμων για την Ειδική Αγωγή είναι η Εκπαιδευτική Κατεύθυνση. Με τις διατάξεις του Νόμου εκείνο το οποίο διαφαίνεται είναι ότι οι εκπαιδευτικοί είναι υπό διωγμό από την Ειδική Αγωγή.

Προτείνουμε, για το άρθρο 2 παρ. 7 εδ. (δ), να τροποποιηθεί ως εξής :
αα) Τίτλο διετούς Πανεπιστημιακής μετεκπαίδευσης στην Ει-δική Αγωγή ή Πτυχίο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου της ημεδαπής (ή αναγνωρισμένο και ισότιμο τίτλο της Αλλοδαπής) ή τίτλο Μετα-πτυχιακών Σπουδών Στην Ειδική Αγωγή .
ββ) Πτυχίο πανεπιστημίου της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο και ισότιμο τίτλο πανεπιστημίου της αλλοδαπής, και μεταπτυχιακές σπουδές με εξειδίκευση σε μια κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών α-ναγκών.
γγ) Πτυχίο πανεπιστημίου της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο και ισότιμο τίτλο πανεπιστημίου της αλλοδαπής και σεμινάριο εξειδίκευ-σης ή επιμόρφωσης στην Ειδική Αγωγή τουλάχιστον ετήσιας διάρ-κειας, που πραγματοποιήθηκαν από πανεπιστήμιο της ημεδαπής και πενταετή θητεία σε Σ.Μ.Ε.Α
Επίσης προτείνουμε :
· Την επαναφορά στο Κ.Υ.Σ.Π.Ε. και Π.Υ.Σ.Π.Ε. όλων των αρ-μοδιοτήτων θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης. Κατάργηση των Υ.Σ.Ε.Ε.Π. και Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.
· Κατάργηση του εδ. (στ) της παρ. 7 του άρθρου 2 που αφορά διορισμό ή τοποθέτηση σε κενές θέσεις Κ.Δ.Α.Υ. μόνο επιτυ-χόντων του Α.Σ.Ε.Π.
· Τροποποίηση του εδ. (ζ) της παρ. 7 του άρθρου 2 που αφορά τον ορισμό προϊσταμένου Κ.Δ.Α.Υ. έτσι ώστε Προϊστάμενος να ορίζεται μόνο εκπαιδευτικός.
3. Για τη διδασκαλία της Πληροφορικής προτείνουμε να προστεθεί ειδι-κά για τη διδασκαλία στην Π.Ε. ξεχωριστή κατηγορία Εκπαιδευτικών Π.Ε., οι οποίοι αποδεδειγμένα (Πιστοποίηση από την Κοινωνία της Πληροφορίας), έχουν τη δυνατότητα, κατά προτεραιότητα, να διδά-ξουν το μάθημα στα Ολοήμερα Τμήματα των Δημοτικών Σχολείων.
4. Στο άρθρο 5 προβλέπεται η διαδικασία μονιμοποίησης στη Δημόσια Εκπαίδευση Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών.
Ζητούμε κατ’ αντιστοιχία να μονιμοποιούνται συνάδελφοι α-ναπληρωτές που έχουν υπογράψει τρεις (3) συμβάσεις εργασίας.

Κύριοι Υπουργοί
Θεωρούμε ότι θα μπορούσαμε να σας είχαμε καταστήσει κοινωνούς των θέσεων και προτάσεών μας, εγκαίρως, εάν μας είχατε στείλει το νομο-σχέδιο πριν την ψήφισή του. Πιστεύουμε όμως ότι ακόμα και τώρα υπάρχει η δυνατότητα για τροποποιήσεις του Νόμου, εφόσον υπάρξει από εσάς η πολιτική βούληση. Από την πλευρά μας είμαστε έτοιμοι για περαιτέρω ενη-μέρωση επί των θέσεων και των προτάσεών μας.

Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Ο Πρόεδρος                Ο Γενικός Γραμματέας
Μπράτης Δημήτρης       Μπαμπούρας Πολυζώης

Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 26.11.2003 16:53:03
 
Αναγνώσθηκε 471 φορές